Gå til innhold

Romfolk. Fordeler og ulemper

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil vite fordelene og ulempene ved å ha dem her.Baktanken er at jeg vil gjerne forstå meg på de som vil ha dem her.

Ja, de er mennesker de også, men det er ikke et argument, for da kan vi ta inn uteliggere og fattige folk fra Afrika, India og alle andre verdens hjørner også.

Vær kort og presis og føy til flere punkter.

FORDELER:

ULEMPER:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordeler: 0.

Ulemper: rot, støy, kriminalitet, søppel, etc.

Anonym poster: 7bfa2233d8304e456af47e7ba92035a2

• Liker 6
Skrevet

Spent på om noen faktisk klarer å komme med noe på det øverste punktet!

• Liker 4
Skrevet

Spent på om noen faktisk klarer å komme med noe på det øverste punktet!

Ja det er jo noen som mener at vi nordmenn har god av å se andre må tigge, for å forstå selv hvor godt vi har det. Er det en fordel, kan jo diskuteres? :P

Skrevet

Jeg merker i alle fall på meg selv at jeg har blitt mer rasistisk (eller hva jeg nå skal kalle det) på grunn av dem, og er sikker på at andre også har blitt det samme. Og det synes jeg er veldig trist. Merker at jeg blir sint bare noen snakker om de.

Etter den saken om at de grillet hunder og måker begynte jeg å lese litt om de og det er jo ikke måte på hvor mange tilbud de har misbrukt. Samtidig som de fortsetter å syte og klage i etterkant.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Fordeler: Norge trenger arbeidskraften.

Ulemper: Romfolk kommer ikke hit for å arbeide.

Anonym poster: 21b3eacd60c003fbcfabbc691c16f703

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Fordeler: Jeg ser ingen fordeler...

Ulemper: Urin-stank, bæsj bak busker, stinkende svette, flere rotter og gnagedyr, søppel, rot, uorden, gjør koslige parker om til campingplass, mer tigging, kriminalitet, stjeling, støy

(for å nevne noe)

Anonym poster: 6e0cafb0a74826b8c79406c2b04652ad

• Liker 7
Skrevet

Fordelen er at nordmenn lærer hvordan mennesker har det utenfor europa og hvordan nordmenn hadde hatt det uten NAV til å passe på oss.

Over en million mennesker i norge får hovedinntekten sin fra NAV og uten navn så hadde norge hatt en undeerklasse hundreganger større enn romani-problemet vi har idag...!

Så det så. Hvordan hadde vi hatt det uten velferdsstaten da?

Skrevet

fordeler: eksisterer ikke

ulemper: bjæs,urin,lukt,ekkelt å oppholde seg vise plasser,tar over hus,så lenge de er er får bjønnulv vise trynet sitt på tv, utryddelse av det norske folk, stjeler penger fra oss, utnytter godtroende nordmenn

• Liker 3
Skrevet

Det ville vært interessant å kunne utveksle teknologi, historie og kultur. De kunne nok hjulpet oss mye siden de sannsynligvis ville vært mer teknologisk utviklet enn oss. Å utforske stjernene har alltid vært

en drøm for mennesker. Ulempen er at de kan være fiendtlige og vil utrydde oss, eventuelt at de betrakter oss som lavere skapninger og rett og slett ikke bryr seg, omtrent som mennesker og insekter.

• Liker 6
Skrevet

Det ville vært interessant å kunne utveksle teknologi, historie og kultur. De kunne nok hjulpet oss mye siden de sannsynligvis ville vært mer teknologisk utviklet enn oss. Å utforske stjernene har alltid vært

en drøm for mennesker. Ulempen er at de kan være fiendtlige og vil utrydde oss, eventuelt at de betrakter oss som lavere skapninger og rett og slett ikke bryr seg, omtrent som mennesker og insekter.

Signerer denne! :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Fordelen er at nordmenn lærer hvordan mennesker har det utenfor europa og hvordan nordmenn hadde hatt det uten NAV til å passe på oss.

Over en million mennesker i norge får hovedinntekten sin fra NAV og uten navn så hadde norge hatt en undeerklasse hundreganger større enn romani-problemet vi har idag...!

Men det vet vi jo allerede. Vi er jo "verdens beste land å bo i", og vi trenger ikke uteliggere for å minne oss om det..

Fordeler: 0

Bakdeler: alt ved det.

Anonym poster: 03a9aacec932ca53927b292029a66a90

• Liker 4
Skrevet

Fordeler:

Dersom man har en dårlig dag ser man fort at andre har det værre

Bakdeler:

Tigging

Tyveri

Avføring i parker og andre friområder

Svette og møkke folk

Søppel

Støy

Okkupering av bygninger

Bjønnulv Evenrud

Folk er (ikke) folk

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fordeler: Norge trenger arbeidskraften.

Ulemper: Romfolk kommer ikke hit for å arbeide.

Anonym poster: 21b3eacd60c003fbcfabbc691c16f703

Hvilken arbeidskraft??

Anonym poster: 17d362e733745881fb90b10858c5f76d

Skrevet (endret)

Kan egentlig ikke se noen fordeler. Ikke bidrar de til samfunnet og trekkspillmusikken er helt forjævlig å høre på. Kanskje at nordmenn blir mer positive og oppmerksomme på nødvendigheten av streng grensekontroll.

De fleste ulempene har allerede blitt nevnt. I tillegg fører oppførselen deres til at det også blir mer stigmatisering og rasisme mot vanlige rumenere som kommer til Norge for å utføre ærlig arbeid og også romfolk som har brutt ut det destruktive miljøet og blitt en del av samfunnet (jeg tenker spesielt da på romfolk i andre land ettersom det er relativt få romfolk som er norske statsborgere)

Endret av Samaysa
  • Liker 1
Gjest Skogkar
Skrevet

Fordeler; Vi synes det er mindre irriterende med somaliere og muslimer generelt. De går et steg opp på rangstigen, siden vi alle misliker romfolket.

Ulemper; Alt annet ved dem.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

tror at fordelene er ment for dem, ikke oss

Anonym poster: 64fa477e577b255502fdfb6a2b5ec842

• Liker 3
Skrevet

Over en million mennesker? Alså en femtedel av norges befolkning? Tror du overdriver en smule...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...