Gå til innhold

Endelig! Tenk at jeg er gravid ♡

Frufly

Anbefalte innlegg

Gjest roseduft

Huff, jeg føler med deg :(

Hvor tid startet det egentlig å gjøre vondt hos deg? Når ble du sykemeldt første gang, og når ble det til 100%?

Anbefaler din lege/jordmor fysio eller kiropraktor?

Ser for meg om jeg "klager" til legen over vondt bekken og korsrygg, så vil jeg bli henvist til noen som kan prøve å hjelpe..

Jeg føler bevegelse er det eneste som hjelper, men noen dager er der så slitsomt at sofaen frister mer enn noe annet, men får igjen for å pine meg i bevegelse :-(

Håper du koste deg ikveld alikevel?

Lurt å ringe til legekontoret imorgen. Om du har det samme som jeg pleier få, så er det en krem som fynker mot de ekle kløende vannblemmeaktige greiene, som blir til sår uten salven. Kremen heter hvertfall Dermovate, og er en hvit liten tube med grønn skrift :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, jeg føler med deg :(

Hvor tid startet det egentlig å gjøre vondt hos deg? Når ble du sykemeldt første gang, og når ble det til 100%?

Anbefaler din lege/jordmor fysio eller kiropraktor?

Ser for meg om jeg "klager" til legen over vondt bekken og korsrygg, så vil jeg bli henvist til noen som kan prøve å hjelpe..

Jeg føler bevegelse er det eneste som hjelper, men noen dager er der så slitsomt at sofaen frister mer enn noe annet, men får igjen for å pine meg i bevegelse :-(

Håper du koste deg ikveld alikevel?

Lurt å ringe til legekontoret imorgen. Om du har det samme som jeg pleier få, så er det en krem som fynker mot de ekle kløende vannblemmeaktige greiene, som blir til sår uten salven. Kremen heter hvertfall Dermovate, og er en hvit liten tube med grønn skrift :)

Allerede glemt akkurat nå det var, men rett over halvveis tror jeg. Jeg ble først 20% sukemeldt så økte det bare sidn det bare ble værre og værre. I midten av Oktober ble jeg 100% sykemeldt. Da var dt så ille at jeg gikk på jobb så lå jeg på sofaen i 1-2 dager etterpå å hadde veldig vondt.

Bra å oppsøke hjelp så tidlig slik at får hjelp og tilrettelagt.

Det var veldig koselig i kveld ;) Fikk pizza, kaker og vi hadde pakkelek ;) Vi har ledd mye, fine folk jeg jobber med ;)

Jeg klikker snart på den kløen og sviende smerten av de blemmene så det må jeg. Skulle jo bare ringt i dag, men har drøyd og drøyd for å se om det kanskje blir bedre, men det gjør det ikke. Nå har jeg 5 ekkle blemmer, usj! Håper legen finner utav hva det er slik at jeg kan få dn rette behandlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt en fin kveld med jobben, så koselig :)

Håper legen kan svare ang de blemmene og at du får noe for det, høres ikke noe særlig ut :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Kjekt å lese at kvelden var vellykka hvertfall :jepp:

Lykke til hos legen imorgen :) forhør deg ang den kremen.. Den er helt fantastisk! Tro meg :) føler den er sånn multi-krem :ler:

Planer for resten av uka? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt en fin kveld med jobben, så koselig :)

Håper legen kan svare ang de blemmene og at du får noe for det, høres ikke noe særlig ut :s

Syns det var så bra at de ba de som er sykemeld og hjemme i barselpermisjon til en sånn koselig kveld :) Bra for arbeidsmiljøet! Ei venninne jobber i en annen barnehage å der tar det omtrent ikke kontakt me de som er i permisjon.

Håper virkelig det for jeg er drit lei :jepp:

Kjekt å lese at kvelden var vellykka hvertfall :jepp:

Lykke til hos legen imorgen :) forhør deg ang den kremen.. Den er helt fantastisk! Tro meg :) føler den er sånn multi-krem :ler:

Planer for resten av uka? :)

Glad for at bekkenet ikke ødla for meg i går slik at jeg fikk gå på det :)

Tusen takk! Det skal jeg! :) Svir den kremen? Når den smøres på åpne sår for det har to av de gigantiske blemmene blitt til.

Jeg skal faktisk på en liten handletur med mamma enten i dag eller i morgen. Skal kjøre å bytte en mammabukse som jeg kjøpte i høst, i merket boob. Buksen vært fantastisk, men det er fuldt av hull i strikken. Er en times kjøring fra her vi bor. Kontakta butikken jeg kjøpte den på å jeg skulle få ny. Skal se om de har regntrekk til vogna også for jeg vil ha et aent enn det som følger med. Syns det til teutonia er supert for det har jeg testa i barnehagen.

Tenkte også innom en butikk som selger masse fint interiør for å se om jg kan få kjøpt en julegave eller to i samme slengen.

Hadde planer om å bake pepperkaker og pusse vugga, men ikke med en hånd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse murringer fortiden. Merker at det ikke er lenge igjen altså :hoppe:

Veldig mye trøtt også. Halvsov i stua fra 11-12, deilig! Har pakka inn noen julegaver, sett litt på tv og vaska klær i dag.

Var på en liten shoppingtur med mamma i går ;) Fikk bytta buksa, handla en julegave , henta startpakke på kiwi og handla febertermometer til mini. Vi var også på kafè :) Syns det var så bra at hun ville bli med :)

Ringte legekontoret i går for å få en time til å sjekke blemmene og sårene. Det var en av legene som tok tlf å hun sa jeg skulle prøve å ta allergitablett og smøre med fuktighetskrem først. Det har jeg gjort så får se hvordan det er om 1-2 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så herlig å tenke på at det nærmer seg :danse:

Så koselig at du fikk en slik dag sammen med mammaen din! :jepp: Håper rådene hjelper mot blemmene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så herlig å tenke på at det nærmer seg :danse:

Så koselig at du fikk en slik dag sammen med mammaen din! :jepp: Håper rådene hjelper mot blemmene :)

Ja :hoppe: Gleder meg så masse til å se hvem som bor inni magen :rodmer:

Er flink med å rense og vaske sårene så håper det kan hjelpe litt på :) Ingen nye som har poppa opp :hoppe:

Hipp hurra for at det nærmer seg :hoppendeglad:

Det sier jeg også! :strix:

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Svir den kremen? Når den smøres på åpne sår for det har to av de gigantiske blemmene blitt til.

Dem kremen svir ikke i det heletatt nei, den er helt ubeskrivelig fantastisk spør du meg :) vidunderkrem på tube om jeg kan si det slik :ler:

Men den må fås på resept fra legen da.. :) Hvordan går det med blemmene nå? Hjalp det litt å gjøre som legen sa? Hvis ikke anbefaler jeg på det aller sterkeste å be om den kremen fra legen, jeg kan ikke få uttrykket sterkt nokk i ord hvor god den er og at den hjelper er det ingen som helst tvil om :)

Masse murringer fortiden. Merker at det ikke er lenge igjen altså :hoppe:

Veldig mye trøtt også. Halvsov i stua fra 11-12, deilig! Har pakka inn noen julegaver, sett litt på tv og vaska klær i dag.

Var på en liten shoppingtur med mamma i går ;) Fikk bytta buksa, handla en julegave , henta startpakke på kiwi og handla febertermometer til mini. Vi var også på kafè :) Syns det var så bra at hun ville bli med :)

Ringte legekontoret i går for å få en time til å sjekke blemmene og sårene. Det var en av legene som tok tlf å hun sa jeg skulle prøve å ta allergitablett og smøre med fuktighetskrem først. Det har jeg gjort så får se hvordan det er om 1-2 dager.

Ååå..spennende altså! Tenk det nærmer seg veldig nå, du skal snart bli mamma :rodmer:

Hva gleder du deg mest til? Eller er mest spent på? Gruer du deg for noe som helst?

Godt du får sove litt innimellom og hvile når sjangsene byr seg :)

Koselig med shoppingsrunde med din mor da :jepp: ikke alle som har like godt forhold til sin mor men :P jeg misunner de som koser seg i sine mødres selskap og har en kjekke shoppingtur med cafè å slikt :)

Planer for dagen i dag da? :) Hvoirdan går det med bekken og soving for tiden? :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem kremen svir ikke i det heletatt nei, den er helt ubeskrivelig fantastisk spør du meg :) vidunderkrem på tube om jeg kan si det slik :ler:

Men den må fås på resept fra legen da.. :) Hvordan går det med blemmene nå? Hjalp det litt å gjøre som legen sa? Hvis ikke anbefaler jeg på det aller sterkeste å be om den kremen fra legen, jeg kan ikke få uttrykket sterkt nokk i ord hvor god den er og at den hjelper er det ingen som helst tvil om :)

Ååå..spennende altså! Tenk det nærmer seg veldig nå, du skal snart bli mamma :rodmer:

Hva gleder du deg mest til? Eller er mest spent på? Gruer du deg for noe som helst?

Godt du får sove litt innimellom og hvile når sjangsene byr seg :)

Koselig med shoppingsrunde med din mor da :jepp: ikke alle som har like godt forhold til sin mor men :P jeg misunner de som koser seg i sine mødres selskap og har en kjekke shoppingtur med cafè å slikt :)

Planer for dagen i dag da? :) Hvoirdan går det med bekken og soving for tiden? :kose:

Blemmene har blitt bedre, men det har komt to til ved siden av de jeg har så skal ta det opp med jormor i dag eller høre i luka på legekontoret om jeg kan få komme til en lege før helgen for å få den kremen. Håper det lar seg gjøre for det er virkelig plagsomt. Har jo hatt dette en uke nå. Irriterende greier. Blir enkle middager som ferdig fiskegrateng osv, for jeg greier ikke holde noe i den ene hånden.

Jeg gleder meg aller mest til å se lillegutt som bor inni magen :rodmer: Og til vi blir en liten familie :hjerte:

Gruer meg til det skjer ting.. Har mest lyst til å komme oss ut til sykehuset selv å ikke i ambulansen. Vi må over med ferje og kjøre 1,5 sånn ca så er veldig spent på dette. Gruer meg også til ammingen siden jeg har lest og hørt mye om det.

Shopping med min mor var veldig kjekt! Ikke ofte for hun har jo aldri tid så satte veldig pris på det :)

I dag har jeg kost med med litt juleforberedelser. Pynta julekort, pakka in gaver og hører på julemusikk :danse: Vi skal begge til jordmor om ikke så lenge. Først kontroll så prate litt om fødselen. Blir kjekt å ha med kjære på kontroll ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm du må finne ut av hva de blemmene er for noe, er de gule?

Huff lang reise ja, får håpe du ikke føder på ferga :fnise: Husker at du har nevnt ferga men husket ikke 1, 5 times kjørig. Om 1 uke og 1 dag kan du føde for da er prematurtiden over :hoppe: Har du tippeliste? Husker ikke, er ennå "gravidglemsk" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært hos jordmor. Alt var tipp topp med både meg og den lille. Han har festa seg godt i bekkenet. Jeg har gått opp 15 kg til nå, men hun lurte jo veldig på hvor de kiloene var siden jeg er så liten. Ikke vet jeg :vetikke: men jeg merker jeg har vann i bena for de er litt hovne og jeg får gode merker etter sokkene, de varer ganske lenge. Jordmor kjendte innvendig for sikkerhetsskyld å hun sa at jeg hadde 1-2 cm åpning, men kunne gå lenge med det. Vi prata litt om fødsel, men ikke veldig mye. Hverken jeg eller kjære har så veldig mye vi tenker på anngående det, tar det litt som det kommer for er ikke lett å planlegge for mye tenker jeg. Kjære fikk litt info i hva hans oppgave er osv. Etter at jeg var hos JM har jeg hatt masse mensmurringer og på en måte tak som jeg hadde for noen dager siden. Får ikke håpe lillegutt kommer helt enda for jeg må jo få vekk de dumme blemmene og sårene også er jeg ikke heeelt klar :fnise:

Hmm du må finne ut av hva de blemmene er for noe, er de gule?

Huff lang reise ja, får håpe du ikke føder på ferga :fnise: Husker at du har nevnt ferga men husket ikke 1, 5 times kjørig. Om 1 uke og 1 dag kan du føde for da er prematurtiden over :hoppe: Har du tippeliste? Husker ikke, er ennå "gravidglemsk" :P

Jeg viste henne blemmene mine å hun mente med en gang det var brennkopper så jeg ble sittende med en hanske på der inne siden det er så smittsomt. Klamt og ekkelt. JM fiksa legetime til meg sener på dagen for å sjekket opp i det å det var det et virus/brennkopper. Skulle rense sårene og smøre med brulidine som jeg allerede har gjort siden Tirsdag så ikke noe nytt sånn sett. Håper det går fort over for jeg vil bake litt julekaker og konfekt snart :P

Får jammen ikke håpe jeg føder på ferja nei :P Kan aller helst vente til jeg er komt inn på sykehuset :fnise: Hukser faktisk ikke om jeg har tippeliste :P Men det må vi lage om jeg ikke finner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fant tippelisten ;)

TIPPELISTE

Ara :babyjente:2. Januar

Herrfly :babygutt:2. Januar

Frufly :babygutt:4. Januar

Favole :babygutt:6 Januar

Yesterday :babyjente:6.Januar

Twelve12 :babygutt:10. Januar

Pysepusen :babyjente:12. Januar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant tippelisten ;)

Aha! Juli er jo ei stund sia så lett å glemme. I morgen er det en mnd til du skal føde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Juli er jo ei stund sia så lett å glemme. I morgen er det en mnd til du skal føde ;)

Hehe, ja :P Tok vist det i samme slengen før vi skulle på UL.

Bare gi beskjed hvis noen vil endre på der de har tippa si det er en stund siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi vært hos jordmor. Alt var tipp topp med både meg og den lille. Han har festa seg godt i bekkenet. Jeg har gått opp 15 kg til nå, men hun lurte jo veldig på hvor de kiloene var siden jeg er så liten. Ikke vet jeg :vetikke: men jeg merker jeg har vann i bena for de er litt hovne og jeg får gode merker etter sokkene, de varer ganske lenge. Jordmor kjendte innvendig for sikkerhetsskyld å hun sa at jeg hadde 1-2 cm åpning, men kunne gå lenge med det. Vi prata litt om fødsel, men ikke veldig mye. Hverken jeg eller kjære har så veldig mye vi tenker på anngående det, tar det litt som det kommer for er ikke lett å planlegge for mye tenker jeg. Kjære fikk litt info i hva hans oppgave er osv. Etter at jeg var hos JM har jeg hatt masse mensmurringer og på en måte tak som jeg hadde for noen dager siden. Får ikke håpe lillegutt kommer helt enda for jeg må jo få vekk de dumme blemmene og sårene også er jeg ikke heeelt klar :fnise:

Så bra at han har lagt seg til rette, flink bebis :biggrin: Man kan jo gå lenge med 1-2 cm åpning, men med tanke på hvordan du har hatt det så kanskje det er håp for at du slipper å gå noe særlig overtid? Håper det! Mener å ha hørt at slike undersøkelser kan fremprovosere murringer og slikt, men han kan jo vente litt til kanskje om du ikke er helt der enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Jeg synes ikke du skal grue deg til amminga. Husk at for de aller aller fleste går dette kjempebra. Ja, det er mest sannsynlig sårt de første ukene. Kjøp god salve.

Og lurer du på noe, husk ammehjelpen.no. Eller meg ;) Her har vi vært borti det meste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skal grue deg til amminga. Husk at for de aller aller fleste går dette kjempebra. Ja, det er mest sannsynlig sårt de første ukene. Kjøp god salve.

Og lurer du på noe, husk ammehjelpen.no. Eller meg ;) Her har vi vært borti det meste :)

Takk, skal prøve å ha det i tankene istedenfor alt det negative jeg har hørt. Er så lett å lagre det negative istedenfor det positive. Jeg har kjøpt en god salve, den er pakke i bagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Godt å lese at alt er tipp topp med dere begge :) du går virkelig spennende tider imøte nå! Har du en følelse om du kommer til å føde før termin?

Ellers tror jeg som andre nevner her, at du ikke behøver bekymre deg for ammingen :)

Man er jo skapt for å både bære frem barnet, føde og amme. Så der er jo i bunn og grunn den mest naturlige tingen i verden for oss kvinner. Tror bare mange stresser med det og gruer seg uten grunn, så fører det med seg at man ikke klarer og slappe av - dermed vil en automatisk slite, for kroppen er allerede innstilt på det og i frykt? :)

Tror mange som mister melk eller ikke får det til, stresser mye.. Evnt har dårlig/feil kosthold som kan spille inn en del. Fremfor hvordan kvinner var i gamledager.. Har ikke helt hørt om at det var problem verken med amming eller å bli gravid. Mens den dag i dag så stresser mange..og lever på dietter osv osv.......

God gammeldags kost og sunn fornuft mener nå jeg, så går ting som de skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...