Gå til innhold

Endelig! Tenk at jeg er gravid ♡

Frufly

Anbefalte innlegg

Vi ble begge veldig fastlåst på hvert vårt navn som vi likte skikkelig godt, så vi endte med å bare ta de vekk i det store og hele, de var ikke lenger noe alternativ siden vi ikke ble enige. Er det meningen han skal ha et av de navnene, så ser vi det når han kommer tenker jeg. Hva om dere begge bare legger bort de navnene dere har som favoritter, og ser gjennom navnelister sammen? Evt se på navn fra familien, kan jo være noe der dere begge liker :)

Det var lurt, vi får prøve det :)

Vi har sett på familienavn, men der er vi ganske enige om at ingen er aktuelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vinterhendene er ivertfall på plass i år også :( Har sprukket på innsiden i håndflaten rett ved langefinger. Den ene sprekken er blitt stor og det klør sånn. Har smørt med krem i flere dager, men blir bare værre. Bruker hansker når jeg vasker opp og engangshanske på når jeg lager mat. Nå har det blitt som små blemmer. Hvordan får jeg sånt vekk da? Kan ikke springe til legen bare for det heller.

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om gutten deres bare får to navn da? Om navnene deres kan passe sammen? :) Da får jo dere begge navnene dere liker best :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så vondt med slike hender :( Jeg blir supertørr men sprekker heldigvis ikke. Signerer forslaget om å spørre om råd på apoteket. De vet nok hva du trenger :)

Dette med navn er virkelig vanskelig altså! Det er noe dere som foreldre skal være stolte av å ha gitt barnet deres, og som barnet skal ha i hele sitt liv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva om gutten deres bare får to navn da? Om navnene deres kan passe sammen? :) Da får jo dere begge navnene dere liker best :hjerte:

Ikke aktuelt :P Jeg har det selv og har alltid tenkt at det skal aldri mine unger få. Sambo er også veldig klar på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så vondt med slike hender :( Jeg blir supertørr men sprekker heldigvis ikke. Signerer forslaget om å spørre om råd på apoteket. De vet nok hva du trenger :)

Dette med navn er virkelig vanskelig altså! Det er noe dere som foreldre skal være stolte av å ha gitt barnet deres, og som barnet skal ha i hele sitt liv...

Har slike hender hver vinter. Jobber i barnehage å er mye ute.. Mn aldri fått det inni hånden. Umulig å la det være i fred helt for jeg må jo dusje og vaske hendene.

Hadde aldri trudd det skulle bli så stort problem med navn. Jeg tror jeg skal prøve å la det vente å håper at vi finner utav det når vi ser han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Huff.. Jeg sliter også med hendene hver vinter! Blir tørr og sår. Ingen kremer hjelper og har prøvd alle kjerringråd som eksisterer :fnise:

Tror det beste er å unngå for mye såpe og for varmt vann når en vasker hendene.. Heller mindre såpe og lunka/kaldt vann..pluss passe på at hendene er ordentlig tørre før en går ut osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Treff er koselig ja :) Passer veldig bra nå siden jeg ikke har det store nettverket her.

Har spart litt mer adventstypisk pynt til Søndag jeg også- heldigvis :P

Hvilken farge stol valgte dere? Har tenkt mye på det i natt så jeg driter i det å kjøper når jeg får lønn:P Hvit eller den sjøgrønn. Må se den sjøgrønne først. Det nyfødtsete vurderer jeg å se etter på finn. Er det mange farger å velge i der også? :klo:

Ingen planer resten av uka, men bekken og rygg er blitt værre så det er helt greit.

Til helga skal vi skru senga til lillegutt sammen :hoppendeglad: Aner ikke om vi kommer til å bruke den fra starten av, men uansett greit å ha den klar. Jeg har også planer om å få kjøpt inn grunning og maling til vugga slik at vi får begynt på den.

Sambo og jeg skal ha adventskalender så må få handla inn den siste gaven til den også. I år skal vi bare ha pakker hver Søndag. Tror det blir kos det :) ellers blir det nok å prøve å slappe av og kose oss med fri begge to ;)

Planer du da? :)

Jeg kjøpte hvit tripptrapp stol, før vi fikk vite kjønnet..så passer den evnt til nestemann også om det blir en gutt ;)

Er generelt glad i hvite møbler uansett så :)

Newbornsettet kommer med ett beige sett som jeg liker veldig godt, ellers kan du kjøpe nytt trekk utenom, i andre farger tror jeg :)

Koselig å få opp senga da :jepp: og begynne på vugga :) kjekt at mannen hjelper til.

Post gjerne ett par bilder hvis du ønsker ;)

Huff, sliter selv med vondt i bekken og korsrygg i det sisste :(

Er det noe som hjelper?

Fysioterapaut, kiropraktor..? Ryggøvelser? Trening, svømming..yoga?

Jeg sliter hver gang jeg skal reise meg fra liggende eller sittende posisjon :sukk:

Til helga er det full rulle med jobbing.. Og baking av kakemenn og pepperkaker med mine to søte nieser på søndag :) ellers slappe av på sofaen med mannen tenker jeg :fnise:

Burde vel strengt tatt fått lagt inn en treningsøkt eller to, i håp om at det skal styrke rygg/bekken.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Jeg sliter også med hendene hver vinter! Blir tørr og sår. Ingen kremer hjelper og har prøvd alle kjerringråd som eksisterer :fnise:

Tror det beste er å unngå for mye såpe og for varmt vann når en vasker hendene.. Heller mindre såpe og lunka/kaldt vann..pluss passe på at hendene er ordentlig tørre før en går ut osv :)

Ja er nok lurt å ikke bruke for mye såpe og varmt vann.

Jeg har nok fått betennelse eller noe i såret for det kommer masse væske ut. Såret ble litt sånn gulaktig i natt. Ekkle greier. Skal prøve å bare rense det å la det gro. Har også fått to klumper på siden av samme fing med vann inni som aldri stopper å samle seg. Klemmer og klemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte hvit tripptrapp stol, før vi fikk vite kjønnet..så passer den evnt til nestemann også om det blir en gutt ;)

Er generelt glad i hvite møbler uansett så :)

Newbornsettet kommer med ett beige sett som jeg liker veldig godt, ellers kan du kjøpe nytt trekk utenom, i andre farger tror jeg :)

Koselig å få opp senga da :jepp: og begynne på vugga :) kjekt at mannen hjelper til.

Post gjerne ett par bilder hvis du ønsker ;)

Huff, sliter selv med vondt i bekken og korsrygg i det sisste :(

Er det noe som hjelper?

Fysioterapaut, kiropraktor..? Ryggøvelser? Trening, svømming..yoga?

Jeg sliter hver gang jeg skal reise meg fra liggende eller sittende posisjon :sukk:

Til helga er det full rulle med jobbing.. Og baking av kakemenn og pepperkaker med mine to søte nieser på søndag :) ellers slappe av på sofaen med mannen tenker jeg :fnise:

Burde vel strengt tatt fått lagt inn en treningsøkt eller to, i håp om at det skal styrke rygg/bekken.........

Hvit er veldig fint, men sikkert upraktisk også siden det viser fort skitt. Får se hvilken vi ender opp med :)

Åja, er det sånn. Så greit. Beige er jo helt greit :)

Gleder meg masse til å få opp senga :hoppendeglad: Tror det går mer opp for meg at jeg snart skal bli mamma da :rodmer: Kommer til å bli helt forelska i denne lille skapningen som kommer ut :hjerte: Kanskje jeg poster bilde :)

Jeg syns det var greit å gå til fysioterapaut å få litt råd om hvordan en kan reise seg opp av senga,snu seg i senga, ut av bil og få litt øvelser som styrker. Er nok lurt be legen henvise deg til fysio slik at du får råd nå siden du allerede kjenner det. Det har hjelpt litt, men skulle gjerne hatt noen som knadde de forbaska stive musklene mine også eller noe som hjelper mot det. Kiropraktor eller kanskje bassengtrening er bra også? Har hørt det skal være bra. Her var det stapp fuldt på den dagen jeg ville gått på bassengtrening. De har en dag til også men Svigermor og ei fra jobb går på den så gadd jeg ikke :P

Åh, så koselig med baking sammen med dine to nieser! Tenkte prøve bake en sort i dag eller i løpet av helga for å komme i gang. Er jo nå i adventstiden kakene er best :jepp: Jeg kommer til å trille siden jeg går hjemme med alle de gode kakene :fnise: Te og kake er farlig godt! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: For 35 uker!! :nigo:

Har fått sms om at fotografbildene er klar til henting :hoppe: Jeg kan ikke til byen pga dt dumme bekkenet så må få noen til å hente det. Svigermor skal til byen neste uke så hun kan sikkert innom for oss. Spennende!! :)

Pappa var forresten innom med vugga tidligere i dag :rodmer: Stygg i fargen, men det skal fikses på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 uker :strix:

Den fargen lar seg nok lett fikse :) Svigermor har pusset og malt vuggen hun har kjøpt til oss, fikk bilde av den her om dagen og den blir så fin atte! Gleder meg til vi får den hjem og jeg kan se på den hver dag mens jeg gliser som en idiot for meg selv :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 uker :strix:

Den fargen lar seg nok lett fikse :) Svigermor har pusset og malt vuggen hun har kjøpt til oss, fikk bilde av den her om dagen og den blir så fin atte! Gleder meg til vi får den hjem og jeg kan se på den hver dag mens jeg gliser som en idiot for meg selv :laugh:

Ja det blir nok helt sikkert bra :tommelopp:

Stinker skikkelig gammelt av den. Håper lukta forsvinner etter vask og maling.

Så snilt av Svigermoren din:) Skulle ønske mamma kunne trødd til litt, men hun prioriterer ikke meg fortiden.. Håper det snur når babyen kommer. Har heldigvis ei Svigermor som stadig stikker innim og inviterer på middag så hvet ivertfall at hun er der. Aner ikke hva keg skulle gjort uten hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blemmene har blitt hissigere. Funderer litt på om det er brennkopper siden jeg har flere. De svir noe sykt og de danner gule skorper. Tar en tur innom apoteket i morgen for å høre om det er noe jeg kan gjøre.

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest roseduft

Håper blemmene gir seg :( huff, hørtes virkelig ikke mye godt ut..

Tror du gjør lurt i å gå innom ett apotek imorgen og forhøre deg om de vet hva det er ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir nok helt sikkert bra :tommelopp:

Stinker skikkelig gammelt av den. Håper lukta forsvinner etter vask og maling.

Så snilt av Svigermoren din:) Skulle ønske mamma kunne trødd til litt, men hun prioriterer ikke meg fortiden.. Håper det snur når babyen kommer. Har heldigvis ei Svigermor som stadig stikker innim og inviterer på middag så hvet ivertfall at hun er der. Aner ikke hva keg skulle gjort uten hun.

Usj, sånn gammel lukt er så fælt :kvalm: Håper den forsvinner når dere har fått jobbet litt med den! Dere har ikke garasje, balkong eller noe annet sted hvor den kan stå ute og lufte seg litt? Vet ikke om det hjelper men :P

Ja hun er kjempegrei, har handlet og ordnet diverse til guttungen, stiller alltid opp om hun kan. Så leit med moren din da :( Hadde nok blitt veldig lei meg om jeg hadde følt at jeg ikke var en prioritet. Ikke at man behøver å være "alt" i deres verden, men det er godt å føle seg sett og føle at de bryr seg. Må håpe det kommer seg :klem:

De blemmene hørtes ikke noe gode ut nei :s Kan jo være greit å få noen til å se på det! Om ikke apoteket har noen råd, så er kanskje en legevisitt lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper blemmene gir seg :( huff, hørtes virkelig ikke mye godt ut..

Tror du gjør lurt i å gå innom ett apotek imorgen og forhøre deg om de vet hva det er ja :)

Har aldri hatt sånn type blemmer før. Siden de er på hånda er alt vondt. Sambo har heldigvis lagt pizza i kveld, snille mannen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Psssssst - vi har jo snart nyfødtsete til salgs :lur:

Har du prøvd å smøre Ceridal på hendene? Etter vi fikk den kremen i hus ble vi kvitt mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...