Gå til innhold

Erfaringer med neseoperasjon på Colosseum-klinikken ?


Gjest bjørnebær

Anbefalte innlegg

Gjest bjørnebær

Har en fryktelig spesiell og lite feminin nese og har nå lenge vurdert neseoperasjon siden dette går virkelig hardt utover selvbildet mitt og min evne til å fungere i hverdagen. Jeg blir rett og slett litt deprimert når jeg ser meg selv i profil, og gråter faktisk noen ganger på grunn av den. Jeg er normalt fornøyd med resten av meg selv, men ikke nesen. Jeg kan beskrive den, og jeg overdriver ikke i beskrivelsen. Den ser rett og slett heksete ut, det vil si; tuppen peker nedover og blir lang, og neseborene kjempebrede når jeg smiler i profil. Når jeg ikke smiler er tuppen tykk og rund, jeg har en stor kul på neseryggen, og nesa sitter langt ut fra ansiktet mitt.

Så nå er jeg litt smådesperat etter å få gjort noe med den. Jeg har absolutt ikke råd til det enda, men vurderer faktisk nesten å ta opp et lån for å få det til. Rett og slett fordi jeg er overbevist om at jeg vil bli en ny person om jeg får endret litt på den. Jeg vil ikke ha drastiske endringer, men har realistiske forventninger. Jeg ønsker kun å forminske litt på kulen og nesetuppen, ikke kjøpe meg en bitteliten knappenese. Jeg er nemlig redd for at endringene skal bli FOR merkbare. Så jeg er på utkikk etter et naturlig resultat.

Men nå lurer jeg på om noen har erfaringer med Teres Colosseum med tanke på neseoperasjon? Er de seriøse, er kirurgene flinke? Ble dere fornøyd med resultatet?

Jeg har allerede sendt bilder til Nobel Clinic da jeg syntes de virket mest lovende og seriøse. Men der fikk jeg svar om at det ville koste med 40,000 å gjøre det jeg ba om. Altså forminske kulen og nesetippen. Dette syntes jeg hørte 10,000 kroner for mye ut i mine ører, da jeg hadde regnet med at det ville koste rundt 30. Men har nå sendt bilder til Colosseum og får se om de tar mindre der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Fortsetter under...

jeg opererte nesen på Colosseum for tre uker siden, nå er det slik at det kan ta opptil to år før endelig resultat er klart, men jeg kan sende deg før og etter bilder hvis du vil det :) kirurgen min het Tormod Westvik. Han var veldig rolig og profesjonell , og ga meg en veldig god magefølelse. Et googlesøk avslørte også at han har studert på Harvard og deltok på verdens første ansiktstransplantasjon for to år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Kunne du sendt før og etter bilder til meg også? Jeg skal operere meg i mai, og lurer svært på hvor stor forandring man ser. Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...