AnonymBruker Skrevet 18. mai 2013 #21 Skrevet 18. mai 2013 Fordelen er at nordmenn lærer hvordan mennesker har det utenfor europa og hvordan nordmenn hadde hatt det uten NAV til å passe på oss. Jeg tror ikke dette er noen fordel. Hva gjør det med oss hvis vi venner oss til å se en slags underklasse av mennesker som tigger og sover ute? Hva gjør det med velferdsstaten? Vi har velferdsstaten bl.a. fordi de som har det vanskelig skal ha et sikkerhetsnett. Jo flere som ikke er en del av velferdsstaten fordi de er fra andre land, jo mer meningsløs blir velferdsstaten. Hvorfor skal f.eks. samfunnet betale millioner i diverse støtte og tiltak for en norsk narkoman, når tusenvis av rom-folk i den samme byen ikke engang har toalett? Denne manglende logikken vil sive inn i folks bevissthet over tid. Man vil bry seg mindre og mindre. Man vil akseptere at denne underklassen av mennesker finnes. Og det vil gjenspeile seg i politikken. Vi får et hardere og mer nådeløst samfunn, der de som faller utenfor, virkelig faller utenfor, no return. Dessverre pga et folk som selv velger å leve som fattige, som ikke ønsker å være del av et sivilisert samfunn. De som virkelig lider i Europa i dag, kommer ikke til Norge for å tigge. Vi trenger ikke romfolket for å minne oss på hvor godt vi har det. Anonym poster: f545f6ce8bae072552e42fb2227e91fa 4
Wonderbitch Skrevet 18. mai 2013 #23 Skrevet 18. mai 2013 Veldig bra innlegg anonym bruker på denne siden. Skulle gitt deg 100 pluss om jeg kunne.
spørsmålstegnet Skrevet 19. mai 2013 Forfatter #24 Skrevet 19. mai 2013 (endret) Hva skjedde med empati.. Empati?? Ja, det er synd på dem, og jeg synes det er kjipt de har det sånn. Men løsningen ligger ikke i Norge. Det er ikke vår jobb å sy puter under armene på de også!! Og Norge skal ikke løse dems fattigdom, og bygge campingplasser tilrettelagt for dem. Vi må ta inn de som lider av krig og vil komme hit for å skape et nytt og bedre liv. Du får nesten gi deg med empati-argumentet ditt, for jeg nekter å tro at du også vil ha enda flere romfolk hit, når de skjønner at paradiset for dem er her! Og jeg nekter å tro at du tenker på alle barna i Afrika som sulter og har det vondt. Menneskene som blir undertrykket i Asia, Sør-Amerika osv osv. Vil du at dem skal komme hit og bli tatt vare på av oss Normenn? Hvis du ikke vil ha alle hit, så hvor er din empati? Det er så sykt mye man ikke vet, og til og med de mest empatiske av oss lukker øynene! Jeg er for å hjelpe fattigdom, men det i et samarbeid med andre land. Og i mange ti-år har vi send penger til U-land. Hvor ble av pengene? og hvorfor er det en ond sirkel som aldri vil bli bedre? Empati har ingenting med saken å gjøre. Vi kan ikke hogge ned skog og lage en campingplass så at enda flere kan komme hit! Hva med dyrelivet da lissom. Sorry ass, men dyr har rettigheter de også! Endret 19. mai 2013 av spørsmålstegnet 3
jabx Skrevet 19. mai 2013 #25 Skrevet 19. mai 2013 Fordeler: Norge trenger arbeidskraften. Norge trenger kvalifisert og ærlig/pålitelig arbeidskraft. 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #26 Skrevet 19. mai 2013 Fordeler: SV og andre gladsosialister vil eventuelt til slutt innse hvor rævkjørte de er og at politikken deres ikke holder mål i det virkelige liv. Hilsen skikkelig sosialist som klarer å tenke utover min egen fantasiboble. Folk er folk, det er riktig, så hvorfor behandles romfolket som en egen rase? Om ikke de klarer å leve uten å ramponere alt de blir tilbudt, drite i gatene og utøve kriminalitet i hytt og pine får det være deres problem, ikke Norges og alle andre land de måtte finne på å trekke mot. Anonym poster: d5381705f2292390c798495b1dc4452f 2
spørsmålstegnet Skrevet 19. mai 2013 Forfatter #27 Skrevet 19. mai 2013 Synes det er fint lite "fordeler" som er ramset opp hittil. Jeg vet at det er mange av dere medmenneskelige, empati og folk er folk-fan her på kvinneguiden som mener at de skal få bli. Dere er ihvertfall aktive i andre tråder. Kan dere ikke være så snill å ramse opp noen fordeler her da? Hvis ikke så bare understreker det at dere er litt hyklere og ikke helt vet hva dere prater om, på bakgrunn av alle de andre fattige i verden som ikke får komme hit under deres vinger! 1
Gjest Elseby13 Skrevet 20. mai 2013 #28 Skrevet 20. mai 2013 fordeler: eksisterer ikke ulemper: bjæs,urin,lukt,ekkelt å oppholde seg vise plasser,tar over hus,så lenge de er er får bjønnulv vise trynet sitt på tv, utryddelse av det norske folk, stjeler penger fra oss, utnytter godtroende nordmenn Kan du utdype litt om hvordan romfolk planlegger å utrydde nordmenn?
wilmap Skrevet 21. mai 2013 #29 Skrevet 21. mai 2013 romfolket kommer til Norge, de bosetter seg her, får ti-tolv barn og de får igjen barn, mens vi nordmenn bare får færre og færre barn. og sammen med innvandringen kommer dette til å gjøre at det norske folk blir i mindre tall, også vil det norske folk tilslutt dø ut Kan du utdype litt om hvordan romfolk planlegger å utrydde nordmenn?
attegløyma Skrevet 21. mai 2013 #31 Skrevet 21. mai 2013 Fordelen er at nordmenn lærer hvordan mennesker har det utenfor europa og hvordan nordmenn hadde hatt det uten NAV til å passe på oss. Over en million mennesker i norge får hovedinntekten sin fra NAV og uten navn så hadde norge hatt en undeerklasse hundreganger større enn romani-problemet vi har idag...! Så det så. Hvordan hadde vi hatt det uten velferdsstaten da? Jeg tror ikke dette er noen fordel. Hva gjør det med oss hvis vi venner oss til å se en slags underklasse av mennesker som tigger og sover ute? Hva gjør det med velferdsstaten? Vi har velferdsstaten bl.a. fordi de som har det vanskelig skal ha et sikkerhetsnett. Jo flere som ikke er en del av velferdsstaten fordi de er fra andre land, jo mer meningsløs blir velferdsstaten. Hvorfor skal f.eks. samfunnet betale millioner i diverse støtte og tiltak for en norsk narkoman, når tusenvis av rom-folk i den samme byen ikke engang har toalett? Denne manglende logikken vil sive inn i folks bevissthet over tid. Man vil bry seg mindre og mindre. Man vil akseptere at denne underklassen av mennesker finnes. Og det vil gjenspeile seg i politikken. Vi får et hardere og mer nådeløst samfunn, der de som faller utenfor, virkelig faller utenfor, no return. Dessverre pga et folk som selv velger å leve som fattige, som ikke ønsker å være del av et sivilisert samfunn. De som virkelig lider i Europa i dag, kommer ikke til Norge for å tigge. Vi trenger ikke romfolket for å minne oss på hvor godt vi har det. Anonym poster: f545f6ce8bae072552e42fb2227e91fa Rom-folket kjem stort sett frå Bulgaria og Romania så vidt meg bekjent, ergo er dei både frå Europa og EU.
Gjest Rosetorne Skrevet 21. mai 2013 #32 Skrevet 21. mai 2013 Rom-folket kjem stort sett frå Bulgaria og Romania så vidt meg bekjent, ergo er dei både frå Europa og EU. De er et problem i Romania også...
attegløyma Skrevet 21. mai 2013 #33 Skrevet 21. mai 2013 Det har eg ikkje sagt noko om, men Waco skriv at dei viser oss korleis folk har det utanfor Europa. Dette stemmer ikkje. Dei bur i Europa, dei er EU borgarar.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå