Gå til innhold

sos rasismes sanne ansikt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

ut fra det jeg hører, så stemmer ikke det der helt.

Venter fortsatt på utdypning.

Anonym poster: c6d738c69f3bb97d1e04738f987de84c

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Detter er underlige greier. Nå har jo venstresiden i politikken tradisjonelt vært veldig kritisk til religiøs undertrykking. NDL er jo først og fremst kritisk til ekstrem islamisme med sharialover og grove brudd på menneskerettigheter, herunder kvinneundertrykking. At Nye SOS Rasisme går løs på de menneskene som er kritisk til det disse islamistene står for, er underlig. Støtter Nye SOS Rasisme islamistene?

Ellers konstaterer man jo at disse ungdommene i Ilaparken agerte svært forutsigbart og akkurat slik NDL ønsket. De var en puslete forsamling på en håndfull med en megafon som ingen hørte. Oppmerksomhet rundt saken sin fikk de først når Fuglemsmo og gjengen kom og begynte med sine fy-rop. I tillegg fikk de jo demonstrert at deres motstandere er en gjeng med pøbler som utøver vold, som kastet flasker, jord og stein på folk fra NDL og politiet. Og reaksjonene fra folk flest i Trondheim er at Nye SoS Rasisme egentlig bare er en gjeng med pøbler.

Nei, takke meg til Rød Ungdom som arrangerte et godt arrangement mot rasisme i Lademoenparken. De godtar at ytringsfriheten også er et ansvar og de greier å kommunisere fram et tydelig budskap. Men Nye Sos Rasisme framstår nå som islamistenes sterkestes støttespiller. Var det hensikten, tror du, Dullum? Kanskje Nye Sos Rasisme bør vurdere hvilke virkemidler man skal kommunisere med?

Endret av Jalp
  • Liker 1
Skrevet

FEIL! De ble feminister og venstrenazister :tongue:

Anonym poster: 84283650a68e8bb7ddcda897b0a651c5

Ha ha.

jeg legger merke til at du veldig ofte tyr til begreper som handler om å handle mot den andre "fløyen" med vold. som feks her, hvor du nevner konkret at "de ville blitt banket opp".

Stemmer. Du så hvordan det gikk med tyskertøsene etter krigen. Jeg tror faktisk ikke nazistene hadde sluppet bedre unna om de hadde kommet i Ilaparken og spredd jødehat.

de vil stoppe innvandring av musslimer pågrunn av ren fakta, har du skjedd hva som fåregår i resten av verden, i england halsuger de folk, i sverige brenner de biler og lager bråk, i Norge vokdtar de norske kvinner. fakta er fakta.

selv om breivik gjorde en helt forferdelig ting betyr ikke det at det at alt det han mente var så ille, ndl har faktisk tatt avstand fra breiviks handlinger.

Anonym poster: 94087352050084a889c66a6b6c523b59

Akkurat som at nazistene i sin tid var mot jødene pga. "ren fakta".

Opptøyene i Europa er først og fremst et klassespørsmål. Sosiale kriser. Du har ikke tenkt over at vi faktisk har sluppet unna slikt i Norge selv om vi har flust med muslimer her? Eller i Sveits for den saks skyld. Det er et spørsmål først og fremst om klasse, ikke kultur.

Selvsagt tar NDL avstand fra Breiviks handlinger, noe annet ville vært politisk selvmord.

Skrevet

nazisme var sosialisme

Anonym poster: 84283650a68e8bb7ddcda897b0a651c5

Nei. Poenget står dessuten fortsatt. Fascisme kan vinne fram og er farlig, uansett om du kaller det "sosialisme" eller ikke. NDL er fascister, ergo farlige.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er langt fra noen anarkist, men akkurat NDL og Tjen Folket kunne gjerne fått slåss på et øde jorde uten at politiet skulle blande seg inn. For en gjeng suppegjøker.

Dullum er forøvrig ingen suppegjøk, selv om jeg kan være uenig med ham i mye.

Anonym poster: 2e4bee240cabf67a89bdc057f5e20c88

• Liker 2
Skrevet

Nei, takke meg til Rød Ungdom som arrangerte et godt arrangement mot rasisme i Lademoenparken. De godtar at ytringsfriheten også er et ansvar og de greier å kommunisere fram et tydelig budskap. Men Nye Sos Rasisme framstår nå som islamistenes sterkestes støttespiller. Var det hensikten, tror du, Dullum? Kanskje Nye Sos Rasisme bør vurdere hvilke virkemidler man skal kommunisere med?

Jeg syntes vi gjorde en jævlig god jobb i Lademoparken. Gode musikalske innslag og ikke noe kødd.

Nye SOS kommer nok ikke til å revurdere sine metoder. Så lenge de er styrt av Tjen Folket tviler jeg sterkt på at vi får se noen renessanse der.

Dullum er forøvrig ingen suppegjøk, selv om jeg kan være uenig med ham i mye.

Anonym poster: 2e4bee240cabf67a89bdc057f5e20c88

Takk for den!

Skrevet

Stemmer. Du så hvordan det gikk med tyskertøsene etter krigen. Jeg tror faktisk ikke nazistene hadde sluppet bedre unna om de hadde kommet i Ilaparken og spredd jødehat.

Så, fordi verden var neandertalsk for x antall år siden, så har du rett til å opptre akkurat på samme vis?

Dette er grunnen til at politisk ekstreme rett og slett er forykte. De forskjellige grupperingene er så forbasket opphengt at "vi har rett, de andre er idioter" at de tar seg rett til å gjøre hva som helst for sine prinsipper. DERFOR er fascisme og kommunisme samme greia. Standpunktene er uvesentlige, det er virkemidlene som er samlingspunktene. Hva pokker er forskjellen på denne adferden og feks fotball-casuals?

• Liker 2
Skrevet

Så, fordi verden var neandertalsk for x antall år siden, så har du rett til å opptre akkurat på samme vis?

Dette er grunnen til at politisk ekstreme rett og slett er forykte. De forskjellige grupperingene er så forbasket opphengt at "vi har rett, de andre er idioter" at de tar seg rett til å gjøre hva som helst for sine prinsipper. DERFOR er fascisme og kommunisme samme greia. Standpunktene er uvesentlige, det er virkemidlene som er samlingspunktene. Hva pokker er forskjellen på denne adferden og feks fotball-casuals?

Jeg synes ikke det var neandertalsk. Jeg mener det var et korrekt utslag av fornuft og solidaritet som gjorde at man fortidde nazistene etter krigen.

Liberalister har nøyaktig samme tankegang. De har rett, alle andre er politisk homogene og antagonistiske motsetninger til dem selv.

Nazismen står i en særstilling da denne i sitt VESEN bryter menneskerettighetene og er forbudt ved norsk lov og FNs anbefalinger. Det er ene og alene en hatsideologi som tar sikte på utryddelse av hele folkeslag. Ettergivenhet til noe slikt er Chamberlain all over igjen.

Skrevet

Jeg synes ikke det var neandertalsk. Jeg mener det var et korrekt utslag av fornuft og solidaritet som gjorde at man fortidde nazistene etter krigen.

Liberalister har nøyaktig samme tankegang. De har rett, alle andre er politisk homogene og antagonistiske motsetninger til dem selv.

Nazismen står i en særstilling da denne i sitt VESEN bryter menneskerettighetene og er forbudt ved norsk lov og FNs anbefalinger. Det er ene og alene en hatsideologi som tar sikte på utryddelse av hele folkeslag. Ettergivenhet til noe slikt er Chamberlain all over igjen.

Funny, Nazistene sier akkurat det samme med andre argumenter. Dere fortjener hverandre.

• Liker 3
Skrevet

Funny, Nazistene sier akkurat det samme med andre argumenter. Dere fortjener hverandre.

Jeg har vært i kontakt med mang en nazi og har aldri hørt dem trekke inn FN eller menneskeretter. Jeg synes uansett at du viser deg tankeløs når du sier at jeg fortjener nazister..INGEN fortjener nazister. Det tror jeg faktisk du også innerst inne mener. Det er trist at en vanlig samtale som dette plutselig utarter til å ønske motdebattanten nazihelvete.

Skrevet

Jeg har vært i kontakt med mang en nazi og har aldri hørt dem trekke inn FN eller menneskeretter. Jeg synes uansett at du viser deg tankeløs når du sier at jeg fortjener nazister..INGEN fortjener nazister. Det tror jeg faktisk du også innerst inne mener. Det er trist at en vanlig samtale som dette plutselig utarter til å ønske motdebattanten nazihelvete.

jeg skrev da vitterlig "med andre argumenter". du må slutte å velge å lese det som passer deg.

• Liker 2
Skrevet

jeg skrev da vitterlig "med andre argumenter". du må slutte å velge å lese det som passer deg.

Ditto.

Skrevet

Ditto.

ah. du gikk tom for argumenter igjen? er det da jeg bør bli bekymret for slag og vold?

• Liker 2
Gjest Skogkar
Skrevet (endret)

All historisk erfaring viser at fascismen ikke forsvinner om man normaliserer den og gjør den stueren. Derimot så du at til tross for at vi hadde mange gammelnazister her etter krigen, så fikk de ikke gjort en dritt fordi de ville blitt banka opp.

Problemet ditt, og andre venstreekstreme er at ethvert forsøk på kritikk av velferdsstaten eller innvandring går i samme kategori som sieg heilende britiske hooligans/naziers skrålende rølperetorikk.

Dere evner ikke å forstå forskjellen på at det er mange som ser en skremmende utvikling og som stiller spørsmålstegn ved den, og hardbarka nasjonalister som bare vil knuse skaller.

Derfor er det dere som er de største rasistene, og det er derfor ironisk at det heter SOS-rasisme. Det burde hete SOS-ironi.

I teorien er det legitimt å jage NDL, på samme måte som det hadde vært legitimt å jage Blitzere. Men om du jager blitzere så er du høyreekstrem...ser du problemet her? Hvorfor er den ene ekstremen riktigere enn den andre?

Jeg er helt sikker på om at jeg stod på en stand i Oslo og holdt et innvandringskritisk innlegg, på en saklig, moderat og rolig måte - ingenting Breivikiansk, så hadde blitzere komme og buet "ingen rasister i våre gater".

Det er patetisk, trist og en trussel mot ytringsfriheten,og i siste omgang FARLIG i et land hvor vi i ganske raskt tempo polariseres politisk om dagen.

Endret av Skogkar
  • Liker 5
Skrevet

Skogkar, nå står ikke verden til påske. Jeg kunne ikke vært mer enig.

• Liker 4
Gjest Skogkar
Skrevet

ah. du gikk tom for argumenter igjen? er det da jeg bør bli bekymret for slag og vold?

Om du er nazi så. Blitzerne angrep jo nazienes julebord i vinter. Det er jo blitzerne som er mest voldelige i landet. Selv en gjeng med radmagre hasjrøykere kan være farlige om de er mange nok.

• Liker 4
Gjest Skogkar
Skrevet

Skogkar, nå står ikke verden til påske. Jeg kunne ikke vært mer enig.

Du har alltid vært enig med meg. Du har bare ikke "skjønt" meg helt. Jeg er en gjennomtenkt fyr med høyt refleksjonsnivå. Også er jeg veldig tilbakeholden og full av ydmykhet :P

Skrevet

Om du er nazi så. Blitzerne angrep jo nazienes julebord i vinter. Det er jo blitzerne som er mest voldelige i landet. Selv en gjeng med radmagre hasjrøykere kan være farlige om de er mange nok.

jeg er bare nazi når jeg står i døren.

fra spøk til revolver, det er mye sant i dette du sier - det er en helt ekstrem oppfattning om at vold er det absolutte og reneste reaksjonsmønsteret hos disse miljøene.

jeg jobber i disse dager sammen med en eldre kar som vanket mye i blitzer-miljøet i oslo. han forteller at han og hans venner så frem til de dagene hvor det var mye bruduljer og samling for å "ta svina". det var absolutt ikke viktig hva saken gjalt, det viktige var spenningen og at det skjedde noe. nettopp derfor flyttet han fra narvik til oslo for å få lov til å delta i dette. han beskriver det den dag idag som en rus. jeg tror ham, fordi han beskriver nøyaktig det samme som jeg selv kjenner igjen fra min egen reaksjon ved å sloss mot feks casuals, høyre- og venstre-nazier.

for ikke mange årene siden hadde jeg gleden av å motta drapstrussler via PM på Facebook, av en person som syntes det var helt urimelig at jeg ikke ville motta meldinger om demonstrasjoner mot Dreams Showbar i Bergen. det er litt innlysende da at det ikke nødvendigvis er så viktig om hvem og hva du sloss mot eller styrer med, så lenge vedommende rett og slett er uenig i deg.

da er det for min del samma faen hva politisk syn man har, slikt ser jeg på som taperfakter.

Gjest Kaxxy
Skrevet

SOS rasisme er en meget venstreradikal og voldelig gruppe. På feks antiislamske demonstrasjoner (fredelige, kun infoark), kaster disse tullingene stein og slår, og blir alltid arrestert av polotoet. De har nære bånd til den superkommunistiske "Tjen folket", som tagger alt de kommer over. Heldigvis får de ikke mer statlig støtte pga juks i medlemstall.

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor argumentere med en som ønsker meg drept av nazier og kun ønsker å latterliggjøre?

Problemet ditt, og andre venstreekstreme er at ethvert forsøk på kritikk av velferdsstaten eller innvandring går i samme kategori som sieg heilende britiske hooligans/naziers skrålende rølperetorikk.

Dere evner ikke å forstå forskjellen på at det er mange som ser en skremmende utvikling og som stiller spørsmålstegn ved den, og hardbarka nasjonalister som bare vil knuse skaller.

Derfor er det dere som er de største rasistene, og det er derfor ironisk at det heter SOS-rasisme. Det burde hete SOS-ironi.

I teorien er det legitimt å jage NDL, på samme måte som det hadde vært legitimt å jage Blitzere. Men om du jager blitzere så er du høyreekstrem...ser du problemet her? Hvorfor er den ene ekstremen riktigere enn den andre?

Jeg er helt sikker på om at jeg stod på en stand i Oslo og holdt et innvandringskritisk innlegg, på en saklig, moderat og rolig måte - ingenting Breivikiansk, så hadde blitzere komme og buet "ingen rasister i våre gater".

Det er patetisk, trist og en trussel mot ytringsfriheten,og i siste omgang FARLIG i et land hvor vi i ganske raskt tempo polariseres politisk om dagen.

Hvor tar du det fra? Jeg møter folk som kritiserer og syter over universelle velferdsrettigheter hver dag. Det har jeg ikke noe imot. Det viser bare at klassemotsetningene fortsatt finner. Man kan ikke fornekte virkeligheten.

Som jeg har sagt tidligere. Jeg er også skeptisk til masseinnvandring. Mange på venstresida er også det. Jeg arrangerer ikke motdemo mot slike. Jeg lager ikke motdemo mot FrPs landsmøte heller. NDL derimot er fascister og må motarbeides hvert øyeblikk.

Ikke sammenlign med med blitz er du snill. Venstreavvik hele gjengen. Blind radikalisme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...