Gå til innhold

Klarer ikke bestemme oss for forrett.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi skal ha en 3-retters meny, som i utgangspunktet så sånn her ut:

Forrett: asparges med serrano skinke, fritert brie servert med fransk vinaigrette og balsamico reduksjon.

Hovedrett: kalve entrecôte servert med glasert sjalottløk, aspargesbønner, gulerotpurre, syltet tomat og ovnsbakte poteter med urter. Rødvinssaus.

Dessert: bringebærmousse servert med sjokoladefondantkake og italiensk marengs.

Vi har prøvesmakt, og synes alt smakte herlig, bortsett fra mannen som ikke helt likte forretten.

De andre alternativene til forrett er:

1. Sashimi av laks servert med wasabirogn, urtesalat, glassnudler, sprøtt brød og pondus gele.

2. Bøffelmozzarella servert med solmodne tomater, ristede pinjekjerner, balsamicoreduksjon, parmesan- og serranochips.

3. Carpaccio av indrefilet reinsdyr med ristede pinjekjærner, balsamicoreduksjon, rocculasalat med trøffelolje. Chips av jordskok.

Vi heller nok mest mot forretten med sashimi av laks, men klarer ikke ta en endelig avgjørelse. Føler det kan bli litt mye med carpaccio til forrett, siden det er kjøtt også i hovedretten. Er det noen som har noen innspill?

Endret av Mariahamm
Videoannonse
Annonse
Gjest lisha
Skrevet

Hehe, der var mye jeg ikke skjønte så mye av :P

men utifra det jeg skjønte, så syns jeg alternativ en eller tre

Skrevet

Vi skal ha en 3-retters meny, som i utgangspunktet så sånn her ut:

Forrett: asparges med serrano skinke, fritert brie servert med fransk vinaigrette og balsamico reduksjon.

Hovedrett: kalve entrecôte servert med glasert sjalottløk, aspargesbønner, gulerotpurre, syltet tomat og ovnsbakte poteter med urter. Rødvinssaus.

Dessert: bringebærmousse servert med sjokoladefondantkake og italiensk marengs.

Vi har prøvesmakt, og synes alt smakte herlig, bortsett fra mannen som ikke helt likte forretten.

De andre alternativene til forrett er:

1. Sashimi av laks servert med wasabirogn, urtesalat, glassnudler, sprøtt brød og pondus gele.

2. Bøffelmozzarella servert med solmodne tomater, ristede pinjekjerner, balsamicoreduksjon, parmesan- og serranochips.

3. Carpaccio av indrefilet reinsdyr med ristede pinjekjærner, balsamicoreduksjon, rocculasalat med trøffelolje. Chips av jordskok.

Vi heller nok mest mot forretten med sashimi av laks, men klarer ikke ta en endelig avgjørelse. Føler det kan bli litt mye med carpaccio til forrett, siden det er kjøtt også i hovedretten. Er det noen som har noen innspill?

jøss her var det mye ¨fancy¨mat! tror nok jeg hadde gått for nummer 3.... men om det er basert på at vi ikke har familie som spiser fisk vet jeg ikke.. her har vi gått for en enkel suppe til forrett
Skrevet

Haha, jeg vet det høres overstadig fancy ut. Men vi er absolutt ikke vant til sånn mat, og det smakte helt fantastisk. Høres nok bare litt mer komplisert ut når det skrives ned ;)

• Liker 2
Skrevet

Kommer litt an på gjestene, men jeg hadde ikke turt å servere rått kjøtt eller fisk til min familie, så jeg hadde gått for nr 2.

• Liker 1
Gjest Kiara!
Skrevet

Nr2, i et bryllup med så mange ulike ganer er rå mat veldig liter lurt.

Men jeg mener også at forretten dere allerede har er den beste og enkleste. :)

• Liker 6
Skrevet

Jeg tror jeg da hadde valgt nr 1. Men det er ut i fra hvordan jeg kjenner min gjester. :-)

Skrevet

Hm, du har nok kanskje et poeng kiara. Men jeg aner ikke hvordan bøffelost smaker :P Jeg likte godt den originale forretten, men vil jo at mannen også skal være fornøyd. At det skal være så vanskelig å bestemme seg :P

Skrevet

Bøffelmozarella er vel ikke bøffelost? Det er vel bare en betegnelse på en ganske vanlig type mozarella. Tomat- og mozarella salat er godt det, men kanskje litt kjedelig. Jeg ville valgt sashimi, fordi jeg syns det er supergodt, og det er fint med fisk først når det er kjøtt etterpå. Forøvrig høres alt godt ut, ingen av alternativene vil være feil :)

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg ville beholdt forretten dere allerede har, og om ikke ville jeg gått for nr 2. Til nød nr 3, men vet at mange er skeptiske til å spise rått kjøtt (og fisk for den saks skyld)

Skrevet

Bøffelmozarella er vel ikke bøffelost? Det er vel bare en betegnelse på en ganske vanlig type mozarella. Tomat- og mozarella salat er godt det, men kanskje litt kjedelig. Jeg ville valgt sashimi, fordi jeg syns det er supergodt, og det er fint med fisk først når det er kjøtt etterpå. Forøvrig høres alt godt ut, ingen av alternativene vil være feil :)

Bøffelmozzarella er mozzarella laget av bøffelmelk :)

• Liker 2
Skrevet

Etter et kjapt googlesøk ser jeg at bøffelmozarella er laget av bøffelmelk, men tror ikke det skal være vesentlig stor smaksforskjell på det og annen type mozarella.

Skrevet

Litt enig i at det kan være litt kjedelig med bøffelmozarella. Alle venner og slikt er godt vant med sushi, men besteforeldre og andre er kanskje skeptiske til sashimi av laks.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes ikke dette var fryktelig "fancy", jeg da. Høres ut som en god, ganske jordnær meny med smaker de fleste vil like!

Personlig synes jeg mozarellaen høres himmelsk ut. Med gode, smaksrike tomater (ikke de vasne man får i løsvekt i butikken) er det SÅ godt! Har dere vegetarianere blant gjestene så kan det jo også serveres til dem. (men har dere mange med laktoseintoleranse så er det ikke et like godt valg)

Anonym poster: 9d55c1afcb9269095cc23f9dd6b03620

• Liker 2
Skrevet

Bare meg med laktoseintoleranse, men jeg tar piller så det går fint. Er faktisk flere vegetarianere, så sånn sett er det jo praktisk! De får selvfølgelig egne retter der det er kjøtt uansett, men :)

Skrevet

Jeg hadde valgt aspargesene med serrannoskinke.

Gjest gjest17
Skrevet

Jeg ville valgt nummer to, om jeg ikke hadde gått for den opprinnelige forretten.

:-)

Skrevet

Jeg ville valgt den dere allerede har, eller alternativ to.

Skrevet

Må si jeg ikke hadde valgt noen av alternativene.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg hadde valgt mozarella.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...