Gå til innhold

Skattepengene mine går til bloggmødrenes shopping og ferie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rannveig Heitmann. Lizbeth Osnes. Malindus. Alle tre er jenter som har fått barn i svært ung alder, og som ikke på noe tidspunkt har følt for å skaffe seg en jobb eller skolegang de siste tre årene. De lever i sin lille rosabloggverden, hvor alt handler om shopping, interiør, babyklær og koooos. Jeg merker jeg blir mektig irritert. Jeg føler at de lever i dukkedrømverdener hvor det er helt ok å bare gå hjemme i år etter år med cupcakes og rosa klær. Ingen av disse jentene har som sagt jobbet de siste årene. Men unger, det får de alle i 2013.

Og hvor kommer pengene til koooselivet fra? Noen inntekter har de selvsagt på bloggen. Ellers går det i trygd. Og de lever fett. Egentlig er jeg for stønader som gjør at unge mødre får hjelp. Men det som egentlig gjør meg mest provosert, er at de ikke virker det minste ydmyke overfor den situasjonen de er i. Jeg ville vært så sinnsykt flau om jeg fødte en unge til verden uten å ha jobbet først, og jeg visste at jeg levde fett på at andre jobber ræva av seg. Noe er seriøst galt med systemet. Få dem ut i jobb.

Anonym poster: d1c60a289518db2956e4ef83a8ad2851

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det gjør de ikke. De pengene du genererer i skatt er ikke engang nok til å dekke din egen skolegang, dine legebesøk og din sykehjemsplass som gammel.

Anonym poster: 9d2b1d87a758a6b9364c08b35a9c66a8

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør de ikke. De pengene du genererer i skatt er ikke engang nok til å dekke din egen skolegang, dine legebesøk og din sykehjemsplass som gammel.

Anonym poster: 9d2b1d87a758a6b9364c08b35a9c66a8

Hva er poenget ditt ?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blogging er en jobb når de begynner å få betalt for det ;-) Det er ikke bare bloggmødrene som får støtter i fleng, synes det ser ut som du er en smule sjalu på "koselivet" deres.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør de ikke. De pengene du genererer i skatt er ikke engang nok til å dekke din egen skolegang, dine legebesøk og din sykehjemsplass som gammel.

Anonym poster: 9d2b1d87a758a6b9364c08b35a9c66a8

Men de dekker sykehuskostnadene dine den dagen du også presser ut en unge eller blir et offer i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt enig med deg, ts! Jeg blir også mektig provosert av at det skal være så enkelt å få trygd i Norge at unge, friske jenter går flere år uten jobb, samtidig som de legger ut om nye innkjøp og ferier i stadighet på bloggene sine!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig de har det fint nå, men hva når de kommer opp i 30-40 årene? Når barna virkelig koster med skole, konfirmasjon og utstyr de trenger. Stønadene de får nå varer ikke evig, de må finne på noe annet når pengene tar slutt. NAV gir ikke ut penger i årevis heller. Var de litt smartere så kunne de begynt på skole og fått seg eb utdannelse mens de håver inn pengene sine. Shopping av klær, interiør og vogner kan de ikke gjøre når pengene tar slutt. De er nødt til å jobbe, og jeg vil tro det blir vanskelig for dem å skaffe seg en jobb når de har en slik vulgær blogg. spesielt Rannveig sin. Hun tror hun jobber i Playboy og oppfører seg deretter, hvem vil ansette henne i butikk, skole, sykehjem?? Hvilke jobber kan avdanka bloggere uten utdanning få? Tenker også Fotballfruen. Hva om mannen skiller seg fra henne, hun selv blir eldre og uintressang. Hun sier hun er journalist, men vet ikke jeg. Kan ikke se for meg Fruen på høye hæler og 3 timer foran sminkespeilet skal takle en vanlig 8-16 jobb :)

Mulig de er lykkelige og `rike` nå, men hverdagen der kommer også som en smell, hver dere sikker :)

Anonym poster: b1a6def374401cc19d938d8fba35ff2b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør de ikke. De pengene du genererer i skatt er ikke engang nok til å dekke din egen skolegang, dine legebesøk og din sykehjemsplass som gammel.

Anonym poster: 9d2b1d87a758a6b9364c08b35a9c66a8

Jasså, og hva baserer du det på?

Uten å ha eksakte tall så vil jeg tro det er rart om ikke en gjennomsnittlig person faktisk drar sin egen vekt igjennom livet.

Men totalt sett så har du på en måte rett; om man skulle fordelt den totale inntekten staten trenger i form av skatter og avgifter jevnt over alle menneskene i landet så hadde det blitt trangt økonomisk for de fleste.

Endret av Larsern
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blogging er en jobb når de begynner å få betalt for det ;-) Det er ikke bare bloggmødrene som får støtter i fleng, synes det ser ut som du er en smule sjalu på "koselivet" deres.

Selvfølgelig er jeg sjalu! Jeg har også lyst til å kose meg med shopping og ferie, men jeg er dessverre opplært til ansvarsfølelse. Jeg jobber 100% i en slitsom jobb for å kunne få barn senere med god samvittighet. Noe annet ville jeg aldri tillatt meg å gjøre, men jeg innser at det beste hadde vært å bli født uansvarlig og egoistisk. Disse jentene har jo mer utbetalt enn meg i måneden i stønadene sine...

Anonym poster: d1c60a289518db2956e4ef83a8ad2851

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er jeg sjalu! Jeg har også lyst til å kose meg med shopping og ferie, men jeg er dessverre opplært til ansvarsfølelse. Jeg jobber 100% i en slitsom jobb for å kunne få barn senere med god samvittighet. Noe annet ville jeg aldri tillatt meg å gjøre, men jeg innser at det beste hadde vært å bli født uansvarlig og egoistisk. Disse jentene har jo mer utbetalt enn meg i måneden i stønadene sine...

Anonym poster: d1c60a289518db2956e4ef83a8ad2851

Da er det vel på tide å få seg en bedre betalt jobb da? Blir ikke feit av å leve på stønader som alenemor altså.

Anonym poster: 15eadf641983046f856ed8cd20d05aab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rannveig Heitmann. Lizbeth Osnes. Malindus. Alle tre er jenter som har fått barn i svært ung alder, og som ikke på noe tidspunkt har følt for å skaffe seg en jobb eller skolegang de siste tre årene. De lever i sin lille rosabloggverden, hvor alt handler om shopping, interiør, babyklær og koooos. Jeg merker jeg blir mektig irritert. Jeg føler at de lever i dukkedrømverdener hvor det er helt ok å bare gå hjemme i år etter år med cupcakes og rosa klær. Ingen av disse jentene har som sagt jobbet de siste årene. Men unger, det får de alle i 2013.

Og hvor kommer pengene til koooselivet fra? Noen inntekter har de selvsagt på bloggen. Ellers går det i trygd. Og de lever fett. Egentlig er jeg for stønader som gjør at unge mødre får hjelp. Men det som egentlig gjør meg mest provosert, er at de ikke virker det minste ydmyke overfor den situasjonen de er i. Jeg ville vært så sinnsykt flau om jeg fødte en unge til verden uten å ha jobbet først, og jeg visste at jeg levde fett på at andre jobber ræva av seg. Noe er seriøst galt med systemet. Få dem ut i jobb.

Anonym poster: d1c60a289518db2956e4ef83a8ad2851

:klappe:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg bare gikk å ventet på et slikt tråd. Først hadde vi tråd om at skattepengene går til de som er på NAV og nå denne? Ts, og flere som starter slike tråder, dere har lite å gjøre altså. Hvorfor?

Anonym poster: 75d1989069b8aea82fa94b4c863aded2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skogkar

Når sånne nek som dette får trygdepenger når de fint kan jobbe på lager eller i barnehage, så blir det mindre penger til de som faktisk trenger det. Faen meg stusselig å jobbe i kommunen og se hvor uverdige kår mange lever under. Mennesker med psykiske og fysiske problemer som ikke får de hjelpemiddelene de trenger fordi en eller annen bortskjemt blogger skal kunne leve sitt falske liksom-luksus liv.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAH

"Mennesker med psykiske og fysiske problemer som ikke får de hjelpemiddelene de trenger fordi en eller annen bortskjemt blogger skal kunne leve sitt falske liksom-luksus liv."

Hvorfor tror du ikke at jeg havner i denne kategorien selv? Dere vet jo INGENTING om min situasjon i det hele tatt? Dere vet ikke hvor mange arbeidsforhold jeg har forsøkt meg innen, og dere aner ikke hva som står på mine papirer som grunn til at arbeid ikke er et tema i seg selv for øyeblikket. At dere legger dere så fælt opp i andres privatliv på denne måten gjør meg rett og slett ikke annet enn flau - på deres vegne.

Endret av Lizbeth
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet jo litt om din situasjon, da. Du har jo brettet ut om diverse på bloggen.

Men du burde prøve å heve deg over sånt som dette. Ikke svar på slike ting, det er å kaste bensin på bålet. Og det er bare et velment råd.

Anonym poster: b63c6206f0a55dfc5411c79ac846d7dc

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du ikke er psykisk eller fysisk sterk nok til å takle en jobb bør du iallefall ikke få noen unge...

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^Det h*n sa.

Ting du har slettet fra bloggen ligger enda på nett, og er enkelt å finne, selv for amatører som meg. Et kjapt googlesøk, og man finner ut ganske mye om din psykiske og fysiske historie.

Det er dessverre prisen en må betale for ekshibisjonismen...

Anonym poster: b63c6206f0a55dfc5411c79ac846d7dc

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig m TS - helt forferdelig å se at skattepengene mine går til disse tragiske mødrene!! :-( Liten tvil om at stønadsordningene blir utnyttet, dette kan umulig være tanken bak da de ble opprettet! Tragisk assa!

Anonym poster: 258aeb6415ba5704d83089d601178d2b

Endret av Niennas
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger.

Dette er en generell diskusjon, og selv om jeg synes det er greit å komme med tilsvar, så ønsker jeg ikke at tråden skal utvikle seg til å bli en diskusjon om enkeltbrukere.

Niennas, mod.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...