Gjest Elissima Skrevet 30. april 2013 #21 Skrevet 30. april 2013 Det burde vært passkontroll ved grensene. Polakker kommer hit med stappfulle biler av smuglergods, Rom-folk som tigger og tar seg til rette....... Anonym poster: b4ede345e142fdbee54678fb312dfe8e Enig, skulle vært like strengt som i Australia med tanke på innvandring. At vi bare tar inn de vi trenger, og de som lider ytterste nød. Og ikke noe NAV-hjelp i hytt og pine. Da hadde det nok vært mindre attraktivt å komme til Norge ja. Prisen på visum kan også gjerne settes litt høyt. 6
Drizzt Skrevet 30. april 2013 #22 Skrevet 30. april 2013 Så du konkluderer med at ALLE romfolk i Norge ikke er fattige fordi du har sett et par tiggere fra rumenere kjøpe dyrt mat og kjøre dyre Mercedeser? Anonym poster: f3735dd7cbcd74883985113a7067efd6 Ikke et par. Hver gang jeg ser de på butikken er det 4-5 poser med dyr mat som kjøpes inn. Ikke First Price, nei - dyre varianter. Har de råd til dyr mat, er de ikke fattige. Lenge leve norsk naivitet - på grunn av slike som deg og politikere uten vilje opplever Norge dette siden i fjor. 3
Fossegrimen Skrevet 30. april 2013 #23 Skrevet 30. april 2013 I Trondheim myldrer det av dem nå. Både musikere, sittende tiggere og tiggere som oppsøker folk i ansiktet. Jeg har ALDRI sett noen gi dem noe. De kan da virkelig ikke tjene så godt? Anonym poster: afca33d529c101488ea52caa6c2841d3 Når man ikke har andre utgifter enn mat trenger man ikke særlig mye penger for å gå i pluss. Dette er en formue tatt i betraktning forholdene de kommer fra. Herregud, hvor skjer dette i dagens Europa? Ungarn blant annet. Der sender de også fascistgrupper etter dem.
Fossegrimen Skrevet 30. april 2013 #24 Skrevet 30. april 2013 Dullum, jeg blir alltid fornøyd etter å ha lest innleggene dine. Om bare flere på KG hadde mer sunn fornuft som deg! Anonym poster: f3735dd7cbcd74883985113a7067efd6 Det handler ikke bare om sunn fornuft. Det handler også om å sette seg inn i en sak fremfor å leke 30-tallet om igjen. 1
Gjest Snyltefluen Skrevet 30. april 2013 #25 Skrevet 30. april 2013 Ingen som forbyr alle feite nordmenn å være i aktivitet heller. Det finnes andre ting enn forbud og påbud som regulerer menneskers liv, jeg håper du er klar over det. En kanin plassert i et for lite bur får ikke beveget mye på seg, en feit nordmann eller sigøyner velger derimot selv å sitte på ræva.
Fossegrimen Skrevet 30. april 2013 #26 Skrevet 30. april 2013 En kanin plassert i et for lite bur får ikke beveget mye på seg, en feit nordmann eller sigøyner velger derimot selv å sitte på ræva. Ok. Jeg anstrenger meg for å holde meg saklig nå. De er avhengige av å sitte på rævva for å få nok penger. Vanskeligere er det ikke. Helse og hygiene er som så mye annet et spørsmål om sosial tilstand, ikke ene og alene resultat av "rasjonelle valg". Hvor får du alt hatet fra?
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #27 Skrevet 30. april 2013 Har du hørt om å spare? Du bærer preg av å ALDRI ha snakket med noen av disse. Aner du i det hele tatt hvordan det å reise rundt kan foregå? Med din logikk ville alle folk som rømmer fra hjemmene sine i Midtøsten falle døde om fordi de ikke "har råd" til å reise. Man kommer langt med lite penger om man har lave standarder. Ikke alle har fancy BMW. De fleste kjører i noen gamle sovjetvrak av større biler, hele familier i samme bil. Slik folkeforakt du utviser her er skremmende. Tror du virkelig de hadde dratt fra familie og land dersom de hadde det fett der nede? Tror du de synes det er et underholdende og meningsfylt arbeid å sitte i månedsvis med en fuckings plasskopp? Du er virkelig ikke rette personen til å kalle andre mennesker idioter. Ikke overfør din egen referanseramme på nomadefolk. Reisende folk som disse har et helt annet forhold til alt enn det bofaste folk har. Det gjelder ikke minst forholdet til både reise og til privat eiendomsrett. Nomadefolk reiser, tigger, stjeler og snylter fordi det er dette som er definisjonen på frihet for dem. En frihet som bofaste folk ikke kan forstå så lenge de ikke lever slik. De er ikke interessert i din bofaste sympati. Som en bofast, så er du en utenforstående analfabet om romkulturen. Anonym poster: 2b83ae9dd4e829d260ac71eb33e649c4 10
Gjest Snyltefluen Skrevet 30. april 2013 #28 Skrevet 30. april 2013 Ok. Jeg anstrenger meg for å holde meg saklig nå. De er avhengige av å sitte på rævva for å få nok penger. Vanskeligere er det ikke. Helse og hygiene er som så mye annet et spørsmål om sosial tilstand, ikke ene og alene resultat av "rasjonelle valg". Hvor får du alt hatet fra? Om jeg ikke synes synd på romfolk så betyr det automatisk at jeg hater jeg dem? Ok, takk for opplysningen. 3
Drizzt Skrevet 30. april 2013 #29 Skrevet 30. april 2013 (endret) Når man ikke har andre utgifter enn mat trenger man ikke særlig mye penger for å gå i pluss. Dette er en formue tatt i betraktning forholdene de kommer fra. Ungarn blant annet. Der sender de også fascistgrupper etter dem. Så sigøynere i Ungarn blir holdt i leire? Tull og løgn. Eller viss meg lenke med troverdig kilde for å tro på det. Men det er sant at folk der har fått mer enn nok av kriminalitet, forsøpling og trygdesvindel, ja. Når politikerne ikke gjør noe for å løse problemet, begynner folk å ta loven i egne hender. Forresten jeg har bodd der i noen år, så har egne erfaringer med situasjonen der. Jeg kan absolutt tro på at det er forverret nå, det var ille nok før. Men sigøynere blir ikke holdt i leire, nå tenker du for mye på Hitler. Endret 30. april 2013 av Drizzt 4
Fossegrimen Skrevet 30. april 2013 #30 Skrevet 30. april 2013 Ikke overfør din egen referanseramme på nomadefolk. Reisende folk som disse har et helt annet forhold til alt enn det bofaste folk har. Det gjelder ikke minst forholdet til både reise og til privat eiendomsrett. Nomadefolk reiser, tigger, stjeler og snylter fordi det er dette som er definisjonen på frihet for dem. En frihet som bofaste folk ikke kan forstå så lenge de ikke lever slik. De er ikke interessert i din bofaste sympati. Som en bofast, så er du en utenforstående analfabet om romkulturen. Anonym poster: 2b83ae9dd4e829d260ac71eb33e649c4 Romfolk er ikke reisende. De har ikke vært det på nærmere 100 år. Både i vesten og i øst-Europa (SPESIELT her) ble hjulene sagd av og det ble innført strenge regler mot "løsgjengeri". I Øst-Europa fikk de også billige boliger og attpåtil JOBB. Slik var det i mange tiår. At de er "reisende" er en ren rasistisk fordom uten rot i virkeligheten, VIRKELIG. Tror du virkelig de fikk lov å reise rundt under sosialismen? Grunnen til at de reiser i dag er at arbeidsplassene forsvant etter at jernteppet falt + at landene deres ble med i EU og dermed ga dem tillatelse til å reise for å søke lykken andre steder. Du burde virkelig sette deg inn i romfolkets historie. 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #31 Skrevet 30. april 2013 Romfolk er ikke reisende. De har ikke vært det på nærmere 100 år. Både i vesten og i øst-Europa (SPESIELT her) ble hjulene sagd av og det ble innført strenge regler mot "løsgjengeri". I Øst-Europa fikk de også billige boliger og attpåtil JOBB. Slik var det i mange tiår. At de er "reisende" er en ren rasistisk fordom uten rot i virkeligheten, VIRKELIG. Tror du virkelig de fikk lov å reise rundt under sosialismen? Grunnen til at de reiser i dag er at arbeidsplassene forsvant etter at jernteppet falt + at landene deres ble med i EU og dermed ga dem tillatelse til å reise for å søke lykken andre steder. Du burde virkelig sette deg inn i romfolkets historie. At Sovjet ikke tillot dem å leve ut sin kultur og drev kulturelt folkemord betyr ikke at deres kultur forsvant. Selvsagt er romfolket reisende og som bofast kommunist bør du gå stille i dørene når det gjelder hat mot romfolk. Anonym poster: 2b83ae9dd4e829d260ac71eb33e649c4 5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #32 Skrevet 30. april 2013 Ikke alle har fancy BMW. De fleste kjører i noen gamle sovjetvrak av større biler, hele familier i samme bil. Sovetvrakene har sannelig blitt oppgradert du: http://www.dagen.no/.../hjemler/128325 Greit nok at det ikke er BMWer, men vrak er det ikke. Om du har bilder av de sagnomsuste sovjetvrakene, så legg ut en link. Siden det er kjøretøy de fleste kjører med burde det være en overkommelig oppgave, no? Anonym poster: caddcd5fe053b78c68c59a5fc9d919d8 1
Fossegrimen Skrevet 30. april 2013 #33 Skrevet 30. april 2013 Om jeg ikke synes synd på romfolk så betyr det automatisk at jeg hater jeg dem? Ok, takk for opplysningen. At du i det hele tatt orker å spy eder og galle mot hele folkegrupper i et debattforum viser jo at det er en sak du brenner for. Jeg kan ikke se at likegyldighet driver deg til dette. Så sigøynere i Ungarn blir holdt i leire? Tull og løgn. Eller viss meg lenke med troverdig kilde for å tro på det. Men det er sant at folk der har fått mer enn nok av kriminalitet, forsøpling og trygdesvindel, ja. Når politikerne ikke gjør noe for å løse problemet, begynner folk å ta loven i egne hender. Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke gidder et simpelt google-søk, men jeg kan hjelpe deg litt på vei. http://www.nrk.no/nyheter/kultur/litteratur/1.7965283 Her agiteres det for å opprette flere: http://morgenbladet.no/samfunn/2010/styrker_de_hoyreekstreme#.UYA8mHh2MUQ Jeg synes politikerne har gjort ganske mye mot dem. De har for eksempel lagt ned arbeidsplassene deres og ikke engang etter 20 år klart å opprette nye. 1
Drizzt Skrevet 30. april 2013 #34 Skrevet 30. april 2013 (endret) Romfolk er ikke reisende. De har ikke vært det på nærmere 100 år. Både i vesten og i øst-Europa (SPESIELT her) ble hjulene sagd av og det ble innført strenge regler mot "løsgjengeri". I Øst-Europa fikk de også billige boliger og attpåtil JOBB. Slik var det i mange tiår. At de er "reisende" er en ren rasistisk fordom uten rot i virkeligheten, VIRKELIG. Tror du virkelig de fikk lov å reise rundt under sosialismen? Grunnen til at de reiser i dag er at arbeidsplassene forsvant etter at jernteppet falt + at landene deres ble med i EU og dermed ga dem tillatelse til å reise for å søke lykken andre steder. Du burde virkelig sette deg inn i romfolkets historie. Fortell om de gratis boligene sigøynere fikk i Øst-Europa. Hva skjedde med boligene? Mens det var kommunisme i Øst-Europa, ble sigøynere tvunget til å sende barna sine på skole og å jobbe selv. De ble tvunget til å ikke bryte loven, men slik var det for oss alle. Alle var redd for myndighetene, ingen hadde frihet. Da kommunismen falt og demokratiet kom, plutselig fikk sigøynere mange friheter de ikke hadde før. Da valgte de å følge egen kultur og egne tradisjoner og barna sluttet å gå på skole, barna ble giftet bort da de var 12-13 år gamle, de voksne sluttet å jobbe og livet fortsatt som det skulle - i frihet utenfor samfunnet og utenfor lovene som gjelder for resten av befolkningen. I et forsøk på å integrere de, fikk de gratis nye boliger, mange programmer, rettet spesielt for deres gruppe og betalt av skattebetalerne. Tror du at noe hjalp? Nei, de valgte å fortsette med egne kultur og tradisjoner. De eldre (besteforeldre-generasjonen) var utdannende håndverkere, veldig flinke, etterspurt, helt lovlig jobb med god lønn. De vokste opp mens det var kommunisme så de hadde ikke noe valg. Etter dem er det ingenting. De nye generasjonene har helt forskjellig syn på mange saker. Som regel uforenelig med vestlige kultur og verdier. Din forklaring på fenomenet? Edit: Glemte å si at jeg har sett det samme i alle de 4 landene i Østblokken og Midt-Europa jeg har bodd i. Selv om min familie har alltid vært utenlandsk, uansett hvor vi bodde i Europa (har vestlige foreldre), måtte vi følge de samme reglene som alle andre. Endret 30. april 2013 av Drizzt 5
Drizzt Skrevet 30. april 2013 #35 Skrevet 30. april 2013 At du i det hele tatt orker å spy eder og galle mot hele folkegrupper i et debattforum viser jo at det er en sak du brenner for. Jeg kan ikke se at likegyldighet driver deg til dette. Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke gidder et simpelt google-søk, men jeg kan hjelpe deg litt på vei. http://www.nrk.no/ny...ratur/1.7965283 Her agiteres det for å opprette flere: http://morgenbladet....me#.UYA8mHh2MUQ Jeg synes politikerne har gjort ganske mye mot dem. De har for eksempel lagt ned arbeidsplassene deres og ikke engang etter 20 år klart å opprette nye. Aha, skjønner. Staten stiller krav til dem at de jobber, så plutselig ble det kalt for leire av en venstrevridd svensk journalist. For det å jobbe er jo ikke noe verdi nemlig og staten kan gjerne fraskrive seg ansvar og lar dem fortsette som før. Mhm, takk. 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #36 Skrevet 30. april 2013 Romfolk er ikke reisende. De har ikke vært det på nærmere 100 år. Både i vesten og i øst-Europa (SPESIELT her) ble hjulene sagd av og det ble innført strenge regler mot "løsgjengeri". I Øst-Europa fikk de også billige boliger og attpåtil JOBB. Slik var det i mange tiår. At de er "reisende" er en ren rasistisk fordom uten rot i virkeligheten, VIRKELIG. Tror du virkelig de fikk lov å reise rundt under sosialismen? Grunnen til at de reiser i dag er at arbeidsplassene forsvant etter at jernteppet falt + at landene deres ble med i EU og dermed ga dem tillatelse til å reise for å søke lykken andre steder. Du burde virkelig sette deg inn i romfolkets historie. Dette er bare tull. Ikke sammenlikn etniske polakker eller rumenere som reiser til andre EU-land etter utvidelsen for å få seg jobb, med romfolk-turister. Alle nordmenn forstår forskjellen på polakker som mistet jobben i polen og nå bygger boliger i Norge og romfolk som bygger søppelhauger. Anonym poster: 2b83ae9dd4e829d260ac71eb33e649c4 6
Fossegrimen Skrevet 30. april 2013 #37 Skrevet 30. april 2013 At Sovjet ikke tillot dem å leve ut sin kultur og drev kulturelt folkemord betyr ikke at deres kultur forsvant. Selvsagt er romfolket reisende og som bofast kommunist bør du gå stille i dørene når det gjelder hat mot romfolk. Anonym poster: 2b83ae9dd4e829d260ac71eb33e649c4 Selvsagt er svarte mennesker jævlig dyktige sykkeltyver, bommulsplukkere og antilopejegere. En løgn blir ikke sann bare fordi du bestemmer deg for å tro på den. Kulturelt folkemord er forresten det dårligste retoriske trikset jeg har sett på lenge. Dessuten forsvant mye av kulturen, akkurat som at romani som bodde i Norge fra krigen fram til i dag er bofaste, eller tror du det finnes enklaver med romfolk som i flere tiår har klart å reise med hest og kjerre rundt i Norge? Sovetvrakene har sannelig blitt oppgradert du: http://www.dagen.no/.../hjemler/128325 Greit nok at det ikke er BMWer, men vrak er det ikke. Om du har bilder av de sagnomsuste sovjetvrakene, så legg ut en link. Siden det er kjøretøy de fleste kjører med burde det være en overkommelig oppgave, no? Anonym poster: caddcd5fe053b78c68c59a5fc9d919d8 Ta deg en tur bak Vår Frue kirke i Trondheim. Der finnes det opptil flere. Hva er egentlig poenget ditt? Hvorfor tror du de ville orka å sitte hele dagen å tigge om de var rike?
Gjest Elissima Skrevet 30. april 2013 #38 Skrevet 30. april 2013 Sovetvrakene har sannelig blitt oppgradert du: http://www.dagen.no/.../hjemler/128325 Greit nok at det ikke er BMWer, men vrak er det ikke. Om du har bilder av de sagnomsuste sovjetvrakene, så legg ut en link. Siden det er kjøretøy de fleste kjører med burde det være en overkommelig oppgave, no? Anonym poster: caddcd5fe053b78c68c59a5fc9d919d8 Jeg har heller aldri sett disse folka suse rundt i noen vrak av noen biler.. Stort sett har det vært mercedeser, bmw'er og ellers helt vanlige biler. Hvordan har de råd? My guess: kriminalitet og naive nordmenn. Vi er et dumsnilt folkeslag på mange måter. 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #39 Skrevet 30. april 2013 Selvsagt er svarte mennesker jævlig dyktige sykkeltyver, bommulsplukkere og antilopejegere. En løgn blir ikke sann bare fordi du bestemmer deg for å tro på den. Kulturelt folkemord er forresten det dårligste retoriske trikset jeg har sett på lenge. Dessuten forsvant mye av kulturen, akkurat som at romani som bodde i Norge fra krigen fram til i dag er bofaste, eller tror du det finnes enklaver med romfolk som i flere tiår har klart å reise med hest og kjerre rundt i Norge? Ta deg en tur bak Vår Frue kirke i Trondheim. Der finnes det opptil flere. Hva er egentlig poenget ditt? Hvorfor tror du de ville orka å sitte hele dagen å tigge om de var rike? De som tigger har ofte ikke noe valg. Klanen deres krever at de skal tigge, siden de ikke er gode nok lommetyver. De er ofte kvinner. Anonym poster: 2b83ae9dd4e829d260ac71eb33e649c4 3
Rosewood Skrevet 30. april 2013 #40 Skrevet 30. april 2013 Hvorfor tror du de ville orka å sitte hele dagen å tigge om de var rike? Det er jo ved tigging at de blir rike da. De tjener masse på det, tro det eller ei du, men det gjør de. Derfor orker de
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå