Gå til innhold

Endelig! Tenk at jeg er gravid ♡

Frufly

Anbefalte innlegg

Usj, sånn gammel lukt er så fælt :kvalm: Håper den forsvinner når dere har fått jobbet litt med den! Dere har ikke garasje, balkong eller noe annet sted hvor den kan stå ute og lufte seg litt? Vet ikke om det hjelper men :P

Ja hun er kjempegrei, har handlet og ordnet diverse til guttungen, stiller alltid opp om hun kan. Så leit med moren din da :( Hadde nok blitt veldig lei meg om jeg hadde følt at jeg ikke var en prioritet. Ikke at man behøver å være "alt" i deres verden, men det er godt å føle seg sett og føle at de bryr seg. Må håpe det kommer seg :klem:

De blemmene hørtes ikke noe gode ut nei :s Kan jo være greit å få noen til å se på det! Om ikke apoteket har noen råd, så er kanskje en legevisitt lurt.

Æsj ja. Kjenner nok lukten ekstra godt også nå :P Har ingen plass vi kan sette den ute. Tror det regner ute også.

Godt å ha slike mennesker rundt seg :)

Mamma har handla en del til babyen altså og strikka masse, står ikke på det. Er bare det at jeg savner at hun kan stikke innom av og til. Ikke bare gaver som teller. Hun skulle ha fri her en dag så sa jeg at jeg kom innom en liten tur med noe, men da passa det ikke for hun skulle bake. Akkurat som om jeg skal springe i veien. Hadde heller vært kos om hun spørte om jeg ville holde hun med selskap eller noe istedenfor. Jeg er nok ekstra sårbar nå, men hadde nok kjendt på dette uansett om jeg var gravid eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 uker :danse:

Merkelige blemmer, S sine var og sånn men på hele kroppen, men det trenger ikke være brennkopper du har. Håper de går fort over! Jeg fikk forresten to sånne selv på underarmen mens S var syk, fikk ingen forklaring, mistenker at de var brennkopper.

Snill svigermor du har, men synd at ikke mora di er så engasjert for tiden :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 uker :danse:

Merkelige blemmer, S sine var og sånn men på hele kroppen, men det trenger ikke være brennkopper du har. Håper de går fort over! Jeg fikk forresten to sånne selv på underarmen mens S var syk, fikk ingen forklaring, mistenker at de var brennkopper.

Snill svigermor du har, men synd at ikke mora di er så engasjert for tiden :klem:

Stakkar liten. Er de helt borte nå? Fikk du noe å smøre på av legen? Elr er det noe jeg kan få kjøpt på apoteket?

Ja jeg er så heldig som har en så god Svigermor ;) Har fått kommentarer fra andre at jer er heldig som har en sånn Svigermor.

Kjenner jeg er litt irritert. Godt vi egentlig ikke bor så nærme de, men nærmere Svigers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj ja. Kjenner nok lukten ekstra godt også nå :P Har ingen plass vi kan sette den ute. Tror det regner ute også.

Godt å ha slike mennesker rundt seg :)

Mamma har handla en del til babyen altså og strikka masse, står ikke på det. Er bare det at jeg savner at hun kan stikke innom av og til. Ikke bare gaver som teller. Hun skulle ha fri her en dag så sa jeg at jeg kom innom en liten tur med noe, men da passa det ikke for hun skulle bake. Akkurat som om jeg skal springe i veien. Hadde heller vært kos om hun spørte om jeg ville holde hun med selskap eller noe istedenfor. Jeg er nok ekstra sårbar nå, men hadde nok kjendt på dette uansett om jeg var gravid eller ikke.

Vil jo absolutt si at det er viktigere at de viser seg fremfor at de kjøper ting og tang. Du kunne jo vært der selv om hun skulle bake da :klo: Dessuten kunne hun vel satt av litt tid til besøk, er vel de færreste som står slavisk ved kjøkkenbenken og baker en hel dag. Sånt stikker uansett om man er gravid eller ikke, men de ekstra hormonene gjør ikke akkurat nytte for seg i slike sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar liten. Er de helt borte nå? Fikk du noe å smøre på av legen? Elr er det noe jeg kan få kjøpt på apoteket?

Ja jeg er så heldig som har en så god Svigermor ;) Har fått kommentarer fra andre at jer er heldig som har en sånn Svigermor.

Kjenner jeg er litt irritert. Godt vi egentlig ikke bor så nærme de, men nærmere Svigers.

S er helt bra nå :) Men senest i begynnelsen av uka flasset han ennå på leggene og underarmene (el var det overarmene?). Du kan google Scalded skin syndrome og se på bilder om du er nysgjerrig, ca sånn så S ut, men ikke gjør det om du ikke takler fæle bilder :(

Jeg fikk ikke noe å smøre på til meg. S fikk antibiotika, smertestillende (må ha vært grusomt vondt, huff) og ble badet i vann med noe som heter Krystall fiolett. Man får kjøpt det reseptfritt på apoteket og kan pensle på med q-tips, vi fikk beskjed om å gjøre det om det dukket opp flere blemmer på han. Middelet dreper bakterier, og fikk blemmene til S til å sprekke og tørke ut. Men jeg vet ikke om gravide kan bruke det, og huden blir lilla av det, ikke lekkert :P S ble ikke helt lilla men brun, da middelet var utvannet. Jeg ville spurt på apoteket om hva du kan gjøre :)

Nå vet ikke jeg hva det er med deg og mora di, men jeg kan ikke skjønne at mødre ikke interesserer seg når de skal bli bestemor! Dumt at hun ikke lot deg komme på besøk, om så en liten tur :( Håper hun får dårlig samvittighet når hun får se den nydelige lille gutten din ;) Jeg skulle heller bodd nærmere min mor og lenger unna svigermor :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S er helt bra nå :) Men senest i begynnelsen av uka flasset han ennå på leggene og underarmene (el var det overarmene?). Du kan google Scalded skin syndrome og se på bilder om du er nysgjerrig, ca sånn så S ut, men ikke gjør det om du ikke takler fæle bilder :(

Jeg fikk ikke noe å smøre på til meg. S fikk antibiotika, smertestillende (må ha vært grusomt vondt, huff) og ble badet i vann med noe som heter Krystall fiolett. Man får kjøpt det reseptfritt på apoteket og kan pensle på med q-tips, vi fikk beskjed om å gjøre det om det dukket opp flere blemmer på han. Middelet dreper bakterier, og fikk blemmene til S til å sprekke og tørke ut. Men jeg vet ikke om gravide kan bruke det, og huden blir lilla av det, ikke lekkert :P S ble ikke helt lilla men brun, da middelet var utvannet. Jeg ville spurt på apoteket om hva du kan gjøre :)

Nå vet ikke jeg hva det er med deg og mora di, men jeg kan ikke skjønne at mødre ikke interesserer seg når de skal bli bestemor! Dumt at hun ikke lot deg komme på besøk, om så en liten tur :( Håper hun får dårlig samvittighet når hun får se den nydelige lille gutten din ;) Jeg skulle heller bodd nærmere min mor og lenger unna svigermor :fnise:

Det er godt! Uff, jeg såg deg. Såg forferdelig ut :(

Har hørt om medisinsk grønnsåpe, kanskje det kunne hjelpt å putta handa nedi vann med det? Men er grumsomt å få vann på. Får høre i morgen hva de anbefaler. Blir det værre i helgen ringer jeg legekontoret på Mandag. Tipper Svigermor får bedre kontakt med barnebarnet sitt enn min mor, men da velger hun det selv. Kan ikke syte til meg om hun er sjalu for at Svigermor har bedre kontakt enn henne.

Vi har aldri hatt et supert forhold, men ikke noe galt heller. Foreldrene mine er bare veldig opptatt med alt mulig annet. Helt idiotisk at hun ikke sa jeg kunne ta turen innom. Jeg hadde ikke tenkt å være der hele dagen.

Hehe, jeg forstår godt at du heller ville bodd nærmere din mor enn din Svigermor :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest roseduft

Rart hvor forskjellig forhold til ens mødre og svigermødre er må jeg si..

Her er det motsatt enn hva jeg skulle ønske.. Har ei mor som er for opptatt meg seg og sitt liv, mens svigermor er verdens herligste person som virkelig bryr seg om de rundt.. :)

Jaja..jeg er nokk ikke den første som sier at: jeg håper aldri jeg blir som min mor :ler:

Misunner de som har så godt forhold til sin mor, at de nærmest er bestevenninner. Og at moren er den første en har lyst å ringe og fortelle ting til eller søke om råd hvis en lurer på noe....... En mor som er tilstedet rett og slett.... :sukk:

(sorry spam i dagboka de frufly) :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker min mor og hater min svigermor :fnise:

Jeg tuller ikke. Jeg takler henne nesten ikke. Jeg bare besøker henne fordi jeg føler jeg må og at hun liksom har rett på å se barnebarnet sitt! Hate er et sterkt ord, og det er vel ikke såå ille..bare nesten :ler: Skulle ønske jeg hadde en sånn svigermor som deg. Min gjør alt "feil" og har så utrolig mange negative sider....

Jaja, nå begynner jeg å spamme dagboka di også nå..hehe..

Håper virkelig ikke det er brennkopper du har fått! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Jeg tuller ikke. Jeg takler henne nesten ikke. Jeg bare besøker henne fordi jeg føler jeg må og at hun liksom har rett på å se barnebarnet sitt! Hate er et sterkt ord, og det er vel ikke såå ille..bare nesten :ler: Skulle ønske jeg hadde en sånn svigermor som deg. Min gjør alt "feil" og har så utrolig mange negative sider....

Haha, da er vi to :tunge1:

Dere som har så supre svigermødre, hva gjør de? Jeg vil også bli en super svigermor en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

En god svigermor i mine øyne er ei dame som elsker sønnen sin og støtter han, er der for han uansett hva, og som aksepterer hans kone :fnise:

Hun bryr seg oppriktig om andres ve og vel, elsker å omgås barnebarna, prøver ikke for hardt - bare er seg selv. Skaper ikke drama, og deler kun fra egne erfaringer og kommer med råd dersom en gir uttrykk for at en ønsker det :)

Ei svigermor du kan klemme når hu kommer og klemme når hun går, samt fortelle at du er glad i henne, uten at det føles pålagt eller falskt....

Svigermor er som en slags bestemor for meg på mange måter. Ei utrolig god og varmhjertet dame :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvor forskjellig forhold til ens mødre og svigermødre er må jeg si..

Her er det motsatt enn hva jeg skulle ønske.. Har ei mor som er for opptatt meg seg og sitt liv, mens svigermor er verdens herligste person som virkelig bryr seg om de rundt.. :)

Jaja..jeg er nokk ikke den første som sier at: jeg håper aldri jeg blir som min mor :ler:

Misunner de som har så godt forhold til sin mor, at de nærmest er bestevenninner. Og at moren er den første en har lyst å ringe og fortelle ting til eller søke om råd hvis en lurer på noe....... En mor som er tilstedet rett og slett.... :sukk:

(sorry spam i dagboka de frufly) :sjokkert:

Bryr ikke meg, viktigste er å få det ut ;)

Veldig mange har det motsatt så litt "godt" å høre at det ikke bare er jeg som har det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få det ut dere :fnise: Samme for meg om det er her elr der :)

Kjedelig når det er slik. Bor hun langt unna slik at dere ikke trenger besøke så ofte? Misunner deg som har en mamma og pappa som du har et godt forhold til. Håper virkelig det endrer seg her når mini kommer. Lov å håpe.

Får ikke håpe det er brennkopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god svigermor i mine øyne er ei dame som elsker sønnen sin og støtter han, er der for han uansett hva, og som aksepterer hans kone :fnise:

Hun bryr seg oppriktig om andres ve og vel, elsker å omgås barnebarna, prøver ikke for hardt - bare er seg selv. Skaper ikke drama, og deler kun fra egne erfaringer og kommer med råd dersom en gir uttrykk for at en ønsker det :)

Ei svigermor du kan klemme når hu kommer og klemme når hun går, samt fortelle at du er glad i henne, uten at det føles pålagt eller falskt....

Svigermor er som en slags bestemor for meg på mange måter. Ei utrolig god og varmhjertet dame :)

Akkurat sånn ja :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Få det ut dere :fnise: Samme for meg om det er her elr der :)

Kjedelig når det er slik. Bor hun langt unna slik at dere ikke trenger besøke så ofte? Misunner deg som har en mamma og pappa som du har et godt forhold til. Håper virkelig det endrer seg her når mini kommer. Lov å håpe.

Får ikke håpe det er brennkopper.

Neei, hun er nærmeste nabo i tilegg! Det er helt latterlig :ler:

Jeg kan ikke forestille meg hvordan det er å ha foreldre som ikke er så veldig interessert i barn/barnebarn. Mamma og pappa er helt fantastiske sånn. De kan nesten være litt i overkant mye noen ganger :fnise: Og de ber jo om å få lov til å passe L i helger og sånn. hehe.... Så ikke noe problem med barnevakt her i gården i alle fall :)

Bor foreldrene dine like ved eller?

Hvordan er det med hendene og blemmene i dag?

Og jeg har glemt å juble for 35 uker!!! :strix: Nå når du meg igjen snart :P

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neei, hun er nærmeste nabo i tilegg! Det er helt latterlig :ler:

Jeg kan ikke forestille meg hvordan det er å ha foreldre som ikke er så veldig interessert i barn/barnebarn. Mamma og pappa er helt fantastiske sånn. De kan nesten være litt i overkant mye noen ganger :fnise: Og de ber jo om å få lov til å passe L i helger og sånn. hehe.... Så ikke noe problem med barnevakt her i gården i alle fall :)

Bor foreldrene dine like ved eller?

Hvordan er det med hendene og blemmene i dag?

Og jeg har glemt å juble for 35 uker!!! :strix: Nå når du meg igjen snart :P

Ånei, kjedelig når de er nærmeste naboe i tillegg :ler:

Håper virkelig det blir bedre her etterhvert :) Kjekt når de ber om å få være barnevakt da ;) Du må virkelig nyte det!!

Mine foreldre bor 40 min fra her vi bor nå. Når vi flytter blir det ca. 60 min. Svigers bor 20 min unna oss nå, men blir 5 min fra oss når vi flytter inn i nytt hus. Derfor vi har valgt å bo nærmere Svigers.

Værka veldig i går kveld og i natt. Blemmene er fulle av vann igjen, men gidder ikke trykke mer på de for de har komt en gul skorpe over og det har roa seg litt. På apoteket syns de at det såg ut som eksem med bettennelse i. Annbefalte at jeg skulle rense morgen og kveld, og smøre på med hydrokortison og fuktighetskrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest roseduft

God bedring med hendene dine, og fortsatt god helg :jepp:

Blir godt å bo nærmest de som bryr seg mest ja.. Vi bor 5min fra svigers, og 1 1/5 time fra min foreldre, så like greit ;)

Nå var det snakk om mødre og svigermødre.. Min far er ett eget kapittel..han ser på barnebarn og småbarn som en pain in the ass, og ønsker helst kun oss voksen kommer på besøk eller har samvær dersom vi treffes.. Det er helt idiotisk spør du meg, og jeg er ikke den som kommer til å ta intiativ til å treffes når jenta er født for å si det slik ;)

Dersom foreldre ikke engasjerer seg i sine barnebarn, så får det bare være.. Er lov å gi beskjed og fortelle hvordan en skulle ønske ting var, men så er det opp til dem å ta ansvar og intiativ til å bli en besteforelder du har kontakt med..

Ser ett mønster da fra min side, min fars mor kjenner jeg ikke.. Sees 1 gang hvert 5 år eller noe..så det henger kanskje igjen hos han å være som sin mor..

:ler: skal slutte å spamme dagboken din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring med hendene dine, og fortsatt god helg :jepp:

Blir godt å bo nærmest de som bryr seg mest ja.. Vi bor 5min fra svigers, og 1 1/5 time fra min foreldre, så like greit ;)

Nå var det snakk om mødre og svigermødre.. Min far er ett eget kapittel..han ser på barnebarn og småbarn som en pain in the ass, og ønsker helst kun oss voksen kommer på besøk eller har samvær dersom vi treffes.. Det er helt idiotisk spør du meg, og jeg er ikke den som kommer til å ta intiativ til å treffes når jenta er født for å si det slik ;)

Dersom foreldre ikke engasjerer seg i sine barnebarn, så får det bare være.. Er lov å gi beskjed og fortelle hvordan en skulle ønske ting var, men så er det opp til dem å ta ansvar og intiativ til å bli en besteforelder du har kontakt med..

Ser ett mønster da fra min side, min fars mor kjenner jeg ikke.. Sees 1 gang hvert 5 år eller noe..så det henger kanskje igjen hos han å være som sin mor..

:ler: skal slutte å spamme dagboken din!

Ikke problem det, bare skriv du ;)

Tusen takk! ;) Sårene har ikke forandra seg noe særlig fra i går, men må nok ha litt tålmodighet :P

Leit å høre om faren din sitt syn, men som du sier så er det opp til foreldrene om de engasjerer seg i sitt barnebarn. Det blir hva de gjør det til selv. Henger nok sammen det med kontakten mellom din far og hans mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag våkna jeg kl. 05.07. Stod opp og gikk noen runder i stua og tissa før jeg la meg. Prøvde å sove, men en livlig mini og navnetanker holdt meg våken. Endte med at jeg stod opp igjen :Gjesp:

Kokte vann til te og satt meg i sofaen. Kjendte plutselig et skikkelig tak nedentil. Først tenkte jeg det var sikkert bare bekkenet som låser seg, men fant fort ut at det ikke bare var det. Reiste meg opp å måtte puste meg igjennom smertene. Gikk et par skritt, å kjendte bare hvordan det reiv. Litt skummelt. Vurderte å vekke sambo, men droppa det. Gikk over etter en liten stund. Skremmende. Følte virkelig at nå skjer det noe..

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Hvordan føles det nå? Får håpe gutten vil være inne bare litt til, slik at han får på seg det siste av fett og vekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...