Frufly Skrevet 4. november 2013 Forfatter #1121 Del Skrevet 4. november 2013 Tror nok ikke du trenger å bekymre deg for vekta Vil tro jordmor sier ifra om det skulle være noe å tenke på. Ja, den veggen har vært nær i perioder når smerter og det hele har vært som verst. Håper uka blir fin! Ja det gjør hun nok Kan jo ikek være så veldig viktig siden hun satte strek på skjema når jeg var hos henne sist. Alt var jo helt normalt ellers. Blir nok det! Ikke tenk på vekta. 11 kg er ikke så mye og du har jo ikke lenge igjen! Jeg gikk som sagt opp 14-16 kg sist(husker ikke nøyaktig). Veide meg selv hjemme før jeg skulle til lege/JM. De sa aldri noe om at vekta var for høy eller noe.... Tror man skal være ganske overvektig i utgangspunktet hvis de sier ifra. Håper du greier å slappe av og kose deg litt selv om din kjære skal være borte hele uka. Prøv å pleie deg selv Ta en hårkur, ansisktsmaske, fotbad, lakk neglene(hvis du er litt jåle? ), lange dusjer, pakke mer i fødebagen(?), se en hyggelig film eller star å se en serie! Ønsker deg en fin uke! Det er sant. Jeg trodde kiloene kom mer på slutten siden det er da babyen legger på seg mest, men så lenge jeg ikke går opp 10 kg til de siste ukene så er det helt greit Åh, nå gleder jeg meg jo virkelig til å være hjemme alene Ingen andre skal dusje så da slipper jeg ta hensyn til at det er nok varmt vann Så hårkur, fotbad, lakk av negler skal jeg jammen gjøre Takk for mangen gode tips! Fødebagen pakka jeg aldri noe mer i enn klær til meg selv Babyens klær havna i ei skuffe i kommoden på badet enn så lenge men kanskje jeg skal pakke klærne hans også Takk ,ha en fin uke du også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 4. november 2013 #1122 Del Skrevet 4. november 2013 Jordmora mi brydde seg ikke om vekta så lenge jeg ikke synlig raste opp eller ned i vekt. Legen min sa at ofte legger man mest på seg på slutten, jeg gjorde det selv men ikke så mye. Lurt å kose seg når man er alene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 5. november 2013 Forfatter #1123 Del Skrevet 5. november 2013 Da går det nok helt fint at jeg ikke har gått opp i det siste. Siden Herrfly er på kurs denne uken så blir det mindre søvn enn vanlig på meg Våkner av alle lyder. Lillegutt i magen ble helt turbo også så han merker det sikkert at jeg stresser litt med å sove her alene. Har våknet hver andre time sånn ca. Godt jeg ikke har store planene i dag utenom jordmortime langt utpå dagen. Hvis jeg får det til skal jeg prøve å ligge litt frempå i dag. Æsj, to netter til på dette viset. Frister ikke mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 5. november 2013 Forfatter #1124 Del Skrevet 5. november 2013 Har vært på kontroll hos jordmor i dag. Begynte skikkelig dårlig med at jeg tok feil klokkeslett så kom helt varm i toppen 10 min forseint Heldigvis var jm også litt forsinka så det gikk bra. Pcen hennes trøbla så det tok litt tid før vi i det hele tatt kom i gang. Jeg glemte også urinprøve så den skal jeg levere på Torsdag. Jeg er et skikkelig vimsehode for tiden Blodtrykket var normalt. Fosterlyden var også normal. Symfysemålet fikk hun ikke helt til å stemme for det var så lite i forhold til hva det skulle så en lege måtte komme inn å sjekke. Det var mindre enn det skulle og i tillegg til at jeg ikke har gått opp i vekt på 8 uker så ville hun ha meg inn til kontroll om to uker. Hvis det fortsatt var lavt ville hun sende meg på en ekstra UL. Hjelp! Jeg blir så redd. Jeg er ikke veldig høy og stor av meg så tenker at det kanskje har med det jeg? Jeg spiser jo så enormt mye så kan ikke spise mer heller. Jordmor mente jeg måtte spise mer, men jeg spiser til jeg er mett ikek til jeg spyr. Er også veldig flink med å spise 4-5 måltider til dagen og ingen lettprodukter. Har lagt på meg 11 kg til nå så er jo ikke noe lite det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 5. november 2013 #1125 Del Skrevet 5. november 2013 Jeg kjenner flere som opplevde at symfysemålet ble lavere etter uke 30 og det var ikke noe galt hos de alle Bare en litt liten baby og mora er lita og. Og det er ikke alltid at symfysemålet sier noe om størrelsen på babyen Det går sikkert bra og bra at de uansett følger deg opp. Så lenge du kjenner vanlig mengde med aktivitet så er alt normalt vil jeg tru Men skjønner godt at du er urolig, er neppe lett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 5. november 2013 Forfatter #1126 Del Skrevet 5. november 2013 Håpe ikke det er noe. Er litt redd for om han får liten plass på slutten? Får ta det opp på neste kontroll. Betryggende at de følger opp godt ja ellers hadde jeg blitt veldig urolig. Jeg skulle ringe hvis jeg ikke kjendte liv, men det har ikke vært noe problem til nå ivertfall -------------------------- Fikk brev fra nav der de trenger en legeerklæring for at jeg skal få sykepenger? Trodde sykemeldingen var det jeg, forstår ikke helt. Jeg har ikke gjort noe med det siden jeg tenkte sykenemldingen ble sendt inn å sånn.. men så ringte sjefen min å sa at jeg måtte ringe legen å få han til å skrive å sende inn en legerklæring til nav så fort som mulig. Ringte legekontoret, men da måtte jeg ha time hos legen for å fikse det Er det rart det er sprengt på timene? Jeg er rett og slett drit lei av å gå til legen. Aldri vært der så mye som jeg er nå. Håper ikke dette går utover lønnen min neste mnd? Fikk time på Fredag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 5. november 2013 #1127 Del Skrevet 5. november 2013 Dumme legen som ikke har gjort jobben sin Du får jo sykepengene men kanskje forsinket. Jeg har ennå ikke fått svar på søknaden om foreldrepenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 5. november 2013 #1128 Del Skrevet 5. november 2013 Mitt SF-mål stangnerte også rundt 30 uker...Men godt du blir fulgt opp! Sikkert ingen fare og det er nok som du sier at du er liten og da blir kanskje baby liten også Så teit med NAV!! Sykemelding skal da være nok dokumentasjon til å få sykepenger... Hvordan går det ellers å være alene denne uka? Blir samboeren din borte helt til fredag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 5. november 2013 Forfatter #1129 Del Skrevet 5. november 2013 Mitt SF-mål stangnerte også rundt 30 uker...Men godt du blir fulgt opp! Sikkert ingen fare og det er nok som du sier at du er liten og da blir kanskje baby liten også Så teit med NAV!! Sykemelding skal da være nok dokumentasjon til å få sykepenger... Hvordan går det ellers å være alene denne uka? Blir samboeren din borte helt til fredag? Da er det nok ikke uvanlig. Vurderer å ringe jordmor på Torsdag å spør om jeg kan få henvisning til ny UL uansett sluk at jeg slipper å gå å bekymre meg unødvendig. Jeg har fått sykemelding frem til termin så jeg skjønner ingenting av dette? Får ta med papirene jeg fikk av nav å vise. Dagene har gått veldig fort. Har funnet på ting å gjøre I dag har jeg kost meg inne. Hørt på høy musikk imens jeg tørka litt støv i stua. Har hatt besøk av Svigerinna mi og ei venninne nå i kveld så har hatt fin dag Godt å få lufta tankene litt. Er i grunn nettene som er værst. Jeg slapper ikke helt av så blir lite søvn Samboer kommer hjem på Torsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 5. november 2013 #1130 Del Skrevet 5. november 2013 jeg er 159 cm høg. Alle trudde jeg kom til og få ei lita jente, og magen min var igrunn ganske stor, tenkte det sikkert var sånn siden jeg er så lita å tynn. Men siste kontroll bare et par dager dør termin og fødsel så var symf.målet helt i den røde streken, tidligere har det låge helt mitt på. Vell ut kom ei stor jente på 4210 og 52 cm hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 6. november 2013 Forfatter #1131 Del Skrevet 6. november 2013 Da er det ikke sikkert han er liten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 6. november 2013 Forfatter #1132 Del Skrevet 6. november 2013 I dag har jeg hatt en dagstur til byen vi bodde i før Møtte ei venninne og hennes lille gutt på 9 mnd Jeg fikk kjøpt to julegaver og kaffe Så ble det kafè og skravling resten av dagen siden bekkenet trøbler. Blir ikke flere turer til byene nå for nå har jeg fått nok av disse smertene som kommer etter en liten tur. Vi skal til fotografen å ta gravidbilder på Lørdag da, men får holde ut den siste gangen. Blir sikkert en tidlig båt tilbake. Gleder meg så sinnsykt til dette er over! Har tenkt mye etter jeg var hos jordmor i går. Kjenner jeg er bekymra for om alt er greit. Tenkte ringe JM i morgen å spør om jeg ikke kan få en ekstra UL siden jeg er veldig bekymnra. Igrunn litt dumt hu nevnte at jeg kanskje må inn til en ekstra UL for det gjør at jeg bekymrer meg mer. Har kjent litt liv i dag, men ikke like mye som før. Dette gjør også at jeg bekymrer meg litt. Jeg drakk en kopp kakao for å teste om det ble noe liv, men ble ikke så mye som det har pleid.. Kun et par små som jeg tror var dult eller var det luft? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 6. november 2013 #1133 Del Skrevet 6. november 2013 Koselig med venninnetreff da, men veldig kjedelig at det ender med smerter Greit å begrense slik den tiden som er igjen, selv om det er kjipt å ikke kunne delta på så mye som man kanskje ønsker. Blir spennende med fotografering på lørdag da, håper dere blir fornøyde Synes absolutt du skal ringe jm om du bekymrer deg slik, og det vil være bedre med en sjekk for mye i slike tilfeller. De får det jo mer trangt etter hvert, så bevegelsene kan jo endre seg noe, men "mengden" aktivitet skal jo ikke avta av den grunn. Prøvd med noe kaldt og søtt, som saft? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 6. november 2013 Forfatter #1134 Del Skrevet 6. november 2013 Ja er nok lurt å begrense det nå fremover. Jeg får heller ta dte igjen når jeg går i permisjon Håpe vi blir fornøyde med fotograferingen ja, det blir spennende! Har ingenting å tape så det gjør jeg. Håper det ikke tar for lang tid før jeg får UL da. Prøvde drikke saft med isbiter istad, men fikk bare en liten bevegelse. Pleier å være mye bevegelse når jeg legger meg for kvelden så får håpe han gjør det i dag også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 6. november 2013 #1135 Del Skrevet 6. november 2013 Ang nav så må legen sende inn et skriv så det holder ikke bare med sykemeldingen. Viste ikke at det er lov å sykemelde i så mange uker i en sykemld, men bra for deg Ja ta kontakt med JM, lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 6. november 2013 #1136 Del Skrevet 6. november 2013 Skjønner at du blir bekymra! Ikke noe hyggelig å få en sånn beskjed.. Lurt av deg å ta kontakt med JM. Du burde absolutt få en UL i nærmeste framtid slik at du slipper å gå med vonde følelser. Husk å nevne at du synes bevegelsene har avtatt litt. Hun burde ta deg på alvor, og det regner jeg med at hun gjør Klem til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 6. november 2013 Forfatter #1137 Del Skrevet 6. november 2013 Ang nav så må legen sende inn et skriv så det holder ikke bare med sykemeldingen. Viste ikke at det er lov å sykemelde i så mange uker i en sykemld, men bra for deg Ja ta kontakt med JM, lykke til Aha, lærte jeg noe nytt. Satser på det ordner seg og at legen forstår hva han skal gjøre. Han er veldig ung så kan jo bli spennende Viste heller ikke at en sykrmelding kunne være for så lenge. Veldig greit for meg Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 6. november 2013 Forfatter #1138 Del Skrevet 6. november 2013 Skjønner at du blir bekymra! Ikke noe hyggelig å få en sånn beskjed.. Lurt av deg å ta kontakt med JM. Du burde absolutt få en UL i nærmeste framtid slik at du slipper å gå med vonde følelser. Husk å nevne at du synes bevegelsene har avtatt litt. Hun burde ta deg på alvor, og det regner jeg med at hun gjør Klem til deg Takk ! Bedre å sjekke en gang for mye om alt er greit. Hun sa jeg skulle ringe om noe endra seg så det er jeg sikker på at hun gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 7. november 2013 Forfatter #1139 Del Skrevet 7. november 2013 Måtte på legekontoret for å levere en urinprøve da spørte jeg samtidig om jeg kunne snakke med jordmor siden jeg ikke har kjendt så mye liv som jeg pleier, men hun hadde fri i dag så jeg fikk komme inn til en lege. Fikk høre hjertelyden å den var helt fin Jeg skal til jordmor 19. November så hvis jeg kjenner liv som vanlig så tror jeg at jeg venter til det siden alt virker til å være normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 7. november 2013 Forfatter #1140 Del Skrevet 7. november 2013 I dag kommer kjære hjem igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå