Gå til innhold

Profesjon psykologi - NTNU eller UiO på førsteplass?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er usikker på hvor jeg vil ta profesjonsstudiet. Er det noen som har noen erfaringer med selve studiet, eller byene som studentbyer?

Jeg prøver å sammenlikne dem på nettet, men får ikke helt det store inntrykket. Akkurat nå heller jeg mot Trondheim, mest fordi jeg ikke ønsker å begynne studiene i januar ved UiO. Høstsnittet er for høyt.

Viktig for meg å velge den rette byen, ettersom studiet er såpass langt.

Takker for alle innspill :blomst:

Anonym poster: 9a9ecf1230b754a3b2093625203fc0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flyttet til Oslo for å studere, har ikke angret et sekund. Du finner alle mulige slags mennesker her, alle typer butikker, musikk/konserter osv. I begynnelsen syns jeg kanskje at det var litt vel stort, men etter å ha vært ganske aktiv i studentsammenheng, fadderuke, etc fant jeg meg til rette. Men alle mine venner som studerer i tr.heim elsker byen. Det er stort, men ikke for stort, også er trondheim veldig vakkert. Det er jo en grunn til at det er Norges studenthovedstad :) Men jeg ville aldri ha flyttet fra Oslo :)

Anonym poster: d4bb861fc2d571664ebe80a96fb42d46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Petter Northug befinner seg stort sett i Trondheim, hvis det har noe å si.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt Oslo.

Anonym poster: 5fea6ee7b85c794a3ad180dd63923473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondheim!

Anonym poster: 75567e520c23497adc4c16dd8a07316e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oslo. Hyggelig begge steder, men Oslo er en større by med flere tilbud og et hakket sterkere fagmiljø (ikke på realfag, men på psykologi). Du skal studere så lenge at jeg ikke ville lagt særlig vekt på om du begynner om høsten eller våren, det betyr så lite alt i alt.

Anonym poster: 9cab8d311cf2a07374419faa6dce1ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondheim skårer høyest på trivsel som studentby i landet, om det har noe å si. Jeg er selvfølgelig partisk, fordi jeg studerer i Trondheim selv.

Jeg er østlending, og har lite til overs for Oslo. Trondheim er absolutt best :)

(husk at leiepriser o.l. er sannsynligvis mye høyere i Oslo).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykologi profesjon er litt bredere på NTNU. I Oslo har man flere fag rettet mot behandling.

Anonym poster: 24e1a70ce7df92afc423a122c82c1cef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville valgt NTNU. Men nå er jeg voldsomt glad i byen og skolen her og kunne ikke tenkt meg å gå noe annet sted. Liker ikke Oslo noe spesielt. Kanskje mer som skjer, men det er mer kriminalitet, tiggere og søppel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg har bestemt meg for å sette NTNU på førsteplass :-)

Takk for alle tilbakemeldinger!

Anonym poster: 9a9ecf1230b754a3b2093625203fc0d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Velg NTNU!! :D

Går der selv.

Forresten; Går alle som svarte her på profesjon ved NTNU? :P



Anonymous poster hash: b61a8...f6c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo. Hyggelig begge steder, men Oslo er en større by med flere tilbud og et hakket sterkere fagmiljø (ikke på realfag, men på psykologi). Du skal studere så lenge at jeg ikke ville lagt særlig vekt på om du begynner om høsten eller våren, det betyr så lite alt i alt.

Anonym poster: 9cab8d311cf2a07374419faa6dce1ddf

Er du helt sikker på dette? NTNU har et bedre fagmiljø innen teknologi, men ikke realfag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du helt sikker på dette? NTNU har et bedre fagmiljø innen teknologi, men ikke realfag?

De beste studentene, altså de med best karakterer i realfag, søker seg inne på NTNU. Det er bare å se på poeng-grensene, og ja, jeg vil tørre å påstå at fagmiljøet innen teknologi og realfag er mye sterkere enn på diverse andre universiteter i Norge, de eneste som motsier dette, er studenter som studerer realfag ved et annet universitet\høgskole enn NTNU.

Anonymous poster hash: 9b146...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondheim er langt bedre enn Oslo som studentby i alle fall.

Eneste, store, problemet... Er at det ikke FINNES god kebab å få tak i, i hele jævla byen!



Anonymous poster hash: e64cc...7ca
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondheim er fantastisk!

Selv har jeg gått på skole i Oslo, og er godt kjent og glad i byen.

Men Trondheim er noe helt for seg selv. Spesielt når det kommer til studier. Aldri i verden om Oslo klarer å gi meg samme følelsen som Trondheim gir meg.

At noen kan finne på å velge Oslo fremfor Trondheim, er for meg et mysterium.



Anonymous poster hash: b8c2d...3c8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De beste studentene, altså de med best karakterer i realfag, søker seg inne på NTNU. Det er bare å se på poeng-grensene, og ja, jeg vil tørre å påstå at fagmiljøet innen teknologi og realfag er mye sterkere enn på diverse andre universiteter i Norge, de eneste som motsier dette, er studenter som studerer realfag ved et annet universitet\høgskole enn NTNU.

Anonymous poster hash: 9b146...1ed

NTNU har jo stort sett utelukkende teknologi, så hvordan de kan ha et bedre fagmiljø for realfag skjønner jeg egentlig ikke.

Og at kun de som studerer et annet sted enn NTNU mener at UiO er bedre på teoretiske realfag er jo bare tull. Har flere kompiser som i år ble ferdig med siv.ing på NTNU nå i år, som er av den oppfatningen at UiO er bedre på realfag.

Når det er sagt så VET jeg jo ikke hvem som faktisk har det beste fagmiljøet for realfag, og det er litt derfor jeg ønsker å diskutere det. Men det vet jo åpenbart du enda mindre om enn meg igjen, gitt valg av argumenter.

Endret av Fysikeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...