Gå til innhold

Gikk dårlige på forrige eksamen, prestasjonsangst videre!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en eksamen for 3 dager siden. Det gikk sånn tålig greit trodde jeg, men jeg hadde konsentrert meg om deler av pensum som vi ikke fikk så mye av. Trodde jeg hadde vært smart, men dengang ei. Det var heller ikke mulig å løse tidligere oppgaver da detter var først gang dette kurset ble holdt, og pensum, lærer og bøker var nye.

Anyway, det gikk som det gikk og jeg hentet kladden og oppgavene dagen etter. Så over og sammenlignet med andre, og jeg regner med at dette knapt holder til en D. Sukk :(

Jeg har to eksamener igjen dette semesteret, men jeg er liksom helt lammet av denne fiaskoen. Har så utrolig prestasjonsangst at jeg nesten ikke klarer å lese. Tenker hele tiden at "Dette husker jeg ikke. Dette kommer jeg aldri til å kunne forklare".

Noen gode råd for å komme seg ut av loopen?

Ingeniørutdanning forresten, om det skulle være relevant.

Anonym poster: f343788a241d579e74739d890741605f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er dumt at det skjedde på den første, for det er - som du sier, veldig tungt for selvtilliten videre. Men ikke ta sorgen på forskudd. Prøv heller å tenke som så at nå er det over! Du har fått unna det verste. Hva er oddsen for at det går dårligere med de neste? I verste fall kan du ta eksamen om igjen. Det hjelper ikke å stresse, det vet du sikkert, men noen ganger hjelper det å høre det fra andre.

Feilet i et fag første året på høgskole og vet at det suger. Gikk ut i regnet og tenkte at "denne, denne sto jeg ikke på." Og jeg hadde rett. Det var jævlig, men i stedet for å la det bekymre deg så bruk det som motivasjon. Og om tankene fortsetter å trenge seg på så begynn med en gang å planlegge å ta eksamen om igjen. Hvis det fins en rådgiver der så snakk med dem, det kan hjelpe å bare få det ut. Lykke til videre! :tommelopp: Og finn noe å le av, det kan virke rart, men det hjelper virkelig! Fmylife.com virker passende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...