Gå til innhold

Innpass/fritak fra emner fra ekstern Høgskole


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Noen her som har fått innpass på emner fra andre skoler i sin Høgskole/universitetsgrad?

Tingen er at jeg mangler 10 studiepoeng fra min høgskole for å få min grad (har 170 studiepoeng)

Men, jeg har 30 studiepoeng fra en annen Høgskole. Dette er fag som ikke er helt like, men det er fag som er under samme disiplin om man kan si det slik.

Noen med erfaringer? eventuelt noen som vet hvor strenge skolene er til fagkrav og hvor like emnene må være?



Anonymous poster hash: ca328...56b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste jeg har søkt om (og fått innpass i) er exphil. Var en litt annerledes variant jeg hadde tatt, men fikk likefullt fritak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar! ingen her som har fått fritak fra emner, hvor emnet man har fått fritak med har vært noe avvikende?



Anonymous poster hash: ca328...56b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er omtrent 10 år siden jeg fullførte min bachelorgrad, men den gang da var det enkelt å få innpasset emner. Jeg fikk innpasset hele 75 sp fra tidligere studier. (Men jeg lurer på om det var delvis fordi høgskolen jeg gikk på hadde såpass få studenter at de slet med å tilby alle fag - jeg husker ikke). Men prøv! Det skader jo ikke å søke, og 10 poeng burde være enkelt å få inn :)



Anonymous poster hash: 749da...433
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er omtrent 10 år siden jeg fullførte min bachelorgrad, men den gang da var det enkelt å få innpasset emner. Jeg fikk innpasset hele 75 sp fra tidligere studier. (Men jeg lurer på om det var delvis fordi høgskolen jeg gikk på hadde såpass få studenter at de slet med å tilby alle fag - jeg husker ikke). Men prøv! Det skader jo ikke å søke, og 10 poeng burde være enkelt å få inn :)

Anonymous poster hash: 749da...433

takk for svar :) var de emnene du fikk innpasset like de du søkte om innpass for? snakket med skolen i dag og hun sa de hadde blitt litt strengere på innpass de siste årene... :-/

Anonymous poster hash: ca328...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar :) var de emnene du fikk innpasset like de du søkte om innpass for? snakket med skolen i dag og hun sa de hadde blitt litt strengere på innpass de siste årene... :-/

Anonymous poster hash: ca328...56b

Noe av det var relativt likt, mens noe kom inn i stedet for andre "valgfrie emner" i bachelorgraden. Men jeg mener også å huske at de godkjente innpassingen kun på grunnlag av karakterutskrift fra forrige lærested, med tittel på fag, omfang og karakter. Ingen nærmere beskrivelse av de enkelte fagene... så de var nok ikke så veldig nøye på det.

Selv om det kanskje er vanskeligere nå, er det jo bare å prøve - og argumentere godt :)

Anonymous poster hash: 749da...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe av det var relativt likt, mens noe kom inn i stedet for andre "valgfrie emner" i bachelorgraden. Men jeg mener også å huske at de godkjente innpassingen kun på grunnlag av karakterutskrift fra forrige lærested, med tittel på fag, omfang og karakter. Ingen nærmere beskrivelse av de enkelte fagene... så de var nok ikke så veldig nøye på det.

Selv om det kanskje er vanskeligere nå, er det jo bare å prøve - og argumentere godt :)

Anonymous poster hash: 749da...433

Ok :-) det som kan være en ulempe er at alle våre fag er obligatoriske.. Men ja, jeg har argumentert så godt jeg bare kan så jeg håper inderlig dette går! Er mye som står på spill mtp opptak til master.. :-)

Anonymous poster hash: ca328...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter på svar på om jeg får innpass til siste studieår i min utdanning nå. Mangler kun bacheloroppgaven. Jeg tror kanskje du må ringe den aktuelle skolen du vil inn på for å spørre om dette?



Anonymous poster hash: 2adc1...239
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter på svar på om jeg får innpass til siste studieår i min utdanning nå. Mangler kun bacheloroppgaven. Jeg tror kanskje du må ringe den aktuelle skolen du vil inn på for å spørre om dette?

Anonymous poster hash: 2adc1...239

Jeg har ringt dem, den ene sa det var blitt strengere, den andre jeg snakket med sa jeg bare måtte søke så vurderer de søknaden, veldig generelt altså, det er jo gjerne sånn det fungerer.. Men hva søker du om innpass med? Altså har du noe annet fag ol som du har søkt å erstatte oppgaven med?

Anonymous poster hash: ca328...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...