Gå til innhold

Irriterende ting dyreeiere gjør


Gjest Sjøhesten

Anbefalte innlegg

Gjest Sjøhesten

Inspirert av tråden om irriterende ting foreldre gjør, ønsker jeg en tilsvarende om dyreeiere.

Jeg irriterer meg over hundeeiere som sier at jeg må hilse på bikkja deres ellers vil den ikke roe seg. Og da snakker jeg om viltre hunder som bjeffer, gneldrer og forsøker å hoppe på deg når du kommer inn døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, som med enkelte foreldre, er det mange kjæledyreiere som MÅ være bedrevitere. Jeg tror at det er flere måter å løse et problem på, men det er alltid folk som skal fortelle deg hva du skal gjøre og hva du gjør feil. Kanskje blir du til og med fortalt at du aldri burde hatt dyr, noe som skjer med foreldre også... Mange paralleller, med andre ord.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som lar hunden gå uten bånd i skogen og samtidig ikke har noe forståelse for at det finnes mennesker som faktisk er livredd for hunder.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

de dyre eierene som irriterer meg mest er de som binder fast hundene sine rett uten for inngangen til butikk, de som går med hundene uten bånd,og de som slipper bikkja løs i hagen,de har gjerde men hunden kan lett hoppe over å den står der å bjeffer og en gang hoppa faktisk den jævla bikkja over å angrep en stakkars liten dame og hunden hennes.

Anonym poster: 112a8679db94106ea4bd8279372e5261

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som nesten kaller meg dyremishandler (ikke rett ut men tydlig at det er deres mening) fordi jeg har innekatt, når de selv har utekatter som såvidt blir passet på, som aldri har fått vaksiner eller blitt kastrert, som ikke er forsikret, som blir forlatt i en uke med mat utenfor når eieren skal på ferie osv...

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjøhesten

Irriterer meg også litt over de som mener at det er dyreplagere å ha dyr i fangenskap (dyreparker der villdyrene har mange kilometer å boltre seg på) samtidig som de selv har innekatt eller bikkje i en liten toroms i sentrum.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irriterer meg også litt over de som mener at det er dyreplagere å ha dyr i fangenskap (dyreparker der villdyrene har mange kilometer å boltre seg på) samtidig som de selv har innekatt eller bikkje i en liten toroms i sentrum.

Tja, jeg synes iallfall det er stor forskjell på å fange et vilt dyr og holde det i bur/innhegning for at folk skal se på det, iforhold til å ha hund hjemme som faktisk er et tamt dyr som er avhengig av mennesker. Størrelse på hus har heller ikke noe å si for en hund da man såklart går tur med den, inne er den uannsett rolig og trenger ikke mange hundre kvm plass:) (Man kan såklart argumentere for at hage er fint for en hund hvis den får gå løs der) Det er også stor forskjell på dyreparker da, noen er virkelig kritikkverdige mens andre synes jeg det virker som dyrene har det fint i:)

Men dette var litt OT,sorry :blomst:

Endret av SoftKitty
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eierne lar hunden løpe fritt og forsikrer meg mot at hunden, som er i ferd med å løpe meg ned, ikke er farlig.

Det burde også være en selvfølgelig sak å plukke opp etter hunden deres.

Jeg ble bitt av en liten hund engang. Skulle bare gå forbi den og inn døra mi da den hogg tak i skinnleggen. Eieren tok tak i hunden og sa at jeg ikke skulle kommet så brått på. Noe jeg ikke gjorde da den hadde sett meg flere meter før jeg kom opp på trappa.

Katteeiere som ikke tar ansvar for kattene sine med å kastrere/sterilisere dem.

Anonym poster: 8906be89b11d20e8568b75a0d010a818

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende:

Katteeiere som gir faen i andre som bor i nærheten, og legger opp til at alle andres hager og fellesarealer skal være kattedo...

Hundeeiere som bruker alle muligheter de har til å påpeke hvor veloppdratt hunden deres er, når den i realiteten er aggressiv mot andre hunder, lystrer ikke kommandoer og hopper på fremmede mennesker.

Anonym poster: 0a0bdbe620213c55da183ad20cde1eb6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og dyreiere som menneskeliggjør dyrene sine.

Dette er ikke irriterende men heller latterlig: De som stapper sine ørsmå hunder i veska si og drar de med overalt.

" Allergiske sier du? Men mor sin søte,lille vovsedofsen er jo sååå liiiiten"

-Ja, jeg er like allergisk mot små hunder som store....

Anonym poster: 8906be89b11d20e8568b75a0d010a818

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes eiere som kysser hunden sin på munnen, med åpen munn, er litt ekkelt. De skal selvsagt få gjøre det de vil, og ja, jeg har lest at en hundemunn vanligvis er renere enn menneskemunnen, men for meg blir det litt kvalmt. Kunne aldri tenke meg å gjøre det.

Anonym poster: e22157190c64c45a9dc5509cd3cedc83

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg irriterer meg også over at folk ikke respekterer at andre kan være redd hund... Jeg tar alltid forhåndsregler dersom jeg tar med hunden på offentlig transport og lignende, dette av respekt for de som eventuelt er redd hund. De skal ikke trenge å gjøre seg til kjenne for at jeg skal vise hensyn.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes eiere som kysser hunden sin på munnen, med åpen munn, er litt ekkelt. De skal selvsagt få gjøre det de vil, og ja, jeg har lest at en hundemunn vanligvis er renere enn menneskemunnen, men for meg blir det litt kvalmt. Kunne aldri tenke meg å gjøre det.

Anonym poster: e22157190c64c45a9dc5509cd3cedc83

Hva med de som sover med hundene sine i senga?

Synes det er direkte heslig og uhygenisk, men folk gjør selvsagt hva de vil. Jeg kunne i alle fall ikke tenke meg å gjøre det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns også det er irriterende når dyreeiere tar seg nær av at man ikke vil kose med dyrene deres. Jeg er ikke redd for katter eller hunder, men jeg vil ikke alltid ha de i fanget heller. For eksempel når jeg sitter og spiser, da kan jeg godt tenke meg at bikkja ligger på plassen sin, og at katta vifter halen sin et annet sted. Det er selvfølgelig mitt valg å dra på besøk til mennesker som har dyr, men når de er hos meg så sørger jeg for at hunden ikke plager de som er hos meg.

Anonym poster: 0a0bdbe620213c55da183ad20cde1eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetorne

Hestejenter som lar hestene drite ned gangveier og turstier uten å i det minste spa dritten vekk utenfor allfarvei. Min hund elsker å spise hestedritt (men har lært den at den ikke får lov, men den gjør det innimellom i det skjulte).

Og hundeeiere som først tar opp hundebæsjen med pose, for så å slenge den fra seg (men vet det kan komme av for få søplebøtter tilgjengelig, ingen orker å gå kilometervis med en bæsj i pose).

Hundeeiere som kommer meg og min relativt store (men snille) tispe i møte med små hunder - og som plukker opp hunden for liksom å "beskytte" den mot den store stygge ulven min. Det eneste som skjer da er at det blir ekstra spennende å komme seg til den lille hunden og nærmest en invitasjon til å hoppe opp.

Endret av Rosetorne
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeeiere som ikke plukker opp driten til hundene. Og spesielt når de driter midt i veien, midt i gågata. Er skikkelig ekkelt å tråkke oppi det. Seriøst, det å plukke opp driten ser jeg på som en selvfølge når en går ut med hunden.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Offensive Pie

Jeg irriterer meg over utekatter generelt. De ødelegger mye for fugler som hekker, og kan finne på å ødelegge egg og drepe unger for moros skyld. Dette har eierne ingen måte å kontrollere for. I tillegg bæsjer de i det som finnes av sandkasser og blomsterbed. Skal man ha katt, bør den være inne.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hestejenter som lar hestene drite ned gangveier og turstier uten å i det minste spa dritten vekk utenfor allfarvei. Min hund elsker å spise hestedritt (men har lært den at den ikke får lov, men den gjør det innimellom i det skjulte).

Signerer denne! Har en hund som griper hver mulighet den kan til å rule seg i hestebæsj. Veldig gøy når man har en pelsdottrase.

Katteeiere som ikke liker at hunden står ute i bånd på terrsaaen/plenen fordi kattene kan bli redde .___. derp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"han er ikke farlig" om hunden deres som bjeffer, knurrer og flekker tenner mot deg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazycatlady

Folk som ikke kasterer/steriliserer katten sin.Gjerne også som tror på den eldgamle oppfatningen om at hunnkatter skal ha et kull før man steriliserer den.

Folk som behandler dyrene som små skjøre glassfigurer,og som har på dem klær,sløyfer og annet piss som ikke hører hjemme på et dyr.

Folk som ikke tror på at dyret deres har gjort noe galt. "Lille koseklumpen til mamma gjør aaaaaldri noe galt".

Folk som generelt er uansvarlige dyreeire. At man ikke plukker opp dritt,reise fra dyret uten at noen holder utkikk og gjerne uten mat(klarer seg helt fint den ja,men prøver alikevel å bryte seg inn hos oss for å spise opp maten til vår katt) Eller teite folk som forstår at når man har et dyr så kommer det endel ekle ting sammen med det:tømme kattedo,plukke hundedritt,tørke opp spy,døde mus og fugler på gulvet osv.

Folk som tror at alle andre elsker dyret deres like mye som de gjør.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...