AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #41 Skrevet 2. juni 2013 Det er jo nettopp det jeg frykter. Jeg har jo dårlig erfaring ned gutter som er veldig selvsikre og trygge. Grunnen til at de er så trygge er at de ikke har noe å tape, og grunnen til at de ikke har noe å tape er at de ikke er interessert nok. Men jeg skal gi han en sjanse til hvis jeg får muligheten, jeg er bare redd for å bli såret. Hei Sjøhest. Du beskriver en datesituasjon jeg erfarte sist høst. Han var megaselvsikker, nesten cocky. Jeg forstår ikke hvordan noen kan være så lite nervøs på første date. Men jeg tror også det skyldes at han ikke var spesielt interessert til å begynne med; han hadde altså ingenting å tape på å møte meg fordi han var ikke så gira i utgangspunktet. Jeg ble såret av avvisningen og gikk meg på en real knekk jeg sliter med ennå. Mitt beste råd er kanskje å ikke date denne fyren. Om du likevel vil date han, ikke involver deg i han før du virkerlig kjenner ham (om du noen gang kommer innenfor fasaden han har satt opp rundt seg selv). Anonym poster: aabd10ec779f29cab2a480df72551d24
Gjest Sjøhesten Skrevet 2. juni 2013 #42 Skrevet 2. juni 2013 Hei Sjøhest. Du beskriver en datesituasjon jeg erfarte sist høst. Han var megaselvsikker, nesten cocky. Jeg forstår ikke hvordan noen kan være så lite nervøs på første date. Men jeg tror også det skyldes at han ikke var spesielt interessert til å begynne med; han hadde altså ingenting å tape på å møte meg fordi han var ikke så gira i utgangspunktet. Jeg ble såret av avvisningen og gikk meg på en real knekk jeg sliter med ennå. Mitt beste råd er kanskje å ikke date denne fyren. Om du likevel vil date han, ikke involver deg i han før du virkerlig kjenner ham (om du noen gang kommer innenfor fasaden han har satt opp rundt seg selv). Anonym poster: aabd10ec779f29cab2a480df72551d24 Det er nettopp en sånn situasjon jeg frykter. Jeg opplevde det for et par måneder siden. En fyr som tok meg med storm på første date. Ikke fordi han var en superkjekkas, men fordi alt føltes så riktig. Jeg likte humoren hans veldig godt, han var ikke cocky, men derimot hadde han masse selvironi. Visste akkurat hva han skulle si for å få meg til å føle meg trygg, og for å gjøre pinlige øyeblikk morsomme eller romantiske. Problemet var bare at han ikke var det minste interessert i meg. Han jeg datet nå sist ga ikke den samme fortryllende følelsen, men den samme tryggheten og utstrålingen hadde han, og jeg vil ikke havne i den situasjonen igjen.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #43 Skrevet 2. juni 2013 Det er nettopp en sånn situasjon jeg frykter. Jeg opplevde det for et par måneder siden. En fyr som tok meg med storm på første date. Ikke fordi han var en superkjekkas, men fordi alt føltes så riktig. Jeg likte humoren hans veldig godt, han var ikke cocky, men derimot hadde han masse selvironi. Visste akkurat hva han skulle si for å få meg til å føle meg trygg, og for å gjøre pinlige øyeblikk morsomme eller romantiske. Problemet var bare at han ikke var det minste interessert i meg. Han jeg datet nå sist ga ikke den samme fortryllende følelsen, men den samme tryggheten og utstrålingen hadde han, og jeg vil ikke havne i den situasjonen igjen. Arg, så vanskelig. Jeg forstår godt situasjonen din, men har dessverre ikke flere gode råd. Jeg fikk med en så stor knekk av han jeg møtte, at jeg orker ikke mer dating på en god stund. Ser du muligheten for å fortsette datingen med han, men med en litt kjølig tilnærming? Altså at du snur dynamikken i "forholdet", nemlig ved at du er den tilbakeholdne og selvsikre parten? Anonym poster: aabd10ec779f29cab2a480df72551d24
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #44 Skrevet 2. juni 2013 Det virker som om frykten din for å bli såret holder deg litt tilbake fra å være helt klar til å date andre. Anonym poster: 1859041c0cc5748da89d934bcb44e7d3
Gjest Sjøhesten Skrevet 2. juni 2013 #45 Skrevet 2. juni 2013 Det virker som om frykten din for å bli såret holder deg litt tilbake fra å være helt klar til å date andre. Anonym poster: 1859041c0cc5748da89d934bcb44e7d3 Nei, overhodet ikke. Jeg er veldig klar til å date, men når man har datet et ganske stort antall gutter vet men hvilke faresignal man skal se etter.
Gjest Sjøhesten Skrevet 2. juni 2013 #46 Skrevet 2. juni 2013 Ser du muligheten for å fortsette datingen med han, men med en litt kjølig tilnærming? Altså at du snur dynamikken i "forholdet", nemlig ved at du er den tilbakeholdne og selvsikre parten? Anonym poster: aabd10ec779f29cab2a480df72551d24 Har tenkt tanken ja. Jeg er jo ikke så veldig fan av å spille spill, men godt mulig det må til for å rette opp i balansen her.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #47 Skrevet 2. juni 2013 Det virker som om frykten din for å bli såret holder deg litt tilbake fra å være helt klar til å date andre. Anonym poster: 1859041c0cc5748da89d934bcb44e7d3 Det er da helt naturlig. Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg orker ikke å bli såret eller skuffet jevnlig. Jeg må ha det bra også. Anonym poster: aabd10ec779f29cab2a480df72551d24
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #48 Skrevet 2. juni 2013 Har tenkt tanken ja. Jeg er jo ikke så veldig fan av å spille spill, men godt mulig det må til for å rette opp i balansen her. Ser ikke bort fra at selvsikkerheten hans er uekte, altså et spill i seg selv. Virkelig synd dating er slik, for begge parter. Anonym poster: aabd10ec779f29cab2a480df72551d24
Gjest Sjøhesten Skrevet 3. juni 2013 #49 Skrevet 3. juni 2013 Jeg har ikke hørt noe fra han ennå, så jeg kan vel i grunn konkludere med at magefølelsen stemte, og at han ikke er interessert nok.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #50 Skrevet 3. juni 2013 Ikke hørt noe enda? Ja, du kan vel trygt konkludere deg frem til det da. Anonym poster: 3ba960dedde7bf7f1d69ee461d9bea69
Gjest Sjøhesten Skrevet 3. juni 2013 #51 Skrevet 3. juni 2013 Ikke hørt noe enda? Ja, du kan vel trygt konkludere deg frem til det da. Anonym poster: 3ba960dedde7bf7f1d69ee461d9bea69 Ja, det vil si at vi meldet etter daten om at vi kunne snakkes denne uka, og treffes igjen, men han burde uansett vært litt mer "på". Det er vel bare å komme seg videre og treffe en annen
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #52 Skrevet 3. juni 2013 Store forventninger for hvor "på" en bør være da, synes jeg. Hvor lenge siden er det dere var på date? Og hvis dere ble enig om å snakkes denne uken og treffes igjen, er du ikke en smule snar og lite tålmodig når du reagerer som dette på en mandag. Altså, til uken = mandag senest ? Anonym poster: 3ba960dedde7bf7f1d69ee461d9bea69 1
Gjest Sjøhesten Skrevet 3. juni 2013 #53 Skrevet 3. juni 2013 Store forventninger for hvor "på" en bør være da, synes jeg. Hvor lenge siden er det dere var på date? Og hvis dere ble enig om å snakkes denne uken og treffes igjen, er du ikke en smule snar og lite tålmodig når du reagerer som dette på en mandag. Altså, til uken = mandag senest ? Anonym poster: 3ba960dedde7bf7f1d69ee461d9bea69 Jo, men jeg har dårlig erfaring med å sette livet mitt på vent på grunn av en gutt. Vi møttes forrige uke, og vi har ennå ikke planlagt noen konkret dato for neste møte. Ser ikke bort i fra at han tar kontakt i løpet av uka, men når han venter så lenge er han jo ikke like gira.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #54 Skrevet 3. juni 2013 Jo, men jeg har dårlig erfaring med å sette livet mitt på vent på grunn av en gutt. Vi møttes forrige uke, og vi har ennå ikke planlagt noen konkret dato for neste møte. Ser ikke bort i fra at han tar kontakt i løpet av uka, men når han venter så lenge er han jo ikke like gira. Jo, men du burde ikke la dårlige erfaringer stå i veien for nye. Bedre erfaringer kanskje. Altså, ikke glem dem heller, men hvis en konsekvent hadde f.eks holdt seg inne hver gang det regnet, fordi en har noen ganger blitt syk og forkjølet av å være ute i det, blir jo ikke det så produktivt heller da. Og du burde muligens ikke måle hvor gira han er, ut i fra tidsbruken hans. Ikke enda hvertfall. Men om du ikke skulle få høre noe denne uken heller, så kan det jo heller være at han ikke er like gira. Anonym poster: 3ba960dedde7bf7f1d69ee461d9bea69
Gjest Sjøhesten Skrevet 3. juni 2013 #55 Skrevet 3. juni 2013 (endret) Jo, men du burde ikke la dårlige erfaringer stå i veien for nye. Bedre erfaringer kanskje. Altså, ikke glem dem heller, men hvis en konsekvent hadde f.eks holdt seg inne hver gang det regnet, fordi en har noen ganger blitt syk og forkjølet av å være ute i det, blir jo ikke det så produktivt heller da. Og du burde muligens ikke måle hvor gira han er, ut i fra tidsbruken hans. Ikke enda hvertfall. Men om du ikke skulle få høre noe denne uken heller, så kan det jo heller være at han ikke er like gira. Anonym poster: 3ba960dedde7bf7f1d69ee461d9bea69 Det er en gyllen regel som heter at man merker når en gutt er oppriktig interessert. Jeg har aldri opplevd at magefølelsen min har tatt feil, så det er litt rart om den plutselig skal gjøre det nå. Endret 3. juni 2013 av Sjøhesten
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #56 Skrevet 3. juni 2013 Det er en gyllen regel som heter at man merker når en gutt er oppriktig interessert. Jeg har aldri opplevd at magefølelsen min har tatt feil, så det er litt rart om den plutselig skal gjøre det nå. Var det en "gyllen regel" som du fant på nå? Anonym poster: bdd51723592c2c783ba6afacf760fc1e
Gjest Sjøhesten Skrevet 3. juni 2013 #57 Skrevet 3. juni 2013 Var det en "gyllen regel" som du fant på nå? Anonym poster: bdd51723592c2c783ba6afacf760fc1e Nei, jeg har både hørt den og erfart det mange ganger før.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #58 Skrevet 3. juni 2013 Det er en gyllen regel som heter at man merker når en gutt er oppriktig interessert. Jeg har aldri opplevd at magefølelsen min har tatt feil, så det er litt rart om den plutselig skal gjøre det nå. Det er også en gyllen tommelfingerregel som sier at man bør ikke haste seg avgårde med damer heller. Man bør slettes ikke bli for overivrig og intens. Forståelig nok da. Så da er det jo opp til gud og enhver mann om hvor en mellomting går. Har du ALDRI opplevd at magefølelsen tok feil? Anonym poster: 3ba960dedde7bf7f1d69ee461d9bea69 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #59 Skrevet 3. juni 2013 Men assa, han sier han ikke ønsker en som stresser for mye med å finne seg en kjæreste, og det virker som du stresser i overkant mye med akkurat dette.., da synes jeg det er litt respektløst av deg å utgi deg for noe du ikke er uansett, når han spesifikt har sagt at han ikke ønsker en jente sm deg... Anonym poster: 187bf2f44661e2e483e82ec78af65c13 1
Gjest Sjøhesten Skrevet 3. juni 2013 #60 Skrevet 3. juni 2013 Det er også en gyllen tommelfingerregel som sier at man bør ikke haste seg avgårde med damer heller. Man bør slettes ikke bli for overivrig og intens. Forståelig nok da. Så da er det jo opp til gud og enhver mann om hvor en mellomting går. Har du ALDRI opplevd at magefølelsen tok feil? Anonym poster: 3ba960dedde7bf7f1d69ee461d9bea69 Jeg har aldri opplevd at magefølelsen tar feil nei. Ikke når det gjelder relasjoner til andre mennesker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå