Gå til innhold

Endelig! Tenk at jeg er gravid ♡

Frufly

Anbefalte innlegg

Jeg sover så ofte jeg kan, det er jo så godt :fnise: Gleder meg også veldig til trilleturer! Håper ikke januar og februar blir så voldsom kald her, kan lett ligge nede i 15-20 minus, og det er jo alt for kaldt for en liten baby å være ute selv om han vil være godt innpakket i vogna. Men det skal bli godt å kunne røre seg igjen uten at det medfører store smerter, så om det skulle bli veldig kaldt her den første tiden håper jeg at han blir flink til å sove noen timer i strekk slik at jeg kan stikke ut med bikkjene mens pappaen er hjemme ;) Jeg klamrer meg til det håpet ihvertfall!

:fnise: det er det!

Ut å lufte oss skal vi iallefall få til ;) Absolutt nødt til det etter så mangen mnd i ro!!

Har hatt en fin helg! I går var jeg hjemme en tur hos foreldrene mine å spiste lunsj. Når jeg kom hjem så vi litt på hvordan badene i huset skal innredes. Ikke like lett å se det for seg.

I dag sov jeg litt lengre enn vanlig (til 08.20), men så la vi oss et par timer senere enn vanlig :P Og opp tre ganger så var absolutt deilig å ligge litt frampå :)

Har vært på kaffebesøk hos Morfar i dag, veldig koselig :) ellers hadde vi taco til middag nettopp for i går ble det sånn merkelig dag med varm lunsj hos foreldrene mine og vårrullrester fra Fredag... så ingen av oss orka tanken på enda mer middag i går kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil bli et absolutt must med lufteturer, hvis ikke kommer jeg nok til å gå på veggen :P

Koselig med besøk hos foreldre og morfar da :) Antar det var godt å få sove litt lengre! Var oppe rundt ni i dag, men sovnet på sofaen i ellevetiden og sov da i to timer til :P Ser allerede frem til å legge meg igjen i kveld :fnise:

Holder dere på med husbygging, siden dere ser på innredning til bad? Mener jeg har lest noe om det før, men svangerskapsdemensen regjerer for fullt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg også:P

Så deilig! Mye søvn på deg da :)

Det gjør vi ;) Vi har holdt på med tegninger i over 1 år så skjønner at folk her inne ikke følger mer med på det. Skifta byggefirma tilslutt for vi ble ikke fornøyde. Fra sommeren til nå har vi endelig fått god hjelp tilpassa vår tomt :hoppe: Bygging til våren :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt for mye søvn til tider tror jeg, blir fort slik på dager hvor jeg ikke har noe spesielt jeg skal gjøre. Er jo vant med å ha en del som skal gjøres iløpet av en dag, og når jeg ikke får gjort noe av det pga div plager, så blir jeg så laaat og trøtt. Graviditeten har nærmest blitt som en dvale, og mørketiden gjør det ikke særlig bedre :Gjesp:

Så spennende! :danse: Jeg har såå lyst til å bygge, blir helt spinnvill av tanken, men samboeren er langt fra like interessert, så foreløpig blir det vel bare med drømmen :sukk: Men ååå så deilig det hadde vært med et hus som er slik som vi vil, ikke et hus som er pusset opp til noe i nærheten av hva vi ønsker liksom. Drømmedrømmedrømme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare så deilig å komme seg ut etter et svangerskap med vondt bekken! :nigo: Krysser fingrene for lave temperaturer for dere :)

Det kan eg tenka meg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har de siste dagene hatt en del murringer og en del svake menssmerter. Aner ikke om det er noe, men sikkert vanlig å få det litt til og fra de siste ukene?

Skikkelig grått og trist ute i dag og ingen planer. Kanskje jeg skal gå i gang med en liten gravidtrening på matta. Ikke særlig hardtrening altså, men litt styrke på rygg og mage kan vel ikka skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje at du begynner å modnes? :vetikke: Mener å ha lest at det er normalt den siste tiden, men blir det ille er det nok bare å ringe føden eller jordmor for å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje at du begynner å modnes? :vetikke: Mener å ha lest at det er normalt den siste tiden, men blir det ille er det nok bare å ringe føden eller jordmor for å høre :)

Ja får det :) Skal til jordmor i morgen for vekstkontroll så kan høre da også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å få modningsrier i slutten av uke 33 så det er godt mulig ;) Blir det veldig vondt så bør du ringe føden for da kan det være premature rier. Var også utslitt på den tiden og ble aldri uthvilt igjen før fødselen :( Skjønner ikke poenget med å bli så sliten når man skal igjennom en fødsel, men det skjer vist med mange. Håper du blir bedre :hug:

Lykke til på vekstkontroll! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Helt vanlig med murringer i siste trimester. Men blir de vonde og regelmessige må du kontakte føden. Med begge to har kynnerne mine vært sånn fra uke 34-35. Med eldste trodde jeg fødselen var i gang i uke 35 og yngste var vi en tur innom allerede i uke 27! Og igjen i uke 36.

Her nyter vi at det er grått, men ikke regn. Skal bli kaldere til uka så da blir det nok mer innetid. Siden vesla hoster så mye har vi fått -5 som det kaldeste vi får være ute i av legen. Så vi nyter at vinteren er litt treig i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert modning på gang :) Det kan holde på i mange uker, men signerer de andre her med å ringe føden hvis det blir vondt og regelmessig!

Håper vekstkontrollen går bra!:) Ha en flott dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt sikkert. Passer bra jeg skal til jordmor i morgen så jeg får spurt henne også :)

Jeg begynte å få modningsrier i slutten av uke 33 så det er godt mulig ;) Blir det veldig vondt så bør du ringe føden for da kan det være premature rier. Var også utslitt på den tiden og ble aldri uthvilt igjen før fødselen :( Skjønner ikke poenget med å bli så sliten når man skal igjennom en fødsel, men det skjer vist med mange. Håper du blir bedre :hug:

Lykke til på vekstkontroll! :blomst:

Da er det kanskje det her også ;)

Hadde jeg bare sovet bittelitt bedre om natten, men neida. Får så vondt i hoftene at jeg er mange ganger oppe i løpet av natten pga det og tissing. Har begynt å ligge oppå en dyne også, har hjelpt litt. Gleder meg til han er ute :P Da skal jeg juble :fnise:

Tusen takk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig med murringer i siste trimester. Men blir de vonde og regelmessige må du kontakte føden. Med begge to har kynnerne mine vært sånn fra uke 34-35. Med eldste trodde jeg fødselen var i gang i uke 35 og yngste var vi en tur innom allerede i uke 27! Og igjen i uke 36.

Her nyter vi at det er grått, men ikke regn. Skal bli kaldere til uka så da blir det nok mer innetid. Siden vesla hoster så mye har vi fått -5 som det kaldeste vi får være ute i av legen. Så vi nyter at vinteren er litt treig i år!

Da får jeg bare ha lav terskel for å ringe hvis det blir regelmessig :jepp: Vil heller til sjekk en gang for mye en en gang for lite.

Da må dere bare nyte det milde grå været. Uff, stakkar lita. Håper hosten gir seg snart.

Det er sikkert modning på gang :) Det kan holde på i mange uker, men signerer de andre her med å ringe føden hvis det blir vondt og regelmessig!

Håper vekstkontrollen går bra! :) Ha en flott dag :)

Helt sikkert det :) Får bare ringe om det blir regelmessig. Spennende om det blir Desember eller Januarbaby :hoppe:

Satser på at den går bra :) Sambo mener magen har vokst i det siste så håper alt ser bra ut :)

Ha en fin kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til hos jordmor imorgen, og håper du får sove godt inatt :)

Magebilde..? :wink::danser:

Takk :nigo:

La ut magebilde sist uke :) Tror ikke den har vokst såå mye etter det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen har vokst så det var ingenting å bekymre seg for :hoppe: Blodtrykk og hjertelyd var fint :) Lillegutt ligger i tverrleie så han har 3 uker på vende hodet ned. Hvis ikke han har snudd seg blir jeg sendt til sykehuset for vurdering av keisersnitt. Pleide som regel å ordne seg så vi håper på det :jepp:

Skal tilbake til JM om 3 uker, da skal sambo også være med. Skal snakke om fødsel da siden det ikke tilbys noe kurs her vi bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...