Gå til innhold

Kramper i uke 27 - nervøs


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er i uke 27 og sitter nå her med noen kramper i underlivet, som kommer og går. Altså de går bort i et par minutter, og kommer så tilbake.

Jeg har akkurat dratt hjem fra jobb, da det er vondt men ikke sånn at jeg dør av smerten....

Jeg hadde det samme forrige uke, og det varte 23 timer og det er ikke ligamentsmerter. Ligamentsmerter har jeg hatt mye av og dette er mer kramper. Disse føles som de sitter i bunnen av livmoren, altså foran i lysken på begge sider. Jeg begynner å bli redd for at det er premature rier? Jordmor sa at jeg sannsynligvis har sensitiv livmor, og at det var Braxton Hicks, hva nå enn det er forskjell på av kynnere vet jeg ikke. Videre, at jeg bare må ta det mer med ro.

Jeg har nå sendt henne en beskjed om at det har skjedd igjen...I mellomtiden spør jeg her..

Er dette vanlig på dette stadiet i svangerskapet?

Erfaringer?

Anonym poster: 0588c34f6b31fe76f9b0779863eb2de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du ikke har vært på sykehuset med dette før og fått en sikker diagnose derfra, så foreslår jeg at du ringer føden med en gang!

En random jordmor som kommer med mulig diagnose skal du ikke stole på. Dette er gynekologens område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Braxton hicks er det samme som kynnere, men synes ikke det høres ut som det er det du har. Jeg ville ringt føden for en ekstra vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fleecejakke

Ville ringt føden, for blir det for mange kynnere modner livmorhalsen og fødsel kan starte. Jeg fikk piller for og stoppe kynnerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Ville ringt føden, for blir det for mange kynnere modner livmorhalsen og fødsel kan starte. Jeg fikk piller for og stoppe kynnerene.

Veldig rart hvor mange meninger det er om dette. Jeg har ringt føden, snakket med jordmor og lege pga sterke, tidvis regelmessige kynnere sammen med smerter i ryggen fra uke 20 og har alltid blitt avfeid. Ellers enig med deg, alltid bedre å få sjekket en gang for mye, enn å bekymre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart hvor mange meninger det er om dette. Jeg har ringt føden, snakket med jordmor og lege pga sterke, tidvis regelmessige kynnere sammen med smerter i ryggen fra uke 20 og har alltid blitt avfeid. Ellers enig med deg, alltid bedre å få sjekket en gang for mye, enn å bekymre seg.

Da har legene gjort en slett jobb... Kynnere som er sterke og regelmessige skal sjekkes opp mtp påvirkning av livmorhals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann og takker for svarene..

Jeg har forstått det slik at kynnere skal egentlig dekke da hele livmoren og stramme til hele området? Ikke kun nederst i lyskepartiet? For det er nemlig der dette skjer. Stram mage har jeg som regel, og kan av og til få et stramt område under navlen hvis jeg har vært litt for aktiv osv.

Anonym poster: 0588c34f6b31fe76f9b0779863eb2de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fleecejakke

Veldig rart hvor mange meninger det er om dette. Jeg har ringt føden, snakket med jordmor og lege pga sterke, tidvis regelmessige kynnere sammen med smerter i ryggen fra uke 20 og har alltid blitt avfeid. Ellers enig med deg, alltid bedre å få sjekket en gang for mye, enn å bekymre seg.

Jeg har hatt tett med kynnere i alle svangerskap, men dette har blitt fulgt opp av jordmor. Når kynnerene ble så harde og regelmessige at de fryktet modning av livmorhalsen ble det behandlet. Da undersøkte de meg med innvendig ul for å måle lengde på livmorhalsen mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart hvor mange meninger det er om dette. Jeg har ringt føden, snakket med jordmor og lege pga sterke, tidvis regelmessige kynnere sammen med smerter i ryggen fra uke 20 og har alltid blitt avfeid. Ellers enig med deg, alltid bedre å få sjekket en gang for mye, enn å bekymre seg.

Kanskje det kommer an på hvem du treffer? Jeg ble sendt til full undersøkelse med en gynekolog på føden med en en gang da jeg hadde ubehagelige kynnere omtrent konstant i flere timer i uke 23.

Og da sa gynekologen at for mye kynnere kan starte en fødsel, så hun var klar på at man skal ta det på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Kanskje det kommer an på hvem du treffer? Jeg ble sendt til full undersøkelse med en gynekolog på føden med en en gang da jeg hadde ubehagelige kynnere omtrent konstant i flere timer i uke 23.

Og da sa gynekologen at for mye kynnere kan starte en fødsel, så hun var klar på at man skal ta det på alvor.

Ja, det virker veldig slik. Trist når en skal føle seg hysterisk for noe som faktisk burde skape bekymring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts igjen her,

Jeg trodde kynnere skal dekke og stramme hele livmoren? ikke kun nederst i lyskeområdet?

Anonym poster: 0588c34f6b31fe76f9b0779863eb2de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...