Gå til innhold

Kan noen vurdere denne tyske teksten?


Gjest nysgjerrigp

Anbefalte innlegg

Gjest nysgjerrigp

Der Kunstraub

Jetzt will ich dir eine sinne Geschichte erzählen. Seit ich 16 Jahre alt war, habe ich eine Große Heimlichkeit gehabt. Ich hatte zwei Kumpel, die 25 Jahre alt waren. Nach meiner Meinung, waren sie sehr kluge und sympathische. Sie heißten Marte und Filip, und ich bewunderte sie wirklich. Oft traf ich Marte und Filip bei dem Kiosk in der Mitte auf Oslo. Gleichseitig als wir rauchten, pflegten wir oft über dem Süden zu sprechen. Wir wünschten nach Süden zu fahren, aber wir hatten weniges Geld. Marte und Filip wohnten zusammen, und ernährten sich von Flaschen zu sammeln. Ich wohnte allein in einer kleinen Mietwohnung. Ich hatte auch sehr weniges Geld. Wir waren unglückliche. Einmal sagte Marta „Ich schlage vor, dass wir ein Gemälde stehlen sollen.“ „Ein Gemälde können wir sehr teuer verkaufen!“. Ich und Filip nickten und sagten „es war eine gute Idee““. „Darüber sind wir uns einig!“ sagten wir. Am nächsten Tag stählten wir ein bekanntes Gemälde. Marta und Filip verkauften das Gemälde nach drei Tagen, aber sie wurde von der Polizei verhaften. Ich lebe noch in Hehl.

Ti stjerner i boka og god karma til den som svarer! :)) Takk!

Endret av nysgjerrigp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hæregud den teksten var ikke så veldi bra. Hvorfor skal du ikke gjøre leksene dine selv du skal jo egentli gjøre dem selv. en av feilene er at det står dir i stedet for dich. det er feil fordi det skal egentli stå dich. Jeg søkte det opp i google translate. også skal det stå war ikke waren. vafaan ?? tysk er egentli ganske likt norsk nemli å vi sier var hvorfor skrev du waren da?

gidda ikke lese resten men du skal jo gjøre leksene selv og ikke få hjelp av skole flinke på forumet. :)

Anonym poster: 1d48da42741b8efc3c1db09ecc744a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nysgjerrigp

Eg veit ikkje om eg skal gjera leksene dine. Det er litt trøysamt at eg just no satt og las Åse-Marie Nesse sine tankar om gjendikting, sjå Anlage 4a:

http://www.fag.hiof....pdf/sprf96H.pdf

Det er ikke lekser... Vi hadde tentamen i dag, og jeg er nysgjerrig på hvordan langsvarsoppgaven gikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg veit ikkje om eg skal gjera leksene dine.

Jeg vet at du skal gjøre de.

Anonym poster: 7ee3ef8df2decf658afa9ca203b1342b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hæregud den teksten var ikke så veldi bra. Hvorfor skal du ikke gjøre leksene dine selv du skal jo egentli gjøre dem selv. en av feilene er at det står dir i stedet for dich. det er feil fordi det skal egentli stå dich. Jeg søkte det opp i google translate. også skal det stå war ikke waren. vafaan ?? tysk er egentli ganske likt norsk nemli å vi sier var hvorfor skrev du waren da?

gidda ikke lese resten men du skal jo gjøre leksene selv og ikke få hjelp av skole flinke på forumet. :)

Anonym poster: 1d48da42741b8efc3c1db09ecc744a3e

Jeg synes du skal ligge lavt. Du behersker tydeligvis hverken norsk eller tysk selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du skal ligge lavt. Du behersker tydeligvis hverken norsk eller tysk selv.

Har du problemer eller? skal fortelle deg at jeg behersker det, du kan heller svare på spørsmålet!! omg så mange teite folk rund om kring

Anonym poster: 1d48da42741b8efc3c1db09ecc744a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæregud den teksten var ikke så veldi bra. Hvorfor skal du ikke gjøre leksene dine selv du skal jo egentli gjøre dem selv. en av feilene er at det står dir i stedet for dich. det er feil fordi det skal egentli stå dich. Jeg søkte det opp i google translate. også skal det stå war ikke waren. vafaan ?? tysk er egentli ganske likt norsk nemli å vi sier var hvorfor skrev du waren da?

gidda ikke lese resten men du skal jo gjøre leksene selv og ikke få hjelp av skole flinke på forumet. :)

Anonym poster: 1d48da42741b8efc3c1db09ecc744a3e

Tja, kanskje fordi det er riktig og du tar feil?

Forøvrig er ikke teksten akkurat imponerende. Endel rare ord, gramatikkfeil, ordstillingsfeil, tempusfeil etc. Den er jo forståelig i den grad at jeg skjønner historien, men ikke godt skrevet. Uten at jeg vet hvilket nivå det er snakk om er det vanskelig å si om du står eller stryker. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Har du problemer eller? skal fortelle deg at jeg behersker det, du kan heller svare på spørsmålet!! omg så mange teite folk rund om kring

Anonym poster: 1d48da42741b8efc3c1db09ecc744a3e

Det ser ikke sånn ut fra ditt forrige innlegg.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nysgjerrigp

Tja, kanskje fordi det er riktig og du tar feil?

Forøvrig er ikke teksten akkurat imponerende. Endel rare ord, gramatikkfeil, ordstillingsfeil, tempusfeil etc. Den er jo forståelig i den grad at jeg skjønner historien, men ikke godt skrevet. Uten at jeg vet hvilket nivå det er snakk om er det vanskelig å si om du står eller stryker. ;)

Videregående :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videregående :)

Ja, det var jo informativt... hvor lenge og hvilket nivå? Nybegynner første året på vgs? Siste år med påbygging? To forskjellige nivåer og på det ene tror jeg ståkarakteren henger i en veldig tynn tråd..

Og hvis du ikke kjenner det tyske ordet, så bør du heller skrive om/finne et annet ord enn å gjette og dikte. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der Kunstraub

Jetzt will ich dir eine sinne????? Geschichte erzählen. Seit ich 16 Jahre alt war bin, habe ich eine Große Heimlichkeit (Geheimnis; ein großes Geheimnis) gehabt ("seit" tar presens). Ich hatte zwei Kumpel, die 25 Jahre alt waren. Nach meiner Meinung, waren sie sehr kluge und sympathische. Sie heißten Marte und Filip, und ich bewunderte sie wirklich. Oft traf ich Marte und Filip bei dem Kiosk in der Mitte auf (von) Oslo. Gleichszeitig als wir rauchten, pflegten (dette betyr å pleie som i sykepleie, ikke noe man bruker å gjøre!!!) wir oft über dem Süden zu sprechen. Wir wünschten nach Süden zu fahren, aber wir hatten weniges Geld. Marte und Filip wohnten zusammen, und ernährten (det var vel ikke flasker de spiste vel?) sich von Flaschen zu sammeln. Ich wohnte allein in einer kleinen Mietwohnung. Ich hatte auch sehr weniges Geld. Wir waren unglückliche. Einmal sagte Marta „Ich schlage vor, dass wir stehlen ein Gemälde stehlen sollen.“ „Ein Gemälde können wir sehr teuer verkaufen!“. Ich und Filip nickten und sagten „es war ist eine gute Idee““. „Darüber sind wir uns einig!“ sagten wir. Am nächsten Tag stählten stahlen wir ein bekanntes berühmtes Gemälde. Marta und Filip verkauften das Gemälde nach drei Tagen, aber sie wurden von der Polizei verhaften. Ich lebe noch in Hehl???.

Ti stjerner i boka og god karma til den som svarer! :)) Takk!

Sånn fra toppen av hodet...

Anonym poster: b8b7d43587512cebb41bd3035b638f33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... wir waren unglücklich.

Sikkert noen flere feil som jeg ikke så i første omgang.

Det mest skjemmende er at du bruker ord som bare en nordmann forstår. Ellers flyter jo teksten din godt.

Anonym poster: b8b7d43587512cebb41bd3035b638f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...