Gjest Phoenix Skrevet 1. juni 2013 #21 Skrevet 1. juni 2013 Ja. Eksen min trakk seg alltid unna meg når jeg var lei meg, noe som førte til at jeg ble mer deprimert, og dette varte i et par måneder. Dagen etter jeg gjorde det slutt følte jeg meg ekstremt lettet og glad. Skal jeg ha kjæreste må han være like glad i meg når jeg er lei meg som når jeg er blid.
Gjest Sjøhesten Skrevet 1. juni 2013 #22 Skrevet 1. juni 2013 Men, da virker det liksom som det ikke har noe med han å gjøre? Men faktisk med deg. Hvorfor blir dette annerledes med en annen fyr? Må han liksom ha noe å slite med han også? Han trenger ikke å slite med noe, men han må være åpen for at andre gjør det, og det virket det ikke som han var.
Gjest .-L-. Skrevet 1. juni 2013 #23 Skrevet 1. juni 2013 Han trenger ikke å slite med noe, men han må være åpen for at andre gjør det, og det virket det ikke som han var. Kjipt
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #24 Skrevet 1. juni 2013 Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne en gang. Det første jeg tenker på, er jo om man ikke har noe særlig register av følelser, som går fra både glad og lykkelig, til trist og rævva, burde man jo hvertfall ha forståelse for at andre har det. Å leve opp til lignende absurde forventninger er umulig på alle plan. Jeg vet ikke om jeg hadde klart å vært med noen som ikke hadde forståelse for mitt humør kan forandre seg noen ganger. Hvis vedkommende trakk seg unna når jeg slet på meste, ville det jo bare ha gjort det hele værre. I sådan situasjoner kan det jo hjelpe å støtte seg litt på hverandre. Men man må jo være åpen for det fra begge kanter. Så jeg forstår deg godt jeg, TS. Anonym poster: 3ba960dedde7bf7f1d69ee461d9bea69
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #25 Skrevet 1. juni 2013 Er det vanlig å innrømme hva man sliter med på første date? Det virker for meg som om han prøvde å gi et godt førsteinntrykk. Anonym poster: 1859041c0cc5748da89d934bcb44e7d3 2
Klatt Skrevet 1. juni 2013 #26 Skrevet 1. juni 2013 Jeg vil tro jeg er litt som han du møtte. Jeg ser lyst på livet, har ingen problemer eller bagasje, og kommer fra en fantastisk kjernefamilie hvor alt er hundre prosent velstand. Jeg har møtt en del jenter via nettet og er gjerne den som prater ganske mye og prøver å fremstå munter, trygg og hyggelig. Jeg syntes også det er viktig å være lykkelig og glad, men har selvfølgelig forståelse for at ikke alle har det slik. Men jeg er også enig med personen over meg: Jeg syntes kanskje ikke personlige problemer er et fantastisk samtaleemne på første date. 3
Skatt Skrevet 1. juni 2013 #27 Skrevet 1. juni 2013 Den biten med at han ikke stresser med å finne seg kjæreste ville jeg sett som et større problem. Altså greit nok at han ikke stresser, men når han sier det slik så tyder det jo på at han ikke er ute etter noe seriøst. Anonym poster: 47fe6584989ceea346ce3aeea2fadeb8 Enig, hvorfor skal han poengtere det når han er på date med en potensiell kjæreste? Min erfaring med menn som sier sånt er at det er den typen som senere, når de har fått deg interessert, bare prøver å holde deg på gress... Men for all del, kan jo hende det klaffer for dere. Men begynner han å holde igjen, så er det bare å komme seg unna.
Gjest Sjøhesten Skrevet 1. juni 2013 #28 Skrevet 1. juni 2013 Er det vanlig å innrømme hva man sliter med på første date? Det virker for meg som om han prøvde å gi et godt førsteinntrykk. Anonym poster: 1859041c0cc5748da89d934bcb44e7d3 Nei, det er ikke normalt, men saken var jo at han skrøt en del av meg. "Du virker så glad og fornøyd", "Det er bra du ikke stresser med å møte noen", "Det er bra at du trives i jobben, det sier mye om et menneske" osv, osv. Han har jo ingen forutsetninger for å vite dette om meg. Egentlig synes jeg livet som singel er litt kjedelig, og ønsker oppriktig å finne noen, og jeg kan jo ikke sette på meg en maske og gå rundt å late som jeg er så himla lykkelig. Har latt merke til at det viktigste for gutta i nettdatingsprofiler er at jenta har godt humør, mange venner og ikke sliter med noe. Så jeg føler egentlig at jeg ikke når helt opp. Det hele er rett og slett en ond sirkel.
Gjest Sjøhesten Skrevet 1. juni 2013 #29 Skrevet 1. juni 2013 Jeg vil tro jeg er litt som han du møtte. Jeg ser lyst på livet, har ingen problemer eller bagasje, og kommer fra en fantastisk kjernefamilie hvor alt er hundre prosent velstand. Jeg har møtt en del jenter via nettet og er gjerne den som prater ganske mye og prøver å fremstå munter, trygg og hyggelig. Jeg syntes også det er viktig å være lykkelig og glad, men har selvfølgelig forståelse for at ikke alle har det slik. Men jeg er også enig med personen over meg: Jeg syntes kanskje ikke personlige problemer er et fantastisk samtaleemne på første date. Ja, du er nok som han. Jeg kommer også fra en velstående familie, har hatt en trygg og god oppvekst, og har fortsatt et godt forhold til familien min. Jeg lever trener, spiser sunt, er hyggelig og imøtekommende. Jeg mener ikke at man skal snakke om personlige problemer, det jeg mener er at jeg er skeptisk til om jeg passer sammen med personer som gjør et stort poeng ut av at de er så lykkelige og positive.
Gjest Sjøhesten Skrevet 1. juni 2013 #30 Skrevet 1. juni 2013 Enig, hvorfor skal han poengtere det når han er på date med en potensiell kjæreste? Min erfaring med menn som sier sånt er at det er den typen som senere, når de har fått deg interessert, bare prøver å holde deg på gress... Men for all del, kan jo hende det klaffer for dere. Men begynner han å holde igjen, så er det bare å komme seg unna. Dere har nok rett, jeg burde styre unna hele fyren. Det beste jeg kan håpe på er at han prøvde å fremstå som langt mer laidback enn han var, men jeg er veldig veldig skeptisk.
Gjest extra Skrevet 1. juni 2013 #31 Skrevet 1. juni 2013 Jeg har så dårlig erfaring med de som virker for selvsikre på første date. Han jeg møtte sist var sånn. Han ledet mesteparten av samtalen og pratet då mye om hvor viktig der var å være glad, lykkelig osv. Jeg fikk jo helt prestasjonsangst. Han nevnte også at han ikke stresset med å få seg kjæreste, greit nok det, men hva er vitsen med å ta opp sånt? Har pratet om å treffes igjen neste uke, men har ingen konkret avtale. Burde jeg droppe det hele mens leken er god? Kvinner altså. Er mannen ikke selvsikker så er han ikke noe å satse på. Heller ikke om han er for selvsikker. Ærlig talt kvinner: hva ønsker dere?
Gjest Sjøhesten Skrevet 1. juni 2013 #32 Skrevet 1. juni 2013 Kvinner altså. Er mannen ikke selvsikker så er han ikke noe å satse på. Heller ikke om han er for selvsikker. Ærlig talt kvinner: hva ønsker dere? En som har god selvtillit, men likevel blir litt nervøs på første date fordi han vil gjøre er godt inntrykk. Det er ikke noe galt med å være selvsikker, men jeg har brent meg på de før, derfor er jeg føre var denne gangen.
Steinar40 Skrevet 1. juni 2013 #33 Skrevet 1. juni 2013 Jeg har en del erfaring med dating, og har blitt såret så mange ganger før. Jeg orker ikke belastningen akkuratt nå, da jeg er avhengig av å fungere 100% på jobb. Det er ikke teite tanker i det hele tatt. Jeg har datet minst 50 gutter så jeg kjenner lusa på gangen. Det at han er normal er jo ikke spesielt betryggende, det er de som virker normale og oppegående man skal passe seg for. Følg magefølelsen din.
Klatt Skrevet 1. juni 2013 #34 Skrevet 1. juni 2013 En som har god selvtillit, men likevel blir litt nervøs på første date fordi han vil gjøre er godt inntrykk. Det er ikke noe galt med å være selvsikker, men jeg har brent meg på de før, derfor er jeg føre var denne gangen. Innser at jeg var temmelig dårlig på å forklare meg selv i sted. Jeg prater mye og prøver å fremstå som den aller beste versjonen av meg selv som overhodet mulig, og det er nettopp fordi jeg er nervøs og gjerne vil gjøre et godt inntrykk. Derfor prater jeg. Jeg har ikke lyst til at jenta skal oppleve ubekvemme stillheter eller pinlige øyeblikk, så jeg sørger alltid for å ha noe å snakke om slik at noe sånt ikke skal oppstå. Ofte er det nettopp fordi jeg er nervøs at jeg oppfører meg sånn. Ellers er jeg enig i at det også virker sært å ta opp lykke eller lignende som tema på første date. Det er ikke noe jeg ville lagt ut om og jeg skjønner på en måte at du er skeptisk. Men det kan jo være at fyren bare ville fremstå som så god som mulig, om du skjønner? Kanskje gi ham en sjanse til og se litt hvordan det er denne gang? 3
Gjest extra Skrevet 1. juni 2013 #35 Skrevet 1. juni 2013 Jeg har ikke lyst til at jenta skal oppleve ubekvemme stillheter eller pinlige øyeblikk, så jeg sørger alltid for å ha noe å snakke om slik at noe sånt ikke skal oppstå. Ofte er det nettopp fordi jeg er nervøs at jeg oppfører meg sånn. Dette tipset har en del artikler om dating også gitt. Når skal man innse at det enkleste er ofte det beste; nemlig være seg selv?
Klatt Skrevet 1. juni 2013 #36 Skrevet 1. juni 2013 Tør nesten å påstå at jeg er meg selv i og med at det er slik jeg oppfører meg når jeg er nervøs? Jeg blir litt i overkant pratsom og ivrig for å ikke fremstå klumsete eller sjenert. Det er min naturlige reaksjon på det å være nervøs. Hvordan er det å ikke være seg selv? 4
Gjest Sjøhesten Skrevet 2. juni 2013 #37 Skrevet 2. juni 2013 Innser at jeg var temmelig dårlig på å forklare meg selv i sted. Jeg prater mye og prøver å fremstå som den aller beste versjonen av meg selv som overhodet mulig, og det er nettopp fordi jeg er nervøs og gjerne vil gjøre et godt inntrykk. Derfor prater jeg. Jeg har ikke lyst til at jenta skal oppleve ubekvemme stillheter eller pinlige øyeblikk, så jeg sørger alltid for å ha noe å snakke om slik at noe sånt ikke skal oppstå. Ofte er det nettopp fordi jeg er nervøs at jeg oppfører meg sånn. Ellers er jeg enig i at det også virker sært å ta opp lykke eller lignende som tema på første date. Det er ikke noe jeg ville lagt ut om og jeg skjønner på en måte at du er skeptisk. Men det kan jo være at fyren bare ville fremstå som så god som mulig, om du skjønner? Kanskje gi ham en sjanse til og se litt hvordan det er denne gang? Problemet med han jeg møtte var jo at han ikke virket nervøs. Han virket for rolig og behersket. Slik man oppfører seg når man ikke har noe å tape. Hvis man oppriktig er tiltrukket av en person blir man vel litt mer klumsete?
Gjest Svampebob1 Skrevet 2. juni 2013 #38 Skrevet 2. juni 2013 Det er mulig at han overkompenserer for dårlig selvfølelse/selvtillit på sjekkefronten. Problemet med dette er at man ikke vet hva som befinner seg bak "luftslottet". Eneste måten å finne ut av det på er å gå løpet ut med han. Da vil du se om han er den du trenger/søker i et forhold.
Gjest extra Skrevet 2. juni 2013 #39 Skrevet 2. juni 2013 Problemet med han jeg møtte var jo at han ikke virket nervøs. Han virket for rolig og behersket. Slik man oppfører seg når man ikke har noe å tape. Hvis man oppriktig er tiltrukket av en person blir man vel litt mer klumsete? Her snakker du om din egen usikkerhet. Kanskje hadde han ikke noe å tape i den forstand at han var kjent med seg selv, trygg på seg selv og tenkte at det bare var en date og ikke et forsvar av en doktoravhandling. 1
Gjest Sjøhesten Skrevet 2. juni 2013 #40 Skrevet 2. juni 2013 (endret) Her snakker du om din egen usikkerhet. Kanskje hadde han ikke noe å tape i den forstand at han var kjent med seg selv, trygg på seg selv og tenkte at det bare var en date og ikke et forsvar av en doktoravhandling. Det er jo nettopp det jeg frykter. Jeg har jo dårlig erfaring ned gutter som er veldig selvsikre og trygge. Grunnen til at de er så trygge er at de ikke har noe å tape, og grunnen til at de ikke har noe å tape er at de ikke er interessert nok. Men jeg skal gi han en sjanse til hvis jeg får muligheten, jeg er bare redd for å bli såret. Endret 2. juni 2013 av Sjøhesten
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå