Gå til innhold

Kjæreste har eksamensperiode - normal oppførsel?


Gjest TS

Anbefalte innlegg

Ja, jeg skal la han være i fred. Skal se hvor mange dagee det tar før han tar kontakt. Går det menn enn 1 uke, gjør jeg det slutt. Da er jeg ikke jeg viktig nok, og han får finne seg en jente han føler han vil bruke tid på...

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg skal la han være i fred. Skal se hvor mange dagee det tar før han tar kontakt. Går det menn enn 1 uke, gjør jeg det slutt. Da er jeg ikke jeg viktig nok, og han får finne seg en jente han føler han vil bruke tid på...

TS

Dersom du faktisk er villig til å gjøre det slutt på grunn av det, så syns jeg du heller skal ta det opp med han at det er et problem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisinstudent eller ei, så er det individuellt hvor stresset man blir av en eksamensperiode og hvor mye tid man trenger for å lære seg det aktuelle pensum. Jeg tror heller ikke at hver eksamensperiode er lik.

Gi ham rom nå og prøv å fokuser på dine egne eksamener og ta en skikkelig prat etter at alt dette er overstått!

Anonym poster: 8350efd1537310c22615994a9419ccbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Ja, jeg skal la han være i fred. Skal se hvor mange dagee det tar før han tar kontakt. Går det menn enn 1 uke, gjør jeg det slutt. Da er jeg ikke jeg viktig nok, og han får finne seg en jente han føler han vil bruke tid på...

TS

Hvordan skal det bli når han får seg jobb som turnuslege?? Som lege kan man ikke -alltid-sette kjæresten først. Er du sjalu allerede nå, la han finne ei anna jente som ikke er så masete som deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uannsett hvor stresset man er så er det vel ikke ok å ikke gidde å ta kontakt med kjæresten sin på en hel uke?? Synes det er rart hvor mange her som synes dette er normalt. I min verden glemmer man ikke sin egen kjæreste bare fordi man har mye å gjøre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan skal det bli når han får seg jobb som turnuslege?? Som lege kan man ikke -alltid-sette kjæresten først. Er du sjalu allerede nå, la han finne ei anna jente som ikke er så masete som deg.

Det handler jo ikke om å alltid å sette kjæresten først. Selvfølgelig forstår jeg at han prioriterer å lese til eksamen, og ikke har tid til å snakke i telefon hele dagen. Men noen minutter innimellom, eller en sms på kvelden før han legger seg, har han da tid til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La han være i fred og konsentrere seg, og ikke analyser så veldig rundt dette. Han trenger nok bare tid til å fokusere. Slik er min kjæreste, går nærmest i transe når han har viktige ting å holde på med.

En av egenskapene til en god kjæreste er faktisk å la den andre få spillerom når det trengs. :) Å mase vil bare gjøre han enda mer stressa. Dere kan ta igjen tapt tid etter eksamensperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en forferdelig dårlig kjæreste i eksamensperioder. Hvs man er i et avstandsforhold, så gjør det ting enda vanskeligere - og enda viktigere. Jeg har selv kombinert avstandsforhold med eksamenperiode, og det er ikke lett. Jeg satte av litt tid hver kveld, men vi hadde vært sammen i 3-4 måneder, så jeg var fortsatt nyforelsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært sammen i et år. Han har hatt en del eksamener de siste 2 ukene, og det igjen har medført at vi har hatt veldig lite kontakt. Kanskje veldig kort samtale hver 3-4 dag. Vi bor ikke sammen, og vi ee i avstandsforhold.

Jeg er så deprimert fordi han ikke prioriterer meg. Den siste perioden er det jeg som har tatt intiativ til kontakt.

Nå er det en uke vi snakket ordentlig sammen ( jeg sendte lykke til- melding for 3 dager siden, men det er alt).

Han strøyk på ene eksamen for noen dager tilbake, etter det har vi ikke snaket sammen.

Er det vanlig at man ikke prater så ofte, og at han blir så kald og fraværende? Har han ikke ett minutt til meg engang? :(

Jeg har også eksamen snart, men jeg kan allikevel gi han tid.

Er dette normal oppførsel? Vi har pleid å snakke hver dag ellee annenhvee dag.

Eller prøver han å unngå meg og er lei av firholder?

Jeg er så lei meg, og det går utover min eksamenslesing.

Noen tips eller erfaringee? Gjerne utifra hvordan gutter takler stress og deprisjon..

Ja det er helt normalt og fornuftig å prioritere eksamen, det er tross alt ei kort periode det er snakk om, det burde du skjønne. Hadde ikke stressa kjæresten min med mas i denne perioden, da tror jeg han hadde gått lei fort.

Anonym poster: 2ca1ced64959afcc57a992d451e79ec4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere som mener det er helt normal oppførsel: mener dere virkelig at man ikke skal snakke med kjæresten sin på flere uker, bare fordi han har mye å gjøre?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere som mener det er helt normal oppførsel: mener dere virkelig at man ikke skal snakke med kjæresten sin på flere uker, bare fordi han har mye å gjøre?

Jeg har ikke lest at det var snakk om flere uker, hvor står det?

Anonym poster: 93d10f2fbb338a93e196288c07596e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg bor sammen med min kjæreste, så det er litt annerledes, men vi har alltid hatt tid til både hverandre, venner og familie gjennom de mange eksamensperiodene vi har hatt. Jeg har venner med barn som får A og B på alt og likevel har massevis av tid til ungene sine. Så at man ikke skal ha tid til å prate en liten stund om dagen med kjæresten sin - som også går gjennom en tung eksamensperiode - synes jeg er rart.

Anonym poster: c5bd6c3fd4387d425ab2f63d4a861237

nå takler folk eksamensstress forskjellig da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er helt vanlig, selv for studenter på mindre harde studier enn siste året på medisin. Er bare å holde ut til dere er ferdige, så får dere tid til hverandre igjen. Ikke lenge igjen nå :)

Anonym poster: 1e20023c114b3b3d7efaff27f82cb348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest at det var snakk om flere uker, hvor står det?

Anonym poster: 93d10f2fbb338a93e196288c07596e02

Er vel sjeldent en eksamensperiode bare varer i noen få dager?

+ at ts skriver at det allerede har vart i to uker.

Endret av lalaB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel sjeldent en eksamensperiode bare varer i noen få dager?

+ at ts skriver at det allerede har vart i to uker.

Ja men hun har ikke skrevet at de ikke har hatt kontakt på 2 uker.

Anonym poster: 93d10f2fbb338a93e196288c07596e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja men hun har ikke skrevet at de ikke har hatt kontakt på 2 uker.

Anonym poster: 93d10f2fbb338a93e196288c07596e02

Nei, men at han ikke har tatt kontakt med henne.. Det er alltid hun som må ta initiativet, og det er jo det hun reagerer på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest123

Jeg bor sammen med min kjæreste, så det er litt annerledes, men vi har alltid hatt tid til både hverandre, venner og familie gjennom de mange eksamensperiodene vi har hatt. Jeg har venner med barn som får A og B på alt og likevel har massevis av tid til ungene sine. Så at man ikke skal ha tid til å prate en liten stund om dagen med kjæresten sin - som også går gjennom en tung eksamensperiode - synes jeg er rart.

Anonym poster: c5bd6c3fd4387d425ab2f63d4a861237

FOLK ER FORSKJELLIGE.

Noen seiler gjennom jusstudiet med minimal innsats og gode karakterer, mens andre må jobbe seg ihjel for å få en B. Jeg er i sistnevnte kategori, og bor basically under en stein i alle fall to måneder før eksamen. Etter eksamen ser jeg som et underernært vrak med ettervekst til øreflippene og dårlig hud. Først da føles det ok å bruke tid på kjæresten, venner og kanskje en eksamenspils. Samt gå til frisøren og begynne å ta vare på seg selv igjen.

Det skal nevnes at jeg og kjæresten møtes nesten hver dag, men det er som regel veldig sent så vi sover bare over hos hverandre. Vi lager lite mat sammen, ser filmer eller lignende i eksamensperioden, da er vi for det meste hver for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Vi har hatt kontakt, det er ikke det. Tekstwr litt forrige mandag, og snakket på skype forrige tirsdag. Men etter det har det vært stille fra han sin side. Nå snakket vi sist på mandag, da jeg sente han melding om at jeg er her for han. Og han takket og sa han hadde en eksamen ril å lese til, og ville ta kontakt senere. Fikk han ikke tid i løpet av tre dagee til en melding?

Jeg har jo også eksamen, og har da alltid 5 min til overs... Men som flere har påpekt- man takler stress forskjellig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart han har 5 min her og der, men han fokuserer sikkert på eksamen, og stresser ikke med å ta seg av deg samtidig. Tolk det som at han er trygg på forholdet deres og ikke trenger å bekrefte det hele tiden. Han har gitt beskjed om at han jobber, og at han ville ta kontakt senere. Trenger det å være mer komplisert enn det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...