Gå til innhold

Kjæreste har eksamensperiode - normal oppførsel?

Gjest TS

Anbefalte innlegg

Gjest isbjørnungen

Tror ikke du skal bekymre deg!

Når jeg har eksamensperiode, setter jeg livet mitt helt på vent - det er min egen feil at jeg må lese så fordømt mye siste ukene før eksamen (går medisin), og da får jeg ta konsekvensene av det!

Bor riktignok med kjæresten, men han får ikke så mye oppmerksomhet annet enn et kyss morgen og kveld, orker ingenting annet enn det!

Husk og at han gjerne føler seg helt jævlig mtp stryk på en av de siste eksamenene før han skal bli ferdig lege - er ikke like "jaja, pytt sann - tar den til høsten" som å stryke på en eksamen på 4. året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, jeg skal la han være i fred. Skal se hvor mange dagee det tar før han tar kontakt. Går det menn enn 1 uke, gjør jeg det slutt. Da er jeg ikke jeg viktig nok, og han får finne seg en jente han føler han vil bruke tid på...

TS

WOW.

Fra ei som har vært i samme forhold i 13 år, så kan jeg bare si:

Om du ikke klarer gi et menneske tålmodighet, forståelse og rom i en så vanskelig fase som han er i nå, så egner du deg ikke til langvarige forhold.

Du oppfører deg fullstendig egoistisk, og du er jo slettes ikke der for ham slik du påstår i melding til ham!

Han har nettopp strøket på en eksamen, og ser garantert livet sitt omtrent gå i revy om han ikke klarer resten. Du vet jo hvor krevende medisinstudiet er, og jeg regner med det er masse intern konkurranse og noen sinnsyke forventninger.

Om han skulle fortsette denne oppførselen også etter eksamenstiden, så forstår jeg at du ønsker å snakke med ham om saken - men nå oppfører du deg veldig umodent, egoistisk og lite forståelsesfull.

Når jeg leverte masteren så var jeg en av de mindre "nervøse" - men de to siste ukene var jeg likevel nokså vanskelig å bo sammen med. jeg var ikke meg selv, og ble ufattelig irritert for den minste ting.

Hadde jeg i tillegg strøket på en viktig eksamen hadde jeg nok ikke klart å konsentrere meg om noe som helst.

Så: du er egoistisk, og om du er interessert i å være voksen nok til å ha et langvarig forhold så må du lære deg evnen til tålmodighet og legge fra deg prinsessenykkene. Toppen av kaka er jo at du vurderer p dumpe ham som straff, midt i hans tyngste periode hvor han allerede har hatt ett stort nederlag.

Du må, for hans del, sette forventninger på vent til eksamen er ferdig.

Klarer du ikke det, er det nok han som fortjener en mer forståelsesfull kjæreste. Uavhengig av hvilke følelser han har for deg akkurat nå.

Anonym poster: de371246e606e86b23287254c352649f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

WOW.

Fra ei som har vært i samme forhold i 13 år, så kan jeg bare si:

Om du ikke klarer gi et menneske tålmodighet, forståelse og rom i en så vanskelig fase som han er i nå, så egner du deg ikke til langvarige forhold.

Du oppfører deg fullstendig egoistisk, og du er jo slettes ikke der for ham slik du påstår i melding til ham!

Han har nettopp strøket på en eksamen, og ser garantert livet sitt omtrent gå i revy om han ikke klarer resten. Du vet jo hvor krevende medisinstudiet er, og jeg regner med det er masse intern konkurranse og noen sinnsyke forventninger.

Om han skulle fortsette denne oppførselen også etter eksamenstiden, så forstår jeg at du ønsker å snakke med ham om saken - men nå oppfører du deg veldig umodent, egoistisk og lite forståelsesfull.

Når jeg leverte masteren så var jeg en av de mindre "nervøse" - men de to siste ukene var jeg likevel nokså vanskelig å bo sammen med. jeg var ikke meg selv, og ble ufattelig irritert for den minste ting.

Hadde jeg i tillegg strøket på en viktig eksamen hadde jeg nok ikke klart å konsentrere meg om noe som helst.

Så: du er egoistisk, og om du er interessert i å være voksen nok til å ha et langvarig forhold så må du lære deg evnen til tålmodighet og legge fra deg prinsessenykkene. Toppen av kaka er jo at du vurderer p dumpe ham som straff, midt i hans tyngste periode hvor han allerede har hatt ett stort nederlag.

Du må, for hans del, sette forventninger på vent til eksamen er ferdig.

Klarer du ikke det, er det nok han som fortjener en mer forståelsesfull kjæreste. Uavhengig av hvilke følelser han har for deg akkurat nå.

WOW. Det var da ikke måte på til å komme her å leke bedreviter.

Anonym poster: 5757b1d59e93dbee567189cc8f2b4744

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for deres svar. Det hjelper å lese svarene. Dere har vel rett - jeg får gi han pause. Jeg prøver mitt beste, og jeg har ikke tatt kontakt siden mandag. Jeg skulle bare ønske han kunne gi lyd fra seg.

Men jeg er nok paranoid - alt er sannsynligvis i orden.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

WOW. Det var da ikke måte på til å komme her å leke bedreviter.

Anonym poster: 5757b1d59e93dbee567189cc8f2b4744

Hva mener du er bedrevitende?

TS spør om hun overreagerer, og alle svarer ja. Du har jo ingen innspill overhodet utenom sarkasme - det er jo kun idioti.

TS tar også til seg rådene hun får her, så du er den eneste som er uenig her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...