AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #1 Del Skrevet 20. mai 2013 Går igjennom en slags sorg for tiden, kjennes som kjærlighetssorg og det river, sliter og gjør forferdelig vondt Jeg har blitt forelsket i min beste venninne, er selv også jente. Dette kom som et sjokk siden jeg også har vært forelsket i gutter tidligere. Siden vi begge har vært single en periode har vi tilbringt mye tid sammen, sovet hos hverandre og på en måte levd et hverdagsliv sammen. Hun er veldig opptatt av å hele tiden ha kontakt med mannfolk, drar hjem sammen med en tilfeldig når vi er på byen og lignende. Men nå har hun møtt en som vi har fått hilse på, er neppe hennes type men gjør uansett så vondt at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Vi var ute i helga og er forferdelig bare å se henne se på ham, at hun drar sammen med han og så videre. Vi har felles vennegjeng som er gull verdt for meg så kan ikke miste vennene mine og ingen vet noe og er vanskelig å ha så vondt samtidig som jeg må late som alt er ok.. Vil jeg kunne klare å komme over henne nå i min situasjon? Anonym poster: fb7c1f513fdd7980697077239c00c93f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elanore Skrevet 25. mai 2013 #2 Del Skrevet 25. mai 2013 Ja, det tror jeg du vil kunne klare... De fleste vil oppleve å få uheldige eller umulige forelskelser i løpet av livet, og det krever at man lærer seg å ikke fôre "gale" følelser - da blir det flere av dem. Å unngå henne er ikke så lett i denne situasjonen, men du kan prøve å begrense tiden du bruker rundt henne, og du må hindre deg selv fra å gjøre ting ut ifra pur forelskelse, for da bidrar du til å gjøre den sterkere (les: vondere). På hvem du kan/bør fortelle det til, tror jeg det er delte meninger, men min teori er at det letteste er å "ta seg av det selv", for da stiller du ikke krav eller spørsmål til en venninne som tydelig ikke deler dine følelser, og da unngår du gnisninger som kan ødelegge for dere på sikt. Å fortelle venner om det kan ødelegge venneforholdet deres, og at den bekymringen er reell, det tviler jeg ikke på. Dersom du vil fortsette vennskap og dempe forelskelse, er det lurere å snakke med folk som ikke er innenfor denne vennegjengen, og særlig ikke venninnen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå