Gå til innhold

Endelig! Tenk at jeg er gravid ♡

Frufly

Anbefalte innlegg

Hurra for uke 30 :strix:

Jeg tenker litt slik at siden jeg ikke vet hvilken str ungen kommer ut som, så har jeg heller kjøpt litt mindre i den minste str, og får heller sende samboeren på handling hvis vi skulle trenge mer. Så fremst det ikke blir lekkasje eller tilgriset på noe annet vis, så er det jo ingenting i veien med å bruke samme strømpebukse to dager på rad akkurat. Og om det ikke er hel fot på buksen er det jo bare å brette opp litt.

Jeg har nesten ikek kjøpt noe i str 50, men arva masse så derfor har jeg en del i den str. Som du sier får jeg sende samboer på shopping om vi ikek har klær.

Nei det går fint ann å bruke samme klær to dager på rad så lenge de ikke er skitne.

Høres ut som en helt perfekt og herlig helg! :hoppe:

Som jeg skrev i min dagbok, så post gjerne bilde av kringlen hvis du lager en :fnise:

Muligens jeg må bake en selv også, for det hørtes så utrooolig godt ut! :)

Når det gjelder fødebagen, så har jeg ikke mange rådene og komme med du.. :sjenert:

Men vet det skal være lurt å ha med seg 2-3 kosebukser, behagelige truser og egne bind til deg selv hvertfall. Mtp blødning, og lekasje.....

Som Favole sier, så er det ikke enkelt å vite hva str din nyfødte bebis vil bruke helt i starten, men godt du kan sende mannen ut på shopping dersom det trengs ;)

Så lenge han ikke fryser, så er vel det det viktigste :tommel: noen bodyer, en lue og ett sett til å kle lillemann inn i ved hjemreise.. :)

Har dere bestemt navn forresten??

Jeg er sikker på du får lyst på den kringlen om du ser bilde av den på bloggen ;)

Jeg har kjøpt to nye kosebukser og to litt fine og vide gensere på veromoda som jeg har pakka. Blir delig med helt nye klær :)

Tenkte også kjøpe noen gode store boxere som jeg kan ha. Bind tenkte jeg pakke, men får vel noen gigantiske bleier på sykehuset også? Gøsj, jeg gruer meg til det.

Vi har forresten ikke bestemt navn. Har 4-5 forslag så blir det nok til at vi ser det ann når vi ser han :)

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære er absolutt ikke helt med på hvorfor jeg ALLEREDE har begynt å tenke på fødebagen. "Er jo noen mnd til da". :roll:

"Godt du er forberedt" svarer jeg da! Hater når han sier sånn. Det trenger ikke være det er 10 uker igjen, men i hans hode så skjer ingenting før 5. Januar. Jeg har mulighet til å få handla inn litt på Tirsdag for da skal jeg og ei venninne til byen. Egentlig bare en kosetur for jeg trenger hårklipp og mascara, og hun trenger et par ting. Tenkte prøve å handle en julegave eller to, og hvis jeg trenger noe til fødebagen.

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke menn helt fatter greia :P Mannen her (og alle andre også for den del) har hele tiden prøvd å fortelle meg at det ikke er noe å stresse med, men det er jo veldig godt å ha ting klart. Må vel begynne å kjøpe det jeg trenger til meg selv, har foreløpig bare prioritert babyen.

Koselig med jentetur på tirsdag da :danse: Skulle hatt en klipp jeg også, og sikkert gjort noe med fargen, kanskje jeg skulle gjort det samme iløpet av uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Plutselig kommer lillegutt før tida, så er greit å være forberedt og ha ting klart og iorden :) ville sagt ifra til mannen din om at den kommentaren var unødvendig, dersom du ikke allerede har gjort det ;) for da slipper du kanskje å irritere deg over det igjen. Litt støtte og forståelse for å ha fødebagen klar er vel mye kjekkere :)

Koselig med shopping og frisør neste uke da. Er alltid herlig med litt venninne tid og egenpleie :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke menn helt fatter greia :P Mannen her (og alle andre også for den del) har hele tiden prøvd å fortelle meg at det ikke er noe å stresse med, men det er jo veldig godt å ha ting klart. Må vel begynne å kjøpe det jeg trenger til meg selv, har foreløpig bare prioritert babyen.

Koselig med jentetur på tirsdag da :danse: Skulle hatt en klipp jeg også, og sikkert gjort noe med fargen, kanskje jeg skulle gjort det samme iløpet av uken :)

Nei er nok noe med det. Hadde bare håpt han heller hadde sagt at det var så kos at jeg hadde begynt å pakke eller no, men neida.

Veldig kjekt med noe nytt til sge selv også :)

Ja det blir kjekt med jentetur. Godt at vi ikke har for mangen planer også så kan vi få tid til en god lunsj også :)

Tenkte fikse håret litt siden vi skal til fotografen om 2 uker :) Utrolig hva en klipp gjør så det er absolutt noe du bør unne deg :)

Plutselig kommer lillegutt før tida, så er greit å være forberedt og ha ting klart og iorden :) ville sagt ifra til mannen din om at den kommentaren var unødvendig, dersom du ikke allerede har gjort det ;) for da slipper du kanskje å irritere deg over det igjen. Litt støtte og forståelse for å ha fødebagen klar er vel mye kjekkere :)

Koselig med shopping og frisør neste uke da. Er alltid herlig med litt venninne tid og egenpleie :jepp:

Ja det kan skje det så det er veldig greit å ha ting i orden :) Jeg sa ifra til kjære også, men han forstår det liskom ikke.. eller gidder ikke høre etter. Jeg sa faktisk til han etterpå om det var nødvendig å ødelegge den gleden jeg hadde av det, men fikk ikke noe svar.

Gleder meg masse til det :hoppe: Ekstra viktig å pleie seg selv nå fremover før det plutselig blir en annen som styrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her maste sambo på at jeg måtte pakke fødebagen, tilfelle noe skulle skje :fnise:

Men han begynte å nevne det rundt uke 34/35 trur jeg det var. Den ble vell ferdig til termin- fødselen starta dagen etter termin :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest roseduft

Ja det kan skje det så det er veldig greit å ha ting i orden :) Jeg sa ifra til kjære også, men han forstår det liskom ikke.. eller gidder ikke høre etter. Jeg sa faktisk til han etterpå om det var nødvendig å ødelegge den gleden jeg hadde av det, men fikk ikke noe svar.

Gleder meg masse til det :hoppe: Ekstra viktig å pleie seg selv nå fremover før det plutselig blir en annen som styrer.

Godt at du sa ifra :fnise:

Ja, egenpleie og hverdagsluksus er noe alle kvinner bør prøve å få til noe av hver eneste dag ;)

Om det så er en god ansiktsrens, en god duft, en herlig håndkrem, en kopp med favoritt te'en din eller noen myke nye strømper.

Det er så lite som skal til for en kvinnes velvære, hvertfall for min del :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er nok noe med det. Hadde bare håpt han heller hadde sagt at det var så kos at jeg hadde begynt å pakke eller no, men neida.

Veldig kjekt med noe nytt til sge selv også :)

Ja det blir kjekt med jentetur. Godt at vi ikke har for mangen planer også så kan vi få tid til en god lunsj også :)

Tenkte fikse håret litt siden vi skal til fotografen om 2 uker :) Utrolig hva en klipp gjør så det er absolutt noe du bør unne deg :)

Vil tro mannen her hadde sett litt skjevt på meg om jeg hadde begynt å pakke nå, tror overhode ikke de føler på det samme behovet for å ha ting klart i god tid. Man vet jo aldri når ting skjer heller, så er godt å kunne være forberedt. Egenpleie er helt himmelsk, spesielt det å være til frisøren :jepp: Tror jeg må prøve å få meg en time iløpet av neste uke ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Jeg ville kanskje kjøpt litt mer i str. 56? Ellers anbefaler jeg Safa str. 60. Det har vi brukt nesten fra fødselen og bruker fortsatt :) Lullesnupp bruker fremdeles noen skift til dagen hun altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du sa ifra :fnise:

Ja, egenpleie og hverdagsluksus er noe alle kvinner bør prøve å få til noe av hver eneste dag ;)

Om det så er en god ansiktsrens, en god duft, en herlig håndkrem, en kopp med favoritt te'en din eller noen myke nye strømper.

Det er så lite som skal til for en kvinnes velvære, hvertfall for min del :ler:

Skal ikke mye til for meg heller :ler: Allerede hatt en god dose nå på morningen med ulljoggebukse og te ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro mannen her hadde sett litt skjevt på meg om jeg hadde begynt å pakke nå, tror overhode ikke de føler på det samme behovet for å ha ting klart i god tid. Man vet jo aldri når ting skjer heller, så er godt å kunne være forberedt. Egenpleie er helt himmelsk, spesielt det å være til frisøren :jepp: Tror jeg må prøve å få meg en time iløpet av neste uke ja!

De gjør nok ikke det :ler:

Sykehuset er langt unna også så vil ha det klart til den dagen det skjer. Mangler fortsatt en del, men har ivertfall fått en oversikt. Liker godt å ha kontroll jeg :P

Unn deg en frisørtime ;)

God helg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kanskje kjøpt litt mer i str. 56? Ellers anbefaler jeg Safa str. 60. Det har vi brukt nesten fra fødselen og bruker fortsatt :) Lullesnupp bruker fremdeles noen skift til dagen hun altså...

Da er det nok lurt å handle litt flere strømpebukser og bukser i str 56 da ja :) Ikke lett mer klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte mest i størrelse 56 men lillegutt var så pass liten at vi må bruke størrelse 50 så i går fikk jeg samboer til å dra å kjøpe flere bodyer i størrelse 50, siden gutten drukner i 56 :P Ikke lett det der nei :)

Pakk bagen og ikke bry deg om hva din kjære tenker, det er du som er gravid og bestemmer når du pakker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pysepusen

Vi kjøpte mest i størrelse 56 men lillegutt var så pass liten at vi må bruke størrelse 50 så i går fikk jeg samboer til å dra å kjøpe flere bodyer i størrelse 50, siden gutten drukner i 56 :P Ikke lett det der nei :)

Pakk bagen og ikke bry deg om hva din kjære tenker, det er du som er gravid og bestemmer når du pakker :)

Sånn har det vært her også - ut på shopping dagen etter hjemkomst fra sykehuset ;)

Og ja, pakk bagen når DU vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde vi motsatt problem av Pysepusen og Yesterday. Gutten var alt for stor for str.50 og måtte begynne rett på 56 :fnise: Men ha litt av hvert du, så kan du handle mer ettersom behovet melder seg. Dumt hvis man har masse i en størrelse og nesten ikke får brukt det..så lurt å bruke sunn fornuft ved innkjøp av babyklær!

Hatt en fin helg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok veldig forskjellig. Litt av hvert er nok greit så får vi heller handle mer om vi ser behovet :)

Om klærne er litt store så gjør det ingenting det heller.

Helgen har vært fin ;)

I går var vi på besøk hos Svigerinne og Svoger. De har termin to dager etter oss så vi har en del å prate om, spesielt vi damene :fnise: Hikking merker vi begge mye til fortiden også var veien til sykehuset et tema..

Bakt, lagt god mat sammen og slappa av :) Foreldrene mine kommer innom oss på vei hjem fra hytte/huset deres :)

Har også begynt å planlegge hva vi skal ha på gulv, vegger og tak i huset. Mangen valg vi skal ta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten min hikker like mye nå som når han lå i magen, og han liker det ikke. Håper at din gutt slipper det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min hikker like mye nå som når han lå i magen, og han liker det ikke. Håper at din gutt slipper det :)

Uff, stakkar! Får håpe det for det er ganske ofte. Hvordan merker jeg når han har festa seg? Hikkingen er alltid heeelt nede så tror han ligger med hodet ned nå.

Koselig at dere har termin så nært, blir nok stas for barna opp gjennom årene :)

Ja det er kjempekoselig ;) Vi hadde termin samme dato, men hennes ble forskjøvet med to dager. Litt artig da :fnise: Har ledd mye av det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til gravidkler

* vinterjakke (må ikke være for stor og for lang siden jeg er veldig lav). Ikke koste så mye mer en 500-600.

* finkjole

* fotograferingstips (farger på genser, t-skjorte, eller noen stilige tips til gravidbiler.) Vil ikke ta bilde i bare undertøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...