Viljaa Skrevet 19. mai 2013 #61 Skrevet 19. mai 2013 Jeg tror i alle fall ikke at du skal ta deg nær over at hun ikke ryddet før du kom, for denne personen har tydeligvis et helt annet forhold til ryddighet og hygiene enn det du har, og sikkert tenker helt annerledes rundt det. Hjemmet til barndomsvenninnen min var slik du beskriver. Foreldrene var veldig koselige, men i huset fløt det rundt av ting og tang, og alt var skittent. Men de virket aldri særlig flaue over det, og unnskyldte seg aldri noe særlig for det. Men husker at jeg stusset en gang jeg kom dit, og moren i huset unnskyldte seg for at hun holdt på å legge sammen klær, og at det derfor lå en haug med klær i sofaen. Dette hadde jeg overhodet ikke lagt merke til, ettersom sofaen alltid var full av leker, skitne eller rene klær, matrester osv. At de kunne leve i det der til synelatende uten å reagere på det, men likevel bli flaue over at det lå litt klær der i tillegg til alt annet som alltid var der er fortsatt et mysterium for meg. (I ettertid skulle jeg ønske at det var noe jeg kunne ha gjort for barna dog. Tviler ikke på at de hadde det fint ellers, men huset var alltid som snudd på hodet, og det kan umulig ha vært noe særlig)
La Guapa Skrevet 20. mai 2013 #62 Skrevet 20. mai 2013 Jeg tror noen ikke ser rot. De lager seg unnskyldninger for å ha det slik i hjemmet sitt. Det har pågått så lenge og er så ille at det blir uoverkommelig å sette i stand rett og slett. Men det er forskjell på mye rot rundt om kring og sånne tilfeller en ser på tv. Der det ligger døde katter under sofaen og middagen fra i fjor står på badet under en dunge søppel. Jeg er skrudd sammen sånn at jeg må ha det helt ryddig hver eneste ettermiddag. Det inkluderer soverom og bad. Det betyr ikke at jeg er helt gal etter å rydde, men det er lettere å holde det helt strøkent hvis jeg går over huset hver dag. Blir ikke skippertak hver 14 dag, liksom.
FantasDick Skrevet 20. mai 2013 #63 Skrevet 20. mai 2013 Jeg pleier å rydde/vaske før besøk, men har det aldri så rotete og skittent at jeg blir flau om det kommer uanmeldte gjester.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #64 Skrevet 20. mai 2013 Hvis de av dere med "sånne" venner som TS, viser vennene deres denne tråden: så kanskje lærer de seg skam når de ser hvordan andre mennesker ser på dem og rotet. Det over var ironisk ment. Fatter ikke at folk legger seg oppi andres rot og hjem. Er dere virkelig så innigranskauen ivrige etter å dømme? Anonym poster: 419870b16d8d57d2b55f92d33bb7a1c4 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #65 Skrevet 20. mai 2013 Jeg har vanskelig for å tro at dette er et normalt friskt menneske uten mentale skavanker. Å være så totalt blottet for skamvett er ikke normalt. Nå kjenner jeg han bedre enn deg da, så hvis vi skal leke psykologer her og slenge ut diagnoser i hytt og pine så har jeg en del mer å gå på og jeg sier at han er et normalt menneske. Det er jo ikke akkurat sånn at man tråkker rundt i kattebæsj og gammel mat som ligger på gulvet altså, men det er mye TING der. Som har med jobben og hobbyen hans å gjøre. Han kaster nok for lite og rydder for lite, og shopper samtidig mye, da vil det sakte men sikkert bygge seg opp over årene og bli nesten uoverkommelig. Den skammen kjenner han nok ikke så mye på, han er typen som driter i hva folk tror og mener om han. Han kan subbe rundt i bar overkropp og prompe foran gjester, dere mener vel man har en slags mental lidelse om man ikke skammer seg over det, men det finnes faktisk mennesker som ikke tenker fasade i det hele tatt uten at det betyr at de slo hodet i gulvet som babyer. Anonym poster: b5e08c7fa0aa7c82e37029e1ad68bf04 2
LukaFrost Skrevet 20. mai 2013 #66 Skrevet 20. mai 2013 Det er stor forskjell på rent rot og skittent rot. Hos oss kan det hope seg opp ren klesvask i perioder der vi begge har det travelt, men middagstallerkener og lignende bæres alltid tilbake til kjøkkenet. Hadde jeg hatt ei venninne som hadde problemer med å holde det rent hadde jeg spurt om hun trengte hjelp. Hvis det alltid er matrester i alle rom og overfyllt søppel. Skitten gjestehåndduk osv hadde jeg sagt fra at det er ubehagelig å komme på besøk. Jeg har jobba på butikk i noen år og enkelte kunder kjente vi lukta av før vi så dem. Enkelte mennesker klarer ikke å opprettholde et minimum av personlig hygiene. Enkelte har på seg de samme klærne dag ut og dag inn. Det hadde ikke ramla meg inn å gå på butikken med masse matflekker på klærne. Når man ser hele ukens meny på skjorta... 1
makkapakka Skrevet 20. mai 2013 Forfatter #67 Skrevet 20. mai 2013 Hvis de av dere med "sånne" venner som TS, viser vennene deres denne tråden: så kanskje lærer de seg skam når de ser hvordan andre mennesker ser på dem og rotet. Det over var ironisk ment. Fatter ikke at folk legger seg oppi andres rot og hjem. Er dere virkelig så innigranskauen ivrige etter å dømme? Anonym poster: 419870b16d8d57d2b55f92d33bb7a1c4 ikke ute etter å dømme eller stille diagnoser i heletatt. Har litt vanskelig for å holde maska når jeg ser kaoset, også litt vanskelig for å spise maten som blir servert, når jeg sitter med gamle middagrester og maflekker på bord og stoler rundt meg også problemer med om jeg skal sope tilsides for å finne en plass å sitte eller stå istedenfor og jeg skal si noe eller holde kjeft.. Hakesleppet mitt er ikke til å ta feil av..
Gjest Riskjeks Skrevet 20. mai 2013 #68 Skrevet 20. mai 2013 Ja, det gjør det nok. Min erfaring er den motsatte. Bare lei av at folk bestandig slenger ut en eller annen diagnose.. Helt enig. Folk er snare til å skrive diagnoser i denne tråden, også i andre tråder. Har det blitt en trend å leke psykolog og diagnostisere fremmede mennesker, i det siste? Det er mitt inntrykk også ja... Tror det er en trend som har rammet hele samfunnet dessverre. Mange leger/psykologer også. 1
makkapakka Skrevet 25. mai 2013 Forfatter #69 Skrevet 25. mai 2013 Helt enig. Det er mitt inntrykk også ja... Tror det er en trend som har rammet hele samfunnet dessverre. Mange leger/psykologer også. ja utdannet hobbypsykologer..
Whimsical Skrevet 25. mai 2013 #70 Skrevet 25. mai 2013 Er enig med de som skriver at en person som lever slik, har det ikke bra, enten fysisk eller psykisk, eller begge deler.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå