Gå til innhold

Topp 10 Forfatere


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Mine favoritter:

Fjodor Dostojevskij

Franz Kafka

Dante

Marcel Proust

Virginia Woolf

John Irving

Don DeLillo

Oscar Wilde

Jens Bjørneboe

Amalie Skram

Paul Auster

Siri Hustvedt

Vikram Seth

Patrick Sùskind

Isabel Allende

Gabriel Garcia Marquez

Henry Kissinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Henry Kissinger? Er han en stor forfatter? hva vil du anbefale meg av ham?

Det er nok ikke akkurat forfatterskapet sitt han er mest kjent for, men han har skrevet en del interessante boker.

Akkurat naa leser jeg "Diplomacy" og den anbefaler jeg paa det sterkeste hvis du er litt kunnskapshungrig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv leser jeg masse forskjellig slags litteratur' date=' derfor hadde jeg aldri i verden klart å sile ut 10 yndligsforfattere, og attpåtil rangert dem. Hver til sitt bruk, liksom.[/quote']

.. ENIG .. er altetende.. og liker forskjellige forfattere/bøker på forskjellige tider..

Hva jeg leser på sengen.. på stranden eller i godstolen forran peisen (eller hører lydbøker av om natten) er ofte helt forskjellige typer bøker.. - og jeg vil ikke kunne rangere dem ... da dette er helt forskjellige situasjoner .. og de forskjellige bøkene passer inn i disse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dere som har sansen for Dante, hav er det dere har lest av han?

Og det samme går om Proust..har noen lest hele "på sporet av den tapte tid" eller no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har altså problemer med å svare. Leser veldig mye og veldig forskjellig og synes det er vanskelig å rangere.

Mine største leseropplevelser har jeg fått fra Knut Hamsun. Pan er så enormt vakker at den bør leses og leses og leses.

Men kan man egentlig rangere Hamsun og Jo Nesbø på samme liste?

Jeg digger begge. Og Marques, og Zadie Smith, og Amalie Skram og Anne Holt, og Agatha Christie og Truman Capote og for den del Anne Karin Elstad, og Andre Bjerke, og Ivar Aasen. (Diktene hans er enorme)

Og mange mange mange andre. Og jeg har ikke samvittighet til å rangere dem fordi jeg liker dem på så forskjellig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Robert Anson Heinlein

2. Joseph Heller

3. Douglas Adams

5. Neil Gaiman

6. Kurt Vonnegut

7. J.R.R. Tolkien

8. Robert Rankin

9. J.K Rowlins

10. Arthur C. Clarke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...