Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bor på Frogner, og synes "alle" har LV i en eller annen form. Jeg har det derimot ikke, fordi at jeg ikke gidder å bli en sau.

Er det noe jeg bruker penger på, så er det bøker, og eventuelt også kunst.

Veskene mine kommer stort sett fra Accessorize, men hvis det var om å gjøre, kunne jeg fint gått og kjøpt en Hermès Birkinveske. Men det er ikke på prioriteringslisten min for å si det sånn.

Mmmm... Håper å treffe en dame som deg en gang. Noen med litt mellom øra og sans for kunst.

Anonymous poster hash: 7e558...951

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er mor til en 11-årig jente i Oslo nord og jeg synes denne utviklinga er forstemmende... Min datter har ei venninne som har flere par UGGs, 3 parajumpers til 5000 kr stykk, Hunter-støvler og andre merkeklær. Deprimerende. Min datter har Ugg-kopier til 300 kr og jeg ser hun har klippet vekk lappen hvor det ikke står uggs. Hun kjenner godt til Canada Goose og en del andre dyre merker. og sko. Samtidig som hun er litt misunnelig på de som får dyre ting, er hun også bevisst på pris og synes det er dumt å bruke mye penger på klær når man får like pene rimeliger klær. Men jeg gruer meg til åra som kommer for presset er enormt rundt omkring blant ungdom.. :(

Selv liker jeg å kle meg pent og elegant, men ALDRI dyrt... Og jeg er blant de som aldri vil kjøpe Hunter-støvler fordi 80 % av Oslos kvinner har det. Og aldri flashy vesker. Alle mine vesker koster bare noen hundrelapper. Jeg har bluser og kåper og elegante klær, men aldri far dyre butikker. Og om jeg har noen dyrere ting er det kjøpt på tilbud og kun fordi jeg liker snittet. Synes mange av de in-tingene er ganske stygge også, så jeg skjønnerikke hvorfor alle vil ha dem!! Louis vuitton-vesker er stygge, uggs er stygge- de ser jo ut som tøfler... og slik synes jeg det er med mye dyre ting, de kjøpes bare pga merket!!! Utrolig hjernedødt!! Men generelt en forstemmende utvikling..

Anonymous poster hash: 9c3f9...0e1
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er mor til en 11-årig jente i Oslo nord og jeg synes denne utviklinga er forstemmende... Min datter har ei venninne som har flere par UGGs, 3 parajumpers til 5000 kr stykk, Hunter-støvler og andre merkeklær. Deprimerende. Min datter har Ugg-kopier til 300 kr og jeg ser hun har klippet vekk lappen hvor det ikke står uggs. Hun kjenner godt til Canada Goose og en del andre dyre merker. og sko. Samtidig som hun er litt misunnelig på de som får dyre ting, er hun også bevisst på pris og synes det er dumt å bruke mye penger på klær når man får like pene rimeliger klær. Men jeg gruer meg til åra som kommer for presset er enormt rundt omkring blant ungdom.. :(

Selv liker jeg å kle meg pent og elegant, men ALDRI dyrt... Og jeg er blant de som aldri vil kjøpe Hunter-støvler fordi 80 % av Oslos kvinner har det. Og aldri flashy vesker. Alle mine vesker koster bare noen hundrelapper. Jeg har bluser og kåper og elegante klær, men aldri far dyre butikker. Og om jeg har noen dyrere ting er det kjøpt på tilbud og kun fordi jeg liker snittet. Synes mange av de in-tingene er ganske stygge også, så jeg skjønnerikke hvorfor alle vil ha dem!! Louis vuitton-vesker er stygge, uggs er stygge- de ser jo ut som tøfler... og slik synes jeg det er med mye dyre ting, de kjøpes bare pga merket!!! Utrolig hjernedødt!! Men generelt en forstemmende utvikling..

Rettelse : parajumpers koster 8k pr jakke ;) Og for gudsskyld kjøp jenta di ekte uggs, det er flaut å gå med fake. Uggs er egentlig ut nå uansett siden alle fra øst, starta å bruke det .. og Canada Goose er for tapere og utlendinger .. sorry

Anonymous poster hash: 55b5b...a00

Skrevet

Rettelse : parajumpers koster 8k pr jakke ;) Og for gudsskyld kjøp jenta di ekte uggs, det er flaut å gå med fake. Uggs er egentlig ut nå uansett siden alle fra øst, starta å bruke det .. og Canada Goose er for tapere og utlendinger .. sorry

Uff ja, når østkantfolk starter å bruke noe, DA er det ut! :rolleyes:

Anonymous poster hash: 4f2a2...006

• Liker 2
Skrevet

Ikke for barn, visstnok. da koster de 5000- ihvertfall i følge denne jenta. Jeg kommer aldri til å bruke 2000 kr på ekte uggs før hun er utvokst på bena i alle fall. Jeg kjøper ikke så dyre sko til meg selv en gang. De fleste på trinnet har fake, det er bare et lite fåtall som får ekte. De som får alt de vil ha og kommer til å få seg en kraftig reality check med tiden. Jeg vet ikke så mye de om disse merkene, som du skjønner. Og jeg er stolt av det!!! Herregud jeg er glad jeg har andre ting å fylle livet mitt med. som jeg nettopp skrev; jeg skyr dyre merketing som pesten. Det er for enkle mennesker med mindreverdighetskomplekser og eksponeringsbehov som ikke kan produsere én original tanke. Sorry.

Skrevet

Uff ja, når østkantfolk starter å bruke noe, DA er det ut! :rolleyes:

Anonymous poster hash: 4f2a2...006

Selvfølgelig? Derfor det er forskjell på østkanten og vestkanten, kjære deg ..

Skrevet

:hug:

Anonymous poster hash: f857b...80d

Skrevet

Selvfølgelig? Derfor det er forskjell på østkanten og vestkanten, kjære deg ..

Ha ha, ja. De tenker vel ikke på at hele Oslo er innflytta bønder.

Anonymous poster hash: c8bfa...b4e

• 10 måneder senere...
Skrevet

Bor i Drammen, og her er det press fra barneskolen, om uggs, Canada goose og andre merkeklær. Takk og pris så er mine barn, opptatt av dyr og menneskers rettigheter. Og synes det er idioti og bruke 10 000 kr på en jakke. Men må jo si jeg stusser litt og, da mange bor i små billige rekkehus og leiligheter. Men løper rundt med bare dyre merkeklær til både seg og barna. Og de bor så trangt at barna må dele rom. De kjører gjerne rundt i en bil som koster nesten like mye som leiligheten.

Virker ut som de med helt vanliginntekt ønsker å framstå som rike, og at det har blitt veldig viktig.

Selv forstår jeg ikke dette.

Anonymous poster hash: fcbfb...18b

Åh, så flaut. Husker den gangen da jeg gikk på ungdomsskole så var folk sånne, de trodde de var rike men sannheten var at de brukte navpenger osv. på klær. På den tiden var jeg ikke opptatt av merkeklær eller vekser, men tildags er jeg. Og det er nå jeg innser hvor "rik" jeg faktisk er iforhold til dem. Jeg trengte aldri å passe meg inn, for foreldrene mine er rike men aldri innsett før nå.

Anonymous poster hash: 0aa6c...44e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...