Gå til innhold

Skravletråd 2014!


Favole

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt easygrow hood og skinnet som hører til. Har ikke vasket dette, men burde kanskje gjøre det, har ikke tenkt så mye på det faktisk. Ser for meg at det blir et mareritt å tørke vognposen, og at alt inni bare vil klumpe seg :klo: Satser på at noen andre kan svare deg bedre enn meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan nok ikke komme med noe veldig håndfast jeg heller. Har fått tak i brukt original voksipose (sånn med ulldyne i) og et lammeskinn. Har dermed ikke gjort noe særlig research på poser, men voksiposen er ihvertfall velkjent, så jeg stoler på at dét er av en grunn. Kjentes myk og varm ut i alle fall. Skinnet vet jeg ikke hvor kommer fra, men det er ikke av den dyreste typen. (Har mye allergi i familien, så er usikker på om det er lurt å prøve soving direkte på skinn - så da er det jo ikke så farlig…) Uansett, siden det er brukte saker kommer jeg til å vaske det - men vet ikke om jeg ville vasket et nytt skinn. Hvis det er ubehandlet ull (sånn de har på Nøstebarn, tror jeg?) bør det antakelig ikke vaskes - men spør noen som kan mer om det :)

Har hørt at det ihvertfall er lurt å ha skinn under posen (eller inni posen under barnet) om man har dunpose, fordi vekten av barnet klemmer sammen dunet og gjør at det isolerer dårligere. Om det er så viktig hvis det er annet fyll vet jeg ikke.

Edit: Easygrow'en er en dunpose, ikke sant? Måtte bare legge til at det går helt fint å vaske dunposer (og -jakker, -dyner etc.) - så lenge man har tørketrommel og tennisballer. Dun klumper seg i vask, og vil råtne hvis det ikke tørker skikkelig - men hvis man tromler det godt med tennisballer blir det som nytt igjen.

Edit2: Meeen nå ligger jo ikke ungen naken i vognposen, da - så da vet jeg ikke om det er så viktig å vaske den når den er ny? Lufte den godt så den ikke lukter er kanskje nok? (Nå spekulerer jeg vilt her, altså…)

Endret av Fim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Easygrow sin er dun ja. Den er helt ny, både den og skinnet, så vet ikke om jeg kommer til å gjøre annet enn å bare lufte det godt. Har ikke tørketrommel selv eller tilgang på det, så å vaske den blir nok et idiotprosjekt uansett. :vetikke::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger! Jeg får forhøre meg litt rundt også. Mye å sette seg inn i når man skal bli mamma for første gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for mye! Og alt for mange som har ulike meninger og erfaringer, så man aner ikke hvem man skal høre på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Kan oppdatere her da :)

Den 10.12.13 kl 1955 og 2118 fødte jeg mine to perfekte jenter 💕 de kom da i uke 35+6 og alt står bra til. 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg sniker meg inn her jeg, litt sånn seint :P

Har termin 10/2 og får da gutt nr to.

Er dermed 35+4-5 eller deromkring nå.

Begynner å bli ganske lei i grunn, men det har med bekkensmerter å gjøre sånn stort sett. Så det går, er bare å gjøre ting i eget tempo så godt det går, og tåle at leiligheten ikke er supershina til et hvert tidspunkt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4. januar ble jeg mamma til verdens fineste lille gutt :hjerte: Kan ikke fatte at han har vært her en hel uke allerede, samtidig kan jeg ikke forestille meg at han noen gang ikke har vært her :P Han var 3310 gram og 49 cm når han kom :) Vært litt uheldig med forhøyede bilirubinverdier, så han fikk seg et døgn med lysbehandling, men ser heldigvis ut til at det bedres! Nyter hvert sekund med han, dette er virkelig toppen av lykke :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Gratulerer, Favole! Og hei Hjärterdam, jeg har også termin med gutt nummer to 10.2 :)

Og hei Maneo, her går det skikkelig sakte. Jeg har bekkenløsning og kan ikke gjøre så veldig mye, så det blir mest TV og smårydding. Gleder meg til å bli ferdig! Hva med deg?

Og dere andre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg fekk gut nr to 18.01. Han var stor og staut, nett som broren :) Dei er absolutt laga i same form. Storebror er veldig begeistra for den nye, kos og klem når dei møtest. Det er uendeleg mykje lettare med nr to enn nr ein :) denne gongen går (førebels) amminga godt og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle som har født :)

her gå jeg og vugger enda og er veldig lei:( hadde termin den 29, men enda ikke skjedd noe, bare veldig mye kynnere og menssmerter her.

Var hos jordmor den 28 og hu rusket litt åpning, siden jeg hadde 1 cm åpning, men ingenting mer har skjedd:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner godt at du er lei nå, håper kynnerne og smertene har noe for seg og bidrar til at ting starter snart! Er vel modningstegn, så forhåpentligvis har det god effekt på å forberede kroppen til det som kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...