Gå til innhold

Drap på menn i India.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På denne grafen viser det at antallet er nesten det samme. Legger du til alle voldtekter, som ikke blir raportert, så er voldtekt helt klart et stort problem.

Og en ting til. I vanlig tilfelle er det menn som dreper menn, og menn som voldtar kvinner. Så hvem er synderen her?

Anonym poster: e90aba20dca2802f60e1f7ced46886f2

Tråden handler ikke om voldtekt.

Anonym poster: c899cf37d9b41d0902832314494cbacd

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen ting ser det ut til. For menns liv er visst ikke verdt en dritt i denne verden.

Et generellt problem i India er vel verdien av et menneskeliv. Det blir mindre proposjonalt med overbefolkning.

India er på vei til å bli et teknologisamfunn, kanskje vil det hjelpe da ?

Men det er slett ikke sikkert , men dersom samfunnet har brukt mye ressurser på å utdanne sin befolkning og ttrenger dem i arbeid vil nok samfunnet og sette mer inn på å beskytte sin investering .

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken rolle spiller det for offeret hvilket kjønn overgriperen har? Og hvorfor er du så ivrig etter å demonisere menn som kjønn?

Du demonstrerer her at du er ikke noe annet enn en mannehater.

Langt ifra mannehater. Men når dere sier "å stakkars oss" når realiteten er annerledes, så må jeg påpeke dette.

Anonym poster: e90aba20dca2802f60e1f7ced46886f2

• Liker 4
Skrevet

Et generellt problem i India er vel verdien av et menneskeliv. Det blir mindre proposjonalt med overbefolkning.

Nei det er et generelt problem for menn i India. Når det er en kvinne som blir utsatt så bryr jo hele verden seg.

Her er et meget godt eksempel:

Dette klippet fra opptøyene i Egypt gikk verden over med massiv fordømmelse og demonstrasjoner pga at kvinnen i den blå BH'en ble banket opp. De hundrevis eller tusenvis av mennene som ble banket opp i samme demonstrasjonene, eller for å ikke snakke om mannen som blir banket opp rett ved siden av kvinnen fikk ingen oppmerksomhet. De var ikke en dritt verdt i verdens og medias øyne.

Og hva var det kvinnene i demonstrasjonene ropte:

“Drag me, strip me, my brothers’ blood will cover me!

Enda en demonstrasjon på hvor lite en manns liv er verdt i forhold til en kvinne altså, og det fra Egypt hvor så mange påstår at kvinner blir så undertrykt.

• Liker 1
Skrevet

Nei det er et generelt problem for menn i India. Når det er en kvinne som blir utsatt så bryr jo hele verden seg.

Her er et meget godt eksempel:

Dette klippet fra opptøyene i Egypt gikk verden over med massiv fordømmelse og demonstrasjoner pga at kvinnen i den blå BH'en ble banket opp. De hundrevis eller tusenvis av mennene som ble banket opp i samme demonstrasjonene, eller for å ikke snakke om mannen som blir banket opp rett ved siden av kvinnen fikk ingen oppmerksomhet. De var ikke en dritt verdt i verdens og medias øyne.

Og hva var det kvinnene i demonstrasjonene ropte:

“Drag me, strip me, my brothers’ blood will cover me!

Enda en demonstrasjon på hvor lite en manns liv er verdt i forhold til en kvinne altså, og det fra Egypt hvor så mange påstår at kvinner blir så undertrykt.

Alles liv bør jo ha samme verdi, du sier at kvinner i India har høy verdi og at dersom det skjer noe med en kvinne så ser hele verden det.

Hørte du noe særlig om overgrep mot kvinner i India på kollektivtransport før en ble brutalt drept ?

Jentebarns verdi ? Er den stor i India ?

• Liker 7
Skrevet (endret)

Alles liv bør jo ha samme verdi, du sier at kvinner i India har høy verdi og at dersom det skjer noe med en kvinne så ser hele verden det.

Hørte du noe særlig om overgrep mot kvinner i India på kollektivtransport før en ble brutalt drept ?

Finn ET eksempel på at menn som er blitt utsatt for vold har fått mye mer oppmerksomhet i hele verdens media enn kvinner som er utsatt for vold i den samme hendelsen som i den saken jeg nettopp har vist fra Egypt. Bare ET ENESTE ET eksempel.

Hvis du ikke finner det så kan du vel dra konklusjonen selv om menns vs kvinners livs verdi? Når du ikke en gang kan finne en utstikker i statistikken.

Endret av flesvik
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eller i Kina. I Kina er det allerede store problemer fordi det ikke er en balanse mellom kjønnene, menn er suverent i flertall. Et tiltak det har vært snakk om, er å gjøre en del tiltak som skal "øke" jenters verdi, slik at balansen mellom menn og kvinner jevner seg ut - blant annet, om jeg husker riktig, er at dersom par får en datter, så får de lov til å få ett barn til. Dette for å sikre at jentebabyer ikke blir abortert vekk eller satt vekk for å dø. Om vi likevel skal snakke om verdien av et menneskeliv basert på kjønn...

Anonym poster: aebeaddafc44544bb3882bc967f28858

• Liker 3
Skrevet

Finn ET eksempel på at menn som er blitt utsatt for vold har fått mye mer oppmerksomhet i hele verdens media enn kvinner som er utsatt for vold i den samme hendelsen som i den saken jeg nettopp har vist fra Egypt. Bare ET ENESTE ET eksempel.

Hvis du ikke finner det så kan du vel dra konklusjonen selv om menns vs kvinners livs verdi? Når du ikke en gang kan finne en utstikker i statistikken.

Jeg gidder ikke å lete, jeg vet jo at medias vinkling som regel er på den svakeste part de kan finne. Fordi dette vekker følelser og følelser selger. Det betyr ikke at kvinnens liv er mer verdt, men at media selger mer på det.

Men har historisk vært det styrende kjønn, politisk og økonomisk. Derfor er fremdeles kvinnen betegnet som en svakere part.

• Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

Ingen ting ser det ut til. For menns liv er visst ikke verdt en dritt i denne verden.

Det er visst bare menns liv som er noe verdt her i verden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I Kina sitter det en mann i fengsel fordi han er regimekritiker og han har fått STOR oppmerksomhet. Og i Burma fikk burmesiske munker STOR oppmerksomhet fordi de ble banket opp (noe som er uhyrlig sett med "deres" øyne) etter at de demonstrerte mot regimet i landet. Nelsom Mandela har fått STOR oppmerskomhet - alle kjenner hans historie. Så ta det med ro, det er ikke bare kvinner som får oppmerksomhet. Menn får sin andel av oppmerksomhet, forskjellen er at grunnene er forskjellige. Menn får bank oftere av politiske og religiøse årsaker, mens kvinner får bank fordi de er kvinner (og også av religiøse årsaker).

• Liker 3
Skrevet

I Kina sitter det en mann i fengsel fordi han er regimekritiker og han har fått STOR oppmerksomhet. Og i Burma fikk burmesiske munker STOR oppmerksomhet fordi de ble banket opp (noe som er uhyrlig sett med "deres" øyne) etter at de demonstrerte mot regimet i landet. Nelsom Mandela har fått STOR oppmerskomhet - alle kjenner hans historie. Så ta det med ro, det er ikke bare kvinner som får oppmerksomhet. Menn får sin andel av oppmerksomhet, forskjellen er at grunnene er forskjellige. Menn får bank oftere av politiske og religiøse årsaker, mens kvinner får bank fordi de er kvinner (og også av religiøse årsaker).

Ikke et eneste eksempel på kvinner og menn i samme situasjon hvor mannen får mye mer oppmerksomhet slik som jeg spurte etter

Skrevet

Ikke et eneste eksempel på kvinner og menn i samme situasjon hvor mannen får mye mer oppmerksomhet slik som jeg spurte etter

Burmesiske munker er jo egentlig et godt eksempel. Dersom de blir banket opp sammen med andre menn vil nok pressen fokusere på de burmesiske munkene. Dette fordi de anses som passive og fredelige, altså "svakere"

• Liker 7
Skrevet

Jeg gidder ikke å lete, jeg vet jo at medias vinkling som regel er på den svakeste part de kan finne. Fordi dette vekker følelser og følelser selger. Det betyr ikke at kvinnens liv er mer verdt, men at media selger mer på det.

Dette er ikke bare medias oppmerksomhet. Så du ikke demonstrasjonen også? Eller alle poltikerene som følte for å kommentere det?

Jo kvinners liv er mer verdt. Det er fremdeles menn som sendes i krig som kanonføde, menn som utfører farlig arbeid og står for over 90% av arbeids dødsfallene, menn som dør mer av prostatakraft i Norge enn kvinner av brystkreft og allikevel bare får en brøkdel av bevilgningene eller tiltakene, osv. Likestillingministeren gadd ikke en gang å stille opp på movember eller den internasjonale mannedagen som hadde blant annet prostatakraft som tema.

Skrevet

Burmesiske munker er jo egentlig et godt eksempel. Dersom de blir banket opp sammen med andre menn vil nok pressen fokusere på de burmesiske munkene. Dette fordi de anses som passive og fredelige, altså "svakere"

Så var det noen kvinnemunker som fikk mindre oppmerksomhet? Ikke det nei.... Mitt poeng står fortsatt ja.

AnonymBruker
Skrevet

Det er riktig. Det ble slått stort opp over hele verden etter at man fant satellitt-bilder av døde munker med skader. Det viste seg at munkene ble tatt, torturert og drept. Og det ble stort oppstandelse av de grunnene du nevner.

Her er et bilde av en burmesisk munk, med tydelige skader. Dette bildet var i alle aviser:

Bbyjf9vvixQkjf1-tS5qHQxnQKMp1xg0hVXhhuQGtm8g.jpg

Også ble det slått opp stort når en mannlig fotograf som fredelig tok bilder i en opprørsituasjon, plutselig ble han bare plaffet rett ned. Ubevæpnet og uten noen hensikter om å blande seg i konflikten. Her er bildet, som også fant veien til verdens avisredaksjoner:

MyAfApiqLyAC1h8kHXKeCAKvDtnrVcEEz3rz6HTpy8Ag.jpg

Og her er et nytt bilde som viser juntaen som banker en mann med ulike redskaper, som også fikk stor oppmerksomhet:

MYANMAR+-sx3744db.jpg

Så nå. Menn får naturligvis sin andel oppmerksomhet, særlig ved slike situasjoner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så var det noen kvinnemunker som fikk mindre oppmerksomhet? Ikke det nei.... Mitt poeng står fortsatt ja.

Når det var opprør i Burma, så var det munker, kvinner og mange andre som gikk i demonstrasjon og krevde fred. Mange ble tatt, kvinner såvel som menn såvel som munker. Kvinnene ble utsatt for voldtekter og tortur, menn ble torturert, munkene ble torturert, stengt inne i varme rom uten tilgang på mat eller vann og deretter drept og så dumpet. Det var munkene som fikk størst oppmerksomhet. Men klager og sutrer jeg? Nei.

• Liker 3
Skrevet

Når det var opprør i Burma, så var det munker, kvinner og mange andre som gikk i demonstrasjon og krevde fred. Mange ble tatt, kvinner såvel som menn såvel som munker. Kvinnene ble utsatt for voldtekter og tortur, menn ble torturert, munkene ble torturert, stengt inne i varme rom uten tilgang på mat eller vann og deretter drept og så dumpet. Det var munkene som fikk størst oppmerksomhet. Men klager og sutrer jeg? Nei.

Aha, man kan utlede av dette at du ikke er burmesisk munk....

AnonymBruker
Skrevet

Aha, man kan utlede av dette at du ikke er burmesisk munk....

Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal tolke deg? Skriftlig kommunikasjon er noe herk av og til :P

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal tolke deg? Skriftlig kommunikasjon er noe herk av og til :P

Jeg er til tider ironisk, men altså enig med deg .

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er til tider ironisk, men altså enig med deg .

Ah! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...