Gå til innhold

Endelig! Tenk at jeg er gravid ♡

Frufly

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stresslessen til mannen var deilig innimellom :) Ellers så tok jeg ofte dyna på sofaen for å få det litt mykere.

Godt å skifte litt på hvor en sitter :) Sofaen vår er ikke hard, men tror det er fordi jeg synker litt ned i den så blir sittende skeivt. Skal prøve dyne i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orh! I dag har jeg ikke dagen. Min mamma irriterer meg!! Hun har alltid vært slik at hun ikke skal fortelle oss "barn" om ting som skjer f.eks sykdom i familien eller hvis det skjer noe som kanskje er greit å vite før vi hører det via andre. Å hvis jeg finner utav ting å vil snakke om det så svarer hun bare ja det stemmer, åsså begyner hun på noe nytt. Hater at hun er så dårlig på å snakke om sånn, men det er ikke midt problem. Jeg blir bare så lei :cry:

Jeg skal ivertfall prate med mine barn om slike ting for det hjelper ikke holde ting inne. Kanskje derfor jeg har brukt noen år på å bli bedre til å kommunisere og snakke om følelser siden hun ikke har lært meg det. Blæ! Dagens utblåsning :bolledeig:

Gidder ikke ta det opp med henne heller for hun er bare sånn. Må bare få det ut selv for i dag er ikke kjære heller så pratsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er min mamma også! Blir helt satt ut til tider over hvor tilbakeholdende hun kan være, og synes det er såå irriterende. Samboers familie er slik som informerer hverandre hele tiden om det skjer noe og er kjempeflinke på å oppdatere hverandre om det er noe spesielt, mens min er mer "æh, vi kan si det om noen dør". Men heldigvis kan hun snakke om ting hvis det først kommer opp da. Tidligere i år f.eks fortalte hun meg over en uke etter det hadde skjedd, at hun hadde havnet på sykehuset pga en enorm cyste som sprakk. Hadde svimt av, var ikke kontaktbar ganske lenge, måtte bli hentet med ambulanse og var innlagt i mange dager. Men det gikk jo bra, så det var liksom ingen grunn til å bekymre noen mente hun. Hadde så lyst til å riste henne hardt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får en virkelig lyst å riste hardt! Irriterende ja!! Hva er vits liksom?

Akkurat nå er jeg så hormonell så tåler ikke sånn oppførsel like godt.. Forstår ikke helt dette med at ting skal være så hemmelig. Jeg er ikke 2 år lengre. Tror vi hadde hatt et bedre forhold om hun kunne åpnet seg litt mer.

Samboers familie er også veldig åpne. Det er så godt å være sammen med de for der prates og fortelles ting. Har lært mye av min fantastiske Svigermor :) Ikke rart samboer er som han er, vet hvor han har det fra ja :)

Jeg må innrømme jeg var litt tilbakeholden selv når vi fant ut vi trengte hjelp for å kunne få barn, men føler det var litt mer privat. Har ikke hatt lyst til å fortelle om endometriosen og operasjonen. Ville ikke ha press på meg imens det stod på. Men vi informerte både mine foreldre og Svigers om ivf forsøk etterpå. Svigers stilte spørsmål og viste interesse for hvor tøft vi hadde hatt det, mens mine foreldre sa noe i duren "hm, ok".

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt annet å fortelle om at man prøver å bli gravid da, og i tillegg sliter, synes jeg ihvertfall. Det er jo ofte noe som fører mer til forventninger og "mas" fra folk rundt, enn å informere om at noen kanskje er syke slik at man kan vise omsorg ovenfor dem og være til hjelp om nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er jo det. Mine nærmeste venninner viste om det for jeg syns det var greit å ha noen å prate med om det..orka ikke mas fra familien når vi var midt oppi det.

Godt jeg har kg :) Litt lettere nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Så kjedelig at mammaen din skal være sånn. Jeg forstår meg ikke på mennesker som ikke vil dele med nærmeste familie, jeg. I hvert fall ikke viktige ting som angår helse. Svigers er også sånn. Vi vet aldri noe. Mens hos min familie får vi ofte vite litt mer enn vi trenger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at mammaen din skal være sånn. Jeg forstår meg ikke på mennesker som ikke vil dele med nærmeste familie, jeg. I hvert fall ikke viktige ting som angår helse. Svigers er også sånn. Vi vet aldri noe. Mens hos min familie får vi ofte vite litt mer enn vi trenger :fnise:

Æsj, ja det er veldig kjedelig!

Trenger ikke vite alt liksom :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det satt opp oppfølgingssamtale neste uke med styrer, lege og en fra bedritfhelsetjeneste. Uff, jeg gruer meg, men er vel bare noe som må dokumenteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bare noe som må gjøres fordi reglene tilsier det ja :) Går helt sikkert fint, men skjønner at du gruer deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Da er det satt opp oppfølgingssamtale neste uke med styrer, lege og en fra bedritfhelsetjeneste. Uff, jeg gruer meg, men er vel bare noe som må dokumenteres.

Det er sånn man bare må, men som er skikkelig kjipt... Lykke til :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bare noe som må gjøres fordi reglene tilsier det ja :) Går helt sikkert fint, men skjønner at du gruer deg!

Må nok bare det ja :)

Det er sånn man bare må, men som er skikkelig kjipt... Lykke til :)

Æsj ja det er det :( Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, hadde også blitt irritert om min mor var sånn. Forstår frustrasjonen din! Men helt motsatt er også ille. Kan ikke alle bare være en god mellomting? Ikke utdyp for mye, men ikke hold alt hemmelig? :fnise: Ikke lett det der altså. Min mor er veldig åpen og ærlig og det er jeg glad for. Svigermor er litt too much...Hun snakker om forstoppelsene sine og diarè og svette og ekle ting :ler: huff...

Håper du har en flott uke, Frufly! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, hadde også blitt irritert om min mor var sånn. Forstår frustrasjonen din! Men helt motsatt er også ille. Kan ikke alle bare være en god mellomting? Ikke utdyp for mye, men ikke hold alt hemmelig? :fnise: Ikke lett det der altså. Min mor er veldig åpen og ærlig og det er jeg glad for. Svigermor er litt too much...Hun snakker om forstoppelsene sine og diarè og svette og ekle ting :ler: huff...

Håper du har en flott uke, Frufly! :klem:

En god mellomting skulle hørres bra ut :fnise: Heldig du er som har en mor som er veldig åpen og ærlig. Har en god mamma jeg også, men noenting irriterer meg grenseløs. Spesielt nå :fnise:

Trenger ikke vite slike ting som diarè og svette altså :ler:

Uka er veldig fin den! :) Litt planer denne uka å det er godt! Slippe å sitte inne hele dagen å kjede meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:danse: tenk så spennende!!

God helg til deg og dine :) noen kjekke planer?

Ja :strix:

Vi har ikke store planene for helgen. Besøke litt familie :) Lage god mat og nyte livet sammen med min kjære :yvonne: Tenkte bake sjokoladekringle med sukkerstrøssel en gang i løpet av helgen :sikle:

Skal til fysioterapeuten snart.

Har begynt å pakke fødebagen i dag :sjenert: . Må se litt over om det er noe jeg trenger. Har ikke veldig mangen bukser og strømpebukser i str 50 og 56, men trenger kanskje ikke så mangen?

Har 3 ullstrømpebukser i str 50, 1 ullstrømpebukse i 56 og 3 bukser i str 56. Holder det tro? :klo: Dette med klær er jammen ikke lett :P

Edit: skrivefeil

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for uke 30 :strix:

Jeg tenker litt slik at siden jeg ikke vet hvilken str ungen kommer ut som, så har jeg heller kjøpt litt mindre i den minste str, og får heller sende samboeren på handling hvis vi skulle trenge mer. Så fremst det ikke blir lekkasje eller tilgriset på noe annet vis, så er det jo ingenting i veien med å bruke samme strømpebukse to dager på rad akkurat. Og om det ikke er hel fot på buksen er det jo bare å brette opp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Høres ut som en helt perfekt og herlig helg! :hoppe:

Som jeg skrev i min dagbok, så post gjerne bilde av kringlen hvis du lager en :fnise:

Muligens jeg må bake en selv også, for det hørtes så utrooolig godt ut! :)

Når det gjelder fødebagen, så har jeg ikke mange rådene og komme med du.. :sjenert:

Men vet det skal være lurt å ha med seg 2-3 kosebukser, behagelige truser og egne bind til deg selv hvertfall. Mtp blødning, og lekasje.....

Som Favole sier, så er det ikke enkelt å vite hva str din nyfødte bebis vil bruke helt i starten, men godt du kan sende mannen ut på shopping dersom det trengs ;)

Så lenge han ikke fryser, så er vel det det viktigste :tommel: noen bodyer, en lue og ett sett til å kle lillemann inn i ved hjemreise.. :)

Har dere bestemt navn forresten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...