Gå til innhold

Hvorfor legger så mange brukere av Kg ut dristige bilder av seg selv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser i diverse kroppstråder at mange legger ut meget dristige bilder av seg selv, under fullt nick, noen har og vært helt nakne på bilder.

Hva er det som gjør at noen velger dette? Er de ikke redd for å bli gjenkjent?

Hva om kollegaer, familie, sjefen osv skulle kjenne dere igjen og deretter lese hva dere skriver og viser frem her?



Anonymous poster hash: bd219...631
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi noen mennesker er ekstremt opptatt av å bli sett.

Hvorfor har så mange folk blogger der de skriver om seg selv, barna og jobben fire ganger om dagen? Og dokumenterer alt med et lass bilder?

Jeg syns det er trist at noen har det eksponeringsbehovet, og at de i tillegg har tilgang på PC og internett så de kan spre skvipet til hele verden.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, noen er vel avhengige av oppmerksomhet, bekreftelse, komplimenter osv.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det handler nok for mange om et behov for å bli sett og å få bekreftelse.

Jeg tror de fleste av oss har et visst eksponeringsbehov, og det er ikke noe galt i det sånn i utgangspunktet. Men så er det de som drar det hele litt vel langt, slik at andre opplever dem som masete «se meg, se meg!»-typer. Det kan jo bli litt pinlig...

Også er det dette med å bli gjenkjent, da. Jeg hadde blitt ganske flau om venner eller familie fant et halvnakent bilde av meg på åpent forum. Da snakker jeg om posering på badet i undertøy o.l., badetøybilder i naturlig setting blir noe annet. Fremdeles ikke noe jeg ønsker å dele på såpass trafikerte sider som KvinneGuiden, men tross alt ikke pinlig på samme måte — synes jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har verken familie, venner eller kollegaer så jeg har ingenting å tape.



Anonymous poster hash: d80a2...d87
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som er like selvhøytidelige som andre. Det bryr meg midt i rumpa om noen kjenner meg igjen etter å ha sett et bilde av kroppen min, om den så var naken, eller kledd i lite flatterende jenteklær.

Hva om kollegaer, familie, sjefen osv skulle kjenne dere igjen og deretter lese hva dere skriver og viser frem her?



Anonymous poster hash: bd219...631

Det jeg skriver her, er ting jeg mener. Hvorfor skal jeg være redd for at folk skal vite hva jeg mener? Jeg forstår at mange ikke vil at hvem som helst skal se puppene dems, men å være redd for at folk skal lese hva man mener om ting, er rett og slett ganske feigt... Kan man ikke stå for det man skriver, burde man bare holde det for seg selv.

Endret av Yme
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi noen mennesker er ekstremt opptatt av å bli sett.

Hvorfor har så mange folk blogger der de skriver om seg selv, barna og jobben fire ganger om dagen? Og dokumenterer alt med et lass bilder?

Jeg syns det er trist at noen har det eksponeringsbehovet, og at de i tillegg har tilgang på PC og internett så de kan spre skvipet til hele verden.

Og noen er ekstremt opptatt av at ingen skal bryte ut fra en kunstig norm som er satt - for ikke å glemme janteloven.

Jeg synes det er trist at noen har det behovet for å kontrollere andre mennesker og bruke seg selv og sine verdier som form for andre. At de har et så sykelig behov for en A4 verden at de ikke klarer å se at folk er individer og derfor forskjellige.

Hvor mye bedre hadde det ikke vært om busy-bodies fokuserte mest på sitt eget liv istedet for andres.

Gratulerer med dagens bitreste innlegg forresten, kaktusen er på vei i posten ;) Du må være perfekt materiale for et borettslag hvor ledelsen går i fistel om noen gud forby velger en annen farge på ytterdøra enn alle andre.

For å svare TS: folk er forskjellige, det er faktisk mange som ikke synes det er krise at de blir sett i bikini eller undertøyet siden flere tusen gjør det på stranda likevel eksempelvis. Noen gjør det for å utfordre egne grenser, noen gjør det fordi de ikke ser noe problem med det uansett, noen gjør det for å vise at det finnes helt normale folk som ikke ser ut som victorias secret modeller som likevel er stolte over hvordan de ser ut, ja årsakene kan være like mange som det er innlegg.

Jeg synes det er langt mer urovekkende med negativiteten og dømmingen enkelte personer viser enn at noen legger ut et bilde av seg selv.

Endret av Guybrush
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er langt mer urovekkende med negativiteten og dømmingen enkelte personer viser enn at noen legger ut et bilde av seg selv.

Det er jo faktisk dette som er det aller største problemet med kroppsfokuset også... Det er de dømmende folka som gjør at verden har blitt et sted hvor unge jenter sulter seg for å bli tynne.

Nei å nei, tenk at noen kan finne på å vise bort kroppen sin! Verden står ikke til daggry :ler:

Endret av Yme
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er synd man automatisk blir stemplet som oppmerksomhetssyk eller avhenging av komplimenter kun fordi man velger å viser frem kroppen sin. Det er jo bare kropp, og kropp er kjempefint etter min mening:) Ikke noe man burde forsvare eller skjemme seg over.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del må folk bare vise seg frem så mye de ønsker, selv om man tidvis kan få litt nakenprat-vibber av hele tråden. Jeg kunne aldri gjort det selv, men vi har alle ulike grenser, noe som må være ok.

Jeg har ikke noen problemer med nakenhet og kropp i prinsippet, så det er ikke dermed sagt at all nakenhet trenger å ha seksuelle undertoner. Likevel er det sånn i den tråden. Derfor mener jeg at det blir veldig feil å få det til å virke som det kun er en nøytral kroppstråd som viser mangfoldet.



Anonymous poster hash: 040a3...e48
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er ganske hysteriske tilstander alle veier. DET ER BARE EN KROPP. Man viser ansiktet sitt hver dag liksom, det er også bare en del av resten av kroppen.

Man er den man er. Og personlig synes jeg det er mye mer spennende å se kroppene til ekte mennesker her inne, enn de man får servert i blader, på en reklameplakat, eller via paradise hotell.

De færreste ser ut som undertøysmodeller liksom, og jeg synes det er flott at normale mennesker får mer tid i rampelyset også. Hadde flere "uperfekte" kropper kommet til syne, så hadde man kanskje ikke gått rundt og tenkt at man ser så stygg og uperfekt ut.

Jeg tror jeg har sett flere "perfekte" modellkropper gjennom blader og filmer, enn jeg har sett ekte mennesker naken. Og det er dumt. Man får jo et helt forskrudd bilde på hva som er normalt.

Dessuten er man mer anonym om man flasher puppene enn ansiktet på "et så trafikkert sted som KG".

Blablabla. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del må folk bare vise seg frem så mye de ønsker, selv om man tidvis kan få litt nakenprat-vibber av hele tråden. Jeg kunne aldri gjort det selv, men vi har alle ulike grenser, noe som må være ok.

Jeg har ikke noen problemer med nakenhet og kropp i prinsippet, så det er ikke dermed sagt at all nakenhet trenger å ha seksuelle undertoner. Likevel er det sånn i den tråden. Derfor mener jeg at det blir veldig feil å få det til å virke som det kun er en nøytral kroppstråd som viser mangfoldet.

Anonymous poster hash: 040a3...e48

Demonstrer gjerne, få se den overveldende mengden seksuelle undertoner i tråden :) For det jeg ser er blant annet kvinner som legger ut bilder av kropper etter graviditet blant annet og får kommentarer som går på at de er glade for at naturlige mennesker viser hva naturlige kropper innebærer og at de bør være stolte av hvordan de ser ut.

Anonymous poster hash: d4806...74f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor andre skal legge seg borti hva andre driver med. Har de så lite å gjøre?



Anonymous poster hash: a0b11...ebd
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og noen er ekstremt opptatt av at ingen skal bryte ut fra en kunstig norm som er satt - for ikke å glemme janteloven.

Jeg synes det er trist at noen har det behovet for å kontrollere andre mennesker og bruke seg selv og sine verdier som form for andre. At de har et så sykelig behov for en A4 verden at de ikke klarer å se at folk er individer og derfor forskjellige.

Hvor mye bedre hadde det ikke vært om busy-bodies fokuserte mest på sitt eget liv istedet for andres.

Gratulerer med dagens bitreste innlegg forresten, kaktusen er på vei i posten ;) Du må være perfekt materiale for et borettslag hvor ledelsen går i fistel om noen gud forby velger en annen farge på ytterdøra enn alle andre.

Ikke uventet at sånt svar kom fra en mann, og attpåtil en mann som henger i de trådene.
Hvorfor skal kvinnene slutte å laste opp nakenbilder av seg selv, liksom :wow:

Anonymous poster hash: 80101...de8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske å ha sett et eneste dristig bilde her inne, jeg må åpenbart ha gått glipp av noe viktig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske å ha sett et eneste dristig bilde her inne, jeg må åpenbart ha gått glipp av noe viktig..

Du må gå inn i post-et-bilde-av-din-kropp-tråden, der har du de småkåte mannfolkan ;)

Anonymous poster hash: 80101...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uventet at sånt svar kom fra en mann, og attpåtil en mann som henger i de trådene.
Hvorfor skal kvinnene slutte å laste opp nakenbilder av seg selv, liksom :wow:

Anonymous poster hash: 80101...de8

Ikke uventet kom et sånt svar fra en AB :glare:

Newsflash - om jeg har behov for å se på kropper finnes det milliarder av bilder og videoer tilgjengelig ved et tastetrykk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...