Gå til innhold

Trygt å spise kylling som gikk ut på dato i går?


Manuela22

Anbefalte innlegg

I går kjøpte jeg meg en pakke Fjordland Sweet and Sour. Pakken var på 50% da den gikk ut i går. Jeg lurer derfor på om det er trygt å spise kyllingen eller om jeg skal vurdere å kaste hele dritten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke spist den, men det er fordi jeg en gang spiste litt kylling jeg trodde skulle drepe meg.Fikk respekt for kylling i allefall.....!!

Anonym poster: 1c9d0559222f47c307fe0d5ffff15238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det best før eller siste forbruksdag?

Jeg ville uansett vurdert å kaste den, siden sweet & sour smaker såpass mye at du kanskje ikke kjenner om den har blitt dårlig...

Anonym poster: 2e96ab700adb3e0c3c111802d80e9299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor forskjell på siste forbruksdag og best før, de begrepene brukes ikke om hverandre på matvarer. Ved "best før" er det utvilsomt null problem, da er det idioti å kaste den. Ved "siste forbruksdag" er det vel egentlig å anbefale å kaste den. En dag er riktignok ikke mye, og Fjordland-ting har uansett såpass lang holdbarhet at en dag fra eller til neppe betyr så mye, men det er i hvert fall forskjell på de to.

Anonym poster: 70a5501c2283d5d9c2b2c69bed1f8f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket på pakket nå, "Siste forbruksdato". Tror jeg beholder risen, kaster resten og lager meg noe annet i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Kikket på pakket nå, "Siste forbruksdato". Tror jeg beholder risen, kaster resten og lager meg noe annet i dag :)

Det må virkelig være grenser for å være hysterisk. Det er klart du kan spise kyllingen. Det er tydelig at vi lever i overflod, så mye fullt spiselig mat som blir kastet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må virkelig være grenser for å være hysterisk. Det er klart du kan spise kyllingen. Det er tydelig at vi lever i overflod, så mye fullt spiselig mat som blir kastet.

Ta deg en bolle. Hun spiser da akkurat det hun føler for.

Anonym poster: c2ee34a196252f0f8f651d32a1dfa04b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må virkelig være grenser for å være hysterisk. Det er klart du kan spise kyllingen. Det er tydelig at vi lever i overflod, så mye fullt spiselig mat som blir kastet.

Du kan godt få posen med Sweet and Sour visst du vil ha den altså :) Jeg har ikke planer om å spise den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Du kan godt få posen med Sweet and Sour visst du vil ha den altså :) Jeg har ikke planer om å spise den.

Bare kom med den, du :).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Ta deg en bolle. Hun spiser da akkurat det hun føler for.

Anonym poster: c2ee34a196252f0f8f651d32a1dfa04b

Hvorfor spørre her da, hvis hun allikevel skal kaste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spørre her da, hvis hun allikevel skal kaste det.

Jeg spurte fordi jeg var usikker. Jeg fikk et godt svar, og tok dermed en vurdering ut i fra det :) Posen ligger å venter på deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

;) ;)

Jeg bor i Sarpsborg. Du kan gjerne overnatte, hvis du bor langt unna :). I årenes løp har jeg spist mye forskjellig mat som er etter "best før"-dato og utgått dato når det bare er et par tre dager om å gjøre. Jeg er aldri blitt matforgiftet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampen

Kyllingen lukta helt grusomt...

Kylling er ganske grei sånn, når den er niffy lukter den ofte død og fordervelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukt først i allefall. Synes kyllling blir utrolig fort dårlig; og er generelt litt skeptisk. Sleip å ta på, ille lukt; rett i søpla..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kikket på pakket nå, "Siste forbruksdato". Tror jeg beholder risen, kaster resten og lager meg noe annet i dag :)

Ris blir veldig fort fordervet.

Anonym poster: 00f2e15b67ab644c9219a9dfe339b1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ris blir veldig fort fordervet.

Anonym poster: 00f2e15b67ab644c9219a9dfe339b1f3

Risen er spist opp... Jeg har ikke hatt noen problemer enda vertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...