Gå til innhold

Den Værste Bok Du Har Lest


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest King James V

Hva er den værste boken dere har lest

det er uten tivl -Sjette Avdeling av en som het Anton Tjeskov.

som er den værste jeg har lest....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke hva du mener med værste, jeg. Den dårligste litterært sett? Eller den grusomste, en type bok som er så fæl at man føler seg dårlig når man leser den? Eller den kjedeligste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også litt på hva du mener, men hvis du mener den dårligste/kjedeligste, så pleier jeg faktisk å legge fra meg boka hvis den begynner veldig dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Litt OT: hvorfor har du store bokstaver i alle overskriftene? Det er ikke vanlig i norsk.

Kjedeligste bok varierer vel med alder og humør, men generelt sliter jeg med Brett Easton Ellis (ALT han har skrevet) og Erlend Loe (ikke min type humor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

jeg forsto tjeskov..nå har jeg bare lest den 1 boken av han.,,han har skrevet flere og en aen bok av han kan være kanskje 1 av de beste jeg har lest....jeg synnes den er kjedelig

om tjeskov som person hvar kjedelig hvet jeg ikke men boken sjette avdelig hvar det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg forsto tjeskov..nå har jeg bare lest den 1 boken av han.,,han har skrevet flere og en aen bok av han kan være kanskje 1 av de beste jeg har lest....jeg synnes den er kjedelig

om tjeskov som person hvar kjedelig hvet jeg ikke men boken sjette avdelig hvar det

Kan du forklare på hvliken måte den var kjedelig? Detter er jo et forum for å diskutere litteratur og det blir litt vanskelig når du bare sier Jeg synnes den er kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karin Fossums "Natten til fjerde november" er nødt til å være den desidert kjedeligste boka jeg noensinne har lest :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

hobbiten ligger høyt på min liste. Synes det var engruelig bok. Ellers så har jeg lest flere dårlige bøker, men husker ikke navnet på flere. Noen har jeg hoppet ut midt i, andre har jeg lest ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prozac Nation tok meg laang tid å lese. Ikke fordi den var dårlig egentlig, men den var bare så lang innimellom :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Uff, jeg har lest (eller begynt på) mange kjedelig bøker. Noen bøker er også sånn at de egentlig er veldig ok, men så har de laaaange, kjedelig blablabla stykker (for eksempel Jan Kjærstad, som har en tendens til å kommer med laaange utgreininger som ofte er helt på sidelinjen og totalt avsporinger. Noen av disse sekvensene er ufattelig kjedelige og hoppes glatt over).

Ellers lurer jeg på om James Joyces' Ulysses kan komme i denne kategorien? Den er jo helt umulig å fullføre. Er det noen her som med hånden på hjertet kan si de har lest den? (men kjedelig er vel ikke rette ordet for denne boken heller...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Balenciaga

Ved elven Piedra satt jeg og gråt av Paulo Coelho.

Lettvint, kommerisiell, uinteressant og uten en virkelig historie.

En håpløs bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med de som sier at kjedelige bøker legger jeg fra meg. Hva som er kjedelig? DET er ikke lett å si, men hvis jeg ikke er fenget etter 15-20 sider så hender det at jeg gir opp.

Det er ikke ofte det har skjedd at jeg ikke har lest ferdig en bok, men "Elskeren" av M. Duras og "Muskat" av K. Valla er to av bøkene jeg har gitt opp. Og selv disse har jeg prøvd å lese mer enn en gang.

(Jeg syns det er litt nederlag å ikke lese ferdig en bok, jeg :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

og ikke lese ferdig en bok er det største nederlag .

Ja, og hva annet er et nederlag - siden du bruker bindeord i setningen din istedet for infinitivsmerke?

Kan du forklare hvorfor det er et nederlag?

Eller er du bare en gjest som egentlig ikke har så mye vettugt å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Hvorfor er det så nederlag? Er det noe vits i å kaste bort tid på å lese en bok som du synes er dødens kjedelig da? Ville heller brukt den tiden på å lese en fengende bok jeg da men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er et "nederlag" ene og alene fordi jeg liker best å fullføre det jeg begynner på - men ikke et stort nok nederlag til at jeg sliter meg gjennom en bok for enhver pris, bare litt nederlag... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...