Gå til innhold

Ville du reddet kjæledyret ditt eller ett menneske?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kom til å tenke på noe en dag:

Dersom kjæledyret ditt og en fremmed person var i livsfare, og du hadde mulighet til å redde en av dem, men kun én, hvem ville det blitt?

Anonym poster: fe64427db94a8a2caba29e003743ff5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjæledyret.

Anonym poster: 1168e79afc761ceb5a34cc7c7d56124d

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden, hadde hamsteren vår vært i fare ville det blitt mennesket. Spørs litt på dyret.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir selvsagt helt hypotetisk, det her, men forsåvidt interessant tankeeksperiment.

Jeg hadde reddet den fremmede personen, selv om jeg er veldig, veldig glad i katten min. Eller, det er vel mine foreldre sin, men han var der i mange år før jeg flyttet ut også.

Det ville vært klin umulig for meg å la være å hjelpe en person i en brennende bygning som ropte desperat etter hjelp.

Anonym poster: 48204b407ed39cfac850a8a450b1292e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville nok vært min første innskytelse å redde hunden min. Ser jeg et menneske ha det vondt, prøver jeg å hjelpe fordi min moralske side mener det er sånt man bare gjør. Ser jeg et dyr ha det vondt, er jeg alt på vei for å redde det før jeg rekker å registerere hva som skjer.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker hunden min, men jeg mener at ett menneskeliv er mer verdt og ville derfor reddet mennesket. Det er en grunn til at mennesker hersker over dyrene.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det.. er jeg egentlig ganske usikker på. Hadde den fremmede vært et barn, ville jeg utvilsomt reddet ham/henne! Men et voksent menneske.. Nei, jeg vet ikke. Hadde kommet veldig an på situasjonen, tror jeg. Hadde antageligvis prøvd å redde begge, likevel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hunden min. Min beste venn <3

Anonym poster: 75d9a427031add957456bab8df885a6b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare til orientering; hvis dere unnlater å redde et annet menneske gjør dere en ulovlig handling og kan og bør bli straffet for det.

Selvsagt redder man et annet menneske før en hund. Det er jo helt jævlig å lese disse kommentarene.

Synes det er kvalmt å vite at hvis dere ser en 5-åring i ferd med å drukne sammen med en hund, så redder dere hunden og ikke 5-åringen. Fy faen!

Anonym poster: 267afd7763ca6a95adfd6b08cab92e81

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde forventet at noen svarte kjæledyret sitt, men at kun 3 av 16 setter mennesket forran kjæledyret, det hadde jeg ikke forventet! Dette er jo bare hypotetisk, men jeg blir litt trist av at det er slik likevel...

TS

Anonym poster: fe64427db94a8a2caba29e003743ff5f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Den fremmede.

Mine dyr betyr alt for meg, men jeg tror at uansett hvilken situasjon det er så ville jeg automatisk gått for mennesket.

Eneste unntaket tror jeg må være hvis den fremmede prøver å skade meg og mine.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min.

Anonym poster: ad66ee3b6360f2cdc79e3aaa8fa0b37f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...