Gå til innhold

teit med sykkelhjelm?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sykler til barnehagen med min 4år gamle sønn. selvfølgelig bruker jeg hjelm for å vere godt eksempel for min sønn! Jeg har lagt merke til at d er få andre voksene som bruker hjelm. Er jeg rar som bruker?

Anonym poster: 6f889d69e4b2fe79fdc39f6b188b954c

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Her i området bruker de fleste voksne sykkelhjelm. Alle er klar over at det er noe alle bør bruke uavhengig av alder. Gå foran som et godt eksempel, du!

Skrevet

Har heller den formening at det er teit uten sykkelhjelm!

I dag har man jo utallige modeller å velge mellom i tillegg, så man burde da kunne finne noe som passer stilen (for de "kule" som dropper hjelmen pga mote og slikt)

• Liker 13
Gjest Gjest_Calavi
Skrevet (endret)

Nei, du er absolutt ikke rar som bruker sykkehjelm1 Du er fornuftig, og flere burde gjort som deg! Jeg synes det ene og alene er positivt når jeg ser unge og vokse bruke hjelm, de er langt i fra teite.

Endret av Calavi
  • Liker 5
Skrevet (endret)

I Australia er det paabudt med sykkelhjelm, noe jeg synes er veldig bra. 500kr i bot hvis du blir tatt uten. Det er 'mine' skattepenger som gaar til aa lappe sammen hodet til de som ikke bruker hjelm. Jeg sykler til jobb hver dag. Med hjelm :)

Endret av AlmostAussie
  • Liker 6
Skrevet

Jeg kjenner voksne som lar barna sykle uten hjelm fordi ungene nå er store nok til å argumentere for at det ikke er noen logikk i at de skal bruke hjelm når ikke foreldrene gjør det. Mor syns hun ser så rar ut med hjelm, at hun faktisk vurderte det dithen at isåfall var det bedre at ungene slapp! :sjokkert:

DET er teit!!

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Sykler til barnehagen med min 4år gamle sønn. selvfølgelig bruker jeg hjelm for å vere godt eksempel for min sønn! Jeg har lagt merke til at d er få andre voksene som bruker hjelm. Er jeg rar som bruker?

Jeg ser veldig sjelden syklister uten hjelm:) Det er ikke alltid jeg bruker det selv, selvom jeg vet st det er teit å droppe den. Når jeg sykler for treningen sin skyld, har jeg alltid hjem. Men når jeg sykler i sneglefart til/fra et sted, dropper jeg ofte hjelmen. Skal sies st jeg ikke sykler så ofte da, litt på sommeren bare.

Anonym poster: a878565a42c63525e130e31c7189a5d4

Skrevet

Selv bruker jeg ikke hjelm når jeg sykler, det har jo ikke noe med om at jeg synes det er teit, men rett og slett en vane sak. Det er absolutt ikke noe teit ved å bruke hjelm, men fornuftig!

Skrevet

Noe av det teiteste jeg ser er syklister uten hjelm, så jeg syns du skal fortsette jeg... Jeg har forøvrig sett hvordan en hjelm så ut etter en skikkelig utforkjøring, så skrekken er hvordan det hadde sett ut om det var hodet! Hjelmen var bare å kaste, i flere biter etterpå!

• Liker 3
Skrevet

Mener du blant de andre som sykler barna til barnehagen? Blant voksne i Norge er det et flertall som bruker hjelm. Dessverre er det langt færre kvinner enn menn som bruker hjelm. Det er færre kvinner enn menn som sykler, derfor er det allikevel over 50% av alle syklister som bruker hjelm.

Årsaken til dette er nok at mange kvinner prioriterer frisyren framfor liv og helse. DET ER UTROLIG TEIT! Jeg har hatt arbeidsvei langs den såkalte Tour de Finance (mellom Aker Brygge i Oslo og Asker), og der ser jeg svært få menn uten hjelm, mens ca. halvparten av alle kvinnene ikke bruker hjelm.

La meg spørre deg: Synes du det er teit å bruke sikkerhetsbelte i bil?

Det dummeste jeg ser er kvinner som har med seg barn, enten på barnesete eller at barna sykler på egen sykkel, der barna har hjelm mens mor sykler uten, kanskje til og med har hjelmen hengende på styret. Da hender det at jeg snakker til henne eller at jeg snur meg mot henne og dunker meg på hjelmen, *hint hint*.

En del kvinner har følgende (ekstremt dårlige) unnskyldning for å ikke bruke hjelm: "Jeg sykler veldig forsiktig". Det blir som å si at du kjører bil veldig forsiktig, og derfor ikke trenger å bruke belte. Det er andre folk på veien, både fotgjengere, syklister og biler. Det holder at det er en idiot på feil sted til feil tid for at du skal stupe med hodet i asfalten. Da har det veldig mye å si om du bruker hjelm eller ikke.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Bruk hjelm! Jeg har gått på hodet i asfalten flere ganger, er takket være hjelmen at jeg ikke sitter her med hjerneskade eller noe.

De som ikke bruker hjelm er teeeeite!

Anonym poster: ece01f37af16631f7f6e4c00030ddf9a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Personlig så mener jeg at folk som sykler uten hjelm ikke burde få medisinsk hjelp gratis ved skade

Anonym poster: 42eb723e74183774e0eb55ea1aee2c7a

Skrevet

Naboen min brukte ikke hjelm. Han finnes ikke lenger...

Etter det bruker jeg BESTANDIG hjelm. Så får det heller være med frisyren.

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet

Det er bedre å se litt teit ut, enn å faktisk bli teit...(om du får en hjerneskade)

Skrevet

Jeg har trynet på sykkel og landet med panna først. Hjelmen sprakk i mange biter, hodet holdt. Og jeg syklet forsiktig.

Hjelm er tøft!

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker ikke hjelm. Jeg har ikke barn i min familie, så trenger ikke tenke på å måtte være en rollemodell og et forbilde.

Skrevet

I Australia er det paabudt med sykkelhjelm, noe jeg synes er veldig bra. 500kr i bot hvis du blir tatt uten. Det er 'mine' skattepenger som gaar til aa lappe sammen hodet til de som ikke bruker hjelm. Jeg sykler til jobb hver dag. Med hjelm :)

Farene som sykling uten hjelm innebærer er egentlig ganske minimale sammenlignet med andre aktiviteter, derfor blir det alt for dumt å påby sykkelhjelm. Samtidig vil man gjøre sykling mindre utbredt, som er negativt med tanke på forurensning.

• Liker 1
Gjest Bartenina
Skrevet

Jeg bruker alltid hjelm når jeg skal sykle mer enn 2 minutter, men i dag hadde jeg satt opp håret, så jeg tenkte at "tjæsj, i dag går det vel bra"...

...guess what...

jeg gikk på trynet! Slo ikke hodet heldigvis, men tenkte nok at det var noen som satt høyt der oppe og lo av meg, som trodde jeg kunne føle meg trygg uten hjelm!

Bruk hjelm, det er ikke teit!

AnonymBruker
Skrevet

Darwin at work...

darwin-at-work.jpg

Anonym poster: 9d302bb99aaa4a66184538f6fd44c002

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...