Gå til innhold

Antallet - hvorfor er det viktig?

Fremhevede innlegg

Gjest Ny mann
Skrevet

Før jeg traff min mann (nå eks) hadde jeg ca 50 sexpartnere og han hadde hatt 4-6. Han visste aldri hvor mange jeg hadde hatt, jeg har regnet meg fram til hvor mange han hadde pga ting han sa.

Eksen var utro/forhold med en annen to ganger, som jeg vet om, i løpet av vårt 15 år lange forhold. Jeg var aldri utro.

Jeg har ingen problemer med å knytte meg følelsesmessig til en persom selv med høyt antall. Det med lojalitet og antall sexpartnere stemmer ikke for min del i hvert fall.

Anonym poster: d0b0ad4938dd5b645aa1c2bb3ecc34da

Det gjør det med utrolig mange andre. Her på KG blir virkeligheten vridd og vendt på.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Høyt antall partnere" er 99% synonymt med "utroskap". Nå snudde jeg det slik det skulle være og slik et stort antall av oss mennesker har erfart det.

Det gir fortsatt ikke mening. Fortell meg litt om disse erfaringene, for jeg har, som sagt, helt om vendte erfaringer.

De av oss som har hatt mange, vet hvor mange drit menn det finnes, og vet hvor bra det er når man finner en skikkelige mann

Anonym poster: c458d2bfd67a3409ab572755134a5b13

• Liker 1
Skrevet

Tror det er veldig delte meninger her, noe tråden viser. Mener igjen at det ikke er noen fasit, og at man er i nok en situasjon hvor en selv må finne svaret som skal gjelde for en selv.

I utgangspunktet, bekymrer ikke antall meg sånn utpreget mye. Noen nyter sex og vil fortsette å gjøre det selv om de ikke er i et fast forhold, og det synes jeg er helt ok - det er opp til den enkelte. Hvor knyttet til partneren man blir, tror jeg avhenger litt av situasjon og de aktuelles forhold. Tror at hvis det er et forelsket par som har sex, så underbygger det romansen deres, men dersom to personer gjør det samme bare for den fysiske nytelsen og nærheten, så er det mindre emosjonelle bånd. Hvordan hormoner fordeles utover i kroppen, handler en del om hvordan man ser på ting, noe mange glemmer. Jeg kan sikkert utløse frykthormoner hos meg selv i situasjoner andre ikke ville gjort det - fordi jeg var redd mens de ikke var det i en gitt situasjon.

Å eksperimentere med seksualitet og hvordan man opplever det, er for meg svært individuelt; det én person synes at er helt topp, betyr kanskje noe helt annet for andre mennesker. Hvis det var veldig mange partnere involvert, ville jeg sannsynligvis spurt litt om typens forhold til sex. Selv tenker jeg at noen sikkert opplever det som en svært emosjonell greie mens andre nyter mer den fysiske effekten; begge deler er greit for meg så lenge man respekterer hverandres ulikheter.

Gjest Ny mann
Skrevet

Det gir fortsatt ikke mening. Fortell meg litt om disse erfaringene, for jeg har, som sagt, helt om vendte erfaringer.

De av oss som har hatt mange, vet hvor mange drit menn det finnes, og vet hvor bra det er når man finner en skikkelige mann

Hvorfor i all verden har du vært med mange drittmenn? Og vi vet de fleste av oss hvor lett en kvinne kan bedra sin skikkelige mann med en drittmann. Og omvendt; hvor lett en mann kan bedra en skikkelig kvinne med en drittkvinne. Det finnes mange skikkelige menn du kunne ha valgt, men du er ikke morsom og oppfinnsom nok selv til å kunne slå deg til ro med en skikkelig mann. Det er derfor noen kvinner velger som de ofte gjør, - fordi de er lite underholdene selv.

Jeg har kastet bort nok tid på illojale mennesker og vil aldri mer ha ei dame med høyt antall sexpartnere. Det er mitt valg så får andre gjøre hva de vil. De kvinnene er for meg lite delikate og jeg ville ikke klart å føle meg spesiell, og det igjen ville satt en demper på andre kvaliteter hos meg. Å være på vakt mot utroskap gidder jeg heller ikke. Jeg vil ha ei jeg stoler på så vi begge kan leve selvstendig i et forhold.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verden har du vært med mange drittmenn? Og vi vet de fleste av oss hvor lett en kvinne kan bedra sin skikkelige mann med en drittmann. Og omvendt; hvor lett en mann kan bedra en skikkelig kvinne med en drittkvinne. Det finnes mange skikkelige menn du kunne ha valgt, men du er ikke morsom og oppfinnsom nok selv til å kunne slå deg til ro med en skikkelig mann. Det er derfor noen kvinner velger som de ofte gjør, - fordi de er lite underholdene selv.

Jeg har kastet bort nok tid på illojale mennesker og vil aldri mer ha ei dame med høyt antall sexpartnere. Det er mitt valg så får andre gjøre hva de vil. De kvinnene er for meg lite delikate og jeg ville ikke klart å føle meg spesiell, og det igjen ville satt en demper på andre kvaliteter hos meg. Å være på vakt mot utroskap gidder jeg heller ikke. Jeg vil ha ei jeg stoler på så vi begge kan leve selvstendig i et forhold.

Det er jo nettopp det jeg har gjort, Jeg har sett meg lei på drittmenn, og funnet en skikkelig mann.

Skrevet

Selvfølgelig har antall noe å si. Hvordan kan det ikke ha noe å si?

Gjest Ny mann
Skrevet (endret)

Det er jo nettopp det jeg har gjort, Jeg har sett meg lei på drittmenn, og funnet en skikkelig mann.

.

Endret av Ny mann
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Ok hvis du sier det så :). Har imidlertid hatt 5 sexpartnere de siste 10 årene: en ferieflørt, 2 mangeårige samboerskap, 2 affærer som ikke ble noe varig, en ferieflørt. Raste egentlig fra meg i alderen 15-25.

Det er det som er så greit med KG, du lærer så mye om deg selv som du ikke visste fra før. F.eks har du nå lært at du er en hore, du kommer til å være utro, forholdet ditt kommer ikke til å vare og du har mentale problemer.

Føler du deg ikke bedre nå?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så bra for deg. Var jeg faren din ville jeg på kort tid avslørt hvem av dine venner som var drittmenn og ikke. Håper du holder deg til han skikkelige fyren og ikke blir hodestups betatt neste gang en mann får deg til å le.

øh, jaha. Jeg har ikke blitt hodestups betatt av noen før jeg traff han. Faren min har ingenting å gjøre med hvem jeg har hatt ons med og hvem pulekompisene mine har vært.

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Det er det som er så greit med KG, du lærer så mye om deg selv som du ikke visste fra før. F.eks har du nå lært at du er en hore, du kommer til å være utro, forholdet ditt kommer ikke til å vare og du har mentale problemer.

Mye bedre :). Har egentlig ikke tid til å delta i debatten lenger da jeg er travelt opptatt med å finne en psykolog som er kompetent nok til å ta seg av de alvorlige mentale forstyrrelsene mine, samt en plastisk kirurg som kanskje kan fikse litt på utseendet mitt ettersom jeg tydeligvis er blitt så gammel og stygg at ingen vil ha sex med meg lenger :)
Gjest Katten.
Skrevet

Kan garantere deg at forholdet deres ikke vil vare og det skyldes at både din mann og du vil snart ha behov for sex med en annen. Når man har hatt sex med så mange mennesker, evner man ikke lengre å knytte varige emosjonelle bånd til en partner mens man har sex. Sex blir kun en mekanisk, hedonistisk og unaturlig aktivitet. Det er som en stoffavhengig; stadig større doser må til for å få samme respons.

Anonym poster: c085095a8e9e5039860e187559325d0a

Nihihihihihihiiiii-nei.

Elsker hvordan så mange uttaler seg om ting de virkelig ikke har peiling på.

• Liker 2
Gjest Ny mann
Skrevet (endret)

Det som også er så fint med KG er hvor greit det er å være utro, ha mange sexpartnere, være kynisk og egoistisk. Tenk på deg selv og ta imot all den nytelsen du kan få, koste hva det koste vil for andre.

Endret av Ny mann
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Det som også er så fint med KG er hvor greit det er å være utro, ha mange sexpartnere, være kynisk og egoistisk. Tenk på deg selv og ta imot all den nytelsen du kan få, koste hva det koste vil for andre.

Nå handler vel denne debatten kun om antallet sexpartnere, det andre er det vel ingen som forsvarer her. Jeg har aldri vært utro, på tross av det mange her mener er jeg hverken kynisk eller egoistisk. Jeg tråkker ikke på noen, har alltid sikker sex, og er ærlig om hensiktene mine. Selvfølgelig tenker jeg på meg selv og tar i mot den nytelsen jeg kan få, hvem gjør ikke det, men ikke på bekostning av andres følelser.
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Hvis antall sexpartnere har gjort at man er kynisk, egoistisk, ikke tar hensyn til andres følelser og at man i det hele tatt er et dårlig menneske, så vil jo dette komme frem ganske raskt.

Møter man en person som er snill, omtenksom, hyggelig og alt det der så spiller antall sexpartnere ingen rolle.

Det gjør det forøvrig heller ikke i det første tilfellet. Egoistiske mennesker med bare en håndfull sexpartnere er heller ikke noe å spare på.

Altså, antallet er ikke viktig. Jeg er ikke enig i at man skifter personlighet etter hvert som man har sex med andre mennesker, slik som enkelte her virker å mene.

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig betyr antallet noe. Men hva det sier om en person, avhenger kontekst. Du kan ha to pene jenter på 25 år som begge har hatt 40+ partnere, men likevel av forskjellige årsaker. Det kommer an på personlighet, livssituasjon og oppvekst.

Når det er sagt, skal man være rimelig desperat som mann for å bli sammen med en kvinne som har hatt mange partnere. Gi opp singellivet for en kvinne som har blitt pumpet og dumpet uttallige ganger av menn som ikke synes hun var bra nok til å satse på som eventuell kjæreste. Patetisk. Skjønner godt at de kvinnene som har mange partnere, og er i et forhold, holder antallet hemmelig for sine partnere.

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig betyr antallet noe. Men hva det sier om en person, avhenger kontekst. Du kan ha to pene jenter på 25 år som begge har hatt 40+ partnere, men likevel av forskjellige årsaker. Det kommer an på personlighet, livssituasjon og oppvekst.

Når det er sagt, skal man være rimelig desperat som mann for å bli sammen med en kvinne som har hatt mange partnere. Gi opp singellivet for en kvinne som har blitt pumpet og dumpet uttallige ganger av menn som ikke synes hun var bra nok til å satse på som eventuell kjæreste. Patetisk. Skjønner godt at de kvinnene som har mange partnere, og er i et forhold, holder antallet hemmelig for sine partnere.

Menn som deg?

Anonym poster: 0171e69d8c4d78192e6010d0e73f24fd

• Liker 1
Gjest Katten.
Skrevet

Det eneste riktige ordet i hele innlegget ditt - og det er selvfølgelig rettet mot deg.

• Liker 2
Gjest Ny mann
Skrevet (endret)

.

Endret av Ny mann
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Nå dro du det selvfølgelig dit du ønsket. "Det som også er fint med KG" - skrev jeg.

For å vinkle det på en annen måte, det med høyt antall partnere: Hvordan ville du sett på det om din datter hadde hatt 100 partnere? Eller ville du ha foretrukket å ha ei datter med få partnere?

Selv ville jeg hatt ei datter med få partnere og jeg ville også ønsket at hennes partner(e) hadde hatt få partnere. Det er en slik datter jeg ønsker, og det tror jeg faktisk de fleste andre i det virkelige liv ønsker.

Hvis jeg skulle komme i den situasjonen at jeg skulle finne meg en ny mann, så hadde jeg ikke spurt om antallet. Ikke fordi jeg er redd for svaret, men fordi jeg ikke bryr meg.

Hvor mange datteren min har sex med har jeg ikke tenkt å legge meg borti, så lenge hun beskytter seg selv, og blir behandlet bra..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å si at antallet IKKE HAR NOE Å SI synes jeg er noe naivt.

Det må jo naturligvis ikke ha så mye og si, men det kan og bety alt i verden.

Det avhenger jo kanskje litt av situasjonen da.

Ikke nødvendigvis hvor mange heller, men hvorfor. Og hvordan det gikk til.

Hva hvis en ligget med over 50 stk på veldig kort tid indirekte pga et annet problem i livet f.eks?

Eller hvis en har vært singel i 10 år og har ligget med 50 stk, derimot kun aktiv i dem siste 2 årene av denne perioden.

Er det like stor risiko for begge disse eksemplene for å være utro mot en fast partner?

Altså - ikke har eller vil ha muligheten til å slå seg til ro, slik det bekymres over hos mange av dere.

Anonym poster: 15f34aab1be02b7858f5d061ad475123

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...