Yesterday Skrevet 15. desember 2013 #1441 Del Skrevet 15. desember 2013 Åja, håper det er slik her også da Skal uansett bli deilig å ligge å slappe av i senga uten å ha det vondt. Har bestilt tripp trapp med sånn newborn seat så satser på å bruke det frem til mini er 6 mnd. Ikke sikkert den blir brukt så mye i starten, men ser for meg at den er grei å ha når han blir bittelitt større og når han begynner med fast føde. Nyfødte kan ikke sitte, de må kunne holde hodet opp selv og være sterk nok i ryggen. Det er jo forskjell på babyer men S (2 mnd i morgen) har nesten nettopp "lært" å holde hodet oppe men han krummer ennå ryggen når vi prøver å få han til å sitte. Så blir en stund til det blir stolsitting her. Flaske og pupp er uansett vanskelig å gi når babyen sitter i en stol. Og fullammer man så trenger ikke babyen fast føde før 6 mnd gmmel. Men er sikkertbkjekt for babyen å få sitte i høyden, S elsker å komme høyt opp og se seg rundt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 15. desember 2013 #1442 Del Skrevet 15. desember 2013 Vi har forresten en sånn Sofus stol, som kan legges sammen så det blir et digert bord foran. Husker at jeg hadde det selv og brukte det til det ble for trangt å sitte i, var så glad i den Det er veldig kjekt til både mating og leking. Ser for meg at vi henter det når S begynner å gripe og holde leker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 15. desember 2013 Forfatter #1443 Del Skrevet 15. desember 2013 Nyfødte kan ikke sitte, de må kunne holde hodet opp selv og være sterk nok i ryggen. Det er jo forskjell på babyer men S (2 mnd i morgen) har nesten nettopp "lært" å holde hodet oppe men han krummer ennå ryggen når vi prøver å få han til å sitte. Så blir en stund til det blir stolsitting her. Flaske og pupp er uansett vanskelig å gi når babyen sitter i en stol. Og fullammer man så trenger ikke babyen fast føde før 6 mnd gmmel. Men er sikkertbkjekt for babyen å få sitte i høyden, S elsker å komme høyt opp og se seg rundt Det vet jeg Tenker du på din stol når du skriver det? For den jeg har bestilt da ligger de mer. Eller hva tenkte du på? Kanskje jeg ikke helt forstod hva du mente. Trenger ikke fast føde, men smaksprøver kan en begynne med før 6 mnd. Jeg vil ha han i vår høyde når vi sitter ved bordet å spiser og når jeg lager mat. Liker å stå på kjøkken så er kos å kunne ha han i samme høyde. Unødvendig for noen, men for oss passer det bra. Husker de stolene Fint å huske det slik da Veldig greit med det bordet da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 15. desember 2013 #1444 Del Skrevet 15. desember 2013 Vi har også kjøpt tripp trapp stol med sånn newborn sett til for meg så vil det være godt å ha babyen sammen med oss ved middagsbordet osv dersom hun er våken.. er jo kjekkere å få være med og en del av våre måltider også, selv om jeg ammer.. fremfor å ligge på gulvet alene under en babygym heletiden. Selv om det sikkert kommer til å skje i tillegg.. Tror uansett at det er kjekt for bebisene å få være med og følge med på hva som skjer over ankel-nivå Kan jo for all del hende at ikke alle babyer liker å ligge oppi newborn setet, eller at det så vidt får blitt tatt i bruk for h*n kan sitte selv men.. Vi får se jeg er glad vi har det i hus, så prøver vi oss litt frem Har du hatt en fin søndag ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 15. desember 2013 Forfatter #1445 Del Skrevet 15. desember 2013 Helt sant Gleder meg til vi får våres også i hus Da skal stolen opp og ved bordet å få sin plass der Jeg har laget grøt og konfekt/julesnop Oreokjeks, kremost dyppet i sjokolade Har forresten fått hekleteppe i dag. Mamma hekla rutene sammen og hekla en fin kant rundt Stolt!! Har også fått vaska en ullfleecdress jeg kjøpte brukt på finn og en body mamna har strikka, rydda litt og slappa mye av. Kjære laget kjøttkaker til middag Hatt en fin Søndag du Roseduft? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 15. desember 2013 #1446 Del Skrevet 15. desember 2013 For en produktiv og koselig dag du har hatt da Teppet hørtes nydelig ut! Her har vi slappet av, spiste middag ute idag, eller gjort litt hus arbeid og bare kost meg med mannen denne avslappende søndagen Elsker kvalitetstid med mannen når alt rundt er så avslappet og godt. Merker jo ute at det er jul og alt har jo søndagsåpent, men uansett så er søndager så behagelige i seg selv alikevel, så det er herlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 16. desember 2013 #1447 Del Skrevet 16. desember 2013 Jeg sov dypere den stunden jeg ammet, det er en hormonell greie. Nå som jeg ikke ammer så er ikke søvnen bra. Vi har så langt ikke brukt stol til S, han kan ikke sitte selv ennå. Så vi venter med å hente stolen vi skal få av svigers. Er ikke en tripp trapp Nei, det er vel noe som produseres mens man ammer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 16. desember 2013 #1448 Del Skrevet 16. desember 2013 Åja, håper det er slik her også da Skal uansett bli deilig å ligge å slappe av i senga uten å ha det vondt. Har bestilt tripp trapp med sånn newborn seat så satser på å bruke det frem til mini er 6 mnd. Ikke sikkert den blir brukt så mye i starten, men ser for meg at den er grei å ha når han blir bittelitt større og når han begynner med fast føde. Vi har brukt det mest fra fire måneder. Mens andre bruker det helt fra starten av. Nå når hun er seks måneder og får litt fast føde er den fantastisk! Den blir nok brukt en god stund framover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 16. desember 2013 Forfatter #1449 Del Skrevet 16. desember 2013 Vi har brukt det mest fra fire måneder. Mens andre bruker det helt fra starten av. Nå når hun er seks måneder og får litt fast føde er den fantastisk! Den blir nok brukt en god stund framover Spent på hvor mye den blir brukt i starten her. Kanskje han ikke kan fordra den Ser for at den er grei nå som snuppa deres har begynt litt med fast føde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 16. desember 2013 #1450 Del Skrevet 16. desember 2013 Jeg vet det er mangen som bruker det fra starten av. tar bare sete med seg på kjøkkenbenken, badet osv. Det må jo ikke stå på stolen kun Jeg angrer på at vi ikke kjøpte det før hun var 3 mnd hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 16. desember 2013 #1451 Del Skrevet 16. desember 2013 (endret) Det vet jeg Tenker du på din stol når du skriver det? For den jeg har bestilt da ligger de mer. Eller hva tenkte du på? Kanskje jeg ikke helt forstod hva du mente. Trenger ikke fast føde, men smaksprøver kan en begynne med før 6 mnd. Jeg vil ha han i vår høyde når vi sitter ved bordet å spiser og når jeg lager mat. Liker å stå på kjøkken så er kos å kunne ha han i samme høyde. Unødvendig for noen, men for oss passer det bra. Husker de stolene Fint å huske det slik da Veldig greit med det bordet da Nei din, har ikke sett newborngreia Vi har ikke hatt bruk for å ha S ved spisebordet ennå, men sikkert kjekt å ha. De små har godt av å ligge på gulvet og sprelle så jeg har han heller der, så han kan se meg mens jeg lager mat, også "prater" vi sammen. Hudk at som vippestoler så kan de ikke ligge lenge i noe som ikke er helt flatt. Men jeg har som sagt ikke sett den, kanskje den er flat Endret 16. desember 2013 av Yesterday Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 16. desember 2013 #1452 Del Skrevet 16. desember 2013 Alt med måte sier vår fysio. Litt tid i bilstol, litt i vippestol, litt på fanget, litt på gulvet. Det tar de ikke skade av. Nå har vi for det meste bært - hele tiden. Men etter at hun begynte å like newbornsettet får vi faktisk spise middag sammen Det er mange små som vil opp i samme høyde som oss andre og som ikke godtar å ligge alene på gulvet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 16. desember 2013 Forfatter #1453 Del Skrevet 16. desember 2013 Nei din, har ikke sett newborngreia Vi har ikke hatt bruk for å ha S ved spisebordet ennå, men sikkert kjekt å ha. De små har godt av å ligge på gulvet og sprelle så jeg har han heller der, så han kan se meg mens jeg lager mat, også "prater" vi sammen. Hudk at som vippestoler så kan de ikke ligge lenge i noe som ikke er helt flatt. Men jeg har som sagt ikke sett den, kanskje den er flat Har ikke tenkt å ha mini i den stolen hele dagen for det er nok ikke helt bra. Kommer nok til å veksle mellom å ligge på matte på gulvet, i fanget og i vippestol/newbornseat. Har tro på variasjon Syns det virker greit å ha han i vår høyde når vi skal stå på kjøkken eller spise Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 16. desember 2013 Forfatter #1454 Del Skrevet 16. desember 2013 Alt med måte sier vår fysio. Litt tid i bilstol, litt i vippestol, litt på fanget, litt på gulvet. Det tar de ikke skade av. Nå har vi for det meste bært - hele tiden. Men etter at hun begynte å like newbornsettet får vi faktisk spise middag sammen Det er mange små som vil opp i samme høyde som oss andre og som ikke godtar å ligge alene på gulvet. Variasjon er nok bra Ser mangen bruker disse bilstolene ganske mye. Har lurt litt på om de tenker over hvor lenge de har de oppi der. På trening, i butikken, på kafè. Syns deE virker så stress å dra på en bilstol med en baby oppi. Håper jeg får til å bruke bæresjal og ergoen mer enn bilstolen. Ikke lett å si på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 16. desember 2013 #1455 Del Skrevet 16. desember 2013 Man må nokk ta ting som de kommer ja.. siden alle babyer er forskjellige og har ulike behov.. Er spent på å følge med på hvordan det faller på plass for dere da.. Vi har ikke kjøpt noe bæresjal, heller ikke vært inne på tanken om å ha det..men ser rundt forbi at mange mener det er gull verdt.. Selv hjemme mens man gjør hus.arb eller lager mat osv? Bare ser for meg at det kan være litt tungvint, men kanskje det er motsatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 16. desember 2013 Forfatter #1456 Del Skrevet 16. desember 2013 Man må nokk ta ting som de kommer ja.. siden alle babyer er forskjellige og har ulike behov.. Er spent på å følge med på hvordan det faller på plass for dere da.. Vi har ikke kjøpt noe bæresjal, heller ikke vært inne på tanken om å ha det..men ser rundt forbi at mange mener det er gull verdt.. Selv hjemme mens man gjør hus.arb eller lager mat osv? Bare ser for meg at det kan være litt tungvint, men kanskje det er motsatt Spent selv også. Jeg kjøpte ergoen på tilbud fir ikke få lenge si. Vi bor midt i sentrum å må ta heis ned om vi har vogn. Butikkene er ikke lagt opp til at det er plass til barnevogn så ser for meg at det kan være greit å bære av og til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 16. desember 2013 Forfatter #1457 Del Skrevet 16. desember 2013 Har grove pizzasnurrer på heving Har planer om å lage opp litt middager til de første dagene vi kommer hjem. Har ikke prioritert å bake til barselbesøkene. De får nøye seg med frukt, sjokolade og is elr noe annet fra butikken Syns det er viktigere at vi har middag i fryseren Er vist litt ego Hadde kjøttkaker i går så det har vi også rester av. Lager maten uten løk. Har også lasagnerester i fryseren fra helga, men den er det løk og hvitløk i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 16. desember 2013 #1458 Del Skrevet 16. desember 2013 Variasjon er nok bra Ser mangen bruker disse bilstolene ganske mye. Har lurt litt på om de tenker over hvor lenge de har de oppi der. På trening, i butikken, på kafè. Syns deE virker så stress å dra på en bilstol med en baby oppi. Håper jeg får til å bruke bæresjal og ergoen mer enn bilstolen. Ikke lett å si på forhånd Det går fint å bære bilstolen - for korte perioder. Om hun sover så vekker jeg henne ikke for å sette henne i selen, men kan godt flytte henne over i vogna for da sover hun videre. Akkurat der må man se hvordan barnet er. Har man barn som sjelden sover så lar man dem sove til de våkner i bilstolen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 16. desember 2013 #1459 Del Skrevet 16. desember 2013 Praktisk for dere som må ta heis ned med vogn ja.. Da skjønner jeg bæresjal kan komme godt til nytte Smart å fylle frysa med middager ja, jeg skal prøve å være like flink og gjøre det samme når det nærmer seg. Har du møtt noen av de du er i barselgruppe med? Hvor tid treffes man egentlig første gang, og hvor mange er det i hver gruppe? Blir det tatt hensyn til alder og om man er førstegangsfødende..? Dere får spise lasagne restene til middag en av dagene denne uka da? så får alt annet som blir putta oppi der være uten løk og hvitløk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 16. desember 2013 #1460 Del Skrevet 16. desember 2013 Synes det er HELT greit å være litt ego og heller lage til middager og annen mat til seg selv for å ha i barseltiden Besøk får enten ta med seg noe selv eller nøye seg med noe veldig, veldig enkelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå