xfce123 Skrevet 22. februar 2014 #61 Skrevet 22. februar 2014 Jeg syns den etikk-artikkelen det ble linket til har en helt OK konklusjon, det er ikke noe galt i å ta livet av nyfødte babyer. Man kunne kanskje strukket seg opp til tenårene, dersom ungen viser seg å være helt umedgjørlig. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #62 Skrevet 22. februar 2014 Og da til også voksne som blir funksjonshemmed etter ulykke eller sykdom?Anonymous poster hash: a200c...9a9
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #63 Skrevet 26. februar 2014 Og slike barn mener man ikke har livets rett. Min nære venninne har et barn med downs og hun sier at dette barnet er en gave og ikke et problem. http://www.tv2.no/5357347#.Uw4QQvl5PPL Anonymous poster hash: 88a0d...d83 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #64 Skrevet 26. februar 2014 Og slike barn mener man ikke har livets rett. Min nære venninne har et barn med downs og hun sier at dette barnet er en gave og ikke et problem. http://www.tv2.no/5357347#.Uw4QQvl5PPL Anonymous poster hash: 88a0d...d83 Hva vil du frem til, egentlig? Det er ingenting som tilsier at denne sykepleieren personlig ville gått hen av avlivet barn, men h*n mener at det beste for samfunnet hadde vært å avlive barn som sannsynligvis ikke ville kunne stå på plussiden i samfunnets regnskap. Jeg er ikke enig, men skjønner jo hva vedkommende vil frem til. Og det er helt greit. Skandalen er å identifisere en student som hadde fått lovnader om at dette skulle være anonymt. Holdningene er ikke de samme som mine, men bare litt exphil-ete tanker fra en student. Ingen indikasjoner på at vedkommende vil gjøre noen dårlig jobb som sykepleier. Anonymous poster hash: 4285a...9a4 2
Lutetium 71 Skrevet 26. februar 2014 #65 Skrevet 26. februar 2014 ja? De har jo ikke livets rett? de hadde jo aldri overlevd i naturen? Det er jo totalt naturstridig og ta vare på skapninger som ikke klarer å overleve på egenhånd... Anonym poster: 6c48c73a36504818fc6239e786f3c481 Samtlige nyfødte barn overlever ikke på egenhånd. Det er derfor vi har noe som heter foreldre. Omsorg for barn = naturstridig? 1
jabx Skrevet 28. februar 2014 #67 Skrevet 28. februar 2014 Skremmende lesning.... Et samfunn uten ulikheter, et samfunn uten forskjeller.. jeg får frysninger..Alle skal være like og mest mulig normale. Ser for meg barbier og kenner gående rundt. Med enorme skylapper for alt dreier seg om dem selv. Jeg er beriket med å kjenne mange funkjonshemmede. Jeg får se verden med nye øyne, jeg lærer meg stadige nye ting som "normale" ikke ser. Verden har tapt når det ikke er rom for ulikhet.. Selv om det er uakseptabelt å avlive funksjonshemmede barn, så er argumentet ditt rett og slett tåpelig. Hvis vi klarte å fjerne funksjonshemminger (før fødselen) så hadde ikke alle gått rundt og vært identiske. Det er tonnevis av variasjon blant mennesker uten funksjonshemminger. Du har et ekstremt og forkastelig menneskesyn hvis de eneste forskjellene du anerkjenner er skader. Friske mennesker har liksom ingen verdi for deg. Fy faen. 3
jabx Skrevet 28. februar 2014 #68 Skrevet 28. februar 2014 Og slike barn mener man ikke har livets rett. Min nære venninne har et barn med downs og hun sier at dette barnet er en gave og ikke et problem. http://www.tv2.no/5357347#.Uw4QQvl5PPL Enkelte med kreft sier det kommer mye positivt ut av det. De får et helt nytt perspektiv på livet, og lærer seg å nyte hvert øyeblikk til det fulle. At det kan være noe positivt ved noe negativt betyr ikke at vi ikke skal jobbe for å fjerne det negative. Selvsagt ville det vært ideelt hvis det ikke ble født noen med downs. Og det er latterlig av deg å prøve å skjønnmale det. Det kan være særdeles utfordrende å ha et barn med downs. 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #69 Skrevet 28. februar 2014 Hva vil du frem til, egentlig? Det er ingenting som tilsier at denne sykepleieren personlig ville gått hen av avlivet barn, men h*n mener at det beste for samfunnet hadde vært å avlive barn som sannsynligvis ikke ville kunne stå på plussiden i samfunnets regnskap. Jeg er ikke enig, men skjønner jo hva vedkommende vil frem til. Og det er helt greit. Skandalen er å identifisere en student som hadde fått lovnader om at dette skulle være anonymt. Holdningene er ikke de samme som mine, men bare litt exphil-ete tanker fra en student. Ingen indikasjoner på at vedkommende vil gjøre noen dårlig jobb som sykepleier. Anonymous poster hash: 4285a...9a4 Jaha. Og skal vi også la folk som anonymt ytrer at det er greit å være seksuelt tiltrukket av barn få jobbe i barnehagen? Det at de har den tanken betyr jo ikke at de vil gjøre noe, stakkars folk som må bli dømt for sine holdninger! Anonymous poster hash: fca6b...cb8
jabx Skrevet 1. mars 2014 #70 Skrevet 1. mars 2014 Jaha. Og skal vi også la folk som anonymt ytrer at det er greit å være seksuelt tiltrukket av barn få jobbe i barnehagen? Det at de har den tanken betyr jo ikke at de vil gjøre noe, stakkars folk som må bli dømt for sine holdninger! Dette er en latterlig sammenligning. Igjen så er det ikke snakk om at vedkommende selv ville avlivet barn. 2
xfce123 Skrevet 2. mars 2014 #71 Skrevet 2. mars 2014 Jeg syns det er helt grusomt at man kan la noen studere i tre år, og så skal man på bakgrunn av noe som ikke er nedfelt i regler, kunne ta fra noen alle de (minst) tre årene med derav tapt økonomi, og attpåtil et forklaringsproblem og vanskeligheter med å finansiere videre studier i lånekassa. Stort sett så klarer offiserene på toppen i helsevesenet, og de eneveldige å sno seg rundt, fordi søksmål ender med offentliggjøring av navn, og ødeleggelse av karriere etter "ingen røyk uten ild"-logikken. Det er utrolig dårlig behandling av voksne mennesker. Etikk er subjektivt, og jeg vet ikke om noen områder hvor denne meningen om at man burde avlivet funksjonshemmede, har noe som helst praktisk betydning for sykepleie-jobben. Det er bare et spørsmål om ensretting av arbeidstakermassen, på kafka-måte.
Drizzt Skrevet 2. mars 2014 #72 Skrevet 2. mars 2014 Jeg lurer på om studenter i medisin som mener at kvinner ikke skal abortere uønskede fostre burde lide samme skjebne? Så trist at det ikke lenger er lov å ha egne meninger ... Så lenge hun gjør jobben sin, så ser jeg ikke problemet med hva hun mener. Det som er avskyelig og forkastelig her er reaksjonene fra fagfolk. Everyone has the right to freedom of thought, conscience and religion; this right includes freedom to change his religion or belief, and freedom, either alone or in community with others and in public or private, to manifest his religion or belief in teaching, practice, worship and observance. —Article 18 of the International Covenant on Civil and Political Rights
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #73 Skrevet 2. mars 2014 Dette er en latterlig sammenligning. Igjen så er det ikke snakk om at vedkommende selv ville avlivet barn. Og hva får deg til å tro at en pedofil ville forgrepet seg på en unge? Nei, det er ikke en latterligsammenlikning, det er derimot latterlig at du ikke evner å se det. Anonymous poster hash: e6a03...594
makkapakka Skrevet 2. mars 2014 #74 Skrevet 2. mars 2014 Det er jo i tråd med alt annet som skjer, ser jo bare hvor mye folk koster på utseende, mens de heller burde hatt en hjerneoperasjon alle som en som ikke er fornøyd med hvordan de er.
Mari Y Skrevet 27. mars 2017 #75 Skrevet 27. mars 2017 På 30.5.2013 den 17.02, wilmap skrev: foreslår heller å avliv sånne personer som sykepleieren, å ha funksjonhemmede i samfunnet er bare bra og det fins funksjonhemede i jobb Mange av de jeg kjenner er i hvert fall langt ifra det en del folk tror at det er. Jeg gjetter på at mange aldri har møtt en person med psykisk utviklingshemning i det hele tatt.
Mari Y Skrevet 27. mars 2017 #76 Skrevet 27. mars 2017 På 2.3.2014 den 16.10, AnonymBruker skrev: Og hva får deg til å tro at en pedofil ville forgrepet seg på en unge? Nei, det er ikke en latterligsammenlikning, det er derimot latterlig at du ikke evner å se det. Anonymous poster hash: e6a03...594 Man trenger heller ikke dra langt ut av Europa, der det enda skjer. Og iØst- Europa er de vel litt etter noen steder. Så en dokumentar om utviklingshemmede der borte, noen var jo rene beinrangler(dette var på en institusjon/sykehjem/ var det var, der det bodde utviklingshemmede).
Mari Y Skrevet 27. mars 2017 #77 Skrevet 27. mars 2017 På 30.5.2013 den 19.54, AnonymBruker skrev: ja? De har jo ikke livets rett? de hadde jo aldri overlevd i naturen? Det er jo totalt naturstridig og ta vare på skapninger som ikke klarer å overleve på egenhånd... Vi avliver jo alle våre medskapninger lett som en plett...enten som de er syke eller friske, så hva er da så galt med å la en slik skapning sovne inn? Jeg hadde tatt abort med engang om jeg viste jeg var gravid med en sånn....Det er natur stridig å holde dem i livet! Anonym poster: 6c48c73a36504818fc6239e786f3c481 Å hjelpes...i såfall har vi en lang liste.
Mari Y Skrevet 27. mars 2017 #78 Skrevet 27. mars 2017 På 30.5.2013 den 21.04, Elseby13 skrev: Sjokkerende? Folk avliver sine funksjonshemmede og syke barn hver eneste dag her i Norge. Da jeg var liten, var det mange downs' barn rundt omkring. Nå er de nesten utryddet. Ehh...hæh? Ta deg en tur på Økern i Oslo, i såfall
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #79 Skrevet 27. mars 2017 Jeg synes det er et forkastelig menneskesyn skrevet av en som aldri bør jobbe med mennesker. Håper de fikk han ut. Anonymkode: 24958...2ed 1
Mari Y Skrevet 27. mars 2017 #80 Skrevet 27. mars 2017 På 28.2.2014 den 8.49, jabx skrev: Selv om det er uakseptabelt å avlive funksjonshemmede barn, så er argumentet ditt rett og slett tåpelig. Hvis vi klarte å fjerne funksjonshemminger (før fødselen) så hadde ikke alle gått rundt og vært identiske. Det er tonnevis av variasjon blant mennesker uten funksjonshemminger. Du har et ekstremt og forkastelig menneskesyn hvis de eneste forskjellene du anerkjenner er skader. Friske mennesker har liksom ingen verdi for deg. Fy faen. Selvfølgelig! Hva tenker du med?! De er jo fortsatt barn, selv om de har en utviklingshemming.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå