Gå til innhold

Pergo ... Noen som kan forklare ?


Sueno

Anbefalte innlegg

1. Må man igjennom utredning ?

2. Må man ha vært prøvere over et år

3. Om man allerede har eggløsning, kan det allikevel forsterke sjansen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så en teori ang pergo som hjelper på at det evt blir flere og eller bedre egg / miljø blir bare helt feil ?

Vi er akkurat ferdig med pp5 og begynner å se litt rundt etter muligheter ... Er det muligheter der ute om å få fortgang i sakene uten evig venting og regler om minimum et år prøving? Hvis ja blir det da kun privat ? Hvor ?

Hehe mange spørsmål i dag. Beklager ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Det siste Silfen sier stemmer jo ikke, da mange kvinner med naturlig eggløsning får flere egg ved Pergo og flere egg øker selvsagt sannsynligheten for at ett av dem skal befruktes og feste seg. Jeg er veldig motstander av å gi Pergo til kvinner som ikke trenger det, og synes det er veldig rart at det er så vanlig å medisinere kvinner for problemer de ikke har. Pergo er ingen quick-fix, og har dessuten bivirkninger og øker sannsynligheten for flerlingesvangerskap.

Hvor stresser du med dette etter bare 5 prøveperioder, TS? Det er en grunn til at reglene er satt ved 1 år, de aller fleste blir naturlig gravide i løpet av den tiden. Unntaket fra reglene er dersom du vet fra før at du sannsynligvis har problemer (eks. manglende uregelmessig menstruasjon) eller dersom alderen deres tilsier at dere har dårlig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D .

Stresser ikke, prøver å ser om det er litt muligheter ... Jeg fikk svar på noen prøver etc ...

Takk for utfyllende svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pergo kan fint gjerne fucke opp normale sykluser og det er ren og skjær idioti å gi det til fertile kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du skal gjøre dette før det berømte året så må du gå privat. Pergo kan du få hos private gynekologer, men det er langt fra sikkert at alle vil gi deg det etter så kort prøvetid. For 5 mnd er kort prøvetid selv om det ikke kjennes sånn.

Pergo kan gi plagsomme bivirkninger og det kan også gi problemer med syklusen i lang tid etterpå. Hvis du har eggløsning så er ikke pergo riktig for deg, det kan gi deg mere problemer enn hjelp.



Anonymous poster hash: 75ea2...b8a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Pergo kan fint gjerne fucke opp normale sykluser og det er ren og skjær idioti å gi det til fertile kvinner.

Det er jeg helt enig i. Jeg trengte Pergo, og det fuket opp ganske mye for meg. Etter første kuren hadde jeg seksti dager lang syklus, og så blødde jeg i nærmere 3 uker etterpå. Hadde også noen helt forferdelige bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere deler erfaringer og meninger. Det setter jeg pris på. Jeg har googlet endel, men tror keg kanskje har brukt litt feil sammensetninger av ord, fordi jeg har fått et inntrykk av at pergo er en quick fiks, eller iallfall kan være det. Men nå sitter jeg kanskje igjen å tenker at pergo er en god ting, men gjerne kun til dem som trenger det, men at det har med seg både korte og lsngtidsvirkende bivirkninger og konsekvenser man må ta med i beregningen.

Jeg ser ikke annet enn å fortsette som før ... Treffe eggløsning ta vitaminer og mineraler etc etc etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er uansett at du får tatt deg en sædprøve, før du begynner med hva partneren din må foreta seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er uansett at du får tatt deg en sædprøve, før du begynner med hva partneren din må foreta seg.

Vi sitter sammen og skriver disse spørsmålene, og om jeg har testet meg ? Ja jeg har det. Vi jobber sammen om dette. Kommunikasjon og sammarbeid er nøkkelen. Så den tonen synes jeg ikke var på sin plass.

Endret av Sueno
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha sex annenhver dag. Ikke styr med å treffe eggløsning, det optimale er om sædcellene allerede ligger og venter når eggløsningen skjer. Venter dere til eggløsning med å ha sex er det en risiko for at for at det allerede kan være for sent; egget lever ikke så lenge at det gjør noe.



Anonymous poster hash: 878cf...087
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha sex annenhver dag. Ikke styr med å treffe eggløsning, det optimale er om sædcellene allerede ligger og venter når eggløsningen skjer. Venter dere til eggløsning med å ha sex er det en risiko for at for at det allerede kan være for sent; egget lever ikke så lenge at det gjør noe. Anonymous poster hash: 878cf...087

Takk for det :) egget lever vel ca et døgn men kan leve opp til to ? Ikke store vi det nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha sex annenhver dag. Ikke styr med å treffe eggløsning, det optimale er om sædcellene allerede ligger og venter når eggløsningen skjer. Venter dere til eggløsning med å ha sex er det en risiko for at for at det allerede kan være for sent; egget lever ikke så lenge at det gjør noe.

Anonymous poster hash: 878cf...087

Hvis man tar en eggløsningstest så er skjer eggløsningen 24-36 timer etter den er positiv. Det er ikke så lett å vite nøyaktig når man har eggløsning om man ikke tester. Så det er bare å kjøre på når eggløsningstesten er positiv.

Anonymous poster hash: 75ea2...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt uenighet rundtom ang det. I signaturen min linker jeg til bloggen. Der har jeg vært så heldig å få Frøyaklinikken til å svare på de tingene.

Håper pp6 blir den som gir positiv graviditets test :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...