Gå til innhold

Klarer ikke bestemme oss for forrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg ELSKER carpaccio, så hadde uten tvil valgt det. Men sashimi er også veldig godt. Jeg er ikke fan av balsamico og synes det er enda verre når det er redusert så det trekker ned, særlig på noe som har så milde smaker som både carpaccio og mozarella.

Endret av CathFoto
Videoannonse
Annonse
Gjest Mariahamm
Skrevet

Må si jeg ikke hadde valgt noen av alternativene.

Mvh Yvonne :heiajente:

Hva ville du tenkt hadde passet da? Vi kan jo foreslå noe selv også regner jeg med :) Bare fint med forslag :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha en 3-retters meny, som i utgangspunktet så sånn her ut:

Forrett: asparges med serranoskinke, fritert brie servert med fransk vinaigrette og balsamicoreduksjon.

Hovedrett: kalveentrecôte/entrecôte av kalc servert med glassert sjalottløk, aspargesbønner, gulrotpuré, syltet tomat og ovnsbakte poteter med urter. Rødvinssaus.

Dessert: bringebærmousse servert med sjokoladefondantkake og italiensk marengs.

Vi har prøvesmakt, og synes alt smakte herlig, bortsett fra mannen som ikke helt likte forretten.

De andre alternativene til forrett er:

1. Sashimi av laks servert med wasabirogn, urtesalat, glassnudler, sprøtt brød og pondusgele (hva i huleste er det?).

2. Bøffelmozzarella servert med solmodne tomater, ristede pinjekjerner, balsamicoreduksjon, parmesan- og serranochips.

3. Carpaccio av indrefilet av reinsdyr med ristede pinjekjerner, balsamicoreduksjon, ruccolasalat med trøffelolje. Chips av jordskokk.

Vi heller nok mest mot forretten med sashimi av laks, men klarer ikke ta en endelig avgjørelse. Føler det kan bli litt mye med carpaccio til forrett, siden det er kjøtt også i hovedretten. Er det noen som har noen innspill?

Bare sånn i tilfelle dere skal trykke menyen...

Jeg ville selv gått for sashimi til forrett :)

Anonym poster: b8813d67d262011a2395bcffe43fb870

• Liker 3
Skrevet

Hva ville du tenkt hadde passet da? Vi kan jo foreslå noe selv også regner jeg med :) Bare fint med forslag :)

Jeg hadde valgt hjemmerøkt kyllingbryst fra Stange med råmarinert asparges, friterte rødbetstrimler og løpstikkepesto, som vi selv hadde i vårt bryllup. Vi hadde fireretters middag, med bruschetta som andre forrett, røkt kyllingbryst til første forrett, oksemedaljong med broccoli- og gulrotstimbal, rosmarinsjy og pommes Anne til hovedrett og bringebærsorbét til dessert.

Det skal sies, vi syntes forretter var vanskelige, aller mest fordi det er svært få forretter noen av oss (mannen og meg) liker.

Skrevet

Jeg synes forretter er det enkleste jeg, på restaurant har jeg alltid lyst på 3-4 forretter og sliter med å velge hovedrett.

Forslag:

- Gratinert sjøkreps

- Blåskjell

- Sashimi av laks og strømtorsk med ponzusaus

- wonton

- bruchetta

- fiskesuppe

- soppsuppe

De fleste like forøvrig carpaccio når de smaker på det, og veldig mange vet ikke at det er rått.

Skrevet

Jeg synes forretter er det enkleste jeg, på restaurant har jeg alltid lyst på 3-4 forretter og sliter med å velge hovedrett.

Forslag:

- Gratinert sjøkreps

- Blåskjell

- Sashimi av laks og strømtorsk med ponzusaus

- wonton

- bruchetta

- fiskesuppe

- soppsuppe

De fleste like forøvrig carpaccio når de smaker på det, og veldig mange vet ikke at det er rått.

Dessverre liker vi ingen av disse forrettene, unntaket er bruchetta, samt at jeg liker fiskesuppe. Vi ble pålagt å ha fire forretter, og vi strevde med å finne noe vi kunne velge i flere måneder. Forrett er vel noe av det jeg liker minst å få servert.

Skrevet
1. Sashimi av laks servert med wasabirogn, urtesalat, glassnudler, sprøtt brød og pondusgele (hva i huleste er det?).

Bare sånn i tilfelle dere skal trykke menyen...

Jeg ville selv gått for sashimi til forrett :)

Regner med det er ponzu hun mener :)

Skrevet (endret)

Dessverre liker vi ingen av disse forrettene, unntaket er bruchetta, samt at jeg liker fiskesuppe. Vi ble pålagt å ha fire forretter, og vi strevde med å finne noe vi kunne velge i flere måneder. Forrett er vel noe av det jeg liker minst å få servert.

Men det var ikke til bryllup jeg foreslo til, skulle vi ikke foreslå til ts? Jeg mente nå ikke å være brysk, bare tenkte siden ts ba om forslag. Siden du er sånn supertaster så vet jeg at det er vanskelig å finne noe som er passende, men forsto det ikke slik at det var et problem for ts.

Endret av CathFoto
  • Liker 7
Skrevet

Men det var ikke til bryllup jeg foreslo til, skulle vi ikke foreslå til ts? Jeg mente nå ikke å være brysk, bare tenkte siden ts ba om forslag. Siden du er sånn supertaster så vet jeg at det er vanskelig å finne noe som er passende, men forsto det ikke slik at det var et problem for ts.

Det var bare en digresjon til ditt sitat "jeg synes forretter er det enkleste jeg".

Ts: Håper du finner din forrett, det er jammen ikke lett. :)

Skrevet

Det var bare en digresjon til ditt sitat "jeg synes forretter er det enkleste jeg".

Ts: Håper du finner din forrett, det er jammen ikke lett. :)

Aha, da skjønner jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Regner med det er ponzu hun mener :)

Ja, selvsagt! Jeg klarte ikke tenke så langt... ;)

Gjest Mariahamm
Skrevet

Gikk litt fort og gæærnt på telefonen, så ble noen feil. Den vanskelige er vel egentlig at vi ikke har noen spesielle referanser på hva vi liker, og vil helst velge noe som flest mulig blir fornøyd med!

Skrevet

Synes alt hørtes veldig godt ut.

1. Mange liker ikke laksetartar. Men dette er klart min favoritt av forrettene du nevner.

2. Godt og lett som forrett, dersom dere vil tilfredsstille flest gjester hadde jeg gått for denne eller aspargesen.

3. Ikke som forrett til kjøtt.

Skrevet

Jeg ville valgt nr. 2 :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke spist noen av forrettene, jeg liker ingen av delene. I et bryllup syns jeg det er bedre å gå for noe enkelt som man vet at folk liker, i stedet for sjansespill med fancy mat. De fleste gjestene vil være skrubbsultne når middagen er servert, og det verste som finnes da er lite mat og mat man ikke liker.

Anonym poster: be13e2bde13a0a12befc19bec7c4791e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke spist noen av forrettene, jeg liker ingen av delene. I et bryllup syns jeg det er bedre å gå for noe enkelt som man vet at folk liker, i stedet for sjansespill med fancy mat. De fleste gjestene vil være skrubbsultne når middagen er servert, og det verste som finnes da er lite mat og mat man ikke liker.

Mulig det der deg som er litt vel kresen om du ikke hadde spist noen av forrettene? Hverken asparges eller mozzarella er særlig fancy mat, kan forstå at folk vegrer seg mot rått kjøtt, men fancy? Nei.

Anonym poster: 626dae9331a6d1db0c5178d0bc85fcc6

• Liker 8
Skrevet

Jeg vet at mange er skeptisk til rå fisk, men jeg trodde de to andre var ganske enkle og trygge. Men klart, det kommer sikkert an på øynene som ser. Hva synes du er enkelt og trygt for de fleste?

Skrevet

Jeg synes den opprinnelige forretten høres veldig god ut, tror også noe sånt faller i smak for de fleste. :) Ellers ville jeg gått for forretten med mozzarella.

• Liker 2
Skrevet

Da trur jeg det er du som er veldig spesiell.... Dette er ganske normal mat, som mange liker.

Tomat,mozaralla og balsamico lager jeg stadig som forrett hjemme. Det samme gjelder ulike varianter med asparges, skinke og pinjekjerner. Laksetartar er en stor middagsfavoritt her i huset, men riktignok ikke noe man serverer til eldre. Det samme gjelder carpaccio. En av mine favorittretter, men fra besteforeldregenerasjonen og opp bør man styre unna.

TS - jeg syntes dette hørtes helt fantastisk ut, i motsetning til de som kommer med noen ihjelkokte, slappe reker eller en alt for mektikg blomkålsuppe.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...