AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #41 Skrevet 29. mai 2013 Men nå har vel flere av voldtektssakene i India endt med at kvinnen døde i tillegg. Så da er vel de sakene langt mer alvorlige enn et stakkarslig drap!? Lei av at ting settes opp mot hverandre. Selvfølgelig er drap en alvorlig handling, men å starte en diskusjon helt uten noe å diskutere, blir latterlig. Kom med fakta, tall og hvem som gjør dette, så kan man diskutere hva man bør gjøre. Alt dette har man når det gjelder voldtekter av kvinner i India. Det er høye tall, mye av det skyldes et syn på kvinner som er helt forkastelig, og en gruppementalitet som tydeligvis har utviklet seg der voldtekt og grov lemlestelse/drap av kvinner er greit. Anonym poster: d5c1548cc00f4567392bb8f82e952acf Enig. Som hun som ble gruppevoldtatt på en buss mens samboeren ble banket opp. Hun ble i tillegg voldtatt med et jernrør og fikk i innvillene revet ut (enten pga skadene jernstangen gjorde, så innvollene kom ut skjeden, eller de sprettet henne opp. De mennene som gjorde det kan gjerne bli analvoldtatt med jernstang til tarmene kommer ut. Øye for øye, tann for tann. Slikt hat skaper sånne samfunn. Anonym poster: 62d74c5736372b48a1785b8c08becf4a
glidemiddel Skrevet 29. mai 2013 #42 Skrevet 29. mai 2013 (endret) Liten vits i å diskutere voldtatte menn når voldtatte kvinner og barn er et større problem og begått av menn. Så når kvinner misbruker barn seksuelt i like stor skala, så skal vi ikke bry oss om det? Endret 29. mai 2013 av glidemiddel
Gjest Eric of Hlathir Skrevet 29. mai 2013 #43 Skrevet 29. mai 2013 Her diskuterer vi drap på indiske menn - problemer og løsninger samt forebygging. Kjør debatt! Anonym poster: aebeaddafc44544bb3882bc967f28858 Unnskyld at jeg sier det, men innlegget ditt er toskete.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #44 Skrevet 29. mai 2013 Dette er ikke bare medias oppmerksomhet. Så du ikke demonstrasjonen også? Eller alle poltikerene som følte for å kommentere det? Jo kvinners liv er mer verdt. Det er fremdeles menn som sendes i krig som kanonføde, menn som utfører farlig arbeid og står for over 90% av arbeids dødsfallene, menn som dør mer av prostatakraft i Norge enn kvinner av brystkreft og allikevel bare får en brøkdel av bevilgningene eller tiltakene, osv. Likestillingministeren gadd ikke en gang å stille opp på movember eller den internasjonale mannedagen som hadde blant annet prostatakraft som tema. I alle år er det menns sykdom og hvordan medisiner virker på menn som er forsket på. Hvordan medisinene virker på kvinner har ikke vært like interessant. Det er først nå at de har oppdaget at hjerteinfarkt gir helt andre symptomer på kvinner enn menn, og fortsatt vet ikke folk om det. Det er mannesykdommer som får mest oppmerksomhet og da spesielt hjerte og karsykdommer. Kvinnesykdommer som ledd og muskelsykdommer har null interesse for forskere og leger. Dette var OT, men jeg blir irritert når mannfolk syter og klager over at de ikke er verdt noe i denne verden. Ta deg sammen! I alle år har det kun vært menn som har hatt verdi, det er først de siste 100 årene at kvinner har begynt å få verdi. Men du vil vel tilbake da kvinner ikke fikk lov til å si noe av mannen sin og bare være en pyntedokke? Anonym poster: 6795d3c23f42dabf52d7cb1a5419a2dd
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2013 #45 Skrevet 29. mai 2013 Så når kvinner misbruker barn seksuelt i like stor skala, så skal vi ikke bry oss om det? Svært få kvinner som misbruker seksuelt sammenlignet med menn som misbruker folk seksuelt.
Pawn Hearts Skrevet 29. mai 2013 #46 Skrevet 29. mai 2013 Det eneste som nytter for å få ned mordratene, er å heve den generelle levestandarden. Mordraten i India er 3,5 (mord i året per 100 000 innbyggere). I Norge er den 0,6. I Honduras er den 91,6. I Monaco, som har verdens høyeste BNP per innbygger, er den 0,0.
Mann 42 Skrevet 29. mai 2013 #47 Skrevet 29. mai 2013 (endret) Finn ET eksempel på at menn som er blitt utsatt for vold har fått mye mer oppmerksomhet i hele verdens media enn kvinner som er utsatt for vold i den samme hendelsen som i den saken jeg nettopp har vist fra Egypt. Bare ET ENESTE ET eksempel. Hvis du ikke finner det så kan du vel dra konklusjonen selv om menns vs kvinners livs verdi? Når du ikke en gang kan finne en utstikker i statistikken. Du burde sette hjernen i rett gir og skaffe deg litt faktiske opplysninger før du kobler til kjeften eller et tastatur og deler innholdet av psyken din med oss andre. I India er kvinneliv temmelig verdiløse, og har vært det alltid. Jentebarn drepes i vuggen fordi foreldrene heller vil ha en sønn, og voldtekter har vært en straffri forbrytelse. Og ingen har klart å sette dette på dagsorden i en slik grad at det indiske rettssystemet har latt seg bevege til å ta tak i problemet. Inntil den groteske gruppevoldtekten der 7 menn på en buss samarbeidet med bussjåføren og banket en ung kvinnes kjæreste opp og voldtok henne praktisk talt til døde foran øynene på ham, kastet begge av bussen i fart, og deretter forsøkte å kjøre over dem. Det utløste som kjent rasende protester fra brede lag av folket, både pga omstendighetene, en buss midt i byen, og den brutale bestialske måten hun ble mishandlet på. Ikke bare voldtatt, noe som i seg selv er ille nok, men regelrett ødelagt, med fullt overlegg. Penetrert med en rusten jernstang og skadet innvendig. Før denne saken var det ikke mange som snakket om kvinners kår eller sikkerhet i India, og enda færre som ble hørt. Og nå, som dette endelig er kommet på dagsorden, så er det FOR MYE? Endret 29. mai 2013 av Mann 42 2
Mann 42 Skrevet 29. mai 2013 #48 Skrevet 29. mai 2013 Ja mord er faktisk en mye mer alvorlig forbrytelse enn voldtekt. Og når det er flere mord enn masser av andre mindre alvorlige forbrytelser så er det noe alvorlig galt. Av denne utmerkede grafen ser vi at det nå er omtrent like mange voldtekter, og like mange kidnappinger som det er mord, dvs, summen nærmer seg det dobbelte. Og av teksten din ser vi at hønsehjernen din ikke tar høyde for at mord er en forbrytelse som rammer begge kjønn, og at menn derfor slipper relativt billig fra det, sammenlignet med f.eks voldtekt, som er en forbrytelse som så og si utelukkende rammer kvinner. Vi ser også at voldtekter og kidnappinger er på vei OPP, mens mord er på vei NED, og det ganske kraftig. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #49 Skrevet 29. mai 2013 Du burde sette hjernen i rett gir og skaffe deg litt faktiske opplysninger før du kobler til kjeften eller et tastatur og deler innholdet av psyken din med oss andre. I India er kvinneliv temmelig verdiløse, og har vært det alltid. Jentebarn drepes i vuggen fordi foreldrene heller vil ha en sønn, og voldtekter har vært en straffri forbrytelse. Og ingen har klart å sette dette på dagsorden i en slik grad at det indiske rettssystemet har latt seg bevege til å ta tak i problemet. Inntil den groteske gruppevoldtekten der 7 menn på en buss samarbeidet med bussjåføren og banket en ung kvinnes kjæreste opp og voldtok henne praktisk talt til døde foran øynene på ham, kastet begge av bussen i fart, og deretter forsøkte å kjøre over dem. Det utløste som kjent rasende protester fra brede lag av folket, både pga omstendighetene, en buss midt i byen, og den brutale bestialske måten hun ble mishandlet på. Ikke bare voldtatt, noe som i seg selv er ille nok, men regelrett ødelagt, med fullt overlegg. Penetrert med en rusten jernstang og skadet innvendig. Før denne saken var det ikke mange som snakket om kvinners kår eller sikkerhet i India, og enda færre som ble hørt. Og nå, som dette endelig er kommet på dagsorden, så er det FOR MYE? Jepp, det er det visst. Denne tråden bygger jo på en annen, om at indiske kvinner får egne vogner på toget pga problemer med seksuell trakassering. Og det, har jeg lært, er kjønnsapartheid og nok et bevis på hvor ille menn har det. Anonym poster: cbedfa7590033737a0886bf639a1aa72
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå