Gå til innhold

Mange av romfolka er "gode og holdne"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Altså, misforstå meg rett. Men mange av disse tiggerne er ganske gode og runde. Det ser ikke ut som de sulter. Er de så fattige som de skal ha oss til å tro?

Anonym poster: c54f816c156a4560c2dadaba59d7b570

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De stakkars stakkars tiggerne som sitter med kaffekoppene sine her i byen drar frem iphonen når de har pause, men vil tro den er stjålet - i likhet med maten de stapper i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må sikkert tjene ganske godt fra ... tigging (eller det de driver med) for når jeg ser de på butikken er det bare ytrefilet, indrefilet og andre dyre varer som kjøpes.

De prater på Iphone og blir hentet med nye Mercedeser. Ja, selveste fattigdommen altså.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snyltefluen

Slemt av deg å få meg til å le rett etter å ha tatt en slurk med kaffe.

Man kan forøvrig fint være feit og fattig, at man har penger til mat betyr ikke at man ikke kan være fattig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De må sikkert tjene ganske godt fra ... tigging (eller det de driver med) for når jeg ser de på butikken er det bare ytrefilet, indrefilet og andre dyre varer som kjøpes.

De prater på Iphone og blir hentet med nye Mercedeser. Ja, selveste fattigdommen altså.

I Trondheim myldrer det av dem nå. Både musikere, sittende tiggere og tiggere som oppsøker folk i ansiktet. Jeg har ALDRI sett noen gi dem noe. De kan da virkelig ikke tjene så godt?

Anonym poster: afca33d529c101488ea52caa6c2841d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja det er synd på de. Her om dagen var jeg på Sentrumsløpet og så en gjeng gå igjennom de nye sekkene sine. De inneholdt bare svette treningsklær, bananer og vannflasker :(

Anonym poster: 242d3b10d7906b7478b81f57902b7e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i byen er den eneste maten de har råd til dritmat. Ikke rart man blir feit. Ikke får de beveget mye på seg heller.

Jeg blir direkte skamfull av å lese her inne. Det får 30-tallets jøde- og romhets til å blekne.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I Trondheim myldrer det av dem nå. Både musikere, sittende tiggere og tiggere som oppsøker folk i ansiktet. Jeg har ALDRI sett noen gi dem noe. De kan da virkelig ikke tjene så godt?

1 av 4 er teit nok til å gi til disse snylterne

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10109647

Anonym poster: c117eee152f0b889b619e768283d1ce2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Hvis de hadde vært så utrolig fattige, hvordan har de da klart å kommet seg hit til norge? De klarer da ikke det uten penger. Så nei, hadde de vært fattige hadde de ikke kommet seg hit. I lomma har de iphone, bilnøkkel til en fancy bmw eller lignende, under de fillene har de helt vanlige klær, og de bor ganske bra. Det er dette de jobber med, og de tjener fett på det. Fordi det fremdeles finnes godtroende IDIOTER som gir de penger. Åh, jeg blir så irritert når jeg ser folk gi dem penger

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snyltefluen

Her i byen er den eneste maten de har råd til dritmat. Ikke rart man blir feit. Ikke får de beveget mye på seg heller.

Er det noen som forbyr dem å være i fysisk aktivitet, altså?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Altså. Hvis de hadde vært så utrolig fattige, hvordan har de da klart å kommet seg hit til norge? De klarer da ikke det uten penger. Så nei, hadde de vært fattige hadde de ikke kommet seg hit. I lomma har de iphone, bilnøkkel til en fancy bmw eller lignende, under de fillene har de helt vanlige klær, og de bor ganske bra. Det er dette de jobber med, og de tjener fett på det. Fordi det fremdeles finnes godtroende IDIOTER som gir de penger. Åh, jeg blir så irritert når jeg ser folk gi dem penger

Jaha? Så de som bor under bruer ol, de bare faker?

De bruker de siste pengene sine på bussturen hit til Norge i den troa på at her vil de få det godt. Hjemme har de ingen ting. De har ca 4000,- i måneden til å dekke mat og bolig for seg og sine barn. Og de blir internert i leire, der tilstandene er ganske ille. De har det helt ræva, og har det ant bedre her enn der.

Men de stjeler. Mye. Dessverre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elissima

Fattig ja.. ser de stadig vekk på Deli de Luca, der de kjøper dyre baguetter og annen dyr mat. Hvorfor må det alltid snakkes om rasehat, når vi reagerer på at romfolket oppfører seg som de gjør? Er ikke snakk om hat, men man blir faktisk lei av å ikke kunne ta t-banen uten at en stinkende romfyr hopper opp og ned med trekkspillet sitt, eller at de følger etter deg med koppene sine, eller at man ikke får grille i parken i fred for de kommer for å stjæle/tigger/whatever.

JA - romfolket lever et hardt liv. Flere tiltak har vært gjort for å hjelpe de, uten resultat. But come on y'all, tenk om vi skulle dratt til Romania og oppført oss på samme måten! Hadde ikke vært mye "stakkars nordmenn" fra rumenerne da. Reiser man til et annet land må man sørge for å ha råd til å være der. Easy as!

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, det må være tigging som betaler for ytrefilet og Iphone. Du sier ikke at de driver med kriminalitet, ikke sant? ;) Med 25% av de spurte som innrømte at de gir til tiggere ... det må være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du hørt om å spare? Du bærer preg av å ALDRI ha snakket med noen av disse. Aner du i det hele tatt hvordan det å reise rundt kan foregå? Med din logikk ville alle folk som rømmer fra hjemmene sine i Midtøsten falle døde om fordi de ikke "har råd" til å reise. Man kommer langt med lite penger om man har lave standarder.

Ikke alle har fancy BMW. De fleste kjører i noen gamle sovjetvrak av større biler, hele familier i samme bil. Slik folkeforakt du utviser her er skremmende. Tror du virkelig de hadde dratt fra familie og land dersom de hadde det fett der nede? Tror du de synes det er et underholdende og meningsfylt arbeid å sitte i månedsvis med en fuckings plasskopp? Du er virkelig ikke rette personen til å kalle andre mennesker idioter.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som forbyr dem å være i fysisk aktivitet, altså?

Ingen som forbyr alle feite nordmenn å være i aktivitet heller. Det finnes andre ting enn forbud og påbud som regulerer menneskers liv, jeg håper du er klar over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de blir internert i leire, der tilstandene er ganske ille.

Herregud, hvor skjer dette i dagens Europa? :sjokkert:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er synd på de. Her om dagen var jeg på Sentrumsløpet og så en gjeng gå igjennom de nye sekkene sine. De inneholdt bare svette treningsklær, bananer og vannflasker :(

Anonym poster: 242d3b10d7906b7478b81f57902b7e63

Det gjelder å ha rekvisittene i orden om man skal skape troverdighet, vet du.

Denne rumenske kvinnen fulgte ikke godt nok med, og ble filmet. På "jobb": Utarmet, syk og krumbøyd på bittesmå krykker. På privaten - ja, dere får se selv.

Og legg merke til intervjuforsøket på slutten. Skulle vel si det meste.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så du konkluderer med at ALLE romfolk i Norge ikke er fattige fordi du har sett et par tiggere fra rumenere kjøpe dyrt mat og kjøre dyre Mercedeser?

Anonym poster: f3735dd7cbcd74883985113a7067efd6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det burde vært passkontroll ved grensene. Polakker kommer hit med stappfulle biler av smuglergods, Rom-folk som tigger og tar seg til rette.......

Anonym poster: b4ede345e142fdbee54678fb312dfe8e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du hørt om å spare? Du bærer preg av å ALDRI ha snakket med noen av disse. Aner du i det hele tatt hvordan det å reise rundt kan foregå? Med din logikk ville alle folk som rømmer fra hjemmene sine i Midtøsten falle døde om fordi de ikke "har råd" til å reise. Man kommer langt med lite penger om man har lave standarder.

Ikke alle har fancy BMW. De fleste kjører i noen gamle sovjetvrak av større biler, hele familier i samme bil. Slik folkeforakt du utviser her er skremmende. Tror du virkelig de hadde dratt fra familie og land dersom de hadde det fett der nede? Tror du de synes det er et underholdende og meningsfylt arbeid å sitte i månedsvis med en fuckings plasskopp? Du er virkelig ikke rette personen til å kalle andre mennesker idioter.

Dullum, jeg blir alltid fornøyd etter å ha lest innleggene dine. Om bare flere på KG hadde mer sunn fornuft som deg!

Anonym poster: f3735dd7cbcd74883985113a7067efd6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...