Gå til innhold

Babycall - men ikke Supernova


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi venter nr 2 og skal kjøpe ny babycall. Med nr 1 hadde vi Supernova, men var ikke helt fornøyd. Opplevde at batteriet ble svært dårlig etter relativt kort tid, og at den slo seg av uten å gi beskjed om lite strøm. Ladestasjonen sluttet også å virke + at ledningen ble dårlig.

Noen som har erfaring med andre babycaller, som de var fornøyde med? Og hvorfor?

Kriteriene våre er:

-ikke kamera

- kjekt hvis den måler temp

- små enheter som kan ligge i vognen etc

- kan lades

Anonym poster: 7e83c0ff2e86b6bfe5fa2b9103669344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har Avent sin og er superfornøyde. Begge enheter må ha batteri eller strøm. Om signaler faller ut(skjer sjelden eller aldri pga god rekkevidde) eller en enhet mister strøm/går batteritom så gir den signal om det.

Den er ikke så liten men jeg har aldri hatt problemer med å legge den i vogna eller i nærheten. Den måler ikke temp.

Har et lite lys og vuggeviser :)

Kosta 699,- på Clas Ohlson.

Den oppfyller ikke alle kravene dine, men jeg er så fornøyd med den at jeg måtte dele med deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.elkjop.no/product/hjem-og-pleie/babyutstyr/BC5000A/neonate-babycall-bc-5000a

Vi er fornøyde med denne, og den fyller kravene dine. Den du har hos deg begynner å pipe når en av de nesten er helt tomme for strøm.

Har ingen erfaring med andre babycallere, men valgte denne fordi den var på salg og i tillegg hadde mange gode omtaler. Angrer overhodet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Avent sin og er superfornøyde. Begge enheter må ha batteri eller strøm. Om signaler faller ut(skjer sjelden eller aldri pga god rekkevidde) eller en enhet mister strøm/går batteritom så gir den signal om det.

Den er ikke så liten men jeg har aldri hatt problemer med å legge den i vogna eller i nærheten. Den måler ikke temp.

Har et lite lys og vuggeviser :)

Kosta 699,- på Clas Ohlson.

Den oppfyller ikke alle kravene dine, men jeg er så fornøyd med den at jeg måtte dele med deg.

Er også superfornøyd med denne! Vi mistet signal en gang pga babydelen nærmet seg tom for batteri, men det er eneste gangen. Klar god lyd og god rekkevidde, lysindikator på lyd fra baby, gir beskjed når det nærmer seg tomt for strøm. Kjøpte den på salg på babyshop til 500kr. Rudo.no har også hatt samme tilbud. Men ingen temp da... Vi har et separat lite termometer på soverommet og ute kjenner jeg selv hvor kaldt det er :-P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar! Kjempesnilt! :)

Anonym poster: 7e83c0ff2e86b6bfe5fa2b9103669344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har Avent sin og er superfornøyde. Begge enheter må ha batteri eller strøm. Om signaler faller ut(skjer sjelden eller aldri pga god rekkevidde) eller en enhet mister strøm/går batteritom så gir den signal om det.

Den er ikke så liten men jeg har aldri hatt problemer med å legge den i vogna eller i nærheten. Den måler ikke temp.

Har et lite lys og vuggeviser :)

Kosta 699,- på Clas Ohlson.

Den oppfyller ikke alle kravene dine, men jeg er så fornøyd med den at jeg måtte dele med deg.

Vi har også den og er superfornøyde! Eneste minuset for oss er at babydelen ikke er oppladbar. Bruker den ute daglig og har byttet batterier en del ganger. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også den og er superfornøyde! Eneste minuset for oss er at babydelen ikke er oppladbar. Bruker den ute daglig og har byttet batterier en del ganger. .

Hm..er du sikker? Vi bruker den ikke ute ofte, men den har blitt brukt til den begynte å pipe en gang så da satte vi den på strøm igjen siden småen våknet da likevel. Neste gang var den ok for bruk igjen... Men jeg trodde og at den bare brukte vanlige batterier eller strøm fra veggen. Merkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må også byttebatterier, men de holder lenge. Kommer kanskje an på hva slag man bruker?

Man kan sikkert kjøpe oppladbare batterier til den da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også Neonate og er superfornøyde! Den piper om det er dårlig batteri på en av enhetene, om signalet er borte eller om den gitte temperaturen er for høy eller lav (denne stiller du inn selv). Begge delene er små og er oppladbare. Den har også uhorvelig mange kanaler slik at det skal godt gjøres å ta inn noen andres babycall, den slår ikke ut på absolutt alle lyder, men har et sånn ''babystemmefilter'' og den har en vibreringsfunksjon. Verdt hver eneste krone!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også super nova til førstemann, og var ikke 100 % fornøyd (batteriene var dårlige og på foeldreenheten knakk den dingsen som holder batteriet fast, slik at dette lett faller ut og da har vi plutselig ikke signal uten å ha fått noen forvarsel om dette. I tillegg var det lett å komme borti knappene og slå av enhetene uten å mene det). Nå skal det sies at denne var brukt nesten daglig i 2 år, så en del slitasje må man vel regne med da.

Denne gangen kjøpte vi neonate sin (som det linkes til lenger opp). Har brukt denne i 3 mnd nå, og er veldig fornøyd. Små enheter som er oppladbare, viser temperatur og bedre av/på-knapp som ikke slås av så lett. Ikke kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...