Tibbie Skrevet 25. mai 2013 #21 Skrevet 25. mai 2013 Men det lettere å bli tatt alvorlig når man forholder seg ordentlig og saklig. Om man lager opprør får man vanligvis mediaomtale, og da begynner Ola Normann også å engasjere seg litt. Han får i hvert fall et innblikk i saken! Det er viktig å engasjere folket for å endre landet 2
Platitude Skrevet 25. mai 2013 #22 Skrevet 25. mai 2013 Om man lager opprør får man vanligvis mediaomtale, og da begynner Ola Normann også å engasjere seg litt. Han får i hvert fall et innblikk i saken! Det er viktig å engasjere folket for å endre landet I manges øyne diskrediterer det bare organisasjonen, men joda - all publisitet er god publisitet, er det ikke det man sier? ^^ 1
Fossegrimen Skrevet 25. mai 2013 #23 Skrevet 25. mai 2013 All historisk erfaring viser at fascismen ikke forsvinner om man normaliserer den og gjør den stueren. Derimot så du at til tross for at vi hadde mange gammelnazister her etter krigen, så fikk de ikke gjort en dritt fordi de ville blitt banka opp. 1
Tibbie Skrevet 25. mai 2013 #24 Skrevet 25. mai 2013 I manges øyne diskrediterer det bare organisasjonen, men joda - all publisitet er god publisitet, er det ikke det man sier? ^^ Min erfaring som aktivst er ikke at det diskrediterer. Det er litt sånn man skaper debatt. Det er etter mediaomtalen man kommer med skytende gode argumenter, slik at de vinner folket på sin side 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #25 Skrevet 25. mai 2013 Om man lager opprør får man vanligvis mediaomtale, og da begynner Ola Normann også å engasjere seg litt. Han får i hvert fall et innblikk i saken! Det er viktig å engasjere folket for å endre landet Er det slik aktivisttullingene fikk så stor oppslutning til sos rasisme? Oppføre seg som femåringer og svindle noen titalls millioner. Hvordan gikk det for dem? Aktivister skyter seg selv i foten. De havner i tabloidpressen som brød og sirkus. Klovner i manesjen. De på tullingene. Aldri i verdenshistorien har slikt fungert. Se derimot på han som sto kommunistene imot og stilte seg fredelig imot tanksene på den himmelske freds plass. Der har du noen med integritet. Ikke sutrende bortskjemte tenåringer og navsnyltende gammelkommunister. Anonym poster: 20a4281341d843898f741bf919aac091 5
Platitude Skrevet 25. mai 2013 #26 Skrevet 25. mai 2013 All historisk erfaring viser at fascismen ikke forsvinner om man normaliserer den og gjør den stueren. Derimot så du at til tross for at vi hadde mange gammelnazister her etter krigen, så fikk de ikke gjort en dritt fordi de ville blitt banka opp. Vel, til tross for at jeg ser poenget ditt antar/føler jeg meg sikker på at ingen av oss ønsker å kneble folk med mer eller mindre uttalte trusler? (Then again, i hvilken grad bør rasistiske ytringer tillates?) Og, selvsagt, å holde demonstrasjoner fredelige er ikke det samme som normalisering.
Platitude Skrevet 25. mai 2013 #27 Skrevet 25. mai 2013 Aldri i verdenshistorien har slikt fungert. Se derimot på han som sto kommunistene imot og stilte seg fredelig imot tanksene på den himmelske freds plass. Der har du noen med integritet. Ikke sutrende bortskjemte tenåringer og navsnyltende gammelkommunister. Anonym poster: 20a4281341d843898f741bf919aac091 Det er da mange som har trumfet ved å, på forskjellige måter, lage "opprør". (Å sette seg på et ikke-designert buss-sete er dog ikke det samme som å kaste jord.)
Fossegrimen Skrevet 25. mai 2013 #28 Skrevet 25. mai 2013 Vel, til tross for at jeg ser poenget ditt antar/føler jeg meg sikker på at ingen av oss ønsker å kneble folk med mer eller mindre uttalte trusler? (Then again, i hvilken grad bør rasistiske ytringer tillates?) Og, selvsagt, å holde demonstrasjoner fredelige er ikke det samme som normalisering. Jeg ønsker så absolutt å kneble folk som oppfordrer til rasisme. Rasisme er forbudt i Norge. FN ber oss om å opprettholde rasismeparagrafen. Å holde demonstrasjoner er første skritt til normalisering. For hver gang slike får ytre seg i det offentlige rom vil alltids EN av 100 tenke "Jøss, de har jo et poeng! :O". Vedkommende kan slik påvirke venner/slektninger og så har vi det gående. Slike organisasjoner vokser alltid fra å være bittesmå først. De er uendelig mye vanskeligere å få bukt med om de blir en politisk aktør med tyngde. Se på English Defence League f.eks. Jeg tror ikke de vil forsvinne med det første. 1
Tibbie Skrevet 25. mai 2013 #29 Skrevet 25. mai 2013 Er det slik aktivisttullingene fikk så stor oppslutning til sos rasisme? Oppføre seg som femåringer og svindle noen titalls millioner. Hvordan gikk det for dem? Anonym poster: 20a4281341d843898f741bf919aac091 SOS Rasisme er noe annet, da. Dessuten hadde ikke aktivistene (aka. de frivillige) noe med den saken å gjøre. Så ikke la de representere alle alle organisasjoner, er du snill Dessuten mener jeg de nå har byttet navn til Nye SOS Rasisme? 1
Fossegrimen Skrevet 25. mai 2013 #30 Skrevet 25. mai 2013 Dessuten mener jeg de nå har byttet navn til Nye SOS Rasisme? Stemmer. Ikke faen om de har tenkt å betale det de ble dømt for.. Like fullt, samme folka som styrer sjappa, intet nytt under sola 1
Tibbie Skrevet 25. mai 2013 #31 Skrevet 25. mai 2013 Å holde demonstrasjoner er første skritt til normalisering. For hver gang slike får ytre seg i det offentlige rom vil alltids EN av 100 tenke "Jøss, de har jo et poeng! :O". Vedkommende kan slik påvirke venner/slektninger og så har vi det gående. Det. 2
Platitude Skrevet 25. mai 2013 #32 Skrevet 25. mai 2013 Å holde demonstrasjoner er første skritt til normalisering. For hver gang slike får ytre seg i det offentlige rom vil alltids EN av 100 tenke "Jøss, de har jo et poeng! :O". Ytringsspørsmålet var retorisk, men der gikk altså siste rest av troen på menneskeheten. (Spøk... delvis.) Det er fint å se at du ikke bare er idealist, setter pris på å lese diskusjonene mellom deg og andre.
Tibbie Skrevet 25. mai 2013 #33 Skrevet 25. mai 2013 Stemmer. Ikke faen om de har tenkt å betale det de ble dømt for.. Like fullt, samme folka som styrer sjappa, intet nytt under sola Meldte meg inn i Nys SOS Rasisme før jeg fikk greie på historien deres. Det ble dårlig likt av gæmlisene i Rødt, så jeg slutta ganske fort 1
Fossegrimen Skrevet 25. mai 2013 #34 Skrevet 25. mai 2013 Meldte meg inn i Nys SOS Rasisme før jeg fikk greie på historien deres. Det ble dårlig likt av gæmlisene i Rødt, så jeg slutta ganske fort Lurt valg! Utrolig mange andre plasser man kan få brukt tida si 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #35 Skrevet 26. mai 2013 FN anbefaler at rasisme skal være forbudt. Norsk LOV sier at rasisme skal være forbudt. Multikulturalisme er en rasistisk ideologi, feministene er rasistiske... Anonym poster: 84283650a68e8bb7ddcda897b0a651c5 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #36 Skrevet 26. mai 2013 Er NDL rasistisk? Seriøst? Vet slike organisasjoner tiltrekker rasister og nasjonalister, men å demonstrere mot radikal religiøs makt og innvandringsindustrien er helt kurant. Anonym poster: 84283650a68e8bb7ddcda897b0a651c5 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #37 Skrevet 26. mai 2013 Hitler fikk jo nokså "fredelig" makta i Tyskland. Helt legalt valg. nazisme var sosialisme Anonym poster: 84283650a68e8bb7ddcda897b0a651c5 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #38 Skrevet 26. mai 2013 Derimot så du at til tross for at vi hadde mange gammelnazister her etter krigen, så fikk de ikke gjort en dritt fordi de ville blitt banka opp. FEIL! De ble feminister og venstrenazister Anonym poster: 84283650a68e8bb7ddcda897b0a651c5 1
TheHairyToothfairy Skrevet 26. mai 2013 #39 Skrevet 26. mai 2013 All historisk erfaring viser at fascismen ikke forsvinner om man normaliserer den og gjør den stueren. Derimot så du at til tross for at vi hadde mange gammelnazister her etter krigen, så fikk de ikke gjort en dritt fordi de ville blitt banka opp. jeg legger merke til at du veldig ofte tyr til begreper som handler om å handle mot den andre "fløyen" med vold. som feks her, hvor du nevner konkret at "de ville blitt banket opp". 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #40 Skrevet 26. mai 2013 Rasisme jo. De skjærer hele folkegrupper under en kam og har søsterorganisasjoner som er ekstremt voldelige. http://radikalfront.com/ndl-demonstrasjons-nazitilknytninger/ http://radikalfront.com/norwegian-defence-leagues-tvilsomme-bekjentskaper/ At Anders Behring Breivik selv var medlem sier sitt. de vil stoppe innvandring av musslimer pågrunn av ren fakta, har du skjedd hva som fåregår i resten av verden, i england halsuger de folk, i sverige brenner de biler og lager bråk, i Norge vokdtar de norske kvinner. fakta er fakta. selv om breivik gjorde en helt forferdelig ting betyr ikke det at det at alt det han mente var så ille, ndl har faktisk tatt avstand fra breiviks handlinger. Anonym poster: 94087352050084a889c66a6b6c523b59 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå