Gå til innhold

Lyve for å få en jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er ok å lyve litt for å få en jobb? Er snakk om en hotelljobb, jeg vurderer å si at jeg vil studere hotellledelse til neste høst, og derfor ønsker jeg å jobbe på hotell. Er dette ok, eller er det helt galt av meg? Jeg tenker man må være litt sleip. Er snakk om ett års vikariat, og da er jo det ikke så relevant hva jeg skal studere etter jeg slutter i jobben.

Anonym poster: 656b41859ccf79e8bb32e09c0d898f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ikke problemet med å lyve om det. Helt uskyldig løgn. Som du sier, lov å være litt sleip :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke løgn å ombestemme seg i framtiden.

Anonym poster: 38839c3c1cdf4c7f3141e8f1b997ddf7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nigiria

Veldig ok hvit løgn spør du meg. Har "løyet" om verre ting enn det før på intervjuer, altså i form av å si jeg har noen interesser jeg kanskje ikke har osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på! Ved en senere anledning kan du bare si at du har ombestemt deg. No crime det ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg det hadde vært irriterende, men det er nok fordi at jeg jobber på hotell selv og aller helst ville hatt en ildsjel som kollega istedenfor deg..

Anonym poster: e89fa0584fb8916906a88e57fbedaab6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig synes jeg det hadde vært irriterende, men det er nok fordi at jeg jobber på hotell selv og aller helst ville hatt en ildsjel som kollega istedenfor deg..

Anonym poster: e89fa0584fb8916906a88e57fbedaab6

Hva vet du om at jeg ikke er en ildsjel? Kan være jeg gjør jobben bedre enn deg for alt du vet. Selv om jeg ikke ønsker å studere hotelledelse betyr ikke det at jeg ikke kommer til å gi alt på jobb. Skjerp deg!

TS

Anonym poster: 656b41859ccf79e8bb32e09c0d898f61

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet du om at jeg ikke er en ildsjel? Kan være jeg gjør jobben bedre enn deg for alt du vet. Selv om jeg ikke ønsker å studere hotelledelse betyr ikke det at jeg ikke kommer til å gi alt på jobb. Skjerp deg!

TS

Anonym poster: 656b41859ccf79e8bb32e09c0d898f61

Ta deg nær av det så mye du vil, men slik jeg forstår det så er du ikke interessert i en karriere innen hotell og personlig er jeg mest opptatt av å jobbe sammen med andre som er det.. Du som spurte. Du kan ikke bare forvente å få ja som svar.. :P

Anonym poster: e89fa0584fb8916906a88e57fbedaab6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg nær av det så mye du vil, men slik jeg forstår det så er du ikke interessert i en karriere innen hotell og personlig er jeg mest opptatt av å jobbe sammen med andre som er det.. Du som spurte. Du kan ikke bare forvente å få ja som svar.. :P

Anonym poster: e89fa0584fb8916906a88e57fbedaab6

Det er ikke det det er snakk om. Jeg vet jeg kommer til å gjøre en like bra jobb som de som har tenkt å studere hotellledelse. Selv om det ikke er akkurat det jeg ønsker på lang sikt, har jeg jobbet på hotell før, og jeg likte det godt.

Anonym poster: 656b41859ccf79e8bb32e09c0d898f61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo faktisk ikke løgn å vurdere å ta hotelledelse, så lenge du ikke sier at det er det du har bestemt deg for allerede.

Anonym poster: 4fc5d9f0dc059e71e92978b5af78977f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg har gjort det, sa jeg ville studere mote for å jobbe på en skikkelig eksklusiv butikk. Senere etter at jeg fikk jobben diskuterte jeg det med sjefen og hun anbefalte meg å ikke studere mote. Haha, så jeg "ombestemte" meg da :P kjør på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det det er snakk om. Jeg vet jeg kommer til å gjøre en like bra jobb som de som har tenkt å studere hotellledelse. Selv om det ikke er akkurat det jeg ønsker på lang sikt, har jeg jobbet på hotell før, og jeg likte det godt.

Anonym poster: 656b41859ccf79e8bb32e09c0d898f61

Vel.. Det er som sagt min personlige mening fordi at jeg synes det er kult med kollegaer som virkelig brenner for jobben sin. Det blir veldig tydelig på kurs, kick offs osv. Men for all del. Det er ikke ulovlig å lyve og det betyr som sagt ikke at jeg mener at du ikke er effektiv o.l.

Anonym poster: e89fa0584fb8916906a88e57fbedaab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Det er som sagt min personlige mening fordi at jeg synes det er kult med kollegaer som virkelig brenner for jobben sin. Det blir veldig tydelig på kurs, kick offs osv. Men for all del. Det er ikke ulovlig å lyve og det betyr som sagt ikke at jeg mener at du ikke er effektiv o.l.

Anonym poster: e89fa0584fb8916906a88e57fbedaab6

Det er jo en grunn til at TS har søkt på jobben i utgangspunktet, og det er vel fordi hun vil ha den? At hun er villig til å lyve for å få den viser et brennende engasjement, spør du meg ;)

Anonym poster: 1569a53f3374bbdb5dfb423a2ea0edfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...