AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #1 Skrevet 29. april 2013 Tenkte å opprette et emne om irriterende ting foreldre gjør - for det er ikke rent få! F.eks: Jeg jobber i et fastfood-yrke og f.eks på lørdager må alt gå veldig fort for at køene ikke skal strekke seg langt ut av butikken. Det er mange foreldre og barn innom hele tiden, selvfølgelig. Jeg har merket at foreldrene absolutt skal ha ungene sine til å betale for seg og gjerne hver for seg. Det er utrolig irriterende når det er lang kø. Ofte tar det lang tid før ungen sier noe fordi hun eller han er sjenert eller så har familien rett og slett ikke bestemt seg for hva de skal ha selv om de har stått i kø i kanskje 10 minutter +. Dette er bare en av flere irriterende ting foreldre gjør.. Flere? Anonym poster: 0ab75838d791c787f71fc45d557b7767 17
Kittykat Skrevet 29. april 2013 #2 Skrevet 29. april 2013 Jeg synes det er irriterende at enkelte foreldre tror at barna deres er engler og aldri gjør noe galt selv om bevisene sier det stikk motsatte og gir mitt barn skylden for å redde sitt eget skinn...Har opplevd det enkelte ganger og man skulle rett og slett tro at de ikke har noe som helst mellom øra.... 23
Monsterkid Skrevet 30. april 2013 #3 Skrevet 30. april 2013 Ber barna gjøre mer på egenhånd uten å ha fått beskjed først, og når barnet først gjør det - så har ikke barnet gjort det bra nok og får bare kjeft. Noe av det verste jeg vet om. Greit nok at det ikke ble gjort slik som akkurat du ville, men barnet har da ihvertfall prøvd! 9
Adrianah Skrevet 30. april 2013 #4 Skrevet 30. april 2013 Ei venninne har en tendens til å ringe meg opp, men i stedet for å komme til poenget med opprigningen blir jeg sittende og høre på at hun gir beskjeder/diskuterer eller samtaler med barna. En og annen setning kan hun komme med innimellom før det er enda en avbrytelse. Skal hun spørre om vi skal møtes neste dag får jeg gjerne høre hun snakker med to barn samtidig "du skulle pusse tenner. Nå har jeg sagt det to ganger. La være å skru av lyset. Nei du må skrive inn passord. Inn på forrige side. Dumme data. Jo, inn på badet. Er du inne på rett side? Se her, skriv...... Jeg sa PUSS TENNA!" Osv. Leeeeeenge, før hun spør om jeg vil komme til byen etter jobb i morgen. 19
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #5 Skrevet 30. april 2013 Lar barna stå ved siden av rullebanen når vi venter på bagasje på flyplassen, fordi det er mye mer spennende for dem å se på enn at jeg får tak i bagasjen min. Anonym poster: 966c307db253e642f67bace3ce062050 33
Celtic Heart Skrevet 30. april 2013 #6 Skrevet 30. april 2013 Jeg jobber på en liten restaurant, og etter noen år der, forbauser ting meg veldig sjelden. Unger som flyr rundt mens vi prøver å servere mat ( vi bærer litt mer enn 1 tallerken) og foreldre som blir sure og ber oss om å se oss for. Unger som til stadighet kommer innenfor hvit sone ( hvor vi har frityr og grill som holder ca 200 c), foreldrene blir sure når vi bærer dem ut igjen. Foreldre som skifter bleier på ungene oppå bordene i restauranten. Men verst synes jeg foreldrene som lar ungene plukke og pelle på absolutt alt uten å løfte en finger. Være seg glassflater, mat eller pynt som står fremme. 31
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #7 Skrevet 30. april 2013 Å Guuud, det er mange irriterende foreldre på restauranter/kjøpesentre/kino etc. Sist jeg skulle på teater med en venninne og våre barn, ble vi sittende utenfor teatersalen å vente før det startet, og vi spiste litt popcorn og skravla da en mor og tre barn satte seg ved siden av oss. Vi kjente dem ikke, men sønnen hennes sa: "Jeg vil også ha popcorn", så begynte han å forsyne seg av vårt, uten at moren hans sa noe på det! En annen type irritasjonsmoment er mine egne foreldre. De har veldig mange prosjekter på gang hele tiden, og forventer alltid at vi barna skal stille opp til alle tider. For all del, jeg hjelper gjerne til, men det er fint om de spør om det passer for meg først, da jeg ofte har lagt andre planer. De kan bare si: "Ja, nå må du komme hit så skal vi male hus..." De kan også dukke opp uanmeldt hjemme hos meg, noe som ikke er drømmesituasjonen når jeg for eksempel har besøk av min hemmelige elsker.. Anonym poster: 875260b6b52a8450a3f8020aac4596a8 9
Patton Skrevet 30. april 2013 #8 Skrevet 30. april 2013 Lar barna stå ved siden av rullebanen når vi venter på bagasje på flyplassen, fordi det er mye mer spennende for dem å se på enn at jeg får tak i bagasjen min. Anonym poster: 966c307db253e642f67bace3ce062050 Hvis du tror at dette kun gjelder foreldre m/barn kan du ikke ha reist mye med fly. 6
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #9 Skrevet 30. april 2013 Hvis du tror at dette kun gjelder foreldre m/barn kan du ikke ha reist mye med fly. Holder meg til tema. Anonym poster: 966c307db253e642f67bace3ce062050 29
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #10 Skrevet 30. april 2013 Jeg jobber på en liten restaurant, og etter noen år der, forbauser ting meg veldig sjelden. Unger som flyr rundt mens vi prøver å servere mat ( vi bærer litt mer enn 1 tallerken) og foreldre som blir sure og ber oss om å se oss for. Unger som til stadighet kommer innenfor hvit sone ( hvor vi har frityr og grill som holder ca 200 c), foreldrene blir sure når vi bærer dem ut igjen. Foreldre som skifter bleier på ungene oppå bordene i restauranten. Men verst synes jeg foreldrene som lar ungene plukke og pelle på absolutt alt uten å løfte en finger. Være seg glassflater, mat eller pynt som står fremme. Det er fordi de syns at barna deres er så fantastiske ,og derfor er alle andre nødt til å tenke det samme. Greit nok,søt unge,men jeg vil spise middagen min uten at fremmede barn pirker i maten min og skriker. Anonym poster: 966c307db253e642f67bace3ce062050 2
Gjest Elseby13 Skrevet 30. april 2013 #11 Skrevet 30. april 2013 Når du ringer en venninne og må snakke med hennes lille baby en halvtime først.. -kan jeg snakke med mammaen din? -gagaga.. -så søtt, lille venn. Er mamma der? -gogigi... Brrrr.. Dadada... Dødsirriterende! Selv om ungen din er søt, vil jeg ikke prate med henne i evigheter!!
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2013 #12 Skrevet 30. april 2013 Irriterende når foreldre forteller om hvor nøye de er på grensesetting, på hvor strenge de er og alt barna deres ikke får lov til. De er liksom strenge med dem også, men disse barna er gjerne de som er mest utagerende. Også får jeg helt vondt inni meg når jeg ser barn som gråter og foreldrene bare sier at "sånn går det - når du gjør det og det, isteden for å trøste de. Og ikke minst foreldre som kjefter sånn at barna begynner å gråte. Hjerteskjærende.... 2
Jens Skrevet 30. april 2013 #13 Skrevet 30. april 2013 Foreldre som aldri legger ungene sine når vi er bedt på middag og har skaffet barnevakt til egne unger! "Vis nå den Michael Jackson dansen du er så god til lille Karsten". Joda, kom igjen, han er så flink! Da setter vi på sangen enda en gang! " snu ryggen litt til, kanskje han danser da. Han er nemlig litt sjenert"en halv time senere maser foreldrene enda på lille Karsten om den hersens dansen, mens jeg bare er kin på å ta meg en sigg, ett glass vin og skravle litt. 27
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #14 Skrevet 30. april 2013 Foreldre er generelt mye mer slitsomme enn barna sine spør du meg Det mest irriterende er småbarnsmødrene som glemmer bort seg selv og alle voksne. Jeg var i en sosial sammenkomst der det var både barn og voksne til stede i alle aldre. Vi skulle leke pakkeleken og alle hadde på forhånd fått beskjed om å ta med en gave per person. Den ene moren ødela hele pakkeleken med å styre og stresse og kjefte og hinte osv for at ungene hennes skulle få riktige pakker. Hun hadde nemlig pakka inn noe hun visste de ville like slik at de ikke skulle bli lei seg. BAH. Hele leken gikk da ut på å pusle sammen slik at hennes barn fikk hennes gaver. ALLE ble skikkelig stressa. Lær nå barna deres å kunne leke litt "for gøy" !! Alle de andre barna, helt ned til 4 år hadde full forståelse for leken og lo når de åpna sine kjedelige gaver med servietter, tannkrem og fyrstikker osv.. Anonym poster: 7d96fea99ab93839358ef071b00ad301 21
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #15 Skrevet 30. april 2013 Foreldre som lar ungene sine løpe fritt frem i butikker og ta på ting og gjøre som du vil. Spesielt på İKEA. Der hopper de i senger og går opp med sko og ødelegger og tar på interiøret. Mannen min jobber der og sier at det er veldig irriterende når de stadig må kaste interiøret fordi unger får holde på som de vil av foreldrene. Anonym poster: 0ab75838d791c787f71fc45d557b7767 6
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #16 Skrevet 30. april 2013 Husker jeg skulle på kino, så kommer det en dame med 2 barn. Filmen er så klart på engelsk (gudene vet hvorfor hun tok med barna sine på en kino der folk snakket engelsk). Iallefall... Under hele filmen så sitter hun å sier hva menneskene sa. I filmen... Gutt: I like you. Mor på kinoen: "Jeg liker deg" Gutt: Can I meet you later? Mor på kinoen: "Kan jeg møte deg senere? sier han".. Fyyyfaen så irriterende. Hva faen tror hun? Hun oversatte nesten hele filmen. Anonym poster: afaf6d2185233dbb968e50b2a6418faa 42
Gjest jaja Skrevet 30. april 2013 #17 Skrevet 30. april 2013 Bare for å nevne en brøkdel: Ukonsekvente foreldre, foreldre som ikke snakker om annet enn sine unger, foreldre som snakker om hvor fantastiske de er som foreldre og hvilke engler barna er som følge av dette (enten er barna totalt bortskjemt og oppfører seg deretter eller så er de skremt livskiten ut av og oppfører seg som roboter), foreldre som driter ut barna sine offentlig, foreldre som kjefter høylytt, foreldre som kjøper barna stille, overbeskyttende foreldre (i den grad at ungen ikke får være for seg selv 1 sekund fordi foreldrene er bekymret), foreldre som sier at de barnehageansatte vil hjem og slappe av fordi de ikke selv klarer å få med seg barna sine hjem, foreldre som ikke passer på barna sine (ikke skifter, bader, mater dem osv), foreldre som har med seg godteri el i barnehagen for å kjøpe barna hjem, foreldre som sender eldre søsken for å hente i bhg når søsknene knapt er eldre enn barnet som skal hentes og hvertfall ikke får ungen med seg hjem så man må ringe foreldrene -_- Mye irriterende med foreldre ja....
Gjest vilma2000 Skrevet 30. april 2013 #18 Skrevet 30. april 2013 På fly til USA: jeg klarer ikke å sove sittende med mindre jeg lener hodet inntil noe. Hadde derfor forhåndsbestilt vindusplass. Da vi satte oss fikk jeg en mor ved siden av meg med en kid på 4-5 år. Jeg satte meg til rette og lente hodet til vinduet. Så sier gutten: "mammaaa jeg VIIILLL sitte ved vinduet!!! Kan damen flytte seg??!!". Jeg latet som jeg ikke hørte han og lukket øynene. Så sier moren: "hvis du spør damen pent så kan dere sikkert bytte sete". WHAT??? Ehhh nei!!!! Jeg latet fortsatt som jeg ikke hørte noe, men da prikket hun meg på skulderen og sier surt: "kan du bytte sete med sønnen min, han vil se ut av vinduet?". Jeg ble så sur innenvendig, men klarte ikke å si noe annet enn: "ja selvfølgelig". FY FADER!!! Angret hele veien til Florida og blir sint på meg selv hver gang jeg tenker på det. 42
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #19 Skrevet 1. mai 2013 På fly til USA: jeg klarer ikke å sove sittende med mindre jeg lener hodet inntil noe. Hadde derfor forhåndsbestilt vindusplass. Da vi satte oss fikk jeg en mor ved siden av meg med en kid på 4-5 år. Jeg satte meg til rette og lente hodet til vinduet. Så sier gutten: "mammaaa jeg VIIILLL sitte ved vinduet!!! Kan damen flytte seg??!!". Jeg latet som jeg ikke hørte han og lukket øynene. Så sier moren: "hvis du spør damen pent så kan dere sikkert bytte sete". WHAT??? Ehhh nei!!!! Jeg latet fortsatt som jeg ikke hørte noe, men da prikket hun meg på skulderen og sier surt: "kan du bytte sete med sønnen min, han vil se ut av vinduet?". Jeg ble så sur innenvendig, men klarte ikke å si noe annet enn: "ja selvfølgelig". FY FADER!!! Angret hele veien til Florida og blir sint på meg selv hver gang jeg tenker på det. Herregud så utrolig frekt! Er det mulig! Anonym poster: 0ab75838d791c787f71fc45d557b7767 13
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #20 Skrevet 1. mai 2013 Jeg jobber også i fastfood-yrket, og kjenner veldig godt igjen det du skriver TS! Du har sikkert også opplevd kjempelang kø, også... Du: sitter her eller ta med? Kunden: (spør barnet) Ja, lille venn vil du spise her eller ta med? Ungen: Ehhhhmmm.... Ehhhhm....... Vet ikke Kunden: Ja, hva vil du da? Ungen: Ehhmmm spisee HER! Kunden: Da spiser vi her! Ungen: NEI! Ta med istedet! Kunden: Da tar vi med.. Herregud! Kan ikke moren bare ta en sjefsavgjørelse Også har vi jo de kundene som skal betale med kort og løfter ungen opp til terminalen så barna kan trykke koden, fordi det er "gøy å trykke". Jeg syns virkelig ikke barn har noe med foreldrenes pinkoder å gjøre.... Anonym poster: d9a38b30171375413487d84526e65153 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå