Gå til innhold

Sanger til bearbeidelse av sorg etter tapet av lillebroren min


Sportiva

Anbefalte innlegg

Broren min døde brått og tragisk av en overdose ganske nylig. Han ble bare 21 år gammel og livet hans var preget av problemer og avhengighet. En svært svært tragisk slutt på et lite ålreit liv, med andre ord - det er vondt å innrømme dette.

Jeg savner han enormt og sliter veldig om dagen.

Kan noen anbefale noen sanger som hjelpe? Gjerne norsk/svensk,men også engelsk. Er så apatisk at det er vanskelig for meg å finne fram til dette selv.

Sanger jeg kan gråte ut skikkelig til, så jeg kanskje kan komme meg ut av denne altoppslukende sorgen snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så trist at du går igjennom dette. Sorg er så ufattelig tungt å håndtere, og noen trenger hjelp til å "løsne på gråten". Da min søster døde, hørte jeg masse på Bjørn Eidsvåg og Porten. Det er en nydelig sang som virkelig traff meg skikkelig, og jeg fikk gråte ut. Hver gang...

Eller Jan Werner med Guardian Angel, en fantastisk nydelig låt.

Celine Dion Fly er også veldig fin......

DDE har en som også er fin, Det fine vi hadd sammen.

Håper det går bra med deg. Sender deg mange klemmer i sorgen. :klem1:



Anonymous poster hash: a19e0...eca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke på så mange norske, men jeg vet om en par engelske.

Alter Bridge - Watch over you
Michelle featherstone - Stay
de aller fleste låtene til 3 doors down
Black label society - In this river / Just killing time
Seether & Amy Lee (?) - Broken

Hellbillies - Eg gløymer deg aldri
Too far gone - Tenn et håp..

Det er de jeg har på repeat når jeg er trist. Håper det hjelper og at du får grått. Men husk at OM du ikke finner tårene enda, så er det ingenting galt med deg. Mennesker sørger forskjellig, og når du mistet en som var så nære så kan det fort ta lang tid før det virkelig går opp for deg.

Dette er en veldig naiv ting å si, men jeg håper at det går bra med deg, og at du finner fred. Kondolerer så masse. :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk for svar, dere! Skal lytte meg gjennom disse. Sorgen og sjokket gjør meg helt nummen og apatisk, så jeg håper å føle noe snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love the way you lie, av Rihanna.

Vet ikke hvorfor, men for meg fungeren den... Kanskje fordi det var den sangen jeg satt og hørte på da jeg fikk beskjed om at en nær venn av familien var død. Så nå, lenge etter, "fungerer" den på den måten



Anonymous poster hash: 139bd...944
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Within temptation - our farewell

Kanskje den fineste sangen i verden. Kondolerer så mye med tapet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig trist å høre om din bror.. Har selv også mistet folk som står meg svært nære, og hørte plutselig

"Ready to go home" av Morten Harket.. Den bare traff meg på en utrolig sterk måte og tårene kommer hver gang jeg hører den!! Jeg ønsker deg alt godt i en tung tid. Ta deg tid til å sørge.. det er viktig for fortsettelsen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melissa Horn - Kungsholmens hamn kanskje? Det handler ikke om nøyaktig det samme, men nesten!

Edit: Kondolerer forresten =(

Endret av super-s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når slusene er åpnet er det vanskelig å lukke dem igjen, for å si det sånn, men jeg er glad for at sorgprosessen nå går sin gang. Det er mye opp og ned; mange tanker og en del skyldfølelse, men også gode minner og mange bilder av oss sammen. Det å miste noen som på et vis var en del av meg er noe jeg aldri vil komme over, men jeg håper å kunne leve med det etterhvert! Hvis noen kommer på flere sanger, blir jeg fortsatt veldig glad for forslag! Det er mye å være takknemlig for i livet, og jeg forsøker nå å fokusere på det, og jeg tror det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adriane

Some die young - Laleh
In the arms of an angel - Sarah McLaughlin

Tears in heaven - Eric Clapton

Føler så inderlig med deg. Mistet selv en bror for halvannet år siden, og det var grusomt vondt. Som du sier, det er å miste noen som var som en del av deg selv, og det føles som man aldri kommer til å bli hel igjen. Det blir, utrolig nok, litt lettere etterhvert. Jeg sørger fremdeles, men ikke konstant som før. Men en lukt, en lyd, en sang, et sted, en person, et minne, et bilde, hva som helst kan få meg til å knekke sammen i gråt fremdeles. Jeg savner ham noe vanvittig, og det hender fremdeles at jeg tenker "å, det må jeg fortelle til bror!", fordi jeg i en brøkdel av et sekund har "glemt" at han er borte, for så i neste sekund føle at jeg synker ned igjen i bunnløs sorg over at han er borte. Men hverdagen er lettere enn den var, selv om jeg aldri hadde trodd den ville bli det. Nå er det merkedagene som er absolutt verst, og jeg gruer meg til å kjenne på fraværet hans når jeg gifter meg i sommer for eksempel. Men, jeg bærer ham med meg i hjertet, og der vil han alltid ha sin helt egen plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Some die young - Laleh

In the arms of an angel - Sarah McLaughlin

Tears in heaven - Eric Clapton

Føler så inderlig med deg. Mistet selv en bror for halvannet år siden, og det var grusomt vondt. Som du sier, det er å miste noen som var som en del av deg selv, og det føles som man aldri kommer til å bli hel igjen. Det blir, utrolig nok, litt lettere etterhvert. Jeg sørger fremdeles, men ikke konstant som før. Men en lukt, en lyd, en sang, et sted, en person, et minne, et bilde, hva som helst kan få meg til å knekke sammen i gråt fremdeles. Jeg savner ham noe vanvittig, og det hender fremdeles at jeg tenker "å, det må jeg fortelle til bror!", fordi jeg i en brøkdel av et sekund har "glemt" at han er borte, for så i neste sekund føle at jeg synker ned igjen i bunnløs sorg over at han er borte. Men hverdagen er lettere enn den var, selv om jeg aldri hadde trodd den ville bli det. Nå er det merkedagene som er absolutt verst, og jeg gruer meg til å kjenne på fraværet hans når jeg gifter meg i sommer for eksempel. Men, jeg bærer ham med meg i hjertet, og der vil han alltid ha sin helt egen plass.

Takk for disse ordene! Det var flott skrevet, og slik jeg ser for meg de neste årene. Jeg satt stor pris på dette! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Adriane

Takk for disse ordene! Det var flott skrevet, og slik jeg ser for meg de neste årene. Jeg satt stor pris på dette! :)

:klem: Jeg er så glad for at jeg kunne si noe du trengte å høre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kondolerer! jeg mistet også lillebroren min får 2 år siden. Han ble bare 13 år. Han var plaget av sykdom hele livet. i begravelsen hans sang de Bjørn Eidsvog- eg ser

Anonymous poster hash: e19e7...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aviril Lavigne - Slipped away.

Jeg mistet min lillebror på en veldig tragisk og uventet måte, og hørte på denne sangen heeeele tiden. Den sier egentlig alt jeg følte. Den akustiske versjonen er best. Kondolerer så mye! :klem:

Anonymous poster hash: 89674...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...