Gå til innhold

Den store frustrasjonstråden!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så klart mye er sentrert rundt Kiara når hun deler veldig mye her inne. Har ikke sett bilder fra mange andre sine bryllup for å si det sånn.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Kiara!
Skrevet

Har fulgt med en stund, og må si jeg synes veldig mye sentrerer rundt kiara. Både i forkant og etter bryllupet hennes. Kjenner jeg blir litt matt! Nå er det jo ikke så rart at hun gjentar seg om igjen og om igjen sånn sett, for hun blir jo stadig konfrontert og føler sikkert at hun må forsvare seg selv og forklare seg veldig mye.

Mitt inntrykk et at de fleste bruder her inne naturlig nok er opptatt av detaljer og planlegging her på kg, men at man har et avslappa forhold til det hele sånn ellers. Nå er det helt sikker ulike inntrykk av det, men ikke alle gjør samme erfaring som kiara i forhold til planlegging. Det er alltid nyanser og sånt kommer jo kanskje ikke så godt fram på et forum hvor vi jo ikke kjenner hverandre - vi er alle mer enn bruder liksom.

Anonymous poster hash: 531fc...c47

Uff... jeg er helt enig. Og det er nok min egen feil også siden jeg svarer og er her. Men jeg trodde ærlig talt det skulle roe seg litt ned, og da er jeg bitter over mitt eget bryllup!?!?!

Håper det kommer en annen brud inn hit som kan ta over stafettpinnen som forumets bridezilla. :rolleyes:

Gjest Ciegus
Skrevet

Uff... jeg er helt enig. Og det er nok min egen feil også siden jeg svarer og er her. Men jeg trodde ærlig talt det skulle roe seg litt ned, og da er jeg bitter over mitt eget bryllup!?!?!

Håper det kommer en annen brud inn hit som kan ta over stafettpinnen som forumets bridezilla. :rolleyes:

Vi er mange som setter veldig stor pris på at du deler dine erfaringer, altså! Så jeg håper du fortsetter med det så lenge du har tid og lyst, og det er bare gøy med noen eks-bridezillaer her også (selv om jeg ikke helt vet om du kvalifiserer til bridezilla, noensinne...)! ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var på ingen måte meningen å si at du er bridezilla, for det synes jeg absolutt ikke!

Gjest Kiara!
Skrevet

Det var på ingen måte meningen å si at du er bridezilla, for det synes jeg absolutt ikke!

Jeg kaller meg selv det i planleggingsprosessen, for aldri har jeg opplevd berg og dalbaner i humørsvingninger som da. ;)

Men jeg er først og fremst enig med deg i den opprinnelige posten din. Synes også at det blir mye meg og mitt når det ikke trenger å være slik i det hele tatt. Men jeg tror det blir bedre når en ny pulje med bruder kommer inn hit. :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

..

Endret av Tallulah
  • Liker 5
Gjest Tekola
Skrevet (endret)

Personhets, avsporinger og svar til dette er fjernet. Om det er mer som burde vært ryddet setter jeg pris på at dette enten tas per PM eller via rapporteringsfunksjonen!

Reaksjoner på moderering tas på PM eller Ris og ros.

Tekola, mod.

Endret av Tekola
AnonymBruker
Skrevet

NÅ er jeg SUPERFRUSTRERT!! Skal gifte meg mandag (fest påfølgende lørdag), og i dag våknet jeg opp... med mensen! Jeg er en av de som blør mye, lenge og har mye smerter. I tillegg føler jeg meg kvalm og uvel og i generelt uggen form. Hva pokker?! Jeg prøver å se det positive i det, at nå slipper jeg iallfall unna på festen, og det er jo fint. Men selve bryllupsnatta - den natta vi har ordna barnevakt så vi skal kunne virkelig nyte kvelden og hverandre, uten å være redd for at noen våkner, eller kommer tassende for å ligge mellom oss osv - den natta føles nå ganske ødelagt :( Jeg vet det ikke er verdens undergang, men alt har vært planlagt sånn at vi skal ha en fantastisk ettermiddag, kveld og natt sammen. Og nå... nå blir det liksom så amputert alt sammen. Ikke bare fordi vi naturlig nok ikke kan gjøre visse aktiviteter (selv om det finnes alternativter), men også det at jeg blir så begrenset fordi jeg har så sterke blødninger og smerter. I tillegg vil selve vielsen, fotografering bli anstrengende og vanskelig for meg, fordi jeg hele tiden kommer til å være redd for å blø gjennom. Jeg vet jo også at under mensen, når jeg har sittet rolig en stund og reiser meg opp, så er det som å skru på ei kran. Kjenner at jeg blir skikkelig motløs og lei meg nå; på egne vegne, og på kjærestens. Som sagt, ikke verdens undergang, og "bryllupsnatta" skal vi nå alltids få tatt på et litt senere tidspunkt (men det blir jo ikke det samme), men dette gjør meg litt deppa akkurat nå (godt hjulpet av at jeg uansett alltid blir litt "nedfor" når jeg har mensen).

Trengte bare å få dette ut, få luftet de vonde, vanskelige følelsene. Jeg skal klare å snu det, så humør og forventninger blir gode igjen, men akkurat nå må jeg bare få ut masse gruff. Dette er noe skikkelig DRITT!

Så, nå må jeg komme meg på apotek og prøve å få fatt i noen voksen"bleier" eller noe sånt, som kan hjelpe for bekymringene om å blø igjennom i det minste. Alle monner drar?

Anonymous poster hash: fa40e...c48
Skrevet

Ish, den er kjip. Jeg tror jeg ville tatt smertestillende og brukt dobbeltbeskyttelse, altså både tampong og bind, da bør du være sikret gjennom vielse og fotografering.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ish, den er kjip. Jeg tror jeg ville tatt smertestillende og brukt dobbeltbeskyttelse, altså både tampong og bind, da bør du være sikret gjennom vielse og fotografering.

Jeg har aldri kunnet bruke tampong dessverre. Har vært på apoteket i dag og fått noen råd og litt produkter jeg kan bruke som ekstra beskyttelse, så får vi bare håpe det går bra... Men takk for råd!

Skrevet

Det finnes tabl som utsetter mensen, du kunne undersøkt det?

AnonymBruker
Skrevet

det hjelper vel neppe når hun allerede har fått den?

Anonymous poster hash: 54684...3a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om de, men har jo allerede fått mensen, så det er for sent. Dessuten tåler jeg dessverre ikke de pillene du snakker om. Men, det ordner seg. Verste frustrasjonen har lagt seg :)

AnonymBruker
Skrevet

Har du testet Naproxen? Jeg har svært sterke menstruasjonssmerter og kommer meg ikke igjennom perioden uten de pillene. Når det gjelder fotograferingen: Dere kan ikke legge inn en "pit-stop" underveis, så du får tatt en tur på toalettet og skifte det som trenger og skiftes?

Anonymous poster hash: 8ae27...655
  • Liker 1
Skrevet

Jeg vet om de, men har jo allerede fått mensen, så det er for sent. Dessuten tåler jeg dessverre ikke de pillene du snakker om. Men, det ordner seg. Verste frustrasjonen har lagt seg :)

Sist jeg skulle reise fikk jeg mensen 2 dager før, og jeg gadd ikke ha mensen så jeg dro til legen og fikk skrevet ut nuvaring (som jeg tidligere brukte fast, 1 år siden), som jeg satte inni med en gang. Når flyet gikk hadde jeg ikke lenger mensen, men ringen var inni den neste uka. Kan selvfølgelig tas ut for sengekos.

Så vet du det til senere :)

Anonymous poster hash: 9c40e...2b4

Skrevet

Har du testet Naproxen? Jeg har svært sterke menstruasjonssmerter og kommer meg ikke igjennom perioden uten de pillene. Når det gjelder fotograferingen: Dere kan ikke legge inn en "pit-stop" underveis, så du får tatt en tur på toalettet og skifte det som trenger og skiftes?

Anonymous poster hash: 8ae27...655

Takk for tips. Har gått på naproxen for selve smertene tidligere, men de gjør dessverre ingenting med blødningene. Nå har dagen kommet og gått, og det gikk utrolig nok bra - men kun takket være kvadruppel-beskyttelse med flere bind, inkontinensbind osv osv osv. Og det gikk bra med nød og neppe!

Å begynne å skulle skifte disse greiene underveis ville blitt helt håpløst - da måtte jeg tatt av hele kjolen osv. Men alt gikk greit. Var ikke mange timene jeg hadde kjolen på, og det gikk heldigvis bra :)

Sist jeg skulle reise fikk jeg mensen 2 dager før, og jeg gadd ikke ha mensen så jeg dro til legen og fikk skrevet ut nuvaring (som jeg tidligere brukte fast, 1 år siden), som jeg satte inni med en gang. Når flyet gikk hadde jeg ikke lenger mensen, men ringen var inni den neste uka. Kan selvfølgelig tas ut for sengekos.

Så vet du det til senere :)

Anonymous poster hash: 9c40e...2b4

Jøss, det har jeg aldri hørt om, hva i alle dager er nuvaring? (googler jeg, så finner jeg det sikkert ut)

Takk for tipset! :)

Skrevet

Trenger ikke ta ut Nuvaringen for sengekos! Veldig greit prevensjonsmiddel.

• Liker 1
  • 9 måneder senere...
Gjest Tekola
Skrevet

Nå begynner bryllupssesongen for fullt, så da er det vel på tide å bumpe denne igjen? :nigo:

AnonymBruker
Skrevet

Mine frustrasjoner: (begge utsagn fra min søster)

- Det er ikke noe vits i å gifte seg borgerlig.

Hva har hun med det? Vi er ikke kristne, krikebryllup ville bare føles hyklersk. Vi ønsker ikke "Guds

velsignelse", men vil feire vår kjærlighet og formalisere forholdet.

- Da kan du i alle fall ikke ha slør. (Da jeg fortalte vi skal gifte oss borgerlig.) Jeg skal ha slør. Burde

nesten valgt hvit bløtkakekjole bare for å demonstrere at borgerlig vielse ikke er mindreverdig selv

om hun tydeligvis mener det.

Andre ting: Min mors hang til å komme med "regler" for hvordan ting "skal" være. Vi gjør som vi vil, det som er viktig for oss er at vi og gjestene får en fin dag.

Jeg er veldig detaljfokusert, og skulle helst gjort alt selv, eller i alle fall hatt oppsyn med alt. Men hvordan skal klare å passe på kokken, konditoren og blomsterdekoratøren på samme tid? Og når jeg betaler profesjonelle er det jo fordi jeg regner med at de kan jobben sin.

Og når det gjelder detaljfokusert: brudgommen sa nettopp at han ville kjøpe brudebuketten. Jeg har null innflytelse. Skrekk og gru. En liten feil i innbydelsene: tidspunktet er satt til 14.00, ikke kl. 14.00.

Anonymous poster hash: 8422a...625
Skrevet

Har en svigermor som tror at det er ho som skal gifte seg.. Hver gang ho spør om ditt og datt å jeg svarer, får jeg bare beskjed om hva jeg skal gjøre istede for det. Å kommentarene om at det var dyrt, sånn hadde ikke ho det når ho gifta seg osv osv :opplyser:

Etter at vi sa hvem som stod på gjestelista og hvorfor den og den ikke var inviterte, så ga ho sterkt utrykk for at ho var missfornøyd og fikk vite for en stund siden at ho likesågodt har invitert de vi ikke ville invitere!
Hvorpå ho da sa at svigerfars side av familien ikke var velkomne og at vi måtte velge mellom de og ho. Etter litt så ombestemte ho seg og sa at de fikk komme, så lenge de holdt seg 100 meter unna ho til en hver tid..

Har også en svigerinne som er møkksur for plasseringa av mannen hennes, fordi han må sitte mellom to han ikke er så super begeistra for(hadde det vært opp til meg, hadde ikke han vært bedt i det hele tatt.)

Nesten så jeg har lyst til å bare gifte meg borgelig å ikke ha noe bryllup i det hele tatt, blir gal! :bond:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...