AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #1 Skrevet 20. mai 2013 Hva pokker er poenget egentlig? Her til lands har vi da nok ferie, vi har behagelige arbeidsdager timemessig og det er ikke akkurat som om vi overproduserer heller (se bare på andelen uføretrygdede etc.) Her jeg bor sliter kommunen med økonomien og med å dra turister. Så hadde det seg sånn at i dag kom det tilfeldigvis et digert utenlandsk cruiseskip innom for å stoppe noen timer ved kaia. Vi snakker fem hundre turister, minst, med brennende lommebøker. Og hva er åpent? Ingenting! Bare Narvesen! For et tap for handelsstanden. Kjenner meg irritert fordi samfunnet delvis stopper opp sånn. Og ja, jeg jobber gjerne selv på andre pinsedag! Hva tenker dere? Anonym poster: 347b0d1edfeeb52f9f4d2c8876cc3fe9 11
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #2 Skrevet 20. mai 2013 Kristendom for the win! Få ut KRF, før vi må ha et muslimsk parti på stortinget. Anonym poster: 4727d4013f832fec46f456a06792dd3b 2
Fufu Skrevet 20. mai 2013 #3 Skrevet 20. mai 2013 Sur selv, skulle ringe et offentlig kontor i dag før jeg kom på at det er jo pinse ... Irriterende! 2
Cata Skrevet 20. mai 2013 #4 Skrevet 20. mai 2013 Må si meg litt enig. Det er greit med en fridag, men med norske arbeidstider så jobber vi jo oss ikke akkurat i hjel heller. *har for øvrig vært en tur på jobb i dag og det var i grunnen helt greit* 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #5 Skrevet 20. mai 2013 Jeg elsker røddagene. Enda en deilig dag som jeg kan tilbringe sammen med ungene. Anonym poster: 2828e866be2e4f03fcaeafb38e6af91c 4
Kamikatze Skrevet 20. mai 2013 #6 Skrevet 20. mai 2013 Noen har et behagelig arbeidsliv, andre trenger enhver mulighet for å kunne hente seg inn litt. En italiensk blogger fotograferte ivrig gardinene foran ølhylla på supern, fordi dette var uvant og eksotisk for ham. Det er ikke alt som går på skinner turistene husker, og er de cruise-skip-passasjerer, får de nok alle behov dekket. Slapp av, det kommer flere slike. 6
Gjest Blondie65 Skrevet 20. mai 2013 #7 Skrevet 20. mai 2013 Jeg kunne godt tenkt meg å få 5 av disse kristne helligdagene som ferie i steden. Dvs. 2. Juledag, skjærtorsdag, 2. Påskedag, Kristi hinnelfartsdag og 2. Pinsedag som ferie som jeg kan velge selv når jeg vil ut. For oss som har en viss mengde arbeid som skal utføres uansett hvor mange arbeidsdager måneden har så er jo mai helt håpløs.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #8 Skrevet 20. mai 2013 Er også drittlei av at alt er stengt, søndagsfølelse hele tiden, og det liker jeg virkelig ikke. Har ting å ordne, skulle gjerne gjort det i dag, men neida. Anonym poster: 68310b70262a088a45e76b74309a925f 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #9 Skrevet 20. mai 2013 Jeg elsker røddagene. Enda en deilig dag som jeg kan tilbringe sammen med ungene. Anonym poster: 2828e866be2e4f03fcaeafb38e6af91c For meg som ikke har familie (er separert og kan ikke få barn) er disse dagene ofte tunge, spesielt når det er flere av dem etter hverandre. Vanligvis lever jeg greit alene, jeg går på kafeer og på bibliotek og museum og bruker byen og samfunnet for det det er verdt. Men når helligdagene kommer blir gatene tomme, folk lukker seg mer inne og når man har kommet i alderen hvor de fleste andre er opptatt med familie er det lett å kjenne seg ensom. Det holder med søndagene liksom. Bare for å dele fra den andre siden av gjerdet Jeg kunne godt tenkt meg å få 5 av disse kristne helligdagene som ferie i steden. Dvs. 2. Juledag, skjærtorsdag, 2. Påskedag, Kristi hinnelfartsdag og 2. Pinsedag som ferie som jeg kan velge selv når jeg vil ut. For oss som har en viss mengde arbeid som skal utføres uansett hvor mange arbeidsdager måneden har så er jo mai helt håpløs. Ja, det hadde vært bedre! Anonym poster: 347b0d1edfeeb52f9f4d2c8876cc3fe9 7
Djungelvrål Skrevet 20. mai 2013 #10 Skrevet 20. mai 2013 (endret) Helt greit. Har 2500 kr utbetalt på en rød dag så skal ikke klage Endret 20. mai 2013 av *Cat*
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #11 Skrevet 20. mai 2013 Bare for å dele fra den andre siden av gjerdet Anonym poster: 347b0d1edfeeb52f9f4d2c8876cc3fe9 Det har jeg ingen problemer med å forstå. Jeg, som du, ser jo saken fra eget ståsted. Anonym poster: 2828e866be2e4f03fcaeafb38e6af91c
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #12 Skrevet 20. mai 2013 Kan da aldri få nok ferie. Elsker helligdagene, bare synd det ikke er fler av dem, skulle gjerne hatt noen på høsten og! Anonym poster: afa4794262901432ae9748f62f0e6c07 2
Gjest C4r1n3 Skrevet 20. mai 2013 #13 Skrevet 20. mai 2013 Du klagde neppe når du gikk på skolen og fikk fri Det plager ikke meg overhodet, merker ikke noe til det likevel. Og min erfaring er at turister ikke legger igjen så veldig mye penger likevel, de får vel alt de trenger på båten. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #15 Skrevet 20. mai 2013 Norge er vel ganske alene om å tviholde på alt som er av fridager. Trenger ikke ta noen lengre tur enn til Sverige så ser man helt andre åpningstider og arbeidsdager. Norge er gammeldags og utdatert i så måte. Det er ingenting å vinne på å tviholde på disse dagene når eneste "forsvarlige" grunnen er med bakgrunn i kristendommen. Hvis Norge hadde blitt mer "svensk" ville nok folk syntes at det var helt grusomt å gå glipp av alt dette røde dager. Men det er kun fordi vi er bortskjemte her. Samfunnet i seg selv har ingen fordeler med dette. Norge er mindre produktivt på grunn av dette enn andre land som ikke følger slikt slavisk. Anonym poster: 691b762e2c97d4cf5b4e073f9b84db41 4
Disco Biscuit Skrevet 20. mai 2013 #16 Skrevet 20. mai 2013 Jeg kunne godt tenkt meg å få 5 av disse kristne helligdagene som ferie i steden. Dvs. 2. Juledag, skjærtorsdag, 2. Påskedag, Kristi hinnelfartsdag og 2. Pinsedag som ferie som jeg kan velge selv når jeg vil ut. For oss som har en viss mengde arbeid som skal utføres uansett hvor mange arbeidsdager måneden har så er jo mai helt håpløs. Enig! Poenget med disse helligdagene er borte når Norge ikke lenger har kristendom som statsreligion. Da hadde det vært bedre om vi fikk bruke dagene når det passet arbeidstakerne bedre. 1
Gjest Gunfreak Skrevet 20. mai 2013 #17 Skrevet 20. mai 2013 Helt greit. Har 2500 kr utbetalt på en rød dag så skal ikke klage Oh du virker rik!! skal vi gifte oss? Jeg liker heller ikke disse random helligdagene, men jeg liker ikke at butikker er stengt, andre land har det ikke slik, så hvorfor skal vi ha det liksom. Og det å kjøpe en øl på bunnpris er vist farlig fordi da blir gud sur, men å drikke en flaske champangne på et utested går greit. 1
Gjest nicola Skrevet 20. mai 2013 #18 Skrevet 20. mai 2013 Klage på fri også nå da? Det er vel ikke noe som er viktigere enn å ta seg tid til andre ting enn jobb. Som .f.eks reising, familie og venner. Selv om vi i Norge sitter godt i det, burde vi jo bare være enda mer takknemlige for friheten vi får servert når det er helligdager! Slutt å klag og kom deg ut i finværet og nyt fridagen! 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #19 Skrevet 20. mai 2013 Du klagde neppe når du gikk på skolen og fikk fri Hehe, jeg brydde meg ikke om helligdager da jeg gikk på skolen. Var glad i å være på skolen og syntes det var nok med fri to dager hver uke (helg) + hver ettermiddag Anonym poster: 347b0d1edfeeb52f9f4d2c8876cc3fe9
Gjest nicola Skrevet 20. mai 2013 #20 Skrevet 20. mai 2013 Å ærlig talt. Slutt å klag på at butikkene ikke er åpne. Vi er heldige som i det hele tatt HAR søndags/helligdags åpent på dagligvarer og bensinstasjoner mm. Vi TRENGER faktisk ikke å handle hver dag. Herregud. 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå