Gå til innhold

Drap på menn i India.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her diskuterer vi drap på indiske menn - problemer og løsninger samt forebygging.

Kjør debatt!

Anonym poster: aebeaddafc44544bb3882bc967f28858

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om noen kan informere meg, ønsker jeg gjerne å vite hvorfor alle disse mennene blir tatt livet av, og hva slags relasjon drapsmann og -offer ofte har til hverandre.

Gjest Gjest
Skrevet

Her diskuterer vi drap på indiske menn - problemer og løsninger samt forebygging.

Kjør debatt!

Ble de voldtatt i tillegg?

Skrevet (endret)

Løsning: Bli kvitt PK mentaliteten til media og politikerene som nå kun bryr seg om saker der kvinner er offer slik at mord, ol. av menn også får proporsjonal fokus.

Endret av flesvik
AnonymBruker
Skrevet

Ble de voldtatt i tillegg?

Det skjer at menn blir voldtatt - i fengsler. Men iflg Fleksvik er det ikke viktig, bare en forsvinnende liten del av all kriminalitet, så det dropper vi å diskutere.

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Det skjer at menn blir voldtatt - i fengsler. Men iflg Fleksvik er det ikke viktig, bare en forsvinnende liten del av all kriminalitet, så det dropper vi å diskutere.

Liten vits i å diskutere voldtatte menn når voldtatte kvinner og barn er et større problem og begått av menn.

• Liker 4
Skrevet

Ja mord er faktisk en mye mer alvorlig forbrytelse enn voldtekt. Og når det er flere mord enn masser av andre mindre alvorlige forbrytelser så er det noe alvorlig galt.

400px-Crime_in_India_from_1953_to_2007.png

AnonymBruker
Skrevet

Ja mord er faktisk en mye mer alvorlig forbrytelse enn voldtekt. Og når det er flere mord enn masser av andre mindre alvorlige forbrytelser så er det noe alvorlig galt.

En norsk minister sa en gang "voldtekt kan sidestilles med drap". Jeg er enig i utsagnet. Voldtekt er alvorlig, jeg ville mye heller bli drept enn å bli utsatt for voldtekt. Det er nedrig, det er ydmykende, det å miste kontrollen over egen kropp, og man bestemmer ikke lenger over livet, alt er på voldtektsmannens nåde. Man babler om at man kan kommer over voldtekt, men jeg har lest, sett og hørt om folk som ikke har kommet over den verste krenkelsen man kan oppleve, at noen valgte å ta eget liv.

Så voldtekt kan absolutt sidestilles med drap, ja.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Men nå har vel flere av voldtektssakene i India endt med at kvinnen døde i tillegg. Så da er vel de sakene langt mer alvorlige enn et stakkarslig drap!?

Lei av at ting settes opp mot hverandre. Selvfølgelig er drap en alvorlig handling, men å starte en diskusjon helt uten noe å diskutere, blir latterlig. Kom med fakta, tall og hvem som gjør dette, så kan man diskutere hva man bør gjøre. Alt dette har man når det gjelder voldtekter av kvinner i India. Det er høye tall, mye av det skyldes et syn på kvinner som er helt forkastelig, og en gruppementalitet som tydeligvis har utviklet seg der voldtekt og grov lemlestelse/drap av kvinner er greit.

Anonym poster: d5c1548cc00f4567392bb8f82e952acf

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Men nå har vel flere av voldtektssakene i India endt med at kvinnen døde i tillegg. Så da er vel de sakene langt mer alvorlige enn et stakkarslig drap!?

Lei av at ting settes opp mot hverandre. Selvfølgelig er drap en alvorlig handling, men å starte en diskusjon helt uten noe å diskutere, blir latterlig. Kom med fakta, tall og hvem som gjør dette, så kan man diskutere hva man bør gjøre. Alt dette har man når det gjelder voldtekter av kvinner i India. Det er høye tall, mye av det skyldes et syn på kvinner som er helt forkastelig, og en gruppementalitet som tydeligvis har utviklet seg der voldtekt og grov lemlestelse/drap av kvinner er greit.

Jeg er også dritt lei av dette. Hva slags idiot blandet voldtekt av kvinner inn i et tråd som handler om drap av menn?

Anonym poster: c899cf37d9b41d0902832314494cbacd

• Liker 2
Skrevet (endret)

De er med i drapsstatistikken også...

Tenker du virkelig ikke i det hele tatt før du poster?

Også kommer du med avsporing ja.

Denne tråden handler om drap på menn i India!

Og hvis voldtekt vitner om at forkastelig kvinnesyn hva gjør da den massive mengden av drap på menn? Er det da en gruppementalitet med en kultur hvor drap av menn er greit?

Du er rimelig sexistisk, dobbeltmoralsk og hyklersk slik du fremtrer.

Endret av flesvik
AnonymBruker
Skrevet

De er med i drapsstatistikken også...

Tenker du virkelig ikke i det hele tatt før du poster?

Også kommer du med avsporing ja.

Denne tråden handler om drap på menn i India!

Og hvis voldtekt vitner om at forkastelig kvinnesyn hva gjør da den massive mengden av drap på menn?

Du er rimelig sexistisk, dobbeltmoralsk og hyklersk slik du fremtrer.

Du har problemer med å lese selv? Jeg gir eksempler på hva slags kunnskap man har om voldtekter og voldtekt/drap i India. Du (og ts?) gir oss ingenting å diskutere. Dere kommer med et utsagn uten fakta, uten noen viten om hva som skjer og hvorfor det skjer. Så lenge dere ikke kommer med tall og fakta, så er det strengt tatt ingenting å diskutere. Det blir som å si at jeg synes drap i Norge er helt forferdelig, og det må det bli slutt på, uten å ha noen som helst kunnskap om det, og dermed ingen mulighet til å diskutere det.

• Liker 2
Skrevet

Og hvis voldtekt vitner om at forkastelig kvinnesyn hva gjør da den massive mengden av drap på menn?

Selvsagt har gamle kjønnsroller negative konsekvenser for begge kjønn. Hva gjør man i dag for å senke drapstallene?

AnonymBruker
Skrevet

Du har problemer med å lese selv? Jeg gir eksempler på hva slags kunnskap man har om voldtekter og voldtekt/drap i India. Du (og ts?) gir oss ingenting å diskutere. Dere kommer med et utsagn uten fakta, uten noen viten om hva som skjer og hvorfor det skjer. Så lenge dere ikke kommer med tall og fakta, så er det strengt tatt ingenting å diskutere. Det blir som å si at jeg synes drap i Norge er helt forferdelig, og det må det bli slutt på, uten å ha noen som helst kunnskap om det, og dermed ingen mulighet til å diskutere det.

Kjære vene, jeg er TS. Jeg startet denne tråden fordi en bruker avsporet en annen tråd med å trekke inn drap på menn i India, inn i en tråd som omhandlet kvinner i India som opplever seksuell trakassering. Så jeg tenkte å være behjelpelig med å starte en egen tråd om drap på menn i India..:P

AnonymBruker
Skrevet

Kjære vene, jeg er TS. Jeg startet denne tråden fordi en bruker avsporet en annen tråd med å trekke inn drap på menn i India, inn i en tråd som omhandlet kvinner i India som opplever seksuell trakassering. Så jeg tenkte å være behjelpelig med å starte en egen tråd om drap på menn i India.. :P

Det var jo hyggelig tenkt. Da burde vedkommende ha kommet og gitt oss litt mer informasjon, noe konkret å diskutere ;)

AnonymBruker
Skrevet

På denne grafen viser det at antallet er nesten det samme. Legger du til alle voldtekter, som ikke blir raportert, så er voldtekt helt klart et stort problem.

Og en ting til. I vanlig tilfelle er det menn som dreper menn, og menn som voldtar kvinner. Så hvem er synderen her?

Anonym poster: e90aba20dca2802f60e1f7ced46886f2

• Liker 3
Skrevet

Det er vel akkurat som alle andre tråder her på KG.

Det meste du får av kilder er toppen kanskje en tabloid avisartikkel om enkelttilfeller.

Så hvorfor valgte du akkurat denne tråden å komme med den kritikken i?

Denne tråden ble vel opprettet ganske spontant ut fra en annen diskusjon og dermed har man vel heller ikke hatt noe tid til å søke opp relevant info.

Skrevet

Selvsagt har gamle kjønnsroller negative konsekvenser for begge kjønn. Hva gjør man i dag for å senke drapstallene?

Ingen ting ser det ut til. For menns liv er visst ikke verdt en dritt i denne verden.

• Liker 1
Skrevet

Og en ting til. I vanlig tilfelle er det menn som dreper menn, og menn som voldtar kvinner. Så hvem er synderen her?

Anonym poster: e90aba20dca2802f60e1f7ced46886f2

Hvilken rolle spiller det for offeret hvilket kjønn overgriperen har? Og hvorfor er du så ivrig etter å demonisere menn som kjønn?

Du demonstrerer her at du er ikke noe annet enn en mannehater.

• Liker 1
Skrevet

Det var jo hyggelig tenkt. Da burde vedkommende ha kommet og gitt oss litt mer informasjon, noe konkret å diskutere ;)

Trådstarter har vel ansvaret for å komme med evt grunnlag for diskusjonen... ikke en tilfeldig bruker som trådstarter liksom "opprettet tråden for".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...